Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 13:10 Der er 90 kommentarer og
3 løsninger

Ang. anmeldelser iflg. gældende regler

Er det rigtigt at I coadmins ikke tager jer af anmeldelser omkring folk der udlover f.eks 100 point for svar på et spørgsmål og som så derefter tager dem tilbage selv, selvom vedkommende har fået et klart brugbart svar på sit spørgsmål.

Jeg henviser til en overtrædelse af reglerne:  2.1.9
"Det er ikke tilladt at misbruge Eksperten.dk's pointsystem!"
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:13 #1
Ja. Det er rigtigt. Efter instruktion fra admin.
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:17 #2
Så lad være med at skyde skylden på os coadmins :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 13:21 #3
Ham admin har faaet noget galt i halsen....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 13:21 #4
Er admin rigtig klog?!? Så følger E jo ikke engang sit eget regelsæt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 13:21 #5
Kan jeg få Ekspertens fortolkning af regel 2.1.9

Hvornår er den overtrådt?
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:22 #6
Lad nu være med at starte en kæmpe debat og kontakt ham istedet på info@eksperten.dk. Det er lidt lettere at få svar på sine spørgsmål der, end blandt alle de brugere der ikke her noget svar på jeres spørgsmål :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 13:23 #7
Jeg vil da ogsaa gerne have et eksempel paa at den KAN overtraedes - for hvis i ikke skal goere noget ved brugere der snuppere deres point selv - hvad er det punkt saa til for????
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:24 #8
nanoq, vær venlig at kontakte admin på info@eksperten.dk - Så kan han sikkert give dig den helt korrekte fortolkning.
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:25 #9
Det gælder også john_stigers. Det hjælper ikke noget at kommentere mere her.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 13:25 #10
razor > hvorfor prøver du at lægge låg på det her?!
Det er mit spørgsmål, og folk må komme med de indlæg som jeg synes er iorden!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 13:26 #11
razor, jeg spørger til hvordan I fortolker den?

Da jeg var coadmin, dækkede reglen bla. problematikken med folk der nappede point tilbage, efter deres spørgsmål var besvarede. Der er noget her der er ændret. Så jeg vil blot gerne vide, hvordan I håndhæver den regel. Jeg går da ud fra det stadig er coadmins opgave at håndhæve regelsættet? :)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 13:26 #12
metal_hansen: du kan jo også spørge direkte hvad razor synes
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 13:26 #13
(skal lige tilføje, at jeg selv forfattede den regel i sin tid... så jeg mener da jeg BURDE have en ide om fortolkningen)
Avatar billede razor Nybegynder
19. august 2003 - 13:26 #14
Jeg prøver ikke at lægge låg på. Blot at undgå at der kommer falske fortolkninger på bordet.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 13:28 #15
razor: du er jo trods alt coadmin så hvordan tolker du den? I er jo 100% inde i korrekt fortolkning af alle regler...der er vel en co-admins opgave
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 13:28 #16
det har I vel snakket med admin om
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 13:30 #17
ja jeg forventer også helt klart en fortolkning her! Som co-admins skal I være klar over hvad en bestemt regel dækker over!
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 13:39 #18
er du ved at diskutere med de andre? det er vel ikke nødvendigt?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 13:47 #19
Hvis der er noget der skulle resultere i en "kollektiv udvandring", så må det da være dette!
Det er jo fuldstændig useriøst...
Avatar billede dmcn Praktikant
19. august 2003 - 13:50 #20
Vi har, i flere mails, bedt admin specificere på anmeldelses-siden hvilke typer problemer coadmins behandler. Vi har også bedt om en nærmere specificering af reglerne (også punkt 2.1.9) - det er dog ikke sket endnu.
Admin arbejder efter sigende på et nyt "karma-system", som skal bruges til at give brugerne karakterer - dette system skal så erstatte regel 2.1.9 (så vidt jeg har forstået).
Og nej, razor koordinerer ikke udtalelser med andre. Han er netop gået away på ICQ, så han har formentlig fået en hasteopgave på arbejde. Men, du mener at vi aftaler udtalelser internt, så snart I brokker jer?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 13:55 #21
Normality > dvs. det nuværende pointsystem er værdiløst - også som intern valuta?!? Og er det så ikke meget kritisk at brugerne ikke er klar over disse tiltag - hvis de da overhovedet kommer. Skulle der - i og med at de gældende regler ikke gælder - ikke ha været et vigtigt punkt under E-nyt som omhandler dette?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 13:56 #22
Jeg kan som bruger under ingen omstaendigheder acceptere at det er fuldt lovligt at stille et spoergsmaal og bagefter selv snuppe pointene!

