Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 17:03 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Hermed forsøg på samtale med "halifax"

Opretter spørgsmålet her, for ikke at spamme mere i den anden tråd.

Kan se du allerede har ændret karma. Det havde du nu ikke behøvet.

Jeg er selvfølgelig (når vi nu absolut skal ha' det karmasystem) interesseret i, at få så god karma som muligt, men den karma du gi'r mig skal være et udtryk for det du mener om mig og ikke noget, som på nogen måde kan henledes til noget jeg har bedt om.

Denne kommentar - "Og tak for karma (selv om den trak ned i gennemsnit)" fra dette spørgsmål - http://www.eksperten.dk/spm/489783 burde nok ikke ha' indholdt det som står i parantesen og var absolut ikke ment som en opfordring til, at du absolut skulle gi' mig 100%.

Hvis du oprigtigt mener at jeg fortjener 100% er jeg naturligvis glad og stolt over det.

Jeg kan ikke ændre sætningen i spørgsmålet, men du kan sagtens ændre din tildeling til mig og du skal ikke høre et ondt ord for det ;o)

Håber du vil være så venlig at kommentere her *S*

/victor-1
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 17:39 #1
Ja kommenterer gerne!
For det første har jeg være sløv til at bruge karma systemet, da jeg kun har uddelt til to brugere. Er altså uerfaren i tildeling.  :(
For det andet var jeg for nylig inde på et af de gamle, lange spm. om karma. Her lærte jeg en del om det og fattde interesse.
For det tredie gik jeg herefter ind for at se på min egen karma. Oheee, her havde jeg fået fra en del andre brugere. Og uden at bruge den politiske devise "noget for noget"  :) (dem der har givet mig vil jeg også give) vil jeg prøve at tildele retfærdig karma til brugere, uanset hvem, frem over.

Og endelig blev du tildelt karma + en kommentar. Som uerfaren kan jeg godt bagefter se, at først tildelte karma var (for) lav i forhold til mit syndpunkt og kommentaren. Derfor rettede jeg den - i opad gående retning.
Din kommentar i spm. ovenfor opfatter jeg kun som en henvisning fra dig. Og IKKE som en opfordring til at ændre den. Det gjorte er helt min egen beslutning.
Håber det er tilfredsstillinde.  :)
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 17:42 #2
Fattede heller ikke den du smed til mig Halifax *GGG*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 17:47 #3
Her kan vi spamme løs alt det vi gidder *S*

Mange tak for din fyldestgørende kommentar "halifax" - jeg er yderst tilfreds og særdeles taknemlig.
Ku' være at jeg efter at ha' sundet mig nogle dage, atter skulle tildele karma til visse brugere herinde. Indtil videre er der i hvert fald I to som fortjener noget go' karma.

/victor-1
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 17:48 #4
ird - Du var så den første jeg tildelte karma. Vær I to stolte over det.  :)
Din tildeling har sit udspring her fra
http://www.eksperten.dk/spm/479545

synes nok det var 75% værd, eller??
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 17:50 #5
Ikke så meget % jeg tænkte på men mere kommentaren. Virkede måske bare lidt ironisk :))

Ja undskyld for spam victor
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 17:52 #6
ird - Håber du forlader tanken om ironi, når du nu kender baggrunden.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 17:52 #7
Nej, nej, "ird" - fortsæt endlig *S*
Jeg skriver jo netop - "Her kan vi spamme løs alt det vi gidder"

Og det med at være ironisk her på E, skal man være meget forsigtig med *GG*
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 18:09 #8
Ironi er blevet det nye fortrukne når folk smider karma til en *G*
Men sjovt nok er det altid de svinske der ikke er underskrevet :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 19:01 #9
Har set de ironiske du har fået, men der er jo åbenbart ikke noget at gøre ved det. Diskutionerne har jo kørt på højtryk siden de første tildelinger faldt.

