Avatar billede vonb Nybegynder
06. februar 2008 - 10:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC gået ned

Jeg sidder og er ved at lave mine svigerforældres pc, som på mystisk vis er gået ned. Når man tænder for den indlæser den kort bundkortet, men skriver så "Disklæsningsfejl - genstart med ctrl, alt, del". Det sker så tidligt i processen at jeg ikke kan gå ind via fejlsikret tilstand og først troede jeg at en af hardiskene var brændt sammen, men kan godt få adgang til dem gennem linux, knoppix.
Har prøvet at ændrer i BIOSEN hvad den skal boote fra, men stadig uden held. Hvad kan det være og vigtigst af alt, hvad kan jeg gøre.

Fakta:
Det er en ældre computer (Ca. 5 år), med XP v2 og 2 hardiske hvoraf den ene er particeret ud i to. Mener at XP ligger på den ene af de particeret harddiske. Er oprindligt en bambus computer, men har fået skiftet en del ting ud gennem tiden.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 10:25 #1
"Mener at XP ligger på den " Det behøver du jo ikke at mene det kan du se i KNOPPIX - prøv at afbryde strømmen til begge diske og se hvad den så siger - beskeden tyder på defekt harddisk
Avatar billede vonb Nybegynder
06. februar 2008 - 10:27 #2
Mener du "afbryd strømmen" som i skille pc ad og afbryde strømmen eller bare trække stikket ud?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. februar 2008 - 12:45 #3
Pil begge stik ud af den ene harddisk, se om den så vil.
Vil den ikke, så pil ud af den anden også.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:03 #4
Lidt respons??
Avatar billede vonb Nybegynder
12. februar 2008 - 08:50 #5
Ungskyld. Jeg kan desværre ikke lige komme til den føromtalte computer, da den ikke er i min besiddelse, men mine svigerforældres. Jeg skal nok komme med noget respons, når jeg har forsøgt ovenstående foreslag.
Avatar billede vonb Nybegynder
21. februar 2008 - 13:34 #6
Til jer der hjælper. Jeg undskylder mange gange at det tager lidt tid, men kan ikke komme til mine svigerforældres cpu. (de er på ferie) Skriver igen efter søndag d. 24 feb.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 08:30 #7
Hvilket årstal??
Avatar billede vonb Nybegynder
09. april 2008 - 11:31 #8
2008.... tråden her er ikke længere aktiv, da situationen har ændret sig.
hjælpere henvises til denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/825424
Avatar billede vonb Nybegynder
10. september 2010 - 08:29 #9
død tråd. svarer selv