Dette ser jeg meget gerne loest i form af lidt feedback fra admin. Mail med nogenlunde samme mail sendes til admin senere idag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 13:57 #23
ups.

Mail med nogenlunde samme tekst sendes til admin senere idag. (rettet)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 14:04 #24
athlon-pascal: kollektiv udvandring...sad rune og jeg notop og snakkede lidt om
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 15:34 #25
Her vil jeg tilslutte mig koret af forargede brugere.

Man kan diskutere om hvorvidt en bruger der ikke får lukket sine
spørgsmål overtræder 2.1.9, men jeg har meget svært ved at se hvordan
en bruger der selv tager points selvom der er lavet gode svar ikke
skulle være en overtrædelse af reglerne.

Men det er 2 helt forskellige problem-stillinger.

Og jeg vil meget gerne høre om razor kan bekræftige at det eksplicit var
tag selv point admin har talt om og ikke de ulukkede spørgsmål
problemet (som jo er meget hot for tiden efter lrd's deaktivering).
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 15:53 #26
Jeg kan oplyse at jeg pt. venter på respons fra jacob admin ang. offentliggørelse af mailkorrespondacen ml. ham og mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 16:05 #27
metal> ang. problematikken m. point?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 16:06 #28
john > ja.  ang. problematikken som jeg har fremlagt den her i spg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 16:12 #29
ok - saa sletter jeg lige den mail til admin paa 4 stk. A4 sider jeg lige har knoklet med at faa skrevet...  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 16:13 #30
Pjat >D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 16:13 #31
nej send du bare den til ham!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 16:14 #32
hehe ok
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 17:04 #33
Jeg kan da se at i håndhæver reglerne ... i nogle tilfælde ...
http://www.eksperten.dk/spm/389305
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 17:08 #34
Sjov detalje... der bliver reageret, når det er en CoAdmin det går ud over... men med alle andre, så er der ingen reaktion, for det siger Admin...
Avatar billede dmcn Praktikant
19. august 2003 - 17:10 #35
Den tager jeg 100% på mine skuldre. Anmeldelsen lagde jeg i går, uden at skænke ændringen i reglerne nærmere tanke. Jeg har fjernet eagleeye's indlæg, og anmeldelsen er lukket. Det får naturligvis ingen konsekvenser for hoejgaard (endnu).
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 17:11 #36
n0rmality -> Det synes jeg er en flot indrømmelse :-) Du vil ikke høre mere fra mig på den side.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 17:16 #37
n0rmality -> Jeg har tilladt mig at lægge linket til denne tråd + de indlæg der vedrører det som kommentarer i http://www.eksperten.dk/spm/389305, så dem der læser der, uden at have været forbi her, ikke undrer sig :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
19. august 2003 - 17:17 #38
Et "karma-system" er da en ok ide og vel egentlig også noget vi har efterlyst. Syntes dog vi har et problem hvis en bruger der har fået et brugbart svar på sit sp, bare kan afslutte og tage p selv :/

Selvfølgelig kan man så give brugeren et minus i det dersens karma-system når det kommer til at køre. Skal der så x minuspoint til - og så deaktiveres brugeren, eller ? Ender måske med at karma-systemet så afløser anmeld funktionen ?
Stiller mig dog ret undrende overfor hvorfor det er blevet besluttet at coadmins ikke skal reagere på en anmeldelse...

