Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:08 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Må jeg sælge det?

Jeg har lavet et program.
Mit program er lavet i 2 dele:
En del i C++ og en del i Delphi 6 PE.
Må jeg så tage penge for den del af mit program som er lavet i C++?
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
30. maj 2002 - 10:09 #1
Ja, så længe du ikke har overtrådt nogen licenser og har licens til C++.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. maj 2002 - 10:09 #2
hvad er det for et program ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:11 #3
dcgeek>> - du har ½ time til at lukke dette spørgsmål. yderligere overtrædelser af reglerne vil ikke blive tolereret.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:12 #4
Det lyder som om at du vil bruge C++ delen som "nøgle" til at tage penge for et program som er lavet i Delphi 6 PE.

Den er nok på kanten ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:12 #5
jelzin101 >> Tag det dog roligt. Spørgsmålet er ikke så slemt.
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
30. maj 2002 - 10:13 #6
hvad er der ulovligt ved det spm?
kan ikke se noget forkert i det.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:13 #7
microtech>> nej men det er nr. 2 ...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:13 #8
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:15 #9
jelzin101 >> Spørgsmålet er vel reelt nok.

Manden spørger "er jeg har tænkt mig at gøre lovligt?".
Din hårde udmelding er kun på sin plads, hvis han HAR gjort noget der IKKE er lovlig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2002 - 10:17 #10
Enig med jelzin101> emnet har været oppe at vende før.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:18 #11
... der er intet galt i at oprette spørgsmålet igen. Det første er jo lukket.
Der er ingen overtrædelser af regler i dette spørgsmål.

Det er ved at være trættende med de admins der fører sig frem :o(
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 10:18 #12
Slap da af !
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:19 #13
jeg har lukket det.
Tilfreds?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:20 #14
microtec>> spørgsmålet er ikke gyldigt iht. eksperten.dk's regelsæt, da det ikke er tilladt at oprette spørgsmål flere gange. - hvis du tvivler på det bør du klikke på "opret spørgsmål" linket i menuen og gennemlæse de 2 første linier.

hvis det havde været en helt ny bruger ville jeg måske have nøjedes med at komme med en venlig henstilling men i dette tilfælde er der simpelthen ingen mulighed for at dcgeek ikke kender reglerne på området, han har i forvejen meget kort line hos mig.
Avatar billede seraphiel Nybegynder
30. maj 2002 - 10:20 #15
dcgeek - Det bliver de ikke før alle er perfekt.. :)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:21 #16
jelzin101 + john_stigers >>

<SNIP>
...yderligere overtrædelser af reglerne vil ikke blive tolereret.
</SNIP>

Hvor er reglerne overtrådt?
Manden opretter et spørgsmål igen EFTER at have lukket det første. Det er almindelig praksis.
Spørgsmålet går på om det han har tænkt sig at gøre ER lovlig. Ikke at han har tænkt sig at gøre noget der et ulovligt.

Co-admins, klap lige hesten
Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. maj 2002 - 10:23 #17
Jeg er bange for at folk måske vil skrive deres egen exe fil til dit program og så er det ligesom ideen går lidt fløjten.......
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 10:23 #18
jeg ville foreslå:

lav to DLL'er og læg functionalitet ud i dem. Giv programmet væk med en DLL der få din applikation til at fungere på det absolut minimale. og sælg DLL'en med meget funktionalitet.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:23 #19
NU KAN DET FANDME SNART VÆRE NOK MED DE CO-ADMINS!!!!!

Manden lukker jo netop det første spørgsmål FØR han opretter et nyt med samme emne. Det har i selv gang på gang irettesat folk om at gøre, hvis de ikke mener de fik svar i det første.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:26 #20
microtec - kan jeg få din email/ICQ?
Skal lige snakke med dig privat :)
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 10:26 #21
og hvis du tjener godt på det, køb en ikke PE version :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2002 - 10:28 #22
microtec> Man må ikke oprette samme spørgsmål 2 gange. Som jeg ser det er det nøjagtig samme spørgsmål.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:29 #23
microtec>> det er ingen grund til at råbe.

