Avatar billede morajo Nybegynder
11. marts 2008 - 09:01 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Excel 2007? Hjææælp!

Hejsa,

Vi har adskellige nye Dell Vista PC'er - alle med Office 2007.

På samtlige maskiner, har vi problemer med Excel ... og kun Excel. Alle andre office programmer virker fint.

Problemet består i, at trykker vi fx ctrl+c for at kopiere, så kommer der i stedet en boks frem med at slette rækker. Dette gælder også for ctrl+z, ctrl+x, ctrl+s osv. Dette sker periodisk.

Som I sikkert kan forstå, så er det møjbelastende.

Dell kender ikke noget til problemet.

Jeg har prøvet at starte Excel i "sikker" tilstand og her er det detsamme.

Nogen ideer???

Takker!!!

Morajo
Avatar billede be_nice Juniormester
11. marts 2008 - 10:27 #1
Der er flere kendte problemer med Office 2007 - du kan bl.a. se disse indlæg:
http://www.eksperten.dk/spm/817472
http://www.eksperten.dk/spm/816307?Esession=540687d47f96a2b2780f897a8481f7e2
Jeg har ikke hørt at der er kommet en løsning på dette, men vi må da håbe at Microsoft arbejder på sagen.
/Be_Nice
Avatar billede vejmand Juniormester
11. marts 2008 - 10:36 #2
http://groups.google.com/group/microsoft.public.excel/browse_thread/thread/88be19a55c1fb04a

Som jeg læser denne tråd skulle det hjælpe at:
Start -> Kør -> Skriv Excel.exe /s

Eller: Hold Ctrl-tasten nede når du åbner Excel og sig "Ja" i den den dialogboks som åbnes.

Jeg har ikke selv Excel 2007, så jeg kan ikke prøve det, og jeg har heller ingen anelse om hvad det gør.  :-)
Avatar billede morajo Nybegynder
11. marts 2008 - 10:45 #3
Tak for hjælpen .. så er det ikke mig, som er (helt) tosset. :o)

Jeg har nu startet en sag hos Microsoft og jeg skal nok vende tilbage med resultatet.

Microsoft fortalte mig, at det er et kendt problem og at en hotfix er på vej ... måske den allerede er her. Jeg ved mere om et par dage.

Tak for hjælpen!
Mojo
Avatar billede morajo Nybegynder
11. marts 2008 - 10:47 #4
Vejmand, nej desværre. Det hjælper ikke at starte Excel i "safemode". Det er en bug i Excel.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. marts 2008 - 10:47 #5
Hmmm, her står lidt om Excel.exe /s
http://support.microsoft.com/kb/919196/da

Det er åbenbart noget med at Excel åbnes i fejlsikret tilstand, så det hjælper dig sikkert ikke.
Avatar billede majbom Novice
11. marts 2008 - 15:25 #6
jeg har osse den fejl, men synes nu ikke at den altid er der, hvis jeg f.eks. åbner et "gammelt" 2003-dok kan det godt virke som det skal.

jeg har netop prøvet at åbne en fil, hvor jeg ikke kunne bruge det nummeriske tastatur, den hoppede bare rundt i felterne, også ved tryk på numlock. hvis jeg prøvede i et tomt ark (i samme fil) skrev den: "Microsoft Excel kan ikke finde de data, du søger efter".

håber sq at der snart kommer en fixer, det er sq træls at arbejde med...
Avatar billede morajo Nybegynder
12. marts 2008 - 11:36 #7
Microsoft har 7-3-2008 frigivet en hotfix 341673_DAN_i386, som retter fejlen.

Tag fat i Microsoft og bed om en kopi af hotfixen.

:o)

Mojo
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2008 - 11:44 #8
hvordan får man lige fat i den? har ikke tænkt mig at betale for at skrive en mail til deres support-afdeling.

jeg kan intet finde på google om den hotfix
Avatar billede morajo Nybegynder
12. marts 2008 - 11:52 #9
Hej Splazz,

Jeg ved at KB artiklen er 942430, men kan ikke selv finde artiklen. Du kan ringe til Microsoft på 44 89 01 01 og henvise til hotfixen på KB artikkel 942430. En hotfix koster IKKE penge.

Jeg har bedt Microsoft om et link til KB artiklen, men har ikke hørt fra dem endnu. Jeg skal nok poste linket lige så snart jeg har det.

Da hotfixen blev frigivet 7-3-2008, er det ikke sikkert at der kan søges (googles) på det endnu.

Mojo
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2008 - 12:05 #10
okay, jeg gik bare ind under support på deres side og så deres svimlende priser, så droppede jeg det igen :)

jeg venter bare på linket herinde, tak
Avatar billede morajo Nybegynder
12. marts 2008 - 12:11 #11
Hej Splazz,

En hotfix bliver IKKE langt online, så du kan ikke undgå at ringe til Microsoft. Du beder bare microsoft slå hotfixen op og kan de finde den, skal du ikke betale en krone.

