Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 15:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Gendanne dokument jeg ikke har gemt, HJÆLP!

Hej eksperter!

Dette er ekstremt vigtigt!
Jeg er kommet til at lukke et word dokument som jeg ikke har gemt, og det var hele mit projekt som skal afleveres onsdag, KAn man ikke gendanne dette uden jeg skal lave det om?!

200P for et hurtigt svar!
Avatar billede nva Praktikant
04. december 2006 - 15:21 #1
Avatar billede nva Praktikant
04. december 2006 - 15:23 #2
Avatar billede nva Praktikant
04. december 2006 - 15:24 #3
Øh tror jeg læste det som slette istedet for at lukke - så ved jeg det ikke :(
Avatar billede AnyFellow Mester
04. december 2006 - 15:25 #4
Hvis du har lukket dokumentet pænt ned, og svaret ned til at gemme, så er løbet vist kørt...
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 15:25 #5
Kan den finde en fil som ikke er gemt, men bare lukket ned?
04. december 2006 - 15:26 #6
Hvis dokumentet ikke har været gemt, og du har valgt at lukke Word, er der ikke noget at gøre.

Word gemmer filer til automatisk gendannelse; men de slettes i det øjeblik du lukker Word autoriseret ned.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 15:30 #7
Har du slet ikke gemt på noget tidspunkt? Eller er der en ældre version under menupunktet Filer nederst?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 15:33 #8
Well, jeg var igang med at lukke programmer jeg ikke brugte ned, hvorefter jeg kom til at lukke det andre.. UDEN at gemme..
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 15:36 #9
Hvis du aldrig har gemt, så kan jeg ihvertfald ikke hjælpe dig. Men måske du kan finde et halmstrå her: http://safety.live.com/site/en-US/article/LostFile.htm
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 15:39 #10
Nvm bare smid svar alle der har hjulpet, jeg går igang på ny.
04. december 2006 - 15:52 #11
OK.

Hvis dokumentet havde været gemt, ville linkene ovenfor måske kunne hjælpe dig. Men så længe det ikke er gemt, eksisterer fien ikke i filsystemet, og ingen af de nævnte værktøjer kan derfor hjælpe dig.

Fremadrettet kan jeg anbefale - ved større opgaver - altid at starte med at gemme, og herefter gøre det til en rutine at gemme med jævne mellemrum (Ctrl-S).
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 15:54 #12
jeg skal ikke have point for denne her ;)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 15:59 #13
Jeg havde skam gemt halvdelen af det, men det var det vigtigste, og det som tog længst tid jeg IKKE havde gemt. Jeg plejer ALTID at gemme, men troede ikke jeg kunne være så dum at lukke 4 timers opgave ned uden at gemme.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 16:21 #14
Nu er det ikke for at lyde belærende, men du kunne jo også få strømsvigt, én eller anden kunne trække strømledning ud af kontakten - kunne jo falde over den - osv. osv.

Word har en autogem funktion - brug da den, ihvertfald så længe du arbejder på større opgaver ;) Prøv at kig under Funktioner -> Gem
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 16:31 #15
Nogen speciel grund til, at jeg skulle have dårlig karma for at hjælpe i denne tråd?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 16:34 #16
Dårlig karma? Jeg ved ikke en gang hvad det er. Så det er ikke mig.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. december 2006 - 16:39 #17
Jeg siger ikke at det er dig, men jeg har bare lige fået en, og jeg har kun deltaget i denne tråd i dag. Kan se at nva ligeledes har scoret én.

Irriterende. Endnu en grund til ikke at checke E så tit som jeg har gjort...
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 16:41 #18
Jeg har INGEN grund til at give dårlig karma når jeg ikke ved hvad er.. Og jeg ville da klart kun give jer god karma( hvis det er godt?) fordi I dog har hjulpet med at løse dette problem. Jeg har kun ros tilovers for jer
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 18:17 #19
Er det bare mig,eller når man i word har ændret noget på et dokument, så når man lukker, nede i proceslinjen, eller direkte i programmet... så prompter den op med en advarsel, om du vil gemme eller ej?

den må du jo have afvist, siden dette er sket?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. december 2006 - 19:57 #20
Øhh ja? Det har jeg, jeg var igang med at lukke programmer jeg ikke brugte, og tænkte ikke rigtig over det
05. december 2006 - 10:09 #21
spif2001>> Du kan indstille Word til automatisk at gemme til funktionen automatisk gendannelse. Denne funktion kan gendanne dokumenter hvis man har været udsat for hændelser - som du nævner - med strømsvigt o. lign. Hvis Word derimod lukkes autoriseret og man svarer Nej til at gemme ændring, slettes filen til automatisk gendannelse.
Ignorer det karma-system - det er kun med til at skabe konflikter. Ærgerligt at det kloge hoveder, der er sat til at administrere dette forum, ikke kan se hvor stor skade det medfører.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
05. december 2006 - 10:41 #22
@erikjuul
ok - troede egentlig fejl 40 var dækket under force majeure - mere uberegneligt bliver det vel ikke ;)

mht karma er jeg ikke den der går mest op i det, men det kan stadig ødelægge mit gode humør, når folk laver den slag anonyme tiltag. Håber virkeligt at karma enten forsvinder eller at man får sin profil hængt på det man skriver, så man ikke kan være anonym.

PS. Hvornår skal moderniseringen af E egentlig være færdig?
Avatar billede Caljo7 Nybegynder
19. april 2014 - 23:15 #23
Hej !

Jeg har siddet og skrevet på min reportage i 2 timer, desværre pludselig gik mit word dokument i frys og fortsat loade uden at fortage sig noget i lang tid. Jeg valgte at "afbryde" word dokumentet til sidst, og håbet på det bedste, da jeg slet ikke kunne skrive videre. Desværre blev det ikke gemt, dog sidder jeg med den første 30minutters arbejde tilbage. Men mangler fandme det sidste ! :((

- Nogle der ved hvordan jeg kan få det tilbage igen?