Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2004 - 16:48 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

WAP software (gratis) søges - skal bruges ifm. ASP på IIS (WinXP)

Jeg søger software der kan simulere en WAP (Wireless Application Protocol) server, der kan bruges sammen med IIS (Internet Information Server).

Softwaren skal helst være gratis, men kan *muligvis* også bruges som en fuld funktionel shareware version.

Simulatoren skal bruges sammen med ASP (Active Server Pages), for at skabe en dynamisk WAP side. WAP siden skal, efter upload til en online server, kunne vises på en mobiltelefon.

- 200 points udloves for programmet, men kan også deles ved "mindre" perfekte løsningen, såfremt løsningerne er tilfredsstillende :-)

PS: Jeg oprettede spm'et her, da det skulle bruges til 2 sprog (ASP+WML), og fordi det skulle køre på en Windows XP.
Avatar billede koldstar Nybegynder
17. august 2004 - 17:00 #1
er det en wapemulator du skal bruge?
Hvis det er kan du kigge på www.wapemulator.com
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2004 - 17:04 #2
Det skal være et program.. dvs, man downloader det og kører det fra computeren.
Så er man ikke afhængig af "test-serveren" (midlertidig serveren man tester fra).
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 17:06 #3
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2004 - 17:08 #4
Jeg har lige downloadet WinWAP Lite fra http://www.cellular.co.za/downloads/download_winwap.htm
..men tror ikke at den kan bruges sammen med ASP.. tester lige..

Måske er det bare mig, der ikke helt ved hvordan..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2004 - 17:16 #5
WinWAP (som faktisk er 30-dages Pro) kan ikke åbne .asp filer (vist nok kun .wml filer). En bedre online version er http://www.gelon.net

Men jeg tror at jeg skal bruge en WAP Gateway, da det hele skal foregå på min computer.

Jeg bliver nød til at smutte, men regner med at vende tilbage, enten senere i aften, eller i morgen.
Avatar billede no_stress Nybegynder
17. august 2004 - 17:28 #6
Nokia har en udemærket WAP Gateway der er gratis:
http://www.forum.nokia.com/main/0,6566,040,00.html?fsrParam=1-3-&fileID=4116
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2004 - 21:57 #7
Jeg fik min comp tilbage fra rep for noget tid siden, men har ikke fået geninstalleret alt.. så jeg har ikke fået testet det endnu.

Jeg skal nok skrive tilbage, når jeg har testet.. jeg ved godt hvordan jeg ser mine oprettede spm, og checker dem engang i mellem :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 13:08 #8
Lukker du ikke lige det her spørgsmål?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. januar 2005 - 16:57 #9
Mht points: Jeg vil teste det snarest, og vende tilbage..
Har ikke rigtigt haft tid/lyst/energi/whatever til at teste det endnu..
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 17:03 #10
ok, men nu er det bar 4 mdr. gammelt det her...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. februar 2005 - 16:06 #11
Ok, ok, så lukker jeg :-)

Da alle links ser ud til at være brugbare, beder jeg alle smide et svar.
Dvs:

koldstar, el_barto, no_stress
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 14:30 #12
Jeg har lagt en besked (" Svar ønskes: http://www.eksperten.dk/spm/530215 "), i det nyeste oprettede spm, hos brugerene koldstar, el_barto og no_stress.
Avatar billede koldstar Nybegynder
23. april 2005 - 14:35 #13
sorry, svar
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2005 - 14:52 #14
Ja ok, det fortjener jo nok at blive lukket ;)
Avatar billede no_stress Nybegynder
23. april 2005 - 19:13 #15
svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 19:19 #16
Points givet.