Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 13:38 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

AVG ER BLEVET ET BETALINGS-PROGRAM ???

den opdaterede AVG er ikke længere et gratis program.
funktionen "reparer nu" som fjerner alt det som AVG har fundet af div. virusser funker ikke mere - når man klikker på "reparer nu" så bli`r man guidet til AVG WEB TUNE UP og snupper man det program er det kun gratis én gang - herefter er det et betalings-program.
SÅ HVORFOR KALDER AVG DET SÅ FOR: "AVG FREE"???

DER ER JO IKKE MEGET VED AT HA`ET VIRUS-PROGRAM SOM KUN GØR OPMÆRKSOM PÅ, AT DET HAR FUNDET NOGLE VIRUSSER MEN SOM IKKE VIL SLETTE DE FUNDNE VIRUSSER UDEN VI SKAL BETALE FOR ET EXTRA AVG-TILLÆG.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 15:21 #1
Som jeg læser dette er Web Tune Up en tilføjelse man bruger i sin browser, og den ser ud til at være spækket med andet software der kobler sig på.

Så hvorfor have den på computeren?
Har du ikke Malwarebytes i betalingsudgaven?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 15:22 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 16:52 #3
Har du hentet den fra AVG eller fra anden side?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 16:57 #4
Der står her at den er freeware http://www.avg.com/us-en/web-tuneup så jeg tror der ligger noget andet bagved som der vil have penge ud af dig.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2015 - 17:20 #5
brug et andet - hvis du betaler avg, så lærer det jo ikke, at du er utilfreds. Avast / Panda
Avatar billede buddy45 Juniormester
12. december 2015 - 18:39 #6
AVG er stadig gratis og den rydder op uden AVG Web TuneUp.

http://www.avg.com/dk-en/free-antivirus-protection
Vælg gratis version og download og installér.
Vælg Basis beskyttelse når du bliver spurgt.
Når den er loaded skal du ikke oprette konto, men vælge 'Spring over indtil videre'.
Lad den opdatere. Fjern flueben der kræver AVG Web TuneUp - eller bedre endnu: vælg 'Acceptér ikke'.
Luk herefter vinduet og åbn AVG fra Systray ved uret. Scan din computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 19:11 #7
#6 Jeg er ikke i tvivl om du har ret i dette, selvom jeg ikke har testet det.

Jeg er lidt bange for at spørger her bare trykker på enter et antal gange under en installation, og ikke ser hvad der installeres, og derved får noget på den som man ikke skulle have haft på computeren.

Derfor vælg altid "brugerdefineret installation" hvor rigtig mange tind kan fravælges når man installerer.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 19:29 #8
Jeg synes, at det er underligt at spørger bliver ved med at sjoske rundt i AVG, når 220661 allerede har givet et udmærket svar her.
http://www.eksperten.dk/spm/1007835
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 19:41 #9
#8 Ja jeg synes jeg har forklaret mig på en måde der burde være forståeligt.

Men alligevel, så påstår spørger at Avast free også er et betalings program. Et program jeg har brugt de sidste 5 år!

Så stopper min hjælp. Jeg har normalt en fornuftig tålmodighed, men når man indirekte påstår jeg lyver i tråden, ja så hopper jeg af tråden.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 20:28 #10
#8
Jeg tror nu ikke spørger mener du lyver. Hun er vist bare forvirret, fordi hun ikke, som du selv er inde på, læser ordentlig på hvad der står, men bare trykker løs, og så går det jo nemt galt :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 20:29 #11
Ups! Mente #9
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 20:33 #12
#10 Ja det har du sikkert ret i :-)
Håber hun får styr på sine programmer :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 20:55 #13
til alle!
"jeg sjosker ikke rundt i det"

