Avatar billede golden-dream Nybegynder
07. juni 2004 - 15:52 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

God keylogger?

Mangler en god keylogger, har fundet nogle men de har ikke levet op til mine krav...
Det skal være en freeware, ikke kunne ses på proceslinien, starte op automatisk..
Hvis den evt. kan sende en mail med logfiler osv. vil det være en fordel..
Måske også så jeg kan få en skærmoutput...

Håber der kommer lidt hjælp.. Skal installere det på min egen PC, så jeg kan se hvad andre bruger i hjemmet benytter den til..

Har prøvet med en trial, dog popper der noget op ved opstart af pc´en..
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 15:58 #1
Avatar billede nimoha Nybegynder
07. juni 2004 - 15:58 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 15:58 #3
og deres website: http://www.soft-central.net/
Avatar billede ela Nybegynder
07. juni 2004 - 16:05 #4
Jeg lavede en søgning på download.com og har fundet et par keyloggers. Det skal siges jeg ikke selv har prøvet dem.

Home Keylogger -  http://download.com.com/3000-2092-10264521.html?tag=lst-0-3
gratis program, det siges at være usynligt og svært at finde :)

Spy keylogger - http://download.com.com/3000-2092-10190738.html?tag=lst-0-5
siges også at være usynlig, derudover gratis

Wintective - http://download.com.com/3000-2092-10281653.html?tag=lst-0-13
Wintective er ikke gratis, der er en trial men det koster kun $9

Håber du finder noget du kan bruge :)
Avatar billede golden-dream Nybegynder
07. juni 2004 - 16:06 #5
oki.. prøver dem lige og ser om de lever op til kravene...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 16:11 #6
Avatar billede golden-dream Nybegynder
07. juni 2004 - 16:15 #7
bartfreak--> Den site har jeg rodet rundt med.. Mener ikke man kan downloade fra den...
Avatar billede golden-dream Nybegynder
07. juni 2004 - 16:17 #8
Tjekker dem allesammen når jeg kommer hjem fra arbejde... vender tilbage...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 16:19 #9
Nej..O)

Vælger du en af dem, skal man bare køre pestpatrol, så er den opdaget..O)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. juni 2004 - 20:04 #10
Helt ærligt. En keylogger til at udspionere familen og andre med. Det er jo ikke spor mere legalt bare fordi det er derhjemme. Du er jo ikke et hak bedere end dem som ligger alt deres snavs på vores maskiner, og udspionere os. Men sådan noget snavs skal du jo sikkert nok sørge for at få væk. Det er os som skal kæmpe med at få det skidt væk fra jeres computere bagefter. Tænk lige over det.

Og jer som har lagt svar, må da også have det dårligt over at være medvirkende til at nogle personer nu bliver udsat for spionage, og endda kan få deres password udleveret og måske endda misbrugt.
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. juni 2004 - 05:42 #11
Jeg kan ikke andet end at give aovergaard helt ret. Hvorfor f.... låner du din computer ud til andre når du bagefter vil udspionere dem? Føj!
Avatar billede triper Nybegynder
09. juni 2004 - 19:36 #12
Hold da kæft noget svineri! I burde skamme jer herfra og til evigheden og tilbage igen. Hvordan kan nogen sidde og fortælle, hvor man kan finde keyloggere henne! Har I overhovedet ingen skam i livet! Det er lige før, jeg ønsker, at I vil få så meget snavs på jeres computere og 1000 keyloggere oveni, så I måske tænker jer om. Der sidder personer rundt om i landet, som frivilligt bruger alle deres ressourcer på at bekæmpe snavs som keyloggere, og så sidder I gudhjælpemig bare og laver grin med deres indsats. Sådan nogle som jer skulle forbydes adgang til computere for EVIGT! Hvordan kan et forum som ISÆR eksperten tillade den slags indlæg? Jeg fatter det ikke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juni 2004 - 19:46 #13
slap af, og læs indlæggende igen, og prøv lige at skrive keylogger i google el. andet...?
så slap af, vi har styr på det..O)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2004 - 21:53 #14
Bartfreak>>Du kan også finde bootdisketter på google, derfor er det stadig ulovligt at linke til www.bxxtdxxk.com , det her er sq noget værre!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juni 2004 - 22:01 #15
enig, men synes tripper overreageret lidt.. da man kan skaffe sig oplysninger om ulovligheder alle vejne.
Kiosker sælger stadig cigaretter til børn osv..