Nu behøver en karmatildeling jo ikke nødvendigvis at være svinsk, blot fordi den er på 0%, men jeg ved hvad du mener. Denne "          " er jo ikke svinsk, men bare uden underskrift.
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 19:04 #10
Enig du :)
Men en dag får man også nok og finder et andet forum at færdes i :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 19:09 #11
Det er som end ikke bedre andre stedder Lars,- har været turen rundt hos venner og bekendte som udtaler, at lige så modbydelige kan kommentarer også være hvor de deltager.
Men jeg lever stadig i håbet om, at Eksperten vil prøve at leve op til det ry den engang havde.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 21:55 #12
Det med at man en dag får nok, er i bund og grund et spørgsmål om, hvordan man selv gebærder sig PLUS om man i tilstrækkelig grand er i stand til at adstrakthere sig fra dem, der ikke mener det samme som en selv. Man hverkan kan eller skal være venner med alle andre.

Man skal glæde sig over det positive. Hvis jeg fx. får en karma på 50% er det da positivt, en bruger som mener positivt om mig. Selv om den er mindre end det aktuelle gennemsnit. Det er da værre hvis den var nul, eller negativ - hvis noget sådant var muligt.

Her i livet drejer det sig om at glæde sig over positive ting, hvor små de end måtte være, frem for at ærgre sig over. At glæde sig over at man i dag vågnede op til en ny dejlig dag. Der er ingen garanti for at gøre det samme i morgen.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 09:06 #13
Du har fuldstændig ret Halifax :)
Men som jeg selv ser på min bruger er, at ligemeget om jeg tager mod point eller ej, og tro mig jeg har prøvet begge dele mange gange nu, så vælger visse folk at mene jeg er pointliderlig.
Dog er det altid kun folk der ikke har boller til at skrive under der mener det.
Jo nogen skriver under, men så er det med et brugernavn der slet ikke er på eksperten *G*
Det jeg selv finder dejligt i mange af mine karmatildelinger, er at de er givet fra folk jeg selv mener udgør begrebet rigtige eksperter :)
Jeg kan sagtens leve med dårlig karma og kritik, men så skal den også være saglig.
Synes efterhånden jeg har ændret 100% stil herinde, men folk lader stadig fortiden bestemme over deres holdning til mig (og dette gælder flere coadmins)
Men lad dog de små tøsedrenge slynge om sig med ubegrundet, eller meget dårlig begrundet kommentare som de lyster :)
Lader ikke til det er et problem der kan løse her på E, så enten må man leve med det eller forsvinde :)
Synes også mange af dem der tidligere løste mange problemer er smuttet?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2004 - 13:00 #14
ird - Vi må alle lære at se bort fra "visse folk" ("kan og skal ikke være venner med alle"). Det er ikke nødvendigvis det samme som at være fjender. Lade være med at kommentere dårlige ting og sagerne dør ud af sig selv, samt huske det oftest siger mest om dem, der skriver dårligt.

Har forresten en sød og sjov PowerPoint om at være glad og se positivt på sig selv og på andre. Fylder kun en halv mb. Kan sende den hvis du har en email adr til den slags.      :)
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 13:03 #15
blackship@ofir.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2004 - 13:20 #16
kloge-ord.pps er sendt      :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:23 #17
Jeg vil også gerne se den ;o)
ahk[at]nypost.dk

Se for resten lige her - http://www.eksperten.dk/spm/490495
forstår ikke, at spørgsmålet ikke bliver lukket med det samme.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 13:24 #18
Den var fed halifax :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:29 #19
Hey "ird" - kan du ikke lige sende den videre til mig ? *S*
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 13:31 #20
sendt :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 13:34 #21
Takker og samtygger ;o)
Kendte den godt - den er god og åh så sand.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 16:55 #22
http://www.eksperten.dk/spm/490552

sikke et fjols!!
Orker snart ikke det karma crap mere
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 17:08 #23
Enig - her er det i hvert fald som JEG ser, IKKE dig der overreagerer. Jeg var lige ved at skrive i tråden, men har fundet ud af, at her på E gælder det om, at holde sine meninger for sig selv. Ellers risikerer man nemlig både det ene og det andet.