(OG MANGE TAK FOR DEN SØDE NEDLADENDE KOMMENTAR)!!!!!!!!!!
"og jeg fravælger altid div. tillæg under et download" - lige til orientering. jeg er ikke født i går hvad angår pc.
det som var galt med avg er, at når den har scannet (downloaded på ny efter genindlæsning af win 7 serv. pack 1 for 3 dg. siden) så har man altid kunnet sige "reparer nu"!!! hvorefter den så har slettet det den har fundet.
OG
det kan man ikke mere fordi når man klikker på det så bli`r man ledt ind i avg web tune up. AVG WEB TUNE UP ER ET SPLINTERNYT TILLÆG TIL DOWNLOAD AF AVG OG IKKE ET MAN KAN FRAVÆLGE!!!)
jeg har herudover afinstalleret avg web tune up UNDER programmer og funktioner i kontrolpanelet og kun beholdt avg "himselv/herself" men til trods for det bli`r man stadig ledt ind i avg web tune up og denne er kun gratis én gang - herefter forsvinder den igen og efterflg. har avg ikke igen igen den funktion som hedder "reparer nu"
SÅ DE DIV. VIRUSSER SOM AVG FINDER KAN IKKE SLETTES.
OG SÅDAN HAR AVG FREE ALDRIG OPØRT SIG FØR.
mine avgèr har altid været downloaded fra avg.com.
den allerøverste kommentar til mig synes jeg ikke hører hjemme i det her FORUM.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 08:43 #14
Kære jegerdiana
Jeg beklager mit lidt for dumme sprogvalg i slutningen af den anden tråd. Men når du påstår at Avast free også er et betalingsprogram, må der være en gennemgribende måde du gør ting forkert på.
Det er heller ikke kun ved download man skal passe på. Under installationer skal man også være varsom med at tilvælge ting. Derfor bør man altid (hvis det er muligt) vælge brugerdefineret installation, hvor man kan vælge hvor programmet skal installeres, og hvad man vil have med i den installation.
Og ja det er rigtigt, at man fortrinsvis altid skal hente fra udbyders side hvis dette er muligt.
Du har i en intern mail bedt mig om at lade være med at deltage i flere af dine tråde på grund af det jeg skrev i den anden tråd, og det vil jeg selvfølgelig prøve art huske på. Jeg forstår dog ikke helt hvorfor den kommentar skulle gøre så meget. Men det respekterer jeg.

Med hensyn til sagen her med AVG Free som du siger der ikke er free længere, der er min nysgerrighed blevet vækket så meget at jeg på denne pc her vil afprøve det. Jeg kan ikke forestille mig at man kalder et program for free og vil have penge for det bagefter.
Personligt så tror jeg du har større problemer med snavs på din computer som du ikke kan få styr på, og at en geninstallering af systemet måske havde været den bedste løsning.

Det var så (måske) det sidste indlæg i dine tråde.

Mvh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:09 #15
Jeg har nu gennemført en installering af AVG free fra udbyders side.

http://web.gratisupload.dk/f/8uqzxxoti0

http://web.gratisupload.dk/f/8ur2rqxjcr/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:13 #16
Her valgte jeg brugerdefineret og længere henne fravalgte jeg web komponenter. Til sidst kom der den lille besked om jeg ville aktivere Web TuneUp, som jeg fraklikkede og sagde accepter ikke.

Jeg kører nu AVG free UDEN WebTuneUp
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:15 #17
#15 I det 1 link i #15 prøv at trykke på "En del af et album", så kan man se flere billeder :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:15 #18
Håber det løste dit mysterium jegerdiana?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:51 #19
Lige en sidste ting.
Lad være med at bruge den indbyggede oprydder der er i AVG. Mener den før i tiden hed AVG PC TuneUP. Mener jeg før i tiden skulle fjerne den bagefter da den efter et stykke tid, da de ville have penge for den.
Brug i stedet CCleaner der klarer opgaven mindst lige så godt.
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. december 2015 - 10:37 #20
#15 Nøjagtig som jeg gjorde. Jeg installerede også AVG da jeg læste tråden her.
Gennem 15 år har jeg forsøgt at lære mine brugere: LÆS HVAD DER STÅR PÅ SKÆRMEN! Det har gennem tiden sparet mig for temmelig en del arbejde med at fjerne toolbars/tilføjelsesprogrammer og anden underlig software.
En gang imellem skal der (desværre?) tales 'med store bogstaver' før de forstår det. Men 'de bliver sgu gladere for det i længden'.
:-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 10:37 #21
@jegerdiana
Jeg har lige slået "sjoske" op i Politikens nudansk ordbog.
Du har ret, det virker nedladende i den rigtige definition.
Jeg mente det kunne bruges som "rode lidt rundt i det"
Det kan det ikke, så det beklager jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 10:53 #22
#20 Tak. Så var jeg ikke helt galt på den :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 11:18 #23
#21
for mig at se - "JOW" - så var 220661 helt galt på den m.h.t.  fortolkning af ordet.
og ja "sjoske rundt i det" er en nedladende kommentar.
for mig betyder det: "roder forvirret rundt i begreberne" og/eller: "er ude af stand til noget overhovedet."
OG JEG SYNES DA, AT DET SKU`VÆRE SÆRDELES UNDERLIGT SÅFREMT "at sjoske rundt i det" havde en modsat mening i andre dele af landet.
GIDER IKKE SKRIVE MERE OM DET HER - ER VIST UDENFOR EXPERTEN.DK`s OMRÅDE.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 11:22 #24
#16
okay så vil jeg prøve den brugerdefinerede version af avg - i.r.t. div. downloads bruger jeg altid den anbefalede.
m.h.t. den genindlæsning af win 7 serv.pack 1 jeg lavede for 4 dg. siden valgte jeg naturligvis den brugerdefinerede version.
SÅ NU VIL JEG IGEN IGEN VÆRE UDEN ANTIVIRUS-PROGRAM MENS EN NY HENTNING AF AVG STÅR PÅ.
henter den naturligvis fra avg.com
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 11:35 #25
#23 Ordet at "sjoske rundt" har jeg ikke nævnt på noget tidspunkt, og har ikke indflydelse på. Se nu efter hvad der bliver skrevet i indlæg!