Og hvis man bliver opdaget(med keylogger), kan man risikere optil 6 mdr. straf.. er det ikke almen viden..?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2004 - 22:07 #16
"Og hvis man bliver opdaget(med keylogger), kan man risikere optil 6 mdr. straf.. er det ikke almen viden..?"

øøhhh.... du erkender hermed at det du spørger efter er ulovligt - opg alligevel venter du stadig på svar?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juni 2004 - 22:09 #17
john.. er det mig du spørg..???
check lige mine indlæg.!
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
09. juni 2004 - 22:09 #18
Finder det også ret skummelt med de der "hardware-keylogger" som også kan fås i danske butikker. Se DET er nedern.

Og lige et spm... Hvis du låner de pc'ere ud burde du vel kunne læse de keyloggers når du får dit tilbage. Hvorfor skal de så sende log'sne som mail?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2004 - 22:11 #19
bartfreak> det var henvendt til golden dream og sætningen er formuleret meget meget dårligt :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juni 2004 - 22:14 #20
okay.. godt ord igen..O)
blev lige bleg et øjeblik.

tror at når man vil sende folk keylogger le. lign. , så ved man godt at man ude på et sidespor..!
Avatar billede triper Nybegynder
09. juni 2004 - 22:19 #21
Bartfreak>> Jeg ved ikke, om jeg overreagerer, men ville du bryde dig om, hvis folk uden tilladelse snusede rundt i dit hjem, mens du ikke var hjemme? Jeg ville ikke. Jeg har det sådan: keyloggers=indbrudstyve.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juni 2004 - 22:37 #22
det er jo også derfor det er strafbart..men når man skriver --> Sådan nogle som jer skulle forbydes adgang til computere for EVIGT... så overreagere man..!
Og læs mine indlæg, de er faktisk ret nemme at opdage.. Og hvad gør MS ikke.. og det er helt okay el.?
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 20:09 #23
Synes der er flere her der overreagerer fuldstændig...

Det kan aldrig blive ulovligt at give en et link til en keylogger.
Det er da muligt at vedkommende vil bruge den til noget ulovligt, men stop da alt det hellige pis med at svine folk til fordi de giver vedkommende et link *tsk tsk*
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 20:10 #24
Det er forøvrigt heller ikke ulovligt at bruge en keylogger.
At den så kan bruges til noget ulovligt gør den da ikke mere ulovlig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 20:26 #25
kfisker> du har været på eksperten siden 1999 og så kan du ikke huske reglerne?

Lad mig opfriske dem:
Regler for brug af eksperten.dk
Det er ikke tilladt at:
spørge efter eller poste materiale, der kan benyttes i ulovligt øjemed såsom fremstilling af computervirus, bomber, hackerangreb eller falske penge. Hvis en bruger hjælper med dette eller får hjælp til dette, vil IDG hjælpe politiet med at spore personen, hvis politiet anmoder om det.

(pkt. 2.1.5)

I lyset af din sidste kommentar, er der vist ikke mere at sige om den sag ;)
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 20:29 #26
john....>
Tjah, at hjælpe en bruger med installation af eks. Windows XP, kan da også bruges til noget ulovligt.

Det er en svær skillelinje, da næste alle informationer man kan give herinde kan bruges til en eller anden form for ulovlighed.

Jeg har eks. hjulpet en bruger med hvordan man kan fjerne DeepFreeze fra en pc'er uden at have kodeordet. Det kan også benyttes til en ulovlighed...

Ohhhh god have mercy.....
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. juni 2004 - 20:30 #27
Ah - nu må I lige. Hvis man er ude på ballade, kan du jo bruge ALLE programmer til at "hacke" med! Keyloggere er blot et værktøj, og det kan ikke være forbudt at linke til dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 20:32 #28
Nu drejer spørgsmålet sig om keyloggere - herfra må man så tage affære.

