Avatar billede maria1984 Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Genskabe tabte filer efter formatering/nyinstallation af windows

Hjæææææææææææææææælp.. Plz..  Jeg er virkelig på den, og skuffet..  :(  Håber I kan hjælpe.

Jeg har her for ca. 4 dage siden valgt at geninstallere windows da min windows ikke kunne startes, eller reddes.

Jeg har 2 harddisk på i min pc. og da jeg ikke helt kunne finde ud af hvilken af dem var den med windows i, og hvilken med AL min data (på 500 GB), valgte jeg at finde ud af (troede jeg) hvilken af dem var med data, så jeg kunne koble den fra......  Men...

Jeg var kommet til at koble den forkerte af, og ender med at formatere helt og installere windows på den harddisk med AL min data på. og da jeg havde lidt problemer, har jeg formateret igen og geninstalleret windows på samme harddisk!!!

Først nu går det op for mig hvad jeg har lavet!

Jeg er kommet til at formatere (2 gange endda) min vigtigste harddisk, og nu har jeg sådan set tabt 500 GB data.. MEGET VIGTIGE DATA...  Som jeg bare SKAL have fat på, da de er flere års regnskab til forskellige kunder, og flere års videoer af venner der er gået bort og meget mere..

Er der nogen der kan hjælpe mig..  plzzz..  Det er lige før jeg tuder..

Her sidder jeg og kører et program der hedder "Activ UNDELETE" på det drev hvor min nuværende windows er installeret i..

Vil ikke hvordan det ville gå, og vil høre hvad I anbefaler jeg kan gør, og kan det overhovedet reddes??

SKal også lige siges at den harddisk hvor alle mine Date lå på før som hed Drev D, er idag delt op i 2 (2 partition), som så hedder C (med windows på) og D som er tom.

Så jeg har altså slettet partitions, formateret, installeret windows 2-3 gange!!!

I er også velkomme til at skrive direkte på mailen  behnoush_n@hotmail.com
18. oktober 2008 - 14:31 #1
Du har allerede en tråd kørende her -> http://www.eksperten.dk/spm/849165 ?
18. oktober 2008 - 14:35 #2
Når du først HAR formateret, partioneret, instaleret, opdateret (WindowsUpdate + ServicePack mm), Diverse sikkerhedsprogrammer (Selvfølgelig!)... endda ad to omgange så er det _meget_ tvivlsomt, at der er noget brugbart at finde...Selv for profesionelle firmaer som http://www.ibas.com/ ....

UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER STOP TOTAL MED AT BRUGE HARDISKEN TIL NOGET SOM HELST...
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 00:01 #3
jeg har dog ikke opdateret windows..  hvis det skulle hjælpe..

Altså eg bruger harddisken, men gemmer/installere intet. Bruger den kun til at komme på nettet. Skulle den også have påvirkning?
19. oktober 2008 - 10:10 #4
!!! UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER STOP TOTAL MED AT BRUGE HARDISKEN TIL NOGET SOM HELST !!!

Skal sidde som 'dum' SLAVE i en anden PC når/hvis der ka' reddes/findes noget ...
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:41 #5
ok..  nu har jg ikke mulighed for at finde en anden pc.
Er det helt gal hvis den bare sidder som slave på min egen pc og jeg gemmer/gendanner de fundne filer på min anden harddisk som sidder som master.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:41 #6
eller gemmer dem på en ekstern harddisk kan jeg også . kunne bare købe sådan en ...
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 12:49 #7
jeg ved det program kan men det er et købe program
      recover my files

http://www.recovermyfiles.com/

her er en billeder der viser hvordan

http://www.recovermyfiles.com/recover-screenshot-main.php

det korte af det lange jo mere du roder med den harddisk du vil gendanne fra jo sværere er det at gendanne
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:31 #8
ok..    hvad med de gratise programmer?  Har selv den der hedder actic-undeletede, og det der hedder undeletede plus.