Jeg har derimod beklaget det sprogvalg jeg brugte i den anden tråd, her i denne tråd, og lavet en guide til hvordan man installerer AVG.

Dette har jeg gjort så andre også kan se hvordan det gøres.
Jeg er jo blevet frabedt at hjælpe dig yderligere, og det accepterer jeg selvfølgelig stadig.

Da du installerede sidste gang installerede du garanteret også web komponenter der er lig med Web TuneUp.

PS LAD NU VÆRE AT SKRIVE MED STORE BOGSTAVER I INDLÆG!!!
Du skriver vi er nedladende i indlæg. At skrive med stort (råbende) overfor os er også nedladende for os som hjælper dig.

Mvh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 11:52 #26
Hvis ikke du fjerner AVG med "removal tool" eller Revo Uninstallér kan jeg frygte at Web TuneUp kommer tilbage i din nye installation, da oplysninger om AVG ikke bliver slettet ved alm. af installation.

Gratis programmer vil jo gerne have man køber betalingsudgaverne, så de "glemmer" lige at fjerne oplysningerne i registeret.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 12:09 #27
#21
Der er åbenbart andre end mig som har rodet rundt i ordet "sjoske"
Din forståelse af ordet er også forkert. Så for en ordens skyld.
Fra Politikens Nudansk ordbog Citat:
sjoske vb = SJOKKE ¯ sjoske af sted = sjokke vb. -r, -de, gå langsomt og klodset = SJOSKE ¯ han kom sjokkende efter de andre.
Så skulle det være på plads - for os begge to :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 12:11 #28
#26
såfremt nogen skriver nedladende til mig svarer jeg i samme dùr.
jeg har fjernet avg via revo uninstaller hver gang.
og nu har jeg så efter hvad du skrev installeret avg igen med nøjagtigt samme resultat.
som er:
følgende rækkefølge:
klik på "reparer ydeevne": (efter scanning)
. har 34 reg.fejl og 25 uønskede filer som avg har fundet
når så avg har fundet ovnt.: så:
klikke på reparer ovst.:
. hvor så avg tidl. har renset ovst. fejl væk MEN ISTEDETFOR NU SÅ KOMMER AVG WEB-TUNE-UP og tilbyder at fjerne ovst. én gang hvorefter man så skal betale for WEB-TUNE-UP.
har skrevet ovst. før i mine to tråde.
så #26:
du har godtnok installeret avg men du har ikke fulgt avg til dørs og set at det jeg skriver ovenfor er korrekt.
PRØV AT KØRE OVST. FORLØB TIL ENDE OG DU VIL LANDE SAMME STED SOM MIG - NEMLIG, AT DU EFTER EEN SCANNING MED AVG WEB-TUNE-UP skal betale for yderligere fremtidige fjernelser af de af avg fundne fejl.
så derfor er min konklusion, at avg ikke længere er "free"
OG JEG HAR ALDRIG NOGENSINDE FØR FÅET BESKED HERINDE PÅ, AT MIN ADFÆRD IKKE VAR PÆN. det er den altid.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 12:30 #29
Det virker ikke pænt at skrive med store bogstaver.
Det føles som man råber ad folk.

