Avatar billede hijklm Juniormester
01. marts 2002 - 21:19 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Programer i stil med KaZaA?

Jeg synes efterhånden ikke der er så meget spændende på KaZaA. Der er alt for mange filer der ikke er det de udgiver sig for. Og for mange langsomme brugere.

Så nu er jeg på jagt efter en værdig modstander til KaZaA hvor man kan downloade spil, musik og video.
Edonkey har jeg prøvet og det stinker.

Kan I anbefale andre programmer? Programmer som indeholder det samme som KaZaA, men som er hurtigere og mere stabilt.
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 21:20 #1
Morpheus
EDonkey
Limewire.
Hotwire

bare for at nævne nogle få.

om de er gode aner jeg ikke, jeg fandt navnene i c'T der havde en artikel om det.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
01. marts 2002 - 21:20 #2
Luk spørgsmålet. Du har selv sagt du skal bruge det til warez!!!
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 21:22 #3
eeewww, den detalje så jeg ikke, reagerede bare på overskriften :((
Avatar billede hijklm Juniormester
01. marts 2002 - 21:23 #4
Jeg har ikke sagt at jeg skal bruge det til warez!!!
Man kan altså hente demoer og alt mulig lovligt på KaZaA.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
01. marts 2002 - 21:25 #5
Den er go´ med dig. Der er nok af andre steder man kan diskutere warez, men lad være med at bruge eksperten til det.
Avatar billede hijklm Juniormester
01. marts 2002 - 21:27 #6
Hvad er det dog for et latterligt svar!!?
KaZaA og andre af den slags programmer er ikke ulovlige i sig selv. At nogen bruger dem ulovligt er noget andet.

Jeg er bare ude efter et bedre peer-to-peer program end KaZaA.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 21:28 #7
KaZaA kan altså godt bruges til lovlige ting også...

Og hvis hijklm siger at han kun skal lave lovlige ting med de programmer, ja så ma vi jo stole på det!

- Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 21:29 #8
Desuden kan man ofte hente diverse demo'er meget hurtigere med programmer som kazaa, da man ikke nødvendigvis henter fra en overbelastet "server"

- Rasmus!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2002 - 21:39 #9
sprutnik> hvor læser du at han skal bruge det til at downloade warez???
Avatar billede hirayz Nybegynder
01. marts 2002 - 21:41 #10
Avatar billede sprutnik Nybegynder
01. marts 2002 - 21:51 #11
Når han siger han skal downloade spil, musik og videoer så behøver man ikke at være en snu bille for at regne ud at det er warez. Men I andre er tilsyneladene overbeviste om at hijklm skal bruge det til lovlige formål, så jeg blander mig uden om og lader jer hjælpe ham. Men jeg tror han er den eneste bruger på Kazaa, der leder efter lovlige ting (det var sarkastisk ment).
Avatar billede mutella Nybegynder
01. marts 2002 - 21:56 #12
er med på en kikker
Avatar billede hijklm Juniormester
01. marts 2002 - 22:07 #13
Hmm, det der Direct Connect på neo-modus.com det virker vist ikke på samme måde som f.eks. KaZaA. Det smarte KaZaA er jo at den henter små bidder af filerne, at den kan resume og at den kan hente fra små bidder fra flere brugere samtidig.

Nogle peer-to-peer programmer der er ligesom det?
Avatar billede dskyt Nybegynder
01. marts 2002 - 22:14 #14
det bedste er Winmx som findes på www.winmx.com
Prøv det
Avatar billede hijklm Juniormester
01. marts 2002 - 22:16 #15
dskyt--> Hvordan virker det? Altså virker det på samme måde som KaZaA?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 22:21 #16
sprutnik> 9,8 ud af ti kazaa-brugere henter jo warez, men hverken dig eller mig kan bevise (eller modbevise) at hijklm henter warez. Så indtil videre har gjort noget "ulovligt" endnu!

Det var jo noget helt andet hvis han havde skrevet: Hvor kan jeg hente X spil el. Hvor kan jeg hente Y film el. Program til download af warez

Så kunne vi jo straks konkludere at han ville bruge det til warez, men stadigvæk: Vi kan ikke bevise at han skal bruge det til warez!

