Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 16:44 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Skide karma

Dette er ikke et oplæg til ballade, men kan ikke se hvorfor pokker jeg skal få lyd fra admin.

Jeg har skrevet til ham 3 gange nu, men har intet hørt. Samtidigt vælter det ind med direkte person hetz via min karma.

§2.
Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder

Dette mener jeg bliver overtrådt i den karma tildeling jeg får af visse pung løse fjolser! De har ikke gang mod nok til at underskrive den karma de smider.
Ja, jeg kunne vælge at ignorer det, men dette har jeg meget svært ved, da jeg ikke vil finde mig i at blive pisset så meget på. Jeg ved I coadmins ikke kan gøre meget, men i må da ruske op i admin så han kan....?????

//Ird
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2004 - 16:49 #1
Jeg synes du skal springe op og falde ned på karma, det betyder jo ikke en ski.... Jeg nyder selv meget de øf jeg får. Hvis du selv kan stå inde for dine svar her på E, så glem alle de dårlige karma tildelinger eller tag dem med et grin. Det hele er jo ikke så alvorligt
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2004 - 16:49 #2
Jeg kan godt følge dig ird så vi må håbe der snart kommer navn på den karma.
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 16:50 #3
Nej det er ikke så alvorligt, men vil ikke finde mig i den gang pis!
Når en så vigtig regl på E bliver overtrådt bør der også ske noget. Det er da utroligt man ikke kan få lyd fra admin....
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. februar 2004 - 16:52 #4
forstår 100 % hva du mener, jeg synes ikke ligefrem at det med karma tildelingen virker så godt endnu, hey! what 2 do? nå der er nogle pungløse fjolser (den var god :->) der ik ka' hitte ud af det med at være flinke mod andre osv...
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2004 - 17:21 #5
-- og der hvor jeg vil give dig helt ret, og der er et problem, som skal løses, er præcis det med at pisse på andre, som helt korrekt overtræder den nævnte regel !-)

-- så det vil blive taget op, når der er Coadmin-møde om 1½ uge !-)

-- men jeg er nu meget enig med bufferzones betragtninger, og har da også den holdning, at livet er for kort til at bekymre sig for alvor over, hvad p******* f****** finder på at udgyde !-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2004 - 17:27 #6
Jeg har selv en anmeldelse kørende, hvor netop omtalte regel er overtrådt.

Jeg mener ikke blot de bør ignoreres. Der er noget principielt forkert i, at folk kan smide anonyme "svinere" i karma, uden der er nogen mulighed for sanktioner.

Jeg har fået at vide, at coadmins vil vende problematikken med Admin, på det forestående coadmin møde. Jeg har valgt stille og roligt at afvente resultatet af det møde. Indtil da, har jeg valgt ikke at blande mig i debatter hvor der er så meget som antydningen af chance for at træde nogen over tæerne. Desuden vil jeg heller ikke selv oprette spørgsmål. Jeg synes ganske enkelt ikke det er det værd, at udsætte sig selv for risikoen for at få klistret injurierende kommentarer på sin brugerprofil.

Det er underligt at Admin blot ignorerer alle kommentarer om karmasystsmet. Jeg har ikke hørt én eneste bruger, der mener systemet fungerer godt. Noget kunne tyde på, at den eneste der rent faktisk bryder sig om det, er Admin selv...
Avatar billede cdc Novice
24. februar 2004 - 17:28 #7
Jeg er enig i at karma systemet skal holdes i samme sobre tone som ellers på E. Og da systemer er lavet således nu at man kan smide en karma uden kommentar, med en kommentar uden afsender så er det ikke godt efter min mening.

Derfor vil det som roenving skriver et af punkterne som skal tages op.

Jeg har aldrig været specielt begeistret for karma systemet, men nu er det kommet, så må det være op til os at få det til at fungere på bedste måde.

/cdc
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 17:31 #8
Fuldstændig grotesk at en så vigtig regel ikke bliver håndhævet.