Seriøst ????? herfra

Venter spændt på en tilbagemelding ang. de mails der er sendt til admin
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 17:22 #39
Jeg synes at det er meget vigtigt at skelne mellem:

1)  mange ikke lukkede spørgsmål

* det er der noget skønsmæssigt over
* jeg synes at ikke-coadmin nok skal være lidt forsigtige med at opstille deres
  personlige kriterier for hvad derer for meget
* jeg synes det er helt OK hvis en coadmin i de meget grelle tilfælde
  går ind og beder brugeren rydde op

2) spørger tager selv point selvom der er svar

* der er mere objektivt konstaterbart (hvis spørger insisterer på at svar
  er forkert kan det naturligvis være nøvendigt at spørge lidt omkring,
  men det kan rimeligt nemt afklares)
* jeg synes at det er helt OK at anmelde det (selvom jeg faktisk
  ikke selv har gjordt det i de få tilfælde jeg har set)
* jeg synes at coadmin har pligt til at gøre noget ved det hvis der er
  kød på sagen
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
19. august 2003 - 17:29 #40
>>arne v mja right u are

På et tidspunkt blev muligheden for at oprette en feature der max tillod X antal åbne sp på en gang luftet. Bruger skulle dermed ikke kunne oprette flere sp før nogen af de åbne var afsluttet.. Er nok den eneste metode man kan bruge for at få styr på problematikken med mange åbne sp - ved aktive brugere vel og mærke...

Selvfølgelig er der forskel på om det er ok at bruger tager p selv. Kan f.eks. være diskuteret i sp - kunne f.eks. være et sp hvor der ikke er fundet nogen løsning her på E. (Utroligt men kan forekomme G***)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 17:30 #41
Jeg har nu haft en lille mail-korrespondance med Jacob (admin) som jeg hermed lægger ud til læsning af ekspertens brugere- så er det op til folk at fortolke på det (min personlige mening er vist klar) – som I ved var det min mening at vente med dette til jacob skrev tilbage på min sidste mail, som lød som følger:

Hej Jacob

Tak igen for svar. Jeg håber det er ok at jeg lægger dine svar på mine mails
ind på mit spg. på eksperten, da jeg er sikker på at mange andre sidder med
samme spørgsmål og venter på svar.

mvh Rune

Han har ikke svaret, men jeg tror nu at det er pga. han har taget fyraften.
Jeg kan heller ikke se at jeg ikke kan gengive det uden hans tilladelse – om ikke andet så med mine egne ord, hvilket kunne give misforståelser.
Så her får I en ren copy-paste opsummering:

-----------------------------------------------------

Min 1. mail til jacob:

Hej Admin (Jacob) på Eksperten.dk

Jeg skriver denne mail pga. feedbacken fra de involverede co-admins i http://www.eksperten.dk/spm/389484 og det faktum at de beder mig om det. De har tilsyneladende ikke den fornødne viden, og/eller kompetence til at svare gyldigt på mit absolut vigtige spørgsmål.

Jeg kan som bruger af Eksperten ikke acceptere at man som bruger kan oprette et spørgsmål, få et brugbart svar, og derefter tage point selv.

En uddybelse af og svar på problematikken, som den er udlagt af coadmin i pågældende spørgsmål, udbedes. Hvis du ikke mener du kan give den via mail, vil jeg gerne kontakte dig telefonisk.

Med håb om god respons -

Rune Hansen - / metal_hansen

Jacob admins svar:

Hej Rune,

Jeg mener ikke at det er CoAdmins opgave at holde øje med om brugere
giver de point de skal. Dette vil jeg hellere lade være styret af et
rating system, som den kommende version af Eksperten vil indeholde.
Dermed skal det være muligt at se hvad andre mener om en bruger, inden
et evt. svar gives. Dette tror jeg vil have en bedre effekt.

Mvh Jacob

---------------------------------------------------------

Min 2. mail:

Hej Jacob.

Tak for dit svar!