Du skal først betale når du beder dem oprette en ny sag og Microsoft medarbejderen SKAL hermed gøre dig opmærksom på, at hvis du fortsætter så koster det.

Men da det er en Hotfix, skal du IKKE betale noget.

:o)

Mojo
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2008 - 12:24 #12
hmm, troede det var sådanne ting der kom med i windows update, synes det virker underligt at man SKAL ringe til dem for at få en opdatering, så deres program kører optimalt.

men okay, jeg ringer til dem, tak for hjælpen i din tråd :)
Avatar billede morajo Nybegynder
12. marts 2008 - 12:53 #13
Hej Splazz,

Jeg har lige talt med Microsoft. KB artiklen er ikke publiceret endnu.

Hotfixes skal man (stort set) altid ringe til Microsoft efter - de er ikke offentlig tilgængelige. Om ikke så længe, vil den (formodentlig) komme som en Windows update og sidste men ikke mindst som en Service Pack til Excel.

Men vil du ha' rettelsen her og nu, så skal du ringe efter Hotfixen ellers skal du vente på Windows Updaten (eller service packen).

:o)

Mojo
Avatar billede majbom Novice
12. marts 2008 - 13:10 #14
okay, på den måde, så hotfixes bliver en del af en opdatering på et tidspunkt?

så tror jeg den fes ind ;)
Avatar billede morajo Nybegynder
12. marts 2008 - 13:46 #15
Ja helt korrekt ... hotfixes er en midlertidig rettelse (for dem som vil have rettet fejlen her og nu), som så bliver lavet om til en windows update eller service pack (for dem som kan vente).

Ikke alle rettelser bliver frigivet som hotfixes, kun de rettelser Microsoft finder kritiske ... hvilket denne fejl er.

:o)

Mojo
Avatar billede dumdum Nybegynder
03. april 2008 - 14:12 #16
Jeg har prøvet at kontakte microsoft angående den nævnte Hotfix, og de siger, at den ikke eksisterer. Er der nogen, der ved, hvad man så skal gøre for at få fejlen rettet?
Avatar billede morajo Nybegynder
03. april 2008 - 15:11 #17
Hej dumdum,

Det er fordi MS er nogle pader! :o)

Jeg har fundet en kritisk fejl i hotfixen, som gør at DOTNET programmer ikke kan snakke sammen med Office efter hotfixen er installeret. Dette er eskaleret til højt plan i MS. Det er måske derfor MS ikke kan finde hotfixen ... hvis den midlertidigt er pillet ned.

Hotfixen gå under nummeret KB942430. Den burde altså eksistere hvis du ringer til dem. De er sku lidt sløve engang i mellem.

Jeg skal nok poste her når jeg ved noget mere.

Mojo
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. april 2008 - 13:22 #18
Tak for svaret Mojo - jeg afventer lige yderligere, inden jeg ringer til dem igen.
Avatar billede kwood Nybegynder
29. juli 2008 - 20:38 #19
Hej alle
det er lidt tid siden denne tråd har været aktiv men har løb selv ind i problemet i dag, fandt (selvfølgelig en tråd herinde:-)
men MS har stadig ikke lagt hotfix'en ud til download....
Jeg har du fundet den til download her:
    http://thehotfixshare.net/board/index.php?autocom=downloads&showfile=7778
siden kræver oprettelse for download men det er gratis..... skriver lige igen når den er hentet og installeret ( om ca. 30 min...)
Avatar billede majbom Novice
30. juli 2008 - 10:30 #20
fandt du ud af noget kwood?
Avatar billede dumdum Nybegynder
16. oktober 2008 - 14:18 #21
Ja, gad vide hvad der skete?
Avatar billede majbom Novice
16. oktober 2008 - 14:57 #22
jeg har i hvert fald stadig fejlen og der er ingen nye updates der ikke er blevet installeret.

synes godt nok det er utroligt at de kan være så længe om det...
Avatar billede larslars Nybegynder
08. december 2008 - 12:37 #23
Ovenstående hotfix fik de fleste af mine genvejsproblemer til at virke igen. Dog virker Ctrl + "+/- fra num tastaturet" stadig ikke.
Avatar billede ebea Ekspert
02. april 2009 - 16:47 #24
Jeg putter et Link på her, til det omtalte Hotfix. Når i kommer ind til at Downloade det omtalte Hotfix, skal i angive jeres email adresse, hvorefter Microsoft sender et Link til Jeres pågældende email adresse.

http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=942430&kbln=en-us

Det hjalp mine problemer.