Kunne nemt sætte flere navne på hvem jeg tror der står bag den hetz jeg modtager denne tid, men den går jo ikke herinde. :)
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2004 - 17:38 #9
>>nanoq

Jeg synes faktisk, at karmasystemet er godt, men det skal også monitoreres !-)

F.eks. ved at det bliver muligt at anmelde overtrædelser af de grundlæggende regler, med samme sanktionsmuligheder, som der ellers er ...

-- men man skal også være opmærksom på, at en mening skal have lov til at blive udtrykt uden at blive censureret !o]
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2004 - 17:59 #10
roenving, jeg er helt enig... HVIS karmatildelinger kan anmeldes og behandles på lige fod med andre typer for kommentarer.

Min påstand tilfalder karmasystsmet som det fungerer i dag.
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 18:46 #11
ird>Lidt livserfaring? Du kan ikke komme igennem livet uden at træde nogen over tæerne, hvis du er dig selv hele tiden (og bliv ved med det*S*) dem der giver dig dårlig karma er dem der føler sig trådt over tæerne, altså er det dem det gør ondt på, og det er deres problem.
For der er ingen mennesker der kan gøre alle tilfredse.
Det er negativ energi, at bruge tid på dårlig karma

Fik du meningen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 19:45 #12
ird> som magictouch skriver, så går det mest ud over dem der er negative i deres bedømmelser, ignorer dem og glæd dig over den gode karma du trods alt har fået.
Nemesis vil ramme de stakkels fjolser der kun har ondt i sinde og som har set deres chance til at komme af med skidtet der kun plager dem selv.

Hvis ellers Admin kan tage sig sammen, så ville det være en klog beslutning at fjerne det karma halløj fra Eksperten, jeg tror ikke at han selv har været klar over konsekvenserne ved at lave den karma, så væk med den og lad os få glæden ved Eksperten igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2004 - 19:57 #13
Den eneste måde at tage karma på er efter min mening, sug de positive til jer, både dem med kommentarer og/eller underskrifter, og dem uden.
Tag de negative der er underskrevne til efterretning, tjek evt hvad der gik galt, de negative uden underskrift, skråt op med dem, det er stensikkert fra frustredede snotknægte der er blevet irettesat og så vil hævne sig, det kan jeg ved den søde grød IKKE tage seriøst.
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 20:44 #14
Fromsej> *S* enig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2004 - 20:58 #15
Det er netop det der er problemet... kan man ikke tage karma seriøst, går det også ud over Eksperten. Skal jeg tage Eksperten seriøst, er seriøsiteten nødt til at afspejles i alle sitets funktioner. Karma inklusiv :)
Avatar billede fcs Novice
24. februar 2004 - 21:15 #16
Lige et indskud fra sidelinien>> Karma er opstået på baggrund af at mange brugere har efterlyst en måde hvorpå man som bruger kan "advare" andre brugere mod at hjælpe en anden bruger, som ikke opfører sig pænt - f.eks. brugere der ikke lukker deres spørgsmål eller tager point selv. Admin har rent faktisk lavet en feature, som har været efterlydt af brugerne gennem lang tid. Vi kan så sagtens diskutere måden denne feature er implementeret på (I kender sikkert min holdning), men faktum er at Karma er lavet på opfordring gennem lang tid fra mange brugere.

Hygge
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 21:53 #17
bare ærgerligt at karma har vist sig at være et tveægget sværd.
Avatar billede fcs Novice
24. februar 2004 - 22:04 #18
Retaxes>> Det mener jeg ikke at karmabegrebet er. Det er implementeringen der bevirker at det er sådan.
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 22:17 #19
Det er helt fint det i skriver, men når en regel som § 2 bliver så kraftigt overtrådt som i det tilfælde i min karma, kræver jeg handling...