Nu ved jeg godt at du ikke har tid til at besvare en masse spg.mails, men
jeg føler at der er specielt ét spg. som presser sig på:
Nemlig ang. om den omtalte regel om misbrug af pointsystemet så ikke skal
fjernes fra regelsættet?! For jeg og andre brugere kan ikke se hvad den
ellers skulle dække?!
Helt sikkert føler en del brugere at det i hvert fald er væsentligt evt. at
komme med et indlæg i E-nyt om de så ændrede regler, og de kommende tiltag i
den nye, fremtidige Eksperten.dk.
Jeg mener at alt andet vil være at køre en skjult dagsorden på Eksperten,
som er alt andet end gavnlig,

Mvh Rune

Jacob admins svar:

Rune Hansen wrote:
> Hej Jacob.
>
> Tak for dit svar!
>
> Nu ved jeg godt at du ikke har tid til at besvare en masse spg.mails, men
> jeg føler at der er specielt ét spg. som presser sig på:
> Nemlig ang. om den omtalte regel om misbrug af pointsystemet så ikke skal
> fjernes fra regelsættet?! For jeg og andre brugere kan ikke se hvad den
> ellers skulle dække?!

"misbrug af pointsystemet" er vel også at flytte point til en anden
bruger, og kan dække over meget andet.

> Helt sikkert føler en del brugere at det i hvert fald er væsentligt evt. at
> komme med et indlæg i E-nyt om de så ændrede regler, og de kommende tiltag i
> den nye, fremtidige Eksperten.dk.
> Jeg mener at alt andet vil være at køre en skjult dagsorden på Eksperten,
> som er alt andet end gavnlig,

At oplyse at der p.t. er "frit lejde" for at nappe pointene selv mener
jeg ikke er til gavn :)

Mvh Jacob

--------------------------------------------------------------
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 17:35 #42
så dvs. der er frit lejde, hvis nogen skulle være i tvivl
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 17:36 #43
Min holdning til dette er klar: Bed CoAdmins om at gøre som de altid har gjort (mig bekendt), at tage sig af spørgsmål hvor brugere tar' pointene selv, selvom der er brugbart svar.
Det kan jo altid ændres, når rating-systemet er klar. At der ikke er et lap, ser jeg som en uprofessionel løsning, som vi brugere ikke kan leve med!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 17:49 #44
Hvis ikke de gør noget så kan der blive ret kaotisk.

Og jeg kan ikke forstå hvorfor det skulel være et problem at påtale
tag-selv-point.

Det er vel <10 sager om ugen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2003 - 17:55 #45
Jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde!
Grine over mig selv, der har været så naiv at tro at det her var et seriøst forum - eller græde over den dumhed og ligegyldighed over for brugerne, der kommer til udtryk her!

Jeg må indrømme jeg ser frem til den nye version af Eksperten, men indtil da kan jeg ikke ta det her seriøst på noget plan overhovedet, og regner med at blive væk herindefra.  :(
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 17:57 #46
Jeg overvejer at boykotte alt der har med IDG at gøre, da denne sag gør det meget svært at tage dem seriøst!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 18:07 #47
Dette ville svare til, at alle lyskryds i Danmark skulle erstattes med rundkørsler i løbet af 10 år, og at man så besluttede at fjerne alle lyssignaler øjeblikkeligt...
Avatar billede blyno Praktikant
19. august 2003 - 19:03 #48
athelon_pascal -> kanon sammenligning :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2003 - 19:39 #49
Athlon Pascal>>Jeg overvejer at anmelde dig nu, vil du tage mit levebrød fra mig?
Jeg lever faktisk af at opsætte og vedligeholde lyskurve.*G*
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
19. august 2003 - 19:41 #50
Fromsej -> Så er det dig jeg skal bande over, hver gang jeg må stoppe for rødt på min cykel ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. august 2003 - 19:42 #51
suk suk suk har læst hele tråden igennem nu.