Vi kan sagtes forstå når du skriver med små bogstaver.

Og nej jeg vil da slet ikke have Web TuneUp på min computer.

Hvorfor skal jeg lægge et program ind der gør at min AVG måske bliver et betalingsprogram?

Ej heller Pc TuneUP som man også kan blive belemret med, hvis man bruger den indbyggede oprydder.

Nej den vil jeg heller ikke have.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 12:38 #30
Jeg har efter jeg installerde AVG kørt scanning med den, og den fandt nogle tracking cookies som jeg sagtens kunne fjerne uden at trykke på en knap der hedder "reparer ydeevne"
Så den knap holder jeg mig fra.
Det burde du så også gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 12:52 #31
Markerede lige knappen "reparer ydeevne" derinde, og som jeg læser det er fuldstændigt det samme der sker som når man kører CCleaner.
Den renser også op i junkfiler og i registeret.
Forskellen er blot at CCleaner gør det gratis, hvor AVG vil have penge for det.
Og det gør programmet her sikkert ikke bedre end CCleaner gør.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 13:44 #32
#3
LIGENØJAGTIGT DET DU SKRIVER (og det er skrevet med STORE bogstaver og det bruger jeg så altså ikke for at råbe men for at fremhæve div.) AT AVG NU VIL HA`PENGE FOR DET OG DET ER DET JEG HAR SKREVET FRA PUNKT EET AF - "AT NU ER AVG FREE IKKE LÆNGERE ET AVG FREE MEN ET BETALINGS-PROGRAM." OG DET ER SÅ BARE SÅDAN DET ER. og det er der ingen som kan gøre noget ved.
MEN IGEN TIL SKRÆK OG ADVARSEL FOR ANDRE: "SÅ ER AVG FREE NU SÅ BLEVET TIL ET BETALINGS-PROGRAM."
så vi er altså enige nu kan jeg forstå.
(og det uanset store el. små bogstaver) - vi skriver alle sammen som den vi er og som det vi vil udtrykke stærkere markeret end fra det andet vi skriver. OG VI ER VEL "FRISTILLET" I.R.T. HVORDAN VI UDTRYKKER OS!!!
og igen: "jeg råber ikke" - "jeg fremhæver"
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 13:51 #33
#31
mit sidste indlæg var ikke til #3 men til #31.
SÅ TIL SKRÆK OG ADVARSEL FOR ANDRE SOM HAR TIL HENSIGT AT DOWNLOADE EN NY AVG FREE - SÅ ER DENNE ALTSÅ IKKE EN FREE-VERSION MEN EN BETALINGS-VERSION.
så altså DU indrømmer nu, at det er et betalings-program - det avg free.
ER LIGENØJAGTIGT DET JEG VIL HA`FREM SÅ ANDRE OSSE FORSTÅR DET.
og så synes jeg her tilsidst at jeg lige vil skrive min mening om avg free: og det er, at det ikke er fair at kalde sig "free" når man er en betalings-version
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 13:54 #34
jeg har nu downloaded og jeg bruger Microsoft security Essentials som jeg ikke har haft i masser af år
OG
den har ændret sig kolonormt og virker super-effektiv såvel under "fuld scanning" som under "hurtig scanning.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 14:01 #35
#32 Jeg er ikke enig.
Brugt på den rette måde som jeg har beskrevet i tråden her vil det aldrig blive et betalings program.

lad være med at trykke på diverse knapper i programmet der aktiverer en licens og brug alternative programmer i stedet der er gratis.

AVG som der er en stor software gigant vil jo gerne tjene penge. Og ja jeg vil da give ret i at man bliver en smule skuffet hvis man ved et uheld kommer til at aktivere en funktion der kræver en betaling for at bruges.
Men sådan er det jo desværre med en masse andre programmer også.
Måden det gøres på er forskellig og kan være mere eller mindre frembusende.

Man må bare lære at bruge programmet så man ikke falder i disse fælder.