Det er da totalt latterligt admin ikke viser sin nummer herinde.
Avatar billede fcs Novice
24. februar 2004 - 22:28 #20
Ird>>

Du er tidligere blivet bedt om at moderere dit sprog - det lader ikke til at have hjulpet meget, så nu beder jeg dig igen pænt om at passe på hvilke ord du bruger herinde - uanset hvor sur du er.Du har selv kontaktet Admin. Coadmins har skrevet til ham. Hvad mere vil du have at vi gør? Hvilket formål tjener dette spørgsmål? I og med at du "sviner" Admin til herinde, er du selv tæt på at overtræde den paragraf du selv mener er brudt ved karmatildelingerne. Blot lige en venlig reminder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:30 #21
jo, det er et tveægget sværd når det notorisk viser sig at det er små og meget barnlige drenge der kan gå ind og lege sandkasse, det har "opfinderen" af karma nok ikke regnet med.
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 22:46 #22
Kan ikke se jeg genere nogen eller sviner admin til.
Synes stadig det er trist admin ikke kommentere mange af de tråde med klager der fremkommer herinde, eller ikke besvare de mails han får.
Men selvfølgelig skal det vendes så det er mig der gør noget galt.
Det er jo ligemeget hvordan jeg opføre mig herinde, eller hvilket sprog jeg bruger så er det galt. Ligemeget hvordan du end tolker mine indlæg så står jeg fast ved at de er for dårligt man ikke høre fra Jakob. ( og det er ikke min intention at genere ham)
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 22:49 #23
Så fik jeg en mere kan jeg se...med indholdet "idiot"

Tommel op for det karma
Avatar billede mat Nybegynder
24. februar 2004 - 23:07 #24
ird > Så vidt jeg husker var der osse en del postyr omkring din færden før karma-halløjet, så spørgsmålet er om ikke dine tildelinger afspejler dette? Du har en masse meget flotte karmatildelinger og en masse ret dårlige, det ligner i mine øjne meget godt billedet af din fordeling af venner og "fjender" på eksperten?

Jeg er fuldstændig enig i at kommentarer som "idiot" eller "han ligner en bøjet færge" eller hvad har vi, er totalt malplacerede. Disse bør heller ikke tolereres af eksperten. I det mindste burde co-admins have muligheden for at gå ind og fjerne åbenlyst anstødelige og usaglige kommentarer.

Personligt synes jeg ikke det er særligt gennemtænkt at lancere et system som karmaen uden retningslinier for hvordan dette skal benyttes (jeg kan ihvertfald ikke finde nogle?). Og jeg er osse imod et system som i den grad fungerer som en gabestok.
Af samme grund har jeg ikke givet en eneste karmatildeling, og det gør jeg heller ikke før jeg har besluttet mig for om jeg kan lide det eller ej.

mvh mat
Avatar billede fcs Novice
24. februar 2004 - 23:42 #25
Ird>> Mine kommentarer mht. til at genere nogen (sprogburg) gik bl.a. på følgende udtryk og ord du har brugt i denne tråd: "Skide, pisset og pis". Det er i mine øjne ikke ord der hører til herinde.

Læg mærke til at jeg i mit indlæg skriver ordet sviner i "" - med det mener jeg at du ikke i dine indlæg lægger op til konstruktiv debat, men går mere efter manden end bolden. Det kan godt være at du er gået efter bolden i starten af alt denne ballade, men at Admin ikke svarer må du tage op med ham. Brugerne og coadmins herinde har ikke yderligere mulighed for at tage fat i ham. Har du evt. forsøgt at ringe til ham? Se evt. http://www.eksperten.dk/kontakt.phtml

Citat: "Men selvfølgelig skal det vendes så det er mig der gør noget galt." Nej, jeg vender ikke noget som helst, men gør dig blot opmærksom på at din måde at agere herinde ikke er konstruktiv og det er måske grunden til at så mange reagerer på din optræden som de gør.

Citat: "Det er jo ligemeget hvordan jeg opføre mig herinde, eller hvilket sprog jeg bruger så er det galt." Sikke dog noget vrøvl. Har jeg brokket mig over at du har talt for pænt eller irettesat dig for at være for flink? Nej, men jeg bliver nødt til at reagere på at du i mine øjne overskrider mine grænser for hvad jeg vil høre på.

