Avatar billede zac Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

favicon.ico - hvorfor ej ses?

Har set artiklen http://html.dk/artikler/00002/ - og prøvet, og fået det til at virke mht. EGET website.

Men hvorfor er ingen af mine mange (øvrige) bogmærker præsenteret med et flavicon.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede viciodk Praktikant
15. oktober 2004 - 22:43 #1
Det skyldes at du har ryddet Oversigt over seneste websider. Der sker automatisk hver 20. dag hvis ikke du har sat det til noget andet i Funktioner -> Internetindstillinger.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 22:58 #2
Ha ha lol - hvad sagde jeg :D
Virker stadigvæk ikke for mig.
(http://www.eksperten.dk/spm/550900)
Avatar billede tatus Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:59 #3
Eller kan det være at de ikke har lavet et såkaldt "favicon" til deres hjemmeside?

Det er jo ikke alle der har sådan noget.. Bare et forslag :)
Avatar billede halifax Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:03 #4
Så vidt jeg tidl. har læst andet steds skyldes det ikke sletning af Oversigt over seneste....  , men derimod sletning af cookies. Derved forsvinder fav iconerne.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:13 #5
Prøv om du kan få det tilbage ved at trække IE-ikonen i adressefeltet lidt til højre med musen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 23:21 #6
?!?!?!!? Hva' satan - det virkede sgu...
Avatar billede tatus Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:25 #7
Det er fordi.. (har lige kigget lidt på det.. Favicons forsvinder når man rydder cachen.. Når du rykker lidt på det.. søger den efter favicon'et fra original siden..

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_favorites.htm

-Uddrag-
Favicons are Missing:

Custom icons are lost when you clean your cache.

These are known as favicons.ico (Favorite Icons) and they normally will only last until your Internet Explorer Temp files are cleared.

This program will allow you to save the favicons.ico (Favorite Icons) permanently in a different folder and re-associate your favorites with the stored icons.

FavOrg - Restore and Save Favorite Icons (Line 108)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Workaround:

Navigate to the Temporary Internet Files, and drag the icons to the desktop and rename them to whatever name you like.

Then, create a folder called Icon Selection. Move all of the renamed favicons to this folder placed in the root directory of C. Right click on the Icon, select Browse and navigate to your Icon Selection folder. Choose the renamed favicon and click ok. These icons will be permanent.

When you right click on an icon, select browse and navigate to the Icon Selection folder. Choose the renamed favicon you want and click ok. Your customized icons will be permanent.

/Tatus
Avatar billede zac Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:02 #8
nå, det var vist tatus, der skulle have haft de point :)
Avatar billede tatus Nybegynder
18. oktober 2004 - 02:53 #9
Helt ok.. Gør ik noget.. var da bare selv nysgerrig over hvad det kunne skyldes *G*