Jeg har da også hjulpet en med at fjerne kodeordet på administrator-kontoen i XP - det kan også være ulovligt, for tænk hvis det ikke var hans egen maskine???

Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 20:35 #29
j_jorgensen> du skal også lige læse reglerne :)
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. juni 2004 - 20:40 #30
Reglerne kan fortolkes meget forskelligt - og at flame en bruger for at spørge på en keylogger er langt ude!  At hans motiv om at spionere på sin egen familie så er mindst ligeså langt ude, det er en helt anden historie. Som andre skriver - så er det jo ligeså ulovligt at hjælpe brugere til at "bryde ind" på deres egen computer efter at have glemt passwordet!
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 20:51 #31
john_stigers....> Nu har du vel ikke glemt at anmelde de folk der har lagt links til keylogger?? ;o)

(pkt.2.4)
Opleves overtrædelse af Eksperten.dk's regler, er brugere forpligtet til at oplyse dette via www.exp.dk/anmeld.phtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 20:53 #32
kfisker> du kan da vel selv anmelde???
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 20:56 #33
Desuden er jeg sikker på at han ER anmeldt af den 1. der påpegede en ulovlighed...
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 21:12 #34
Hæh, hvis alle skulle anmeldes i forhold til 2.1.5, som du jo håndhæver så flot.... Så tror jeg hellere jeg ville slette mig selv som bruger. Er på eksperten for at lære... og ikke for at rende og pege fingre.... Undtages når folk som triper sviner andre til på det groveste... Se det burde næste anmeldes....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juni 2004 - 21:26 #35
hvad hvis man hjælper med bios password..?

Og i er alle anmeldt for spam..(nej,nej joke..O))
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 21:27 #36
Også kun næsten! han udtrykker sig kraftigt - men formår at holde han udtalelse på et nogenlunde niveau - derfor vil en anmeldelse sandsynligvis ikke føre noget med sig.

Desuden: "Hæh, hvis alle skulle anmeldes i forhold til 2.1.5, som du jo håndhæver så flot...." Hvis jeg håndhævede denne regel, skulle jeg jo anmelde en for brud på denne, ikke sandt? Jeg har skrevet at jeg ikke har anmeldt nogen, så den benærkning fatter jeg ikke :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. juni 2004 - 21:43 #37
golden_dream: Hvis du ikke ønsker, at børnene skal surfe rundt på sider med snavs på, kan du sætte restriktioner op i browseren.

Til alle Jer andre: Er I sikre på, at det er ulovligt at installere på sin egen pc? Det er ulovligt at inficere andre brugeres pc'er, når de besøger din hjemmeside, eller når de åbner en mail fra dig. Men jeg er ikke sikker på, at det er ulovligt at installere loggeren på sin egen pc og holde øje med hvad ungerne eller onklen foretager sig.

Nu skal I ikke tage det som et endegyldigt svar på Jeres debat. Jeg stiller bare spørgsmålet, fordi jeg er i tvivl :o)
Avatar billede triper Nybegynder
10. juni 2004 - 21:44 #38
John Stigers>> Det var min anstændighed, der forbød mig at bruge et grovere sprog. Det, jeg blev så gal over, er, at de personer, der lagde links, måske ikke lige tænkte over, at der muligvis sidder personer, som følger med i denne tråd og får den idè, at det kunne da være sjovt at "genere" en eller flere med en keylogger på en ondsindet måde. Der er mange pcbrugere, som er usikre på en pc og ikke ved, hvad de skal gøre med den risiko, at de får lavet noget juks for dem selv, og så kan I tænke jer til resten, ikk´. Jeg mener, at man, ISÆR når det er sådan noget som det her, lige skal tænke sig om en ekstra gang eller 10, inden man svarer og lige tænker over hvilke konsekvenser det kan få for andre.
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 22:03 #39
john...> Det er ikke så meget et spørgsmål om, om du har anmeldt nogle for det eller ej. Bare det at du begynder at dele "næser" ud ved at påpege det... Det synes jeg er lidt sjovt.....

triper...>
Jeg sidder som ansvarlig for en IT-afdeling med knap 300 pc'ere, og vi bruger efterhånden mere tid på at forklare folk at de ikke behøver frygte alle pressens glødende artikler om spyware.
Jeg har endnu ikke oplevet en pc'er med spyware, uden at brugeren selv har installeret det (ved eks. at klikke ja uden at læse).
Gider efterhånden ikke bruge min tid på at fjerne den slags, men brugere tiden på at lære brugerne hvad det er de gør, når de bare klikke uden at tænke....