Jeg kan godt love dig "ird",- at havde det ikke været på grund af det forbistrede karma-system, så havde han fået en bredside og det lige på steddet.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 17:09 #24
Fatter ikke man bare skal sluge den slags piller.
Anmeldte det men kan se snowball der nu selv deltager i tråden ikke kommentere det, så det skal man nok bare leve med igen igen igen igen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 17:13 #25
Han kan vel ikke li' dig ham "snowball" og det er for dårligt hvis han ikke kommenterer. Han bør efter min mening være YDERST upartisk i sådan en situation og der kan da vidst ikke være tvivl om, hvem der har overreageret i tråden.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 17:18 #26
Nope diverse coadmins har fået en mening om mig via fortiden herinde og den holder de fast ved.
Men dem om det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 17:25 #27
Ja sådan er det jo - det er ikke nemt at ændre folks mening ;o)
Måske du skulle ha' valgt dig et helt andet brugernavn da du startede igen og ALDRIG nogen sinde referere til "dit gamle jeg" *S*

Skulle du en dag finde på det håber jeg meget, at vi kan holde kontakten ved lige ;o)
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 17:29 #28
Ændre ikke navn eller 100% adfærd p.g.a. nogle møgunger der ikke fatter hvad eksperten går ud på :)
Er vant til at kalde en skovn for en skovl.
Men at folk ikke komme over "problemet" Ird/Lrd er grinagtigt.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 18:37 #29
http://www.eksperten.dk/spm/490552

så kommenterede coadmin snowball.
Tager lige et par dage og tænker over det her E pis og så må jeg se om min konto bliver lukket for gider fandme ikke den her børnehave mere hvor de små børn for lov til at styre og gør som de ønsker!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:16 #30
Forstår dig godt men forstår også godt "snowball"
Derimod forstår jeg ikke, at "rocksound" reagerer (læs overreagerer) som han gør.
Noget jeg tror er et problem med det karma sjov er, at NOGLE typer føler de er nød til at gøre som de har hørt/set andre "ligesindede" gøre.

Et eller andet sted tror jeg vi to er ret ligesindede og derfor ikke er uenige om, hvordan VI synes tingene burde være. På samme måde kan det jo være, at "rocksound" er enige med andre, men det er i hvert fald IKKE med du og jeg.

NED MED KARMASYSTEMET OG UD MED ALLE SNOTHVALPENE (med mindre de kan lære at opføre sig anstændigt)
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 19:25 #31
Dømmer heller ikke snowball for mener han er en af de allerbedste coadmins vi kan få på E.
Men pisser mig grumt af af små snotunger kan komme på dette forum som kræver respekt af dets brugere og lave så meget rav i den som de gør!

Men som nok de fleste brugere på e har erfaret så er det acceptere E som det er eller fet af :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:27 #32
Det kan måske slet ikke undgåes, at når man deltager så meget som du gør (og så i de kategorier) at ramle ind i nogle øretæver undervejs.
Kategorien tror jeg betyder meget for hvilke folk det er som har stillet spørgsmålene. I de tråde hvor DU deltager, er det jo folk som har problemer på grund af uvidenhed og ud fra deres tekster at dømme er de tit meget unge, ordblinde eller andet. Og det er ofte de samme brugere man støder på igen og igen og ofte også om de samme spørgsmål.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 19:34 #33
Vi er enig vic.
Men orker ikke at høre mere på det bavl jeg får smidt i bøtten igen og igen.
Smider jeg et svar for hurtigt er jeg pointliderlig, og smider jeg et forsent er jeg totalt sløv i betrækket.
Men at overgive sig og lade de små børnehave unger få deres vilje er en stor pille at sluge for mig personligt, da jeg er en fighter!
Men gør meget for at løse mange problemer som mange andre også gør herinde, og at man så skal stikkes i ryggen af små forkælet børn er lidt formeget i længden for mig.

