Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aldi Medion TV kort

Jeg farede ned og købte et TV/FM Tuner kort hos aldi i mandags til 399 kr. Ræsede derefter over i Silvan, købte antenne kabel og stik til en formue. Kørte hjem, satte kortet i maskinen, hamrede og bankede og borede huller til kabler. Til sidst satte jeg det hele sammen, startede maskinen installerede driver og software. Kun for at finde ud af at softwaren ikke virker!!! Windows XP kommer op med en fejl og jeg kan sende en fejlrapport.

Jeg har senere fundet ud af at driverne virker fint sammen med andet software (ShowShifter). Men applikationen der følger med kortet spiller altså ikke, det betyder at jeg skal ofre penge på en anden applikation og at jeg ikke kan anvende FM tuneren.

Er der nogen der har oplevet det samme, og måske fundet en løsning?

Jeg kan ikke finde nye driver og software på Medions hjemmeside.

Asus N7X Deluxe, AMD 2200+@1833, 512 PC 2700, ATI Radeon (7200 chip), Win XP.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:31 #1
sandsynligheden for at en formatering vil hjælpe er nok stor, men der er sikkert bedre muligheder. Du kan bruge det som nødløsning :-)
Avatar billede keil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:34 #2
Ring til Medions hotline.
Der har jeg altid fået fremragende support.

Telefon: 70 20 42 33
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:36 #3
Formatering is not an option. Så vil jeg hellere undvære TV på pc'en. Men jeg vil ringe til hotline'en efter arbejdstid, hvis det gir' pote falder der point til keil.
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:47 #4
Jeg har installeret tilsvarende kort på en maskine (XP) og softwaren virkede ganske glimrende, jeg var endda imponeret over dens funktionalitet..så jeg tror bestemt, at problemet ligger i dit andet software eller i styresystemet..
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:56 #5
hub, jeg tror du har ret, næsten da. Jeg kan jo sagten få andre tv applikationer til at virke med kortet, så softwaren konflikter med et eller andet jeg har installeret, og så kan man jo diskuttere hvor fejlen er.
Hub, burger du den seneste version af DirectX?
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:58 #6
Nej, jeg bruger 8.1 Se også http://www.eksperten.dk/spm/409134 (et andet problem, men softwaren fungerer)
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:02 #7
Jeg kører med seneste version af DirectX. Kunne det tænkes at softwaren til kortet ikke er fremadkombatil fra version 8.1. Spørgsmålet er så hvordan går man fra directx 9 til 8.1. Det må jeg undersøge.
Avatar billede hub Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:07 #8
Det jeg bange for at du ikke kan. jeg synes, jeg kan huske, da jeg engang installerede DX 9, at der stode at denne opgradering var en integreret del af styresytemet og ikke kunne fjernes etc  eller noget i den retning. Prøv Medions support - de må kende problemet i disse dage med alle de kort ALDI har væltet ud på markedet. Alternativt kan du kigge hos Aver (producenten af kortet)De sælger det samme kort med en anden modelbetegnelse ohg har diverse patches.. Kræver blot lidt detektivarbejde at finde deres modelbetegnelse  (der er vist 3-4 stk at vælge imellem)
Avatar billede rammy Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:58 #9
Det er DirectX der fucker det op ! Du kan gå fra 9 til 8.1 ved at klikke på dette link http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=Windows%20Stuff og vælge at downloade filen " DirectX 9.0 Uninstaller for Windows XP " Installer derefter 8.1 og så skulle det virke.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. oktober 2003 - 02:29 #10
Tjaa.. Prøv også at følge med i denne tråd. Jeg skal love for der er gang i diskussionen om netop det kort. Og der er delte meninger om DirectX 8.1 vs 9. Hos nogen virker kortet fint, hos andre ikke.
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=122789

Har selv købt tilsvarende kort den 1/10 og jeg købte helt ny PC den 29/9. Den gik imidlertid ned og røg retur til forhandleren, hvor den befinder sig endnu. Så jeg kan ikke få prøvet mit TV-kort af.
Avatar billede keil Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:40 #11
Jeg er lidt spændt på at høre hvordan det gik med at kontakte Medions hotline. Jeg har selv en Medion Laptop (købt i ALDI) og de gange jeg har haft problemer, så har jeg fået en overordentlig god support.
Så lad mig høre hvad de har sagt.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:04 #12
keil, du blev min redningsmand. Jeg fik langt om længe taget mig sammen til at ringe til hotline og det var en success. Problemet var at der i enhedshåndtering findes flere videocapture enheder registreret end bare dem der hører til tvkortet. Jeg deaktiverede to enheder der hører til mit ATI grafikkort og så fungerede tvkort applikationen. Efterfølgende skulle det være muligt at aktivere disse enheder igen og fortsætte uden problemer. Det er typisk enheder med WDM i navnet der skal deaktiveres. Point til keil.
Avatar billede keil Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:28 #13
Tak !

Tænk at det firma der sælger de billigste enheder (oven i købet gennem ALDI) også har den bedste support. De nyder virkelig at give god support.
Megen ros til Medion.