Kampen mod spyware og virus er efter min mening allerede tabt, hvis man fortsætter med at forsøge at beskytte sig i stedet for at forebygge.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2004 - 22:16 #40
kfisker> jeg er ikke den eneste der "deler næser ud", så lad ikke din harme gå ud over een person - desuden... hvad er sjovt ved at påpege noget ulovligt???

Jeg fatter simpelthen ikke hvor du er på vej hen - forsvar dog dine indlæg i stedet for at prøve at hævde dig overfor mig.... hmmmm!!!!
Avatar billede AnyFellow Mester
10. juni 2004 - 22:24 #41
john...> Rolig nu... Hvis du kigger min kommentar 20:51:40 igen, lægger du måske denne gang mærke til smily'en og at det er skrevet med et glimt i øjet.

Jeg var absolut heller ikke på at hævde mig på bekostning af dig, og synes forøvrigt da nok at jeg "forsvarer" mine indlæg.... Dog er der ikke noget at forsvare...

Mit indtog i dette spørgsmål, stod på at jeg synes det var lidt for latterligt at hidse sig op over at folk lagde links til keyloggers... og at nogle skulle begynde at nedgøre andre fordi de hjalp med et par links...

Du forsøger så at tilbagevise mine holdninger, ved at henvise til en regel, der er så løst formuleret at stort set hele eksperten kunne falde for denne regel.

Min tanke med mit indlæg, var at den sobre tone var lidt væk. Jeg synes absolut ikke triper brugte et specielt sobert sprog i indlægget...

Nogle gange kan jeg blive overrasket over hvor bogstaveligt alt ting skal tages herinde......
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juni 2004 - 22:33 #42
gad vide hvem der bliver anmeldt her..O)..*G*

spørger, linker, eller spamer..*LOL*
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. juni 2004 - 23:03 #43
kfisker: Jeg kan dog godt forstå udformerne af reglementet på Eksperten. Jeg har gjort det selv på en side, hvor jeg forbeholder mig retten til at vurdere hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er.

Reglerne er klare og utvetydige. Pånær den sidste: Her forbeholder jeg mig retten til at stoppe en udvikling eller et emne, hvis jeg føler folk balancerer på noget, som kan falde uheldigt ud. Netop fordi man kan komme ud i ordkløveri og div. meningsudvekslinger, som i sidste ende tager overhånd og skaber en utrolig dårlig stemning. Og denne sidste regel dækker ALT, og er meget løst formuleret. Men så har jeg muligheden for at trække i håndbremsen, når alt stort set er dækket ind under denne regel.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juni 2004 - 00:11 #44
Sikke en ravage jeg fik lavet. Men det er da altid godt at få en debat igang. Jeg mener bestemt stadig det er forkert, at der er lagt svar ind i dette spørgsmål her. Hvis man læser spørgsmålet så står der dette, og som er det jeg reagere på.
Citat:
Håber der kommer lidt hjælp.. Skal installere det på min egen PC, så jeg kan se hvad andre bruger i hjemmet benytter den til..

Og det er da dybt godnat det der. Han siger jo at han skal bruge den til noget uetisk - til at udspionere familien. Hvor er vi henne, hvis vi skal til at udspionere vores familier? Hvor er vi henne hvis vi skal hjælpe sådan en spørger med sit forehavende.
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. juni 2004 - 00:21 #45
Nu mener jeg ikke hele sagen fremgår af spørgsmålet; der kan være mange grunde til, at man ønsker lidt kontrol med hvad der foregår.

HVIS, og kun hvis, det er lovligt at installere en keylogger på sin egen pc og overvåge af forskellige grunde, så kan man jo synes det ene eller det andet. Hvis det er lovligt, kan man disketere etik pg moral, men til syvende og sidst må det være op til brugeren selv at kæmpe med sin samvittighed. Så er det ikke op til os andre at være smagsdommere.