Synes efterhånden det er gået meget skævt for eksperten. Dog kan vi jo håbe på at når den nye version kommer, at det vil rette op på det hele.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 21:23 #52
skuffende ting der er sket på det sidste, jeg kan kun se frem til det karma system, men kommer aligevel til at tænke på ligende systemer feks newz.dk .. det har hjulpet på noget .. men man ser ofte også at nogen bliver stemplet fordi folk bare ikke er enige med dem.
Hvad med personen der tager "kampen" med en bruger og påtaler deres fejl, det vil sikkert i mange tilfælde føre til en dårlig rating, og en aktiv bruger der ikke bare kan vende ryggen til hvadsomhelst.. feks mig, vil hurtigt få en dårlig rating og vil brugerene jeg supporter så have tiltro til mig?. Nu tager jeg sikkert sorgerne på forhånd og jeg ved slet ikke hvordan det karma system vil fungere men jeg kom aligevel til at tænke på det.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 21:30 #53
loadet: en sådan bruger vil være velkendt i systemet og dermed kendt af de andre faste brugere som lrd, så tror ikke det bliver så stort et problem, hvis han fortjener hjælpen...så skal de faste nok hjælpe hvis det er muligt
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 21:30 #54
dem der er problemer med er jo trods alt ikke kernebrugere efter min bedste overbevisning
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 21:31 #55
men farvel og tak til metal_hansen indtil der sker noget nyt her på e
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2003 - 21:36 #56
Ja du må hygge dig Rune men husk nu at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 22:12 #57
Efter at hame læse korrespondencen mellem Rune og Jacob, har jeg tænkt tingene igennem. Faktisk synes jeg ikke det er så dumt igen.

Dog er der lige et problem med kronologien. Selvfølgelig bør coadmins reagere over for brugere der tager point selv, indtil "karma-systemet" er implementeret. Alt andet vil være direkte tåbeligt, vil jeg mene. Vælger coadmins ikke at følge op på den type sager, mener jeg det er respektløst over for Ekspertens seriøse brugere. Absolut uacceptabelt. Og det ER jo i så fald kun en relativt kort periode de stadig skal løfte den byrde.

For at komme lidt tilbage til "Karma-systemet". Som udgangspunkt synes jeg det er en fin ide. Dog er der lige et par enkelte ting, jeg godt kunne tænke mig at vide.

1. Jeg kunne godt forestille mig, at folk der misbruger Eksperten kunne finde på at smide dårlige ratings på Eksperten brugere, der hentyder til overtrædelser af Ekspertens regler (som eksempel). Hvordan undgåes dette, og hvilke muligheder får coadmins for at rette i de samlede ratings (altså rette op på de useriøse ratings der gives).

2. Hvad gøres for at hjælpe nye brugere? - En ny bruger der ikke har fået sat sig ordenligt ind i Ekspertens system, og derfor tager point selv, vil hurtigt blive ratet meget dårligt. Har han først en negativ rating, vil han få svært ved efterfølgende at få hjælp. Derfor vil eneste mulighed for igen at blive et "accepteret medlem" være, at brugere opretter en ny profil. Det mener jeg ikke er hensigtsmæssigt. Men hvad mener i, og hvordan skal situationen håndteres?

/Mikael
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 22:16 #58
mht. 2 så tror jeg ikke det vil være tilfældet, da folk plejer at være gode til lige at spørge først, hvad meningen er...det er mit indtryk ihvert fald, hvis det er en ny bruger. Kan kun tale for mig selv, men jeg plejer at tjekke en bruger, når han/hun gør sådan noget.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 22:17 #59
nanoq: men var du ikke imod b-listen....offentlig udhængning eller sådan noget?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 22:17 #60
sådan ville jeg også selv reagere... men der ER mange der er hurtige på triggerfingeren.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 22:17 #61
dem har jeg så ikke lagt mærke til, men det kan jeg da sagtens forestille mig
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 22:19 #62
riversen, så absolut... og det er jeg stadig. En liste hvor en lille håndfuld selvbestaltede dommere vurdere brugere og offentliggører en liste over dem bryder jeg mig absolut ikke om.

Dette kan ikke sammenlignes med "karma sysemet", hvor det er alle brugere der bedømmer hinanden. Det er et udmærket system, HVIS der holdes lidt hånd i hanke med det. Et godt eksempel er www.qxl.dk's ratingsystem. Det fungerer rigtig godt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 22:39 #63
En oplagt mulighed for at undgå at enkelt individer får for stor
indflydelse på en vurdering er i.s.f. at tage gennemsnittet af
alle vurderinger, så kun tage gennemsnittet af de midterste 80%
(altså se bort fra de dårligste 10% og de bedste 10%).

Så for enkelte sure opstød med bund-karakter og best friends
kameratlige top-karakter ingen effekt.

Jeg formoder at der kun skal vises vurdering efter 10 eller 20
vurderinger.