Citat: "Ligemeget hvordan du end tolker mine indlæg så står jeg fast ved at de er for dårligt man ikke høre fra Jakob. ( og det er ikke min intention at genere ham)" Har jeg på noget tidspunkt givet udtryk for at det ikke var for dårligt at Jacob ikke har reageret? Igen nej. Bare fordi jeg ikke giver dig ret tolker du det som om jeg er uening med dig, hvilket er en forhastet konklusion. Dog kan jeg på ingen måde svare på Admins vegne på hvorfor han ikke har svaret dig. Derfor er det også unødvendigt for mig at kommentere på emnet - jeg har tidligere skrevet at vi har kontakte Admin og gjort ham opmærksom på problematikken, hvad mere vil du have at vi gør?

Mat>> Vigtig pointe du har i dit første afsnit - jeg tror at du har hel ret i din observation.
Avatar billede fcs Novice
24. februar 2004 - 23:46 #26
Lige en ting mere: På dit minisite står der følgende:

"Enhver kan blive vred. Men at blive vred på den rigtige person med den rigtige styrkegrad på det rigtige tidspunkt og af den rigtige grund - det er ikke let.
Citat-->Aristoteles"

Til dette burde man måske tilføje: Ligeledes er det heller ikke let at gøre opmærksom på sin vrede på en konstruktiv måde, gennem de rette kanaler og til den rette modtager...............
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 14:28 #27
Jeg gider ikke mundhugges hvergang med dig Fcs.
Og som jeg bliver ved med at skrive så overtrædes §2 uden der bliver gjort en rygende fis ved det
Avatar billede htmlkongen Novice
25. februar 2004 - 14:35 #28
Nogen der vil svare på hvad "person hetz" er ? :)
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 14:45 #29
Mens du lige er her htmlkongen...kunne du så ikke stoppe med at blive ved at maile mig nu efter jeg har bedt dig om det flere gange
Avatar billede htmlkongen Novice
25. februar 2004 - 14:46 #30
Kunne du ikke bare svare nu du er her?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. februar 2004 - 14:51 #31
ird >> måske det var bedst om du forsøgte at slå noget koldt vand i blodet... please

Betragt følgende udsagn :

** Vi har alle hørt, at du modtager karma-tildelinger som kan tolkes at være i overtrædelse af §2

men ...

** Du har fået at vide, at Karma problematikken bliver taget op på det næste CoAdmin møde
** Du har fået at vide, at CoAdmins er obs på problematikken
** Du har fået at vide, at der er andre end dig, som savner retningslinier for Karma-tildelinger
** Du har fået at vide, at der ikke er noget CoAdmins kan gøre umiddelbart

** Du ved (ligesom vi andre) at Admin kan være svær at råbe op - og at han kun sjældent deltager i debatter herinde

Derfor så kan alt, hvad du laver i dette spørgsmål lige nu betragtes som støj...

Indse dog at der går en rum tid, inden der kommer en løsning på det her, og lad så vær med at brokke dig hele tiden...

Din brok er ikke konstruktiv pt. og det eneste den gør at fremmedgøre dig endnu mere i forhold til mange af os...

/Søren Munk Skrøder
Bemærk at indlæget er skrevet i min kapacitet som eksperten-bruger - og ikke som CoAdmin.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. februar 2004 - 14:53 #32
Mon ikke alt dette postyr omkring karma ville falde til ro helt af sig selv, hvis der helt automatisk blev tilføjet et brugernavn på den som gav karma.
Positivt som negativt ?

Der må vel også et eller andet sted være en mulighed for, at Admin eller CoAdmin kan gå ind og fjerne "useriøs" karma.
Avatar billede htmlkongen Novice
25. februar 2004 - 14:54 #33
CoAdmins har bare sagt at der ikke kommer navn på karma.

Nogen der vil forklare hvad "person hetz" er`?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. februar 2004 - 14:55 #34
"htmlkongen" ta' nu lige en slapper !
Det kan vel nærmest oversættes til - chikane af en person !
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. februar 2004 - 14:56 #35
htmlkogen >> "person hetz" er når der bliver lavet gentagende angreb på en persons værdighed/ære/integritet, igennem usaglige kommentarer og injurier...

