Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

replace...

$name[$start]=eregi_replace("Webmaster","Spadseren",$name[$start]);
$name[$start]=eregi_replace("etellerandet","<b>Webmaster</b>",$name[$start]);

Hvordan får jeg dette til at virke? sådan at etellerandet bliver til webmaster og ikke til spadseren....

OG webmaster stadig bliver til spadseren....
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2002 - 22:16 #1
det er hurtigere og sikrere at bruge str_replace når man sådan udskifter er fast streng.
liniernne bliver udført i den rækkefølge de står. så din rækkefølge er fin.

$name[$start]=str_replace("Webmaster","Spadseren",$name[$start]);
$name[$start]=str_replace("etellerandet","<b>Webmaster</b>",$name[$start]);
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:16 #2
indput og output SKAL være ens mht. Webmaster...
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:17 #3
ja men næste gang man loader bliver det der allerede er ændret fra etellerandet til Webmaster også lavet til Spadseren
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2002 - 22:20 #4
ja det bliver det. det er der ikke umiddelbart noget at gøre ved.

Hvad er det egentlig du prøver at gøre der får dig til at senden de samme data igennem de to sætninger gang efter gang ?
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. september 2002 - 22:29 #5
Jakoba, jeg tror ikke dit svar duer, som du kan se bruger han eregi og ikke ereg, hvad er det der skiller ereg fra eregi? korrekt, at ereg er case sensitive og det er eregi ikke! Nu er problemet så bare at str_replace er case sensitive!

prøv f.eks. med
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. september 2002 - 22:30 #6
$name1=eregi_replace("Webmaster","Spadseren",$name[$start]);
$name2=eregi_replace("etellerandet","<b>Webmaster</b>",$name1);

ved ikke om det kan hjælpe dig.

ved heller ikke hvorfor jeg kom til at sende før jeg fik skrevet det her :)
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:31 #7
i må gerne komme med nye script forslag...

Jeg blokker for ikkemedlemmer at bruge vores tags.... (fx. man skal skrive etellerandet for at skrive Webmaster)
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:32 #8
det duer ikke... det er i $name de skal ændres begge to...
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. september 2002 - 22:35 #9
danielks har du overhovedet testet mit script? hvis du ikke har så kan du vel ikke udtale dig om det virker eller ej? for efter hvad jeg ved så er det name der bliver ændret i begge to! bare under et andet variabel navn
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:42 #10
det gør den ikke.... jeg har jo ingen $name2 i resten af mit script...

begge linier er til den samme $name
Avatar billede danielks Nybegynder
03. september 2002 - 22:44 #11
de henter $name i en txt fil... og skal sende outputtet videre...
Avatar billede Noone Nybegynder
04. september 2002 - 01:37 #12
Se dit originale spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/253722)
Avatar billede danielks Nybegynder
05. september 2002 - 10:15 #13
chanoa's svar virkede perfekt.... Takker for alle svar givet på dette spg, dog bruger jeg chanoas svar...