Har ikke flere kommentarer i denne sag.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 14:03 #36
#34 Held og lykke med den.
Den er gratis og altid være det.
Desværre er det ikke den bedste beskyttelse for en pc. Men det er en anden sag.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 14:14 #37
#36
du kender den jo ikke! - prøv den. mic. security Essentials har forandret sig kolonormt siden jeg havde den for mange år siden. den er effektiv og du kan vælge fuld scanning (og her fandt den noget som avg ikke fandt) eller hurtig scanning. mic. security Essentials har gennemgået en ren forandring de seneste år.
den virker meget mere effektiv end avg.
og så er den GRATIS
tak til Microsoft!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 16:06 #38
Jo jeg har brugt den for nogle år siden, og stoppede med at bruge den da Microsoft selv anbefalede man installerede et andet AV program. Jeg har efterfølgende fulgt med i tester der stadig viser den stadig halter en smule efter de andre.

Men er det en god løsning for dig er det fint for mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 17:06 #39
Enig med #38 Her er en nyere test. Microsoft er slet ikke blandt de bedste. http://peecee.dk/upload/view/455411
Man kan forstørre ved at trykke på "Vis det originale billede.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 17:06 #40
#38
den optimale løsning for mig er avg free men eftersom den ikke mere eksisterer i "free-versionen" er den det ikke mere.
ved godt at securiy Essentials aldrig har været foroven på listen af gode virus-programmer. men når jeg nu ikke kan bruge avg længere p.g.a. af den web tune up bliver jeg nødt til at finde en afløser for den og det er det jeg har gjort.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 17:16 #41
#39
har kigget testen og osse henadvejen kigget div. tester i div. nyhedsbreve jeg abonnerer på.
men jeg har intet alternativ.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 17:55 #42
Intet alternativ? Som 220661 har påpeget er der både Avast og Panda, begge som gratis versioner.
Men, uden at jeg skal blande mig i din økonomi, begriber jeg ikke, din modvilje mod at betale sølle 149 Kr. for et helt år med Panda antivirus pro som også indeholder en Firewall, som er mindst lige så vigtig som et antivirus program.
Men det må du heldigvis selv om. http://e-gear.dk/panda-antivirus-pro-760.html
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 18:52 #43
Hvis du ville kunne du stadig have brugt AVG. Det mener jeg helt ærligt

Havde alle oplysninger om AVG været helt væk på din pc så ville du kunne installere den og køre den som jeg gør her.
Det eneste du skulle holde dig fra er at trykke på "reparer ydeevne" som desværre starter et program der overgår som et købeprogram hvis man bruger det. Det er en lidt lusket måde AVG har lavet det på, og jeg vil kalde det en fælde man let kan falde i hvis man ikke ved det.

Problemet for dig er at Revo uninstaller ikke har kunnet fjerne alle rester af AVG som så har hængt ved i din nye installation.
Det sker en gang imellem. Jeg har selv været i en tilsvarende situation flere gange.
Løsningen kan være at kører removal tool
http://www.avg.com/us-en/utilities
og herefter tjekke register for rester af programmet. Er der rester slettes disse.
Jeg har sågar også med et program (Eraser)overskrevet ikke slettede mapper, for at Windows ikke skulle genbruge gammel data som en ny installation vil kunne knytte sig til.
Dette har så gjort at jeg kunne installere igen.