Her føler ird at der er en hetz igang imod ham, da han modtager en masse dårlig karma
Avatar billede htmlkongen Novice
25. februar 2004 - 14:56 #36
Ok sorry. Ok tak for det ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. februar 2004 - 15:02 #37
Hvis CoAdmins har sagt at der ikke kommer navn på karma, må det efter min mening være inden problematikken udviklede sig til det vi ser nu. Og den beslutning vil jeg da gerne ha' uddybet om muligt.
Alle beslutninger/bestemmelser kan ændres og hvis det kunne gøre Eksperten til et mere behageligt sted at færdes, hvad karma angår - så var det måske noget som burde overvejes.
Avatar billede htmlkongen Novice
25. februar 2004 - 15:09 #38
Ja helt sikkert. :) Prøv at se lidt i "Forslag" kategorien. Der siger flere at det ikke bliver ændret, men er enig: Det kunne være en kanon idé ;)
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 15:11 #39
Kan se en af dine venner (Saddam) har fået din besked om at smide karma på mig igen igen htmlkongen.
Du har indenfor de sidste 10 min ændret din tildeling mere og mere.
Ligeldedes underskriver du de irriterende mails du sender mig med "Love" og tænk det gør Saddam også :)))
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 15:14 #40
tjek lige her...

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=htmlkongen
hans minisite står der " lærer af den karma jeg får tildelt.

Se den sidste karma jeg fik

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=ird&option=karma

Ligner sørme hinanden en del *G*
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 15:16 #41
Men bare rolig jeg overvejer helt at stoppe på eksperten, da jeg føler at alt
den tid jeg bruger på at hjælpe folk med DERES problemer, mange er spildt :)"

OK. Det tror jeg faktisk der er mange der glæder sig til. Som man siger: 3. gang er lykkens gang.

/Love Htmlkongen

din sidste mail til mig ligeledes underskrevet med LOVE
Gad vide om jeg har ret når jeg siger du står bag en del af mine tildelinger
Avatar billede mat Nybegynder
25. februar 2004 - 15:18 #42
ird > hvis i er "på email" hvorfor skriver du så ikke til ham der?
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 15:18 #43
Uha du lyver htmlkongen...Du skriver i din karma tildeling til mig at jeg har sendt dig en mail:

Men bare rolig jeg overvejer helt at stoppe på eksperten, da jeg føler at alt
den tid jeg bruger på at hjælpe folk med DERES problemer, mange er spildt :)"

OK. Det tror jeg faktisk der er mange der glæder sig til. Som man siger: 3. gang er lykkens gang.

*LOOOL*

Det er da en du lige har sendt til mig kl  14.50
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 15:19 #44
Fordi I måske kunne se hvem der stod bag mange af de karma tildelinger jeg har fået
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2004 - 16:08 #45
kom til at se på min egen karma, den sidste virker da helt ude i hampen:

denne bruger burde slet ikke have ret til at benytte sig af eksperten. Han sætter spm. til 200 point og tager så efter en masse hjælp pointene tilbage til sig selv. Desuden fusker han også med anmeldelser til sin karma

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har lagt 200 point ud og taget dem tilbage, der går meget lang tid i mellem at jeg opretter et spm.

Jeg har heller aldrig været inde for at afgive en karma til en bruger, det anser jeg for overflødigt spild af tid, desuden ville der være en underskrift til orientering.
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 16:12 #46
Velkommen i klubben *G*
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
25. februar 2004 - 16:14 #47
Make love...Not war.. :)
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 16:14 #48
*LOL* siger du
Avatar billede htmlkongen Novice
26. februar 2004 - 08:01 #49
IRD>> Og BTW: Saddam er nok en af de eneste jeg kender herinde, så drop det der med at jeg "får alle til at gi dig dårlig karma" Jeg kan ikke skrive en mere præcis karma end det. Derfor skrev jeg det. Det passer jo ligemeget om jeg sender den til din mail eller skriver den i din karma :) LOVE
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2004 - 12:13 #50
ird>

Det er muligt at nogen har troet karma ville afspejle den højeste retfærdighed.