Jeg er ikke så bekymret for brugere somer kommet lidt skævt ind på
systemet. Der er nok nogen som skal forbarme sig over dem. Og deres
vurdering vil også stige med tiden.

Jeg er mere bekymret fordi dette system kun finder de ikke så smarte
syndere og små synderne. Alle de smarte stor syndere skal nok finde
ud af at oprette en ny account hver anden måned.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2003 - 22:45 #64
10-80-10 metoden er bestemt ikke dum.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2003 - 22:50 #65
Arne v>>Det er en rigtig god idé med at fjerne top og bund inden ratingen bliver lagt ud.*S*
Det med at folk bare opretter nye konti, det gør de jo også hvis de bliver deaktiveret, det kan vi nok ikke komme til livs alligevel.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 22:55 #66
ja desværre kan man blive ved med at registrere sig og der er ingen sikker måde at stoppe det på.

men måske var det muligt at give brugere mulighed for at ignore en bruger på et id genereret ud fra samme system som coadmins kan se at det feks er ens 3 account. om det gøres på cookie,ip m.m ved jeg ikke ... men hvis så personen dukker op igen vil det samme id blive generet i tilfælde af samme ip eller cookie og brugeren vil forblive ignoreret. ved sletning af cookie, eller dynamisk ip skifter ja så virker det ikke. men det var bare en ide .. om det overhovedet er muligt ved jeg ik... og på en måde så sætter det en stopper for den anonymitet som man vel har krav på hvis man vælger at få en ny bruger.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 22:57 #67
og det går jo heller ikke i et netværk hvor flere bruger samme maskine
så det var vist ikke nogen god idea aligevel ....sidder og kokser her ;)
Avatar billede mfalck Praktikant
19. august 2003 - 23:40 #68
ah, det er vist en af internettets store problemer; jeg tror kun problemet med at folk opretter nye brugere kan løses ved at kræve penge for at oprette en ny bruger, men det vil naturligvis hæmme adgangen af nye brugere hvorfor exp.dk aldrig kunne finde på at indføre sådan et system.

Den eneste umiddelbare løsning jeg kan komme på er et system ala PGP hvor det er de enkelte brugeres tiltro til hinanden som gør at andre kan tro på fremmede (og det er vel lidt i den retning dette nye karma-system lugter af). Men selv dette har jo en brist, eftersom man kan forestille sig at grupper af "dårlige brugere" kan hjælpe hinanden ind igen. Og det gør jo også det svært for helt nye at komme ind i systemet.

Jeg må tilstå at når alt kommer til alt så kan jeg aligevel ikke bruge de point jeg tjener på exp.dk til så meget, så jeg finder glæde i at hjælpe dem jeg kan, og dem som tager points selv - eller ved en fejl kommer til at give points til de forkerte personer, er jeg nok lidt mere reserveret over for i fremtiden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. august 2003 - 07:54 #69
Se lige denne: http://dk.qxl.dk/Contents/dk/Services/byg.htm

der er nogle udmærkede ideer til "karaktersystemet".

Specielt kan jeg godt lide muligheden for at kommentere sine karakterer.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. august 2003 - 07:56 #70
ja, en kommentar fra brugeren selv er helt klart en nødvendighed
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 09:31 #71
Hvor er det beklageligt du forlader os Metal Hansen!!!!!!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
20. august 2003 - 12:37 #72
Det der karma/rating-system bør laves som Google - En rating fra en bruger der har en høj rating, tæller højere end en rating fra en bruger der har en lav/negativ rating.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
20. august 2003 - 12:38 #73
Kald det udemokratisk, men jeg tror det vil løse problemet med at de useriøse kan give en seriøs bruger en negativ rating.
Avatar billede mfalck Praktikant
20. august 2003 - 12:45 #74
nu er det svært - for ikke at sige umuligt - at diskutere hvordan sådan et karma-system eventuelt kan komme til at virke, men jeg tvivler på at det fuldstændigt kan afskaffe behovet for admin/coadmins. Mit gæt er at det vil ende i anarki.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
21. august 2003 - 15:18 #75
http://www.eksperten.dk/spm/390473 er det noget i denne retning i mener ?
Humpfrey
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. august 2003 - 15:27 #76
humpfrey, jeps... desværre er det jo lovligt...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 15:31 #77
Måske løser dette konkrete problem sig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. august 2003 - 15:57 #78
Heldigvis er de fleste brugere jo fornuftige mennesker :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. august 2003 - 16:48 #79
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=125

