Avatar billede maria1984 Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendanne de tabte data, efter geninstallation af windows XP

Hjæææææææææææææææælp.. Plz..  Jeg er virkelig på den, og skuffet..  :(  Håber I kan hjælpe.

Jeg har her for ca. 4 dage siden valgt at geninstallere windows da min windows ikke kunne startes, eller reddes.

Jeg har 2 harddisk på i min pc. og da jeg ikke helt kunne finde ud af hvilken af dem var den med windows i, og hvilken med AL min data (på 500 GB), valgte jeg at finde ud af (troede jeg) hvilken af dem var med data, så jeg kunne koble den fra......  Men...

Jeg var kommet til at koble den forkerte af, og ender med at formatere helt og installere windows på den harddisk med AL min data på. og da jeg havde lidt problemer, har jeg formateret igen og geninstalleret windows på samme harddisk!!!

Først nu går det op for mig hvad jeg har lavet!

Jeg er kommet til at formatere (2 gange endda) min vigtigste harddisk, og nu har jeg sådan set tabt 500 GB data.. MEGET VIGTIGE DATA...  Som jeg bare SKAL have fat på, da de er flere års regnskab til forskellige kunder, og flere års videoer af venner der er gået bort og meget mere..

Er der nogen der kan hjælpe mig..  plzz.z..  Det er lige før jeg tuder..

Her sidder jeg og kører et program der hedder "Activ UNDELETE" på det drev hvor min nuværende windows er installeret i..

Vil ikke hvordan det ville gå, og vil høre hvad I anbefaler jeg kan gør, og kan det overhovedet reddes??

I er også velkomme til at skrive direkte på mailen  behnoush_n@hotmail.com

MAnge tak på forhånd.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:53 #1
SKal også lige siges at den harddisk hvor alle mine Date lå på før som hed Drev D, er idag delt op i 2 (2 partition), som så hedder C (med windows på) og D som er tom.

Så jeg har altså slettet partitions, formateret, installeret windows 2-3 gange!!!
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 00:39 #2
Jeg har desværre ikke den nødvendige erfaring til at hjælpe dig til det optimale software eller metode, men jeg syntes du skal standse al aktivitet på den disk til nogen som har det kommer forbi. Desto mere du forsøger inden da - og dermed skriver til disken, desto mindre har I sandsynlighed for at redde.

Alternativt skal du sørge for at det software du anvender placerer de filer det forsøger at restaurere på en en anden fysisk disk så der kun læses fra den med dine data på, men vent hellere på kvalificeret hjælp :-)

men måske skulle du egentlig lukke her og genåbne spørgsmålet under Programmer/Backup eller Generelt IT, jeg kan ikke lige finde en kategori specifikt til gendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 00:49 #3
Forklaring til det sidste der vist var lidt uskarpt; så vidt jeg har forstået det er denne kategori beregnet til spørgsmål om eksperten.dk og uden for de egentlige IT kategorier.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 08:01 #4
Der er kun en lille mulighed for at du kan få dine data tilbage, der er et gratis program som hedder undelette plus det er på dansk når du klikker på dannebro det kan hentes her. http://undelete-plus.dk.malavida.com/d5047-download-gratis-windows

Så er der et betalingsprogram der hedder Get data back det er et betalingsprogram det kan hentes her.http://www.nettips.dk/p1795.asp

Sidste mulighed er at finde et firma der kan klare opgaven, det er dyrt koster en bondegård med husdyr.

Rigtige mænd tager ikke backup, de græder i stilhed.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:34 #5
Nogen der kan fortælle hvordan jeg flytter denne til en anden kategori? JEge r forholdsvis ny herinde...

Tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2008 - 12:55 #6
Du lægger svar selv, accepterer dit eget svar, så er her lukket.
Derefter opretter du spørgsmålet i den rigtige kategori, jeg vil mene det må være i XP kategorien.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 13:59 #7
Vil lige have lov til at spørge hvad der er i vejen med mit indlæg.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2008 - 15:29 #8
Hvis den er til mig, så ikke det fjerneste, det er endda næsten korrekt.
Der er flere muligheder, bl.a. denne, som har reddet mange i samme situation:
http://helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 07:50 #9
Det var til maria1984
18. oktober 2008 - 14:31 #10
Avatar billede maria1984 Nybegynder
18. oktober 2008 - 23:54 #11
rod-62    Der er intet i vejen med dit svar, men nu tænkte jeg på en der kendte programmet helt og kunne forklare det til mig. Men har ellers forsøgt at acceptere dit svar, men der sker intet. Ved ikke om du så har fået point. :)

Jeg ser nu om jeg kan lukke. Synes jeg aldrig finder ud af denne hjemmeside. Smil
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 06:48 #12
Smil igen, du makere mit navn ude til venstre og klikker derefter på accepter, så er der givet point og der er så lukket.
Det skulle ellers være meget nemt at finde ud af programmerne, undelette er på dansk
og Get Data back kan du få oversat ved at gå i Google under sprogværktøjer lige til højre for skrivefeltet.