Avatar billede martin_moth Mester
18. oktober 2006 - 19:47 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med mikrofon

Hej når jeg taler over skype via mit headset, kan dem jeg taler med næsten ikke høre mig. Jeg har skruet op for alt, og jeg hører tydeligt dem

Er der nogen der har en ide til en løsning på problemet - der er umiddelbart ikke noget der indikerer at der er noget i vejen nogen steder. Er der en skype-instilling et sted jeg kan pille ved?

Hvordan tester jeg - evt. ved et andet program - om der er problemer med min mikrofon?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
18. oktober 2006 - 19:55 #1
Hvis du åbner indstillingerne for lyd og vælger indstillinger -> egenskaber
og klikker "Indspilning" så i den liste der kommer frem skal du sætte hak i mikrofon og så klik ok.
Derefter vælg indstillinger igen og sørg for at der er et V ved avanceret.

Så skulle du gerne se en knap ved mikrofon som hedder avanceret, klik på den og sæt hak i det vindue som hedder 1 Mic Boost.
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. oktober 2006 - 22:01 #2
Jeg har nøjagtiggt samme problem se bare her:
http://www.eksperten.dk/spm/712371

Jeg købte en bordmodel og gned med en finger på der hvor man taler, og så var der fin lyd. Jeg synes dog ikke det er holdbart i længden næsten at sidde med microfonen inde i munden. Jeg vil jo hellere kunne bruge headsettet.

Jeg har dog overvejet simpelthen at købe et nyt lydkort i en anden model på et tidspunkt, men har opgivet for nu.

Håber du finder ud af det, for jeg har virkelig prøvet ALT hvad der er at prøve :-(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:02 #3
Du har vel ikke en high-low-mute knap på ledningen der står forkert?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:03 #4
ravnemor: Bordmikrofoner er generelt meget dårlige (lav følsomhed). Det er for at højttalerne ikke skal gå i mikrofonen.
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. oktober 2006 - 22:06 #5
Jamen akyne, hvis du ser på mit link, så forsøgte jeg også med mit headset fra Logitech som endda er skype-certificeret osv. Det endte med at jeg som sidste mulighed prøvede af med en bordmodel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:17 #6
Ja, men det ændrer ikke på at der er væsentlig forskel på selv de billigste headsets og bordmikrofoner. Hvis du har onboard lydkort, kan jeg oplyse at jeg kender adskillige der har bøvl med Skype og disse. Hvorfor ved jeg ikke.

martin_moth: Det er altid en god ide at gennemgå Skypes opsætningsvejledning til lyd.
Avatar billede martin_moth Mester
20. oktober 2006 - 08:21 #7
vender tilbage - har ikke haft tid til at teste.
Jeg har gennemgået indstillinger for lyd, har sørget for at high/low/mute knap er som den skal være. Kan fint lytte, men andre kan kun svagt høre mig.

Muligvis kan mikkel_sommers svar hjælpe - vender tilbage
Avatar billede martin_moth Mester
21. oktober 2006 - 18:53 #8
mikkel_sommer:

Hvor - under skype, på min PC, ???
Avatar billede martin_moth Mester
21. oktober 2006 - 18:57 #9
bemærk i øvrigt at der ER lyd, men at den bare er svag
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2006 - 20:20 #10
Tror Mikkel_sommer mener du skal gøre dette:
Klik start - indstillinger - kontrolpanel - lyde og lydenheder - fanebladet stemme - under indspilining af stemme, klik på "Lydstyrke..." - klik indstillinger - egenskaber, og vælg afspilning, klik ok - nu kan du vælge avenceret under skyderen til mikrofon - her sætter du vinge i "Mic Boost +20 dB"
Avatar billede martin_moth Mester
21. oktober 2006 - 23:23 #11
Går fint indtil

" nu kan du vælge avenceret under skyderen til mikrofon - her sætter du vinge i "Mic Boost +20 dB""

Nej, avanceret er stadig "grå" / inaktiv...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2006 - 11:12 #12
Klik start - indstillinger - kontrolpanel - lyde og lydenheder - fanebladet stemme - klik test hardware

Prøv den vej.
Avatar billede martin_moth Mester
22. oktober 2006 - 18:04 #13
Yep har haft gang i det. Men ikke brugt Skype siden. Hvis DET ikke virker, prøver jeg med et andet headsæt. Tak for hjælp
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:34 #14
Har du fået gang i det?
Avatar billede martin_moth Mester
22. november 2006 - 12:55 #15
Ja - smid svar, allesammen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 16:51 #16
Ok.
Avatar billede martin_moth Mester
22. november 2006 - 21:12 #17
ravnemor & mikkel_sommer?
Avatar billede ravnemor Juniormester
23. november 2006 - 16:51 #18
Ok, kan sige at jeg har fået det til at virke fint da jeg skiftede pc, så måske der skal prøves med et andet lydkort.
Avatar billede martin_moth Mester
24. november 2006 - 14:47 #19
Tak for hjælp og interesse