Avatar billede urup Nybegynder
01. februar 2008 - 22:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Boot via usb pen

Jeg har problemer med at boot på en cd til xp.....hvordan kan jeg nem lave en usb-pen til boot usb. ??

Syntes det ser lidt svær ud på bootdisk.com
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2008 - 23:15 #1
Avatar billede urup Nybegynder
02. februar 2008 - 09:35 #2
Det er kanon......jeg har gjort det nu.
Hvad skal der mere på den for at jeg kan boot og komme ind i en pc der driller ??
er det fx noget fra bootdisk ??
Jeg bruger xp pro sp2
Avatar billede falster Ekspert
02. februar 2008 - 11:50 #3
Jeg paster lige mit indlæg fra et andet spm. Hvis det kun er Xp-cd'en, der driller kan du måske bruge en live CD:

http://www.eksperten.dk/spm/817652
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 12:05 #4
Hvad er problemet i XP ??
Avatar billede urup Nybegynder
02. februar 2008 - 12:17 #5
Den skriver at der er noget galt med cdén når den mangler 38 min....er startet på at installer og kan ikke rigtig komme ud af det igen ??

Jeg har menlig en anden cd som man ikke kan  boot med...det er en jeg selv lovlig har lavet med sp2 på.
KAn jeg ellers lave en boot cd og derefter smide den på jeg selv har lavet.
Sådan det er nu vil den have den cd i der ikke dur
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 14:01 #6
Det har jo ikke rigtigt noget med USB boot at gøre
Avatar billede urup Nybegynder
02. februar 2008 - 16:27 #7
Hvad vil du så gøre ????
Kan jeg få lavet en boot cd ( har lige fundet ud af jeg ikke kan boot på usb) efter jeg har boot med cd håber jeg på den vil æde min hjemme lavet lovlige cd.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 17:57 #8
Skift mappen i386 fra den gode, men ikke bootbare (LOVLIGE) skive med i386 på den (LOVLIGE)men ikke brugbare cd - Brug den fremgangsmåde der er anvist på www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede torben lind Forsker
02. februar 2008 - 18:59 #9
hej urup.
gå på nette og hent det program der hedder nLite og læs og brug det,jeg tror ikke det kan blive nemmere.
Avatar billede urup Nybegynder
02. februar 2008 - 23:02 #10
Lyder spændende Torbenlind...

Vil du være sød og sætte link på det du mener jeg skal bruge ?
Avatar billede torben lind Forsker
03. februar 2008 - 07:53 #11
hej urup.
her følger linket prøv det.
http://www.nliteos.com/download.html
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2008 - 09:29 #12
urup, hvis problemet først opstår efter 34-38 minutter efter boot og installationen er påbegyndt, så prøv at tage lige et kig her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no6
Avatar billede torben lind Forsker
03. februar 2008 - 10:54 #13
hej urup.
her er et link med billede beskrivelse af hvad du skal gøre med nLite programmet

http://www.msfn.org/articles.php?action=show&showarticle=49
Avatar billede urup Nybegynder
03. februar 2008 - 21:56 #14
Torbenlind...det ser da fint ud man helt ærlig jeg kan jo ikke få gang i maskinen..
Avatar billede torben lind Forsker
04. februar 2008 - 07:51 #15
hej urup.
jeg troede du havde adgang til en anden comp. hvor du kunne lave din boot cd på.
så vi glemmer det igen.
Avatar billede urup Nybegynder
04. februar 2008 - 19:22 #16
Har lige formateret det hele...vil gerne give Helgec point...så svar lige
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 19:24 #17
Mange tak, altid til tjeneste