-der blev givet point i det andet spørgsmål, hvilket vel må indikere at svaret var bare til en vis grad tilfredsstillende.

ang. din "gang på gang" ville jeg være meget interesseret i at se nogle eksempler - jeg er træt af folk der sviner coadmins til med uunderbygget kritik.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:29 #24
chries > Er 16 år gammel. Min børneopsparing hedder < 4000 kr.
Og min anden konto (som jeg kan hæve fra) hedder < 2000 kr.
Så jeg kan ikke købe en Pro-version. Jeg bliver nød til at finde en anden udvej.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. maj 2002 - 10:32 #25
bare sårn af ren nysgerrighed..

hva koster en C++ licens?
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:33 #26
Ja, ja jelzin101, jeg har lukket spørgsmålet, som du sagde.
Men skulle jeg komme til at overtræde reglerne igen, som du siger jeg gør, så giv mig lige lidt ekstra tid en ½ time. Hvad nu hvis jeg ikke var kommet tilbage inden den ½ time? Så kan vi så diskutere hvorvidt det er retfærdigt. Du er jo også co-admin. Til en anden gang: Er du ikke tilfreds med spm'et, så send mig en email, og slet spm'et.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 10:34 #27
bindgaard - C++ er gratis. www.bloodshed.net der kan downloades Dev-c++.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:35 #28
john_stige >> Det har altid været tilladt at oprette et spørgsmål igen, hvis man ikke var tilfreds med svaret i det første (forudsat at man lukker det første). Det har co-admins gang på gang nævnt. Det er netop hvad dcgeek gør her.

jelzin101 >> Der er grund til at råbe, for I tror i kan gøre som det passer jer. Hvad er formålet med at co-admin opsøger balade, når der ikke er et problem.
Jeg behøver ikke at finde flere eksempler. Du kan bare kikke over i co-admin kategorien. Der er masser af eksempler.
Det er netop pga. den tåbelige opførsel du udviser i dette spørgsmål at co-admins bliver svinet til.

dcgeek >> micrtec1@yahoo.com
Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. maj 2002 - 10:36 #29
Co-adm >>>> I er ude efter dcgeek fordi han efter jeres mening forstyrrer exp.dk med sine skæve indlæg , men i er nok de eneste det rigtigt generer.
Lad knægten være , giv ham lidt line og drop jeres chikane imod ham , det er kun meningen at i skal tage fat i decideret snydere og misbrugere af forummet...........
Bare mine 5 cent og venlig hilsen.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:36 #30
det med den ½ time - er fordi jeg erfaringsmæssigt ved at du svarer ret hurtigt - og jeg ville heller ikke have deaktiveret eller noget i den retning uden af have fået en eller anden reaktion først.

-ang det med at sende dig en mail - det kan jeg ikke da jeg ikke har din emailadresse.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 10:42 #31
dcgeek >> microtec1@yahoo.com naturligvis
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. maj 2002 - 10:49 #32
dcgeek > okay :)

og ang det andet her..

jeg har forstået det sådan, at hvis man lukker det gamle spørgsmål, så må man godt oprette et nyt?
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. maj 2002 - 10:50 #33
jelzin101, hvis du i din kommentar 10:11:11 havde skrev hvilken regl der ikke blev holdt, kunne du havde undgået en del unødige kommentare...
Skriver fordi at det burde være normal praksis at når der kommer en advarelse, skal der også nævnes af hvilken grund...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 10:52 #34
jimsim>> jep. -vil jeg også gøre mit yderste for at huske.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 11:02 #35
jelzin101 >> Det er en regl du lige har opfundet.
Det har altid været normal praksis at man godt måtte oprette et spørgsmål igen, hvis man lukkede det første.
Du bruger din co-admin status til at forfølge dcgeek.
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:07 #36
Har du en køber til programmet ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2002 - 11:08 #37
Der er accepteret et svar i http://www.eksperten.dk/spm/217869 - og der er INTET der tilkendegiver at svaret ikke var tilfredsstillende.
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:10 #38
Du kunne også prøve linux vejen :-) linux cd'erne kan hentes gratis, men redhat og co tager penge for support og diverse andet istedet.

Hvis du gerne må forære programmet væk, gør det og aftal en support aftale på xx kr.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 11:11 #39
microtec>> en regel jeg lige har opfundet ?

det vil sige at ifølge dit regelsæt må jeg oprette - lukke - oprette et spørgsmål lige så tosset som jeg vil, helt upåagtet af de regler som jacob har lavet for det ?

ang. at jeg bruger min co-admin status til at forfølge dc-geek - så igen : vil du ikke nok begrunde det ? - jeg har ingen, absolut ingen respekt for ubegrundet kritik og tager det ikke seriøst.
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:11 #40
john_stigers >> du siger man ikke må ændre mening. havde han accepteret jorden var flad, må han ikke tage den op til revidering ?
Avatar billede microtec Nybegynder
30. maj 2002 - 11:13 #41
john_stigers >> Det er vel ikke co-admin, der afgør om der er kommet et tilfredsstillende svar.