De har gendannet nogle filer, men kan ikke rigtig brug filerne. eller høre musikerne selvom de flyder noget ser det ud som om der ik er noget info i dem...
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 15:00 #9
mig bekendt er der ikke nogen der er gode nok.

hvis det er uerstattelige ting der er blevet slettet er det vel også en lille omkostning at købe det.'
kunne godt komme med sangen om at det er dumt at stole på en pc.

MAN LÆGGER ALDRIG noget man vil miste på en pc - aldrig

jeg har med en tidligere version af recovery my files gendannet 99.9% af 3 partitioner selv om jeg fjernede og oprettede nye partitioner og lagde dengang xp oveni. hvabehar  ---- hvorfor der ikke står 100% skyldes en bankfil som den gudskelov ikke kunne og heller ikke burde kunne gendanne.

jeg prøvede at gøre det ikke fordi det var uerstatteligt men for at se om jeg kunne.

er der nogen der kender et gratis gendannelses program - tror ikke det findes
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 15:41 #10
ok..  har lige fået det program du snakker om. :)  af en ven, gratis. men han ved ikke hvordan han bruger det.

Nu har du læst min historie...  hvilken af dem skal jeg vælge?  Complete format recover eller complet file recover?

Så skal jeg bare gemme dem på den anden HD, ikke? Også er det god nok?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. oktober 2008 - 16:00 #11
Ifølge deres egen guide først en fast format recover,og derefter en complete format recover,på drev der er blevet formateret og Windows reinstalleret..
http://www.recovermyfiles.com/computer-data-recovery.php
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 16:13 #12
så du linken jeg sendte screenshots -- så enkelt er det

http://www.recovermyfiles.com/recover-screenshot-main.php

og her er en video

http://www.recovermyfiles.com/data-recovery-video.php

jeg vil ikke lave en gennemgang for det orker jeg ikke men se videoen så er du ikke i tvivl.

m.v.h
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 16:13 #13
Tak..  :)  Jeg forsøger igen
Avatar billede maria1984 Nybegynder
19. oktober 2008 - 16:53 #14
super..  tak..  har nu lavet det, emn ingen har fundet!!!    Kun de ting som jeg har på drevet nu..  hmm---  det var mærkeligt. Jeg må lige lave complete search nu og se hvad der sker..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. oktober 2008 - 20:10 #15
Ja den er noget grundigere under complete
Avatar billede maria1984 Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:03 #16
De gendannede billeder vises som ikon, men ingen billede er vist!!!  Men de fylder fra 30-40 kb til 3.450 kb!

Hvad skal jeg gør??

Og det samme med de gendannet musik, er det som om 10 snage er fundet i en sang. Så de er blevet remix alle :)
Avatar billede maria1984 Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:08 #17
Nåh..  Her er så mit eget svar. :)

Nu har jeg prøvet med "TestDisk" fra Helgecs hjemmeside, som fandt nogen af billederne, dog mange af dem i bitte små billeder, men det kunne klare at redde mine musik, vides, dokumenter.

Har prøvet programmet "GetDataBAck", og den duede mindre end den første.

Har prøvet med "Undeleted Plus", og den reddede kun de nuværende slettede filer. Så 0 point til det program.

Også programmet "Recover My Files", som reddede en del af mine billeder, og en del af mine musik. DOg kan dokumenterne ikke læses, og film ikke kan ses.

Så ud fra alle programmer giver jeg flest point til "Recover My Files"
treatmenice >>>>  Mange tak for du fortalte om programmet, men du er nødt til at lægge det som svar før jeg kan give dig de points tror jeg. :)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 15:44 #18
jeg ved det kan så du må have gjort det ikke helt rigtigt. da jeg prøvede det for ca. 2 år siden anede jeg heller ikke en dyt om det men det lykkedes.jeg tror også jeg markerede ret vildt for prøvelsens skyld

m.v.h
Avatar billede maria1984 Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:13 #19
ok..  :)

Jeg skanner igen nu ...  Den har fundet mange, billeder.
Og mange musik.. Men mange af min musik er ødelagt..  Eller blevet blandet op med andre numre.. Og kvalitet er blevet forværret...  :)  Men her får du pointen..
hvis du kommer i tanke om hvordan man kan ordne dem må du meget gerne skrive ..

Tak for hjælpen.