Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. september 2003 - 12:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ang. pointgrænsen på 200!

http://www.eksperten.dk/spm/395577
http://www.eksperten.dk/spm/397762
http://www.eksperten.dk/spm/400826

Jeg er helt ærligt lidt træt af at man kun kan sætte max 200 point af på et spørgsmål!
Ovenstående spørgsmål har jeg oprettet, men der er ikke kommet noget respons overhovedet, og så er det jo jeg sidder og irriterer mig over at jeg næsten har 50.000 point, som jeg glædeligt ville give 10.000 af hvis jeg bare kunne få løst mit problem!

Er det på tide at lave en lille ændring, el. tilføjelse til de nuværende regler om max pointantal?!

Evt. noget med at hvis man har oprettet 5 el. 10 spørgsmål uden svar, så må man oprette et spørgsmål til 1000 point el. lign.

Hvad synes I andre?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2003 - 12:43 #1
mener der findes et andt forum hvor du kan bruge flere point end her jeg mener at 200 point måske er lige i underkanten men 1000 vil være for meget på den anden side
Avatar billede snowball Novice
15. september 2003 - 12:46 #2
Efter min mening (og erfaring) er flere point ikke altid ens betydende med hurtigere og/eller bedre svar. Tværtimod vil jeg faktisk sige at spørgsmål med mange point bare tiltrækker de "point liderlige" og får dem til at lave en masse svar som man ikke kan bruge til en skid, i håb om at få en "lille bid af kagen"

Mht. max antallet på 200 point, så synes jeg det er fair nok. I gamle dage hvor man kunne få flere tusinde point for et spørgsmål, kunne man i realiteten ikke bruge diverse top lister til noget, for en person kunne være heldig at svare på 1 spørgsmål til mange tusinde point, og dermed så ligge i toppen af en kategori. Dermed viser antallet af point jo ikke noget om hvor god man er, men bare at man kan være heldig.

Snowball
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2003 - 12:46 #3
Ligegyldigt hvor mange point du vil give, så koster visse opgaver penge. Så jeg mener helt klart at 200 point er et rimeligt niveau.

/per
Avatar billede dmcn Praktikant
15. september 2003 - 12:51 #4
Jeg er absolut imod at hæve pointgrænsen. Ens "økonomiske" formåen skal ikke bestemme ens mulighed for at få svar. Hvis du kan udlove 1000 point pr. spørgsmål du opretter, hvad sker der så for de nye brugere, der maximalt kan udlove 300 (og som for øvrigt ikke kan spørge mere derefter)? At du ikke har fået svar, er naturligvis beklageligt, men jeg synes det er forkert at betragte din mulighed for at udlove point som den eneste grund. Mange andre faktorer kan spille ind, oprettelsestidspunkt, formulering, spørgsmålet generelt osv.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2003 - 12:54 #5
15 : Let
30 : Medium
60 : Svær

Det vil sige at blot 100 point kun burde gives ved spørgsmål der er næsten umuligt at besvare. I det spektrum er 200 point faktisk rigtig mange.

Før der blev sat begrænsning på hvor mange point der kunne uddeles på et spørgsmål, så vi i meget højere grad forsøg på pointsnyd. Og der var absolut ikke flere kvalificerede svar, selvom der kunne sættes mange tusinde point for svar på spørgsmål.

Jeg mener bestemt ikke der skal justerede i grænserne. Måske skulle folk snarere opdrages til at bruge pointsystemet ordenligt - altså i større omfang HOLDE sig til de 15, 30 eller 60 point.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. september 2003 - 12:56 #6
tak for responsen!
Jeg vil gi jer ret i at visse opgaver koster penge - synes bare (i min frustration) at 200 point er for lidt at kunne sætte af på et spørgsmål.

Men snowball > ja, jeg ku ikke lade være:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=Point&order=asc&start=1440&catid=0&q=&navn=snowball&option=21
Men ok du siger jo så også selv at det betyder at du har været 'heldig'?!!

