Avatar billede ea4000 Praktikant
06. oktober 2004 - 20:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komma i filnavn i Word forsvinder efter forsend. med Outlook

Når man med Outlook sender et Word-dokument, hvori der er , (komma) i Word-filnavnet f.eks. når man versions-adskiller (f. eks. filnavnet: test, nr. 1) bliver , (kommaet) ædt hos modtageren af dokumentet, og kommer kun til at hedde test nr. 1 (altså uden komma) når dokumentet åbnes i Word.

Prøv at sende et Word-dokument til dig selv, hvori der indgår et , (komma) og du vil se, at kommaer er ædt når du åbner filen du modtager.

Hvodan undgår jeg, at dette sker?
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2004 - 13:07 #1
Hos mig (Outlook 2003) virker det upåklageligt. Kommanet er der både før og efter forsendelsen.

Til gengæld mener jeg ikke at man bør bruge kommaer i filnavne, men det er så en helt anden ting.
Avatar billede ea4000 Praktikant
08. oktober 2004 - 11:00 #2
Jo, men det er i Windows XP, at problemet så tilsyneladende er.

Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen

ea4000
Avatar billede jkrons Professor
08. oktober 2004 - 12:20 #3
Min opsætning er Win XP og Outlook 2003, og der virker det fint. Der er ingen kommaer, der forsvinder hos mig.
Avatar billede ea4000 Praktikant
12. oktober 2004 - 08:23 #4
OK
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. januar 2005 - 23:24 #5