- Rasmus!

Og forresten: Jeg er 99,989987989 % sikker på at han skal hente warez, derfor har jeg heller ikke foreslået nogle programmer...
Avatar billede resten Nybegynder
01. marts 2002 - 22:43 #17
hijklm> gør jo ikke noget forkert i at spørge efter tilsvarende programmer selvom han siger det kun skal bruges til at hente demoversioner med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2002 - 22:47 #18
Syntes at denne diskussion er løbet lidt af sporet - vi skal ikke sidde og diskutere om manden bruger programmerne til warez!
Der er ikke nævnt noget i spørgsmålet der antyder at han skal hente warez med et sådant program.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 22:51 #19
Ja... Jeg har jo altså lige kigget lidt på nogle regler, og derfor et lille citat: ,,Eksperten skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for information, der kan bruges til ulovlige formål."

Ja, jeg må jo indrømme at jeg har taget lidt fejl, med hensyn til reglerne! Jeg lagde især mærke til den sidste del: eller anden form for information, der kan bruges til ulovlige formål!

Jeg synes så lige at vi skal slå fast, at der er ulovligt at bruge Eksperten til spørgsmål omkring diverse Peer-to-peer programmer, da de kan udnyttes til ulovlige formål!

- Rasmus!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2002 - 23:03 #20
rasmus_h>
http://www.eksperten.dk/spm/88075

Kommentar fra andreas_admin
30/07-2001 20:55:57    Vi følger generelt reglerne som gælder i verden udenfor Eksperten, og indenfor netop dette område, sker der løbende nye ting. Derfro vil vi geren tage konrekt stilling til spørgsmål med ulovligt indhold, men ikke banne alt, blot fordi det muligvis kan bruges til ulovlige formål. Det er meget omstændigt at skulle skrive sig igennem samtlige regler, og derfor tager vi forbeholdet i reglerne, at vi frit sletter spørgsmål, som I og vi ikke mener bør være her. Beklager den lange svartid.
Avatar billede e.p. Nybegynder
02. marts 2002 - 00:24 #21
Morpheus, EDonkey og andre tidligere programmer er barnemad i forhold til direct connect.........

Du kan godt lave resume på download, også fra andre brugere (hvis det er en nøjagtig kopi af samme fil)

Programmet er lavet på en lidt speciel måde......når du har hentet programmet får man valget imellem flere forskelige hub's (svarer lidt til chat-rum)
Hver enkel hub har sine egne regler.....
svenskere har høj hastighed, og derfor er der mange af deres hub'se hvor der er krav om at brugere skal have en 2 Mbit linie

Andre har krav om at man skal have 80 GB som andre skal kunne hente fra.
Der er også regler om hvor mange slots (hvor mange brugere der kan hente fra dig på samme tid) der skal være åbne

Men helt sikkert er det at direct connect er lidt for sejt....
Der er også flere danske HUB's hvor man kan chatte lidt med de andre
Avatar billede rasborg Nybegynder
03. marts 2002 - 12:08 #22
Man må da ikke skrive om warez! Må man??

*rasborg*
Avatar billede disky Nybegynder
03. marts 2002 - 12:11 #23
Avatar billede e.p. Nybegynder
03. marts 2002 - 15:38 #24
disky.......du linker til denne tråd ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2002 - 19:32 #25
rasborg> nej, det må man ikke. Det bliver der heller ikke gjort her.
Avatar billede burnx Nybegynder
02. januar 2003 - 22:58 #26
Meddelelse fra læser:
Drop alt det L-O-R-T om lovlig/ulovlig brug af KaZaA. Det har ikke noget med spørgsmålet at gøre og er total irrelevant. Så forsæt jeres diskussion pr. e-mail og sådan noget....
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2003 - 23:17 #27
burnx> hvis du lige læser hvad der står, så er sidste indlæg (før dit) fra d, 3/3 2002 - så jeg vil vove pelsen og sige at de skam ER stoppet! *LOL*
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2003 - 22:06 #28
gal en brøler... :D
aj nu må jeg ikke spamme...