Men det er jo indlysende umuligt.

Karma afspejler brugernes holdninger.

Hvis flertallet er fornuftige vil gennemsnits karma være fornuftig.

Hvis flertallet ikke er fornuftige så vil gennemsnits karma ikke være
fornuftig.

Enkelte karma vil med sikkerhed ikke altid være fornuftige.

For mig er det selvindlysende at du ville få 50-75% meget god karma og
25-50% meget dårlig karma.

Du er en kontroversiel person. Det var du før karma blev indført. Det er
du efter karma blev indført. Karma systemet dokumenterer bare det alle
de flittige E brugere hele tiden har vidst, så alle E brugere kan se det.

Jeg mener ikke at der skal navn på karma. SÅ vil det først for alvor
komme gang i diskussionerne og hævn karma.

Til gengæld mener jeg at coadmin skal have adgang til at se hvem der
har givet den og at der skal kunne laves anmeldelse på karma tekst, når
den går åbenlyst over stregen.

Så behandles de anmeldelser ligesom alle andre.

Man bør ikke få ret i en anmeldelse udelukkende med begrundelse i dårlig karma - man
har lov til ikke at kune lide en bruger.

Men irrelevante, objektivt forkerte og nedsættende bemærkninger bør behandles.

Det er OK at mene at folk er nærrige med point, point liderlige, svarer
på ting de ikke har forstand på.

Det er ikke OK at skrive at de ligner et vildsvin.

Ligesom det i et spørgsmå er tilladt at give udtryk for sin mening
om at Delphi er bedre end VB, at C# er et håbløst sprog. Men at man
ikke må kalde de andre deltagere i debatten for idioter.
Avatar billede roenving Novice
26. februar 2004 - 12:18 #51
>>arne_v

Helt enig !-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2004 - 12:31 #52
arne_v>> ikke helt enig ;o(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. februar 2004 - 12:36 #53
Stort set ening ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. februar 2004 - 12:36 #54
well... stav selv efter.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2004 - 17:21 #55
Som før nævnt, og som også er blevet en del af teksten på mit minisite herinde, jeg tager IKKE dårlig karma uddelt anonymt seriøst, det er ikke en hujende fis bevendt da det ikke kan refereres tilbage til en bestemt person/handling, eller indlæg i en tråd, at jeg tager positiv karma tildelt aninymt serisøst kan virke dobbeltmoralsk, men det er det nu ikke fordi positiv karma er givet til dig af en person du har ydet en indsats for og hjulpet med et problem, at denne person så bevidst eller fordi han/hun ikke tror man bør underskrive sig, tildeler karmaen anonymt, tager jeg den stadig til mig så længe den er positiv.
Jeg vil ikke sige jeg har været flittig med at uddele karma, der er flere også i denne tråd jeg ikke har fået givet endnu, om jeg når det vides ikke i skrivende stund, men jeg har absolut ingen problemer med at tildele en person jeg ikke er enig med positiv karma, så længe den diskussion/debat hjælp eller hvad det drejer sig om foregår på et sobert grundlag, det har en masse at gøre med respekt for andre, noget mange kunne lære en hel del af.
Mvh:
Fromsej, der mener at anonymitet i cyperspace er dobbeltkonfekt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. februar 2004 - 21:06 #56
"fromsej"
Så vidt jeg lige kan vurdere er vi stort set enige om, hvor anonyme vi bør være her på Eksperten.
(egentlig en skam, da vi ellers kunne ha' startet en "sober diskussion” som så kunne resultere i karma til mig)  -  Nej det er bare pjat. *GG*

Er der ikke en som kan gi’ en fornuftig forklaring på, hvorfor der skal være forskel med hensyn til anonymitet, hvis vi taler om ”indlæg i spørgsmål” kontra ”karma tildeling” ?