Tjek min minisite :)

Hold jer munter begge to
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:42 #34
Åh nej - ikke nu igen da. (jeg forstår - har selv været der flere gange)
Du skriver du er en figther - så figth for pokker.
Der er jo også mange tilkendegivelser om, at du er blevet en meget bedre bruger end tidligere.
Kom nu min ven - ikke smide håndklædet igen du,- vi ka' sq da ik' undvære dig herinde mand ! Vi får hamrende travlt alle sammen hvis du smutter.
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 19:49 #35
Pæne ord og jeg takker.
Synes selv jeg har ændret stil 100% dog med et snert af LRD *G*
Men holder mig væk fra E for trænger til en pause nu.
Kan ikke ændre mig til alles fordel, og folk finder åbenbart en anden undskyldning for at jorde mig via karma.
Doooh tænker folk så - fjolset smutter fordi folk smider dårlig karma på ham!

Nope netop kan jeg fint klare at få dårlig karma, men når der medfølger så latterlige og usande kommentare, sætter jeg sgu en stopper!
Det er fint man kan anmelde "visse" karmatildelinger, men come on!
Folk smider da bare en der hedder " gør totalt meget for eksperten" og vedlægger den med 0 i karma!
Denne ironi pisser mig big time af.
Karmaen er kommet for at blive, om så det er på bekostning af folk skrider, så vi må acceptere eller glide af :)

Og jeg glider for denne gang :)
Håber lysten kommer tilbage efter en pause.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:58 #36
Håber så sandelig også du vender tilbage.
Synes bare du lige skal tænke på, at flere af dem som har givet dårlig karma NETOP ønsker du skal "glide" (sjovt udtryk - he, he) og nu opfylder du deres ønske ??

DE VANDT - du tabte. ?
Nul - den går ikke du. Men hold nu et par dage fri og kom tilbage for fuld skrue ;o)
Avatar billede ird Praktikant
18. april 2004 - 20:02 #37
No no no :)
Og lad dem bare have fornemmelsen af de vandt *G*

God vind Vic
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 21:10 #38
ILM ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2004 - 22:47 #39
Citat: Første afsnit i mit indlæg 13:00:18
------
De kloge tier, de mindre kloge græder.
Se bare det shit til tråd. Protest, diskussion osv kan ikke betale sig. "Den der lever stille, lever godt" - kan ikke huske hvem der sagde det.  :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 23:04 #40
Mener du dermed, at både "ird" og jeg selv er mindre kloge ?

Vi græder dog ikke, men tie absolut heller ikke. Ved godt jeg oprettede tråden for at høre en kommentar fra dig, men så længe det vi taler om her vedrører Eksperten og umuligt kan være til gene for andre end dem som abonnerer på tråden, ser jeg intet galt i en saglig snak om tingene.

(dette er ikke et angreb på din kommentar, men blot en udtrykt undren over den) ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2004 - 12:47 #41
Avatar billede fcs Novice
19. april 2004 - 13:42 #42
Victor-1>> Undlad venligst at referere til spørgsmål som ikke har med dette spørgsmål at gøre. Det bringer bare forvirring ind i dette spørgsmål.

Hygge og god karma til alle ;o)

FCS/Coadmin
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2004 - 14:03 #43
Mener du dermed, at jeg generer/forvirer mig selv ?
(jeg er ret sikker på, at både "ird" og "halifax" kan klare den smule)
Begge spørgsmål er oprettet af mig og jeg forsøgte bare at sprede det gode budskab.
Forstår dig ikke helt "fcs" - mener du det er spam ? - i mit eget spørgsmål ?

Skal jeg betragte din henvendelse som en advarsel ? - Er jeg blevet anmeldt, eller kedede du dig bare ?

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2004 - 19:57 #44
"fcs"
Jeg beder dig pænt om en forklaring og regner så med at få den ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. april 2004 - 22:48 #45
victor-1 - Nej, nej jeg anser ikke Jer for mindre kloge. Men de spegepølsemadder lugtende og bumseplagede teenagere + nogle andre ofte kan opføre sig som "mindre kloge"! Thjaa.. hva' ska' jeg sige mere.  :)

Jeg er egentlig glad for henvisningen til spm. 490880 da jeg de seneste dage har undret mig over ikke at kunne komme på AIDA32 website, som der ofte henvises til fra E.dk. Har lagt en kommentar der til et andet alternativ.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2004 - 00:15 #46
Tak halifax ;o)