Men det er et stort arbejde at komme igennem, og man skal vide hvad man sletter i registeret. En god ide er det altid at tage en backup af det inden man starter.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 20:54 #44
#43
tak fordi du kalder det en fælde fra avg`s side - er jo netop det jeg har skrevet jeg synes det er i det her sp.mål.
avg kan ikke tillade sig at kalde sig "free" når det ikke er det.
sødt af dig, at du fortæller hvordan jeg skal fjerne div. evt. rester af avg.
men i min situation kan der ikke være nogen rester fordi jeg genindlæste mit Windows for 3 dg. siden og herefter som det første downloadede avg.
og hvis den procedure du beskriver sidst i din kommentar er så bøvlet som det lyder til så vil jeg hellere undvære avg end skulle igennem den.
MEN JA - HVOR ER DET BARE LUSKET AF AVG DET HER - AT KALDE SIG FREE OG IKKE VÆRE DET.OG SÅ DET, AT DET IKKE ENGANAG HJÆLPE NÅR MAN AFINSTALLERER WEB-TUNE-UP under programmer og funktioner i kontrolpanelet.
håber andre læser det her.
et virus-program kan ikke tillade sig at optræde på en LUSKET FACON.
HAR DU ET GODT OG VIRUS-FRIT LINK TIL DOWNLOAD AF EN NY REVO UNINSTALLER???
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 21:08 #45
#43
no. 2 kommentar til dig fra ligenu:
"en skam, at jeg ikke kan vælge FED skrift for ku`jeg det skulle alt det som står med store bogstaver markeres med fed skrift.
uanset om i synes jeg "råber" eller ej. (griner)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 21:22 #46
#42
nu var jeg så ikke lige klar over AT PANDA KUN KOSTER 149 KR. ÅRLIGT.
så måske det bliver mit næste virus-program. så må jeg jo reducere mit chokolade-forbrug tilsvarende.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 21:48 #47
På Pandas egen hjemmeside koster programmet 411 Kr. Jeg ved ikke hvordan andre kan sælge det for så lidt. Men den er god nok. Jeg købte det selv til den pris for et par måneder siden, efter råd fra brugeren claes57. Det er 2016 udgaven, altså den nyeste, og jeg er meget tilfreds.
Ja hvis du køber Panda for chokolade pengene, så er det nok godt både for dig og computeren :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:07 #48
du skrev tidligere, at panda kun kostede 149 kr pr. år???
og nej - det er bestemt ikke godt for mig at skifte chokoladen ud med panda til 411 kr.
jeg bruger kun gratis/free antivirus. og ingen kan overtale mig til andet.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:30 #49
Nå jeg fik ellers et andet indtryk i #46. Men Panda kan fås til 149 Kr.
Som i linket jeg før har lagt. Og som jeg skrev, har jeg selv købt det til den pris. http://e-gear.dk/panda-antivirus-pro-760.html
Men Ok, så er den historie jo ikke længere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 22:37 #50
#44 Jeg tror ikke vi kommer det nærmere.

Nu da jeg har brugt tid på at fjerne min gode gamle Avast Free for at teste om AVG kunne installeres og beholdes i den gratis udgave, så vil jeg fortsætte med at køre den et stykke tid.
Jeg vil IKKE bruge bruge funktion "reparer ydeevne" der vil have jeg skal installere AVG PCTuneUp. Jeg anser ikke denne del af AVG for at være troværdig. Her kan andre programmer gøre det mindst lige så godt.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:41 #51
#50
Næh, det er bestemt lukketid, og det har det vist været længe.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:48 #52
#50
mange tak fordi du er enig med mig.
avg free er ikke længere et "free" antivirus-program
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:51 #53
#51
det gi`r jeg dig så ikke ret i fordi det først er i de allersidste kommentarer herinde, at jeg har fået medhold i det jeg skriver
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 22:53 #54
#50
læg lige et svar så du kan få dine velfortjente points.
og tak fordi du var så sød at installere avg og sige god for det jeg har skrevet i det her sp.mål.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 23:11 #55
#53
Du har ikke fattet en brik. 220661 giver dig ikke ret. For han skriver jo, at han her og nu kører AVG free men undlader at bruge
"reparer ydeevne". Men han giver dig ret i, at AVG er et lusket program, og det er jeg enig i, for jeg kender det fra nettet.
http://www.telegraph.co.uk/technology/advice/10218619/Why-is-AVG-trying-to-force-me-to-pay-for-anti-virus-protection.html
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 23:20 #56
#54 Hvis der ikke er andre der vil have point, så lukker du bare selv. Jeg har skrevet den sidste slutreplik i en intern besked til dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 23:21 #57
afmelder tråd.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 23:27 #58
svar
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2015 - 15:25 #59
#1
jeg vil lige slutte af med at skrive, at jeg afinstalleret AVG og jeg valgte så mic. security Essentials - er mange år siden jeg har haft det virus-program.
OG det er et langt mere effektivt virus-program end avg free var.
en fuld scanning tà`r godt nok hos mig ca. 12 timer - en hurtig scanning meget kort tid.
OG avg havde ikke fundet den trussel som Essentials fandt.
jeg gik efter security`s oplysning ind på c-drevet og fandt stedet hvor den virus lå og slettede den.
OG nu er jeg virus fri.
scanner på flg. måde/rækkefølge:
ccleaner
ADWcleaner
Microsoft security Essentials
malwarebytes
og det gør jeg én gang om dagen.
jeg slettede min profil efter alt det ragnarok i mine 2 sidste sp.mål men oprerttede den igen ca. 2-3 dg. efter - derfor efternavnet "nedlagt brugerprofil".