Normality > ja, kan godt se pointen med de nye brugere der kun har 300 point. Men sådan er livet jo ;)
Bare se på Peter Assenfeldt  ;-)
Avatar billede snowball Novice
15. september 2003 - 13:01 #7
metal_hansen: Hvorfor vidste jeg bare du ville komme med den !? ;) Og ja, jeg mener stadig det har noget med held at gøre den gang man havde muligheden for at svare på spørgsmål til flere tusinde point. Var man i de rigtige kategorier på de rigtige tidspunkter, så kunne man nemt score mange tusinde point (selvfølgelig skal der også lidt viden til, men alligevel...)

Snowball
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2003 - 13:21 #8
Som jeg ser det, så er der bar ingen eksperter på eksperten der ved ret meget om et phpBB-forum. Så det er sikkert årsagen til, at du ikke har fået et svar.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2003 - 13:21 #9
bare = bar
Avatar billede summer Mester
15. september 2003 - 16:17 #10
gruf >>>mener der findes et andt forum........<<<
Du mener sikkert Kandu.dk Her er grænsen "officielt" 500, men da det ingen kontrol er med nogen ting, er der i realiteten ingen grænse. Der ud over er der så megen ævl og kævl, at Eksperten ligner et 1. klasses "dydsmønster"

Iøvrigt tror jeg ikke en højere grænse hjælper. Hvis ikke den rette viden/tid/lyst og hjælpsomhed er tilstede på nøjagtig det tidspunkt man har behovet, så hjælper flere point næppe. Det skulle så lige være som på Kandu, hvor man kan forhøje udlovede point med x-antal. Så bliver spm. jo "dugfrisk" igen.
Avatar billede snowball Novice
15. september 2003 - 16:35 #11
summer: "Det skulle så lige være som på Kandu, hvor man kan forhøje udlovede point med x-antal. Så bliver spm. jo "dugfrisk" igen." -> Du kan jo også forhøje antallet af point i dit spørgsmål her på Eksperten - eller har jeg misfortået dig !?

Snowball
Avatar billede summer Mester
15. september 2003 - 17:33 #12
Dårligt udtrykket af mig. Jeg mente ud over de 200 point. Man kunne jo efter x-antal dage have lov at gå over denne grænse. Så slipper man for dilemaet med om nogen skulle have point i det gamle, inden man skal ulejlige sig med at oprette et nyt magen til. Det er jo sådan, at er der ingen kommentarer kommet efter en-to dage, er chancerne meget små.
Avatar billede snowball Novice
15. september 2003 - 17:45 #13
summer: Tja, men som skrev i mit første indlæg, så mener jeg ikke flere point altid er ens betydende med hurtigere og/eller bedre svar.

Snowball
Avatar billede arlet Juniormester
15. september 2003 - 22:20 #14
Ved dårligt nok om jeg tør blande mig, men jeg er af den direkte modsatte mening. Selv 200 point er alt for meget. 5 heldige spg i fri debat eller sådan noget er 1000 point for ingen it viden. ude i de it relateret kategorier er pointene omkring de 30 i gennemsnit dvs 33 svar med viden.
Man skulle sætte fri debat til max 50 point og resten til max max 100. Det giver et bedre billed om hvem der svarer meget og ikke bare er heldig..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. september 2003 - 15:03 #15
jeg lukker igen her - tak for jeres respons :)
Avatar billede max-payne Nybegynder
20. november 2003 - 00:12 #16
Jeg går helt klart ind for Metal- hansen`s forslag, om at kunne give op til 1000 point. Jeg mener at point kan være lige så meget, eller mere værd end kr., det må vel være en indre tilfredsstillelse, hvis man kan besvarer sådan et spørgsmål, og det må vel også føles godt hvis man bliver high-scorer i point, og denne mulighed kan jo ikke købes for penge.