Hvorfor er det lige at man "falder" over fra dcgeek fordi han opretter et spørgsmål igen (efter at have lukket det første)?
Det er almindelig praksis og er blevet gjort UDEN problemer 1000-vis af gange.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 11:13 #42
chries>> nu skal vi heller ikke gøre os  dummere end vi er - hvad tilkendegiver i dette spørgsmål at han har ændret mening/opfattelse ?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. maj 2002 - 11:15 #43
microtec >>> Klap lige hesten , jelzin101 tager bare sin post alvorligt og dcgeek har vitterligt fået nogen advarsler bla. med sine tidligere brugere og har fået at vide at han er på "prøve" så at sige , så derfor den korte snor til dcgeek.
Dermed ikke være sagt at det er iorden at i forfølger drengen , hvad jeg også føler at dette tangerer , men en opfordring til co-adm. generelt om at slå koldt vand i blodet og koncentere jer om dem som grangiveligt kun laver rav i den.
Jeg synes ikke at det er retfærdigt at angribe jelzin101 personligt da han er her i sin egenskab af co-adm.
Mvh.
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:16 #44
tja, han spurgte da igen. Skader det at spørge en ekstra gang hvis man alligevel er kommet i tvivl ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2002 - 11:18 #45
chries> så skal han gøre det TYDELIGT i det oprindelige spørgsmål at svaret ikke var tilfredsstillende + tage point selv.
Han skrev IKKE at svaret han havde fået ikke var godt nok + han accepterede jelzin101´s svar. De 2 ting indikerer at han havde fået et svar han kunne bruge...
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:30 #46
Stadigvæk, et accepteret svar er ikke nødvendigvis svar nok. Folk deler også ud selvom de ikke får infomationer nok. (for udlejligheden)

Og så vidt jeg kan se har han har ændret spørgmålet fra:

at låse et program (han ikke må tage penge for) med noget, og tage penge for det

til:

at dele programmet op i to dele og tage penge for det han den ene del.
Avatar billede chries Nybegynder
30. maj 2002 - 11:31 #47
..det han den ene del. ->
..den ene "lovlige" del.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. maj 2002 - 11:34 #48
Er det co-adm's ansvar at opdrage brugerne på exp.dk eller skal de bare holde øje med at der ikke bliver drevet rovdrift på exp.dk ?
Efter min opfattelse er de her for at overvåge og ikke opdrage , opdragelsen bør foregå på et personligt plan og skal ikke varetages af co-adms.
Altså jelzin101 , så vidt jeg erindrer har i som co-adms lovet dcgeek at i ville holde øje med ham men også at i ville hjælpe ham hvis han var på afveje , hvilket han selv bad om , men denne tråd har mere karakter af en trussel end en pegefinger !

Nu løber jeg snart tør for 5 cent stykker.....:)

Mvh.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
30. maj 2002 - 12:13 #49
Trismegistos - lige mine ord. Også derfor jeg beder dem skrive en email til mig hvad jeg gør forkert.
Jelzin101 - dcgeek@mail-online.dk
Inden du kommer med nogen trusler, vil du så ikke skrive til mig først?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. maj 2002 - 12:19 #50
dcgeek>> skal jeg nok. - men vil du så ikke nok sætte adressen på dit minisite da jeg simpelthen ikke kan holde styr på alle folks email adresser.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 15:36 #51
argh lAv et forum til sådan nogle diskussioner !
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2002 - 11:40 #52
sfredsted >> Bedre at undgå de evendelige diskussioner ved at co-admin IKKE blander sig i spørgsmålet når der IKKE er behov for det.
Avatar billede kartolux Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:32 #53
Denne debat var da spændende  ;0) COADMINs sørger her for, at der vises bannere - og det sker HVER gang vi får en email om et nyt indlæg. Fed ide. Alle deltagere får en email med reklamer i. Herefter læser vi alle lige indlægget. Banner-kontoen vokser og vokser. Stakkels annoncører. Stakkels lovbrydere - og fed ros til coadmins for den genererede trafik.