I lyset af denne udmelding vil jeg vende tilbage hertil :)
Selvom jeg stadig synes at tage point tilbage-problemet stadig er der, vil jeg ikke risikere at miste muligheden for som (gratis) pro-abb. at prøvekøre den nye version.
Jeg er ikke helt tilfreds, men det bliver man vel aldrig ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
22. august 2003 - 16:51 #80
metal_hansen -> Så vandt Eksperten alligevel, IDG har copyright på alt dit arbejde og alle er glade... tror de ;-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 16:52 #81
n0rmality er stadig stoppet ;(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. august 2003 - 16:54 #82
athlon-pascal > hehe tjah...  men lur mig om jeg ikke har fundet ud af, at hvis man vil bestemme noget et sted, må man være bossen! Så jeg har et lille forum under opsejling - som jeg SELV administrer...! (så håber jeg at der kommer flere brugere end mig selv og en ven *G*)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. august 2003 - 16:57 #83
>>loadet hvad ???  er n0rmalty stoppet. Hvorfor ???
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
22. august 2003 - 16:58 #84
Avatar billede resten Nybegynder
22. august 2003 - 17:01 #85
Hansen-> Jeg skal nok støtte dit projekt :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 17:01 #86
susanne_larsen
http://www.eksperten.dk/spm/389439
Kommentar: fromsej
19/08-2003 22:15:01    Kommentar fra n0rmality over ICQ:

Jeg har dags dato valgt at afmelde min bruger, for at vise min utilfredshed med måden hvorpå eksperten.dk køres. Tilsyneladende skal man bruge ekstreme metoder til at nå igennem til de høje herrer, så jeg håber dette sætter skub i tingene.
Dog skal det bemærkes, at det ikke er en endelig afmelding. Jeg har sendt en liste med krav og spørgsmål til admin, og når disse er opfyldt og besvaret, genaktiverer jeg min bruger. Debatten omkring 2.1.9 i reglerne er netop et af punkterne jeg ønsker afklaret hurtigst muligt, så nu må vi se om det virker. :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. august 2003 - 17:09 #87
Jeg synes lige jeg hellere må nævne at mit forum bliver om trommer og trommeslagere o.l  ;-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. august 2003 - 09:15 #88
jaa, jeg syntes faktisk at Eksperten er ved at blive et mærkeligt sted... -
Jeg skrev tidligere:

/Mvh
44fire44
www.xpxp.dk/44fire44

i mine indlæg - der fik jeg besked på at fjerne den, fordi det var 'reklame' og at det overtrådte reglerne. (at der absolut ingen reklamer var på siden, var en anden sag!)

Men dette må absolut være en meget størrere og 'farligere' overtrædelse af Eksperten loven - nogen bruger rent faktisk deres placeringer i forbindelse med jobsøgninger m.m. - Hvordan skal firmaer have tillid til denne placering, hvis de kan se at man kan score 200 point ingenting??

Lad mig tillade at sige følgende: TAG JER SAMMEN! - og over hold jeres egen regler, FØR i farer op, over for brugerene!!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2003 - 09:20 #89
Jo men det site savner noget som formentlig er E's største styrke: volumen !
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. august 2003 - 09:25 #90
jae, men det er vel altid en start!
Avatar billede razor Nybegynder
23. august 2003 - 16:49 #91
44fire44, jeg har fjernet dit reklameindlæg da det ikke hører til her.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2003 - 21:01 #92
razor jeg ved ikke om det reelt er reklame.

I deres Java kategori har der f.eks. kun været 1 spørgsmål i august måned !

Et spørgsmål som spørgeren selv lukkede efter at havde fået svaret
på Eksperten !

Se selv:
http://www.solutions2all.dk/forum_spm.asp?id=6217
http://www.eksperten.dk/spm/387675

:-)