Umiddelbart synes jeg det er forkastelig.
Det er set masser af gange at folk sviner hinanden til i spørgsmål. Her kan man ikke som den ”tilsvinende” skjule sig bag anonymitet og risikerer at få en anmeldelse for useriøs optræden og i værste fald at blive deaktiveret. Det må unægtelig bremse de verbale tilsmudsninger en del. Ydermere er det kun folk som ser selve tråden der har mulighed for, at blive påvirket af det de ser.

Handler det der imod om karma er det pt. helt anderledes.
Brugere kan skrive fra værste skuffe og det endda helt uden at kunne forfølges på nogen måde og det er ikke en gang muligt at forsvare sig ved at gi’ en anmeldelse. Dertil kommer at hver gang en bruger som er blevet tildelt en useriøs lussing (rent karmamæssigt) er han tvunget til at ”slæbe” rundt på den, fra spørgsmål til spørgsmål. Det betyder at MANGE får den at se og det er her forskellen ligger.

victor-1 mener IKKE det skal være anonymt, at tildele karma.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2004 - 22:27 #57
victor-1>> se, her er jeg fuldstændig enig med dig.

Væk med anonymiteten!
Avatar billede htmlkongen Novice
27. februar 2004 - 09:18 #58
Jeg er også enig. Men er CoAdmins ikke enige om at det ikke bliver til noget? :(
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2004 - 09:42 #59
htmlkongen >>
coadmins har ikke forfærdelig meget indflydelse på, om det bliver til noget... det er admins beslutning
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. februar 2004 - 10:05 #60
Hvad nu hvis det går den anden vej? En bruger får en masse god karma lige nu, og så på et senere tidspunkt bliver en "led stodder" skal det positive karma så også anmeldes?
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2004 - 10:24 #61
magictouch >>
Nej selvfølgelig ikke - karmaen udstråler en konkret (unavngiven) brugers subjektive mening om vedkommende... den skal kun ændres, såfremt karmagivende bruger ændrer opfattelse.

Der bør da heller ikke være krav om, at en bruger *ændrer* sin karma til en bedre, men er enig i, at direkte nedsættende karma bør kunne ekskluderes...
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. februar 2004 - 10:28 #62
Også bare en tanke, opstået i forbindelse med det snak om at anmelde karma*S*
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2004 - 10:29 #63
tænkte jeg nok ;-)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
27. februar 2004 - 19:28 #64
>Victor-1< du har ret.

synes at det skal være muligt for coadmins og admins at se hvem der har skrevet hvad, men er ikke sikker på at andre brugere skal kunne se det.
"Andre brugere" skal kunne andmelde karma angivninger... (MagicTouch - vi tænker ens)

Der er bare lige det problem at:
Hvis jeg nu ikke kan lide en bestemt bruger på E og der måskke også er en anden bruger som jeg heller ikke er særligt glad for...
Så er det jo muligt at tilsvine den anden bruger og lægge et falsk't "visitkort" (derfor SKAL det være muligt for coadmins og admin'n at se hvem der har skrevet det, men hvis ikke der bliver skrevet en led kommentar, så bliver det jo aldrig tjekket vel?

BURDE DER IKKE ALTID VÆRE EN KOMMENTAR?

Undskyld hvis det var lidt svært at forstå for nogle...
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. februar 2004 - 20:06 #65
Hvorfor egentlig ikke fjerne muligheden for kommentarer, og så bare markere hvad man mener, og ens brugernavn automatisk kommer med, ligesom i spg. Bare en tanke- en til*S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. februar 2004 - 20:28 #66
Jeg synes det er dejligt at brugerne her kommer med konstruktive forslag, men ville ønske at mange flere ville gøre det. Derfor har jeg oprette dette sprgsm. - http://www.eksperten.dk/spm/470781

Det kunne være rart i denne tråd, at høre/se Admins mening efter alt hvad der efterhånden er skrevet og sagt om karma. Det må vel påvirke ham med alle de forskellige meninger og synspunkter.

Jeg er klar over at der snart skal være møde om bl.a. dette emne og er sikker på, at vi efter det nok skal høre hans mening og beslutning. Men det ville alligevel være på sin plads med en bemærkning her og nu.