Men som jeg skrev længere oppe, så aner jeg ikke om det er ulovligt at anvende på egen pc mhp. registrering af adfærd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2004 - 15:20 #46
Good point - i rest my case :)

kfisker> sorry!
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. juni 2004 - 16:46 #47
john_stigers, jeg aner ikke om det er lovligt eller ej. Det kan være det er ulovligt, og så er det absolut ikke et spørgsmål at stille på Eksperten.

Hvis ikke det er, så er det jo op til ens egen samvittighed. Jeg aner det ikke, og jeg vil ikke træde nogen over tæerne. Håber I finder ud af det, og jeg vil spændt følge med fra sidelinien :o)

På den anden side, så var det på et tidspunkt ikke tilladt at debatere hvordan man fik brændt en CD-ROM med eller uden ISO etc. Jeg ved ikke om det er tilladt nu, men jeg går ud fra, at man trak en streg i sandet, fordi instruktioner i hvordan man brænder kan føre til ulovligheder. Det kan dette spørgsmål vel også?

Jeg er i syv sind. Trækker mig stille og roligt tilbage. Måske golden-dream/I andre skulle forhøre Jer hos Eksperten? Der er nok nogen, der har bedre forbindelser, end jeg har :o)
Avatar billede AnyFellow Mester
12. juni 2004 - 09:25 #48
john_stigers....> Også en lille undskyldning herfra. Meningen var ikke at "gå efter manden" hvis det kunne forståes sådan.

steen_hansen....> Er helt på det rene med at regler er til for at skal overholdes, men hvis der er noget jeg hader, så er det regler der kan tolkes alt for meget, især når der er mange forskellige til at håndhæve dem (admin).
Jeg har tidligere været på et chat, hvor reglerne blev tolket vidt forskelligt alt efter hvilken admin der var logget på, og hvem de lige synes de skulle dumpe.
Det er i hvertfald ikke særlig sjovt at skulle forklare en bruger hvorfor en givet admin har tolket reglerne på en måde man selv finde forkert.

NÅ, det må også være end og discussion fra min side af. Der er jo hverken rights eller wrongs i denne her sag, da både fortolkning og samvittighed er en medspiller. :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. juni 2004 - 14:03 #49
Tjooo, hvis brugeren efterspørger noget, der strider imod loven, er Eksperten i sin gode ret til at sige, at "den slags kan du snakke med dine venner om - hold det venligst væk fra Eksperten". Og som sagt, så kender jeg ikke til grunden for ønsket. Umiddelbart finder jeg det også en anelse (temmelig) forkert, men jeg har ikke noget grundlag at vurdere ud fra. Hvilket heller ikke er min opgave.

Jeg skal ikke forsvare nogen eller noget. Jeg vil blot sige, at hvis det efter lovens ord er tilladt at installere egen pc, og ikke liste det ind på andres via Internettet eller mails, burde det vel kunne diskuteres her? Medmindre Eksperten siger, at formålet kan misbruges, så derfor ønskes emnet ikke debateret her.

Jeg oplevede en voldsom reaktion fra et par brugere, og det ville være en skam, hvis den var uberettiget over for golden-dream. Hvilket jeg kan blive i tvivl om.

Jeg trækker mig også og følger med fra sidelinien. Det kunne være rart at få oplyst om spørgsmålet blot balancerer på kanten af det anstændige, eller om det er direkte ulovligt :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2004 - 19:29 #50
Jeg tror ikke spørgsmålet er anmeldt så det gør jeg lige - vil da gerne have en afklaring på om coadmin syntes at spørgsmålet er ok el. ej :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. juni 2004 - 20:32 #51
Det ville være rart, synes det ligger lidt i gråzonen :o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2004 - 20:47 #52
Ditto ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juni 2004 - 20:52 #53
jeg synes, det er rimeligt underligt at spørger, ikke har reageret.. han har fået end 20-30 mails... han kunne jo redegøre for brugen eller formålet med den keylogger.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. juni 2004 - 00:28 #54
Jesus - hvis spørgsmålet ikke er iorden - så tror jeg da at vi er flere som vil være ganske utilfredse med eksperten.dk...hvor ender det så ikke, hvis man ikke må spørge om det?

Og tænk engang...golden-dream kunne være sluppet for alt dette hvis blot han ikke havde sagt noget om at overvåge familien.....hehe
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. juni 2004 - 00:31 #55
Tja? Måske E vægter omdømme anderledes end du gør? :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2004 - 21:41 #56
Der kommer snart en udtalelse fra coadmins:

--------------------------------------
    ICQ History Log For:
    xxxxxxxx  n0rmality (COADMIN)
Started on Sun Jun 13 21:41:31 2004
--------------------------------------
John_Stige 13-06-20 21:39 Hej!
                              Skal lige høre om i diskuterer anmeldelsen på
                              dette spørgsmål:
                              http://www.eksperten.dk/spm/507024 eller om
                              anmeldelsen blot er lukket?

n0rmality  13-06-20 21:39 vi diskuterer det, og har endda haft IDG inde
                              over - der burde gerne komme en udtalelse
                              indenfor et par dage

John_Stige 13-06-20 21:40 oki - takker ;)
                              Jeg poster dit svar i spørgsmålet, hvis det er
                              ok?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2004 - 21:42 #57
nå ja... det nederste skulle ikka have været med - men for god ordens skyld så sagde han altså ok ;)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:05 #58
Noget nyt i sagen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 16:08 #59
Noget nyt i sagen?+?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
25. juli 2004 - 20:19 #60
Sker her noget?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2004 - 21:27 #61
Sikkert ikke, det ender som alle andre spørgsmål til elfenbenstårnet i ingenting og festfyld.
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. august 2004 - 07:36 #62
Hvad blev enden på dette spørgsmål - om noget?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. august 2004 - 15:14 #63
Kommentar: fromsej 25/07-2004 21:27:11
Er vist meget dækkende.*GH*
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. august 2004 - 21:42 #64
Ok. Man BURDE følge denne her til dørs, så der ikke er så meget tvivl fremover :)
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. september 2004 - 11:25 #65
var ikke brugbart
Avatar billede noerdinden Nybegynder
02. november 2009 - 16:58 #66
Spøjs moral I har.  Selvfølgelig er det fuldt lovligt at overvåge hvad der foregår i ens eget hjem.  Jeg er sikker på man kan finde masser af eksempler, som selv I kan indse er i orden.
1)  Hvis nu børnene spiller computerspil, når de skal lave lektier eller skal sove ?  Eller ser pornofilm .... Eller i det hele taget bruger den computer, som de ikke har fået lov til.
2)  Hvis ens ægtefælle er utro, er det så overvågeren, der er noget galt med ?
3)  Uanset hvad, hvis man laver noget odiøst på andres computere eller i andres hjem, hvordan kan det så være overvågerens fejl ?

Jeg indrømmer overvågeren har et problem, men der kan da være mange grunde til, at det kan være godt at vide besked.

At overvåge i andres hjem er selvfølgelig ulovligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2009 - 17:55 #67
Ja...
Det var sikkert et problem for 5 år siden da spørgsmålet blev oprettet :)
Avatar billede Sidney47 Nybegynder
02. august 2012 - 00:26 #68
Underlig indstilling nogle af jer "moralforkæmpere" har....

Man må ikke revse sine børn, - sø gør man dem ondt.
Man må ikke tale hårdt til dem, - så får de sikkert traumer.
Man må ikke spørge dem hvor de skal hen når de går ud, - det rager ikke dig.
Man må åbenbart ej heller installere et lille program, - så man kan "forhindre" at tøsen løber i armene på en granvoksen psykopat....

Nej, man skal lade dem bestemme - helt fra fødslen, det giver de sundeste (døde eller ødelagte) børn....

Hold da kæft, - go for it, - installer den keylogger, og find ud af hvad barnet har gang i.

Og, - skulle det være ægtefælden, - så spørger jeg, - er det også ulovligt at hyre en privatdetektiv?

Nej "venner", - lad os nu blive ved jorden.

HVIS jeg derimod skulle hjælpe en nabo med dennes computer, - og installerede en keylogger, - for derefter at hæve alle deres penge, - SÅ skulle jeg sku ind og bure den.......