Avatar billede justrace Novice
07. marts 2009 - 16:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Manglende mails?

Der er mange der savner at få mails, er mail-serveren nede?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2009 - 20:50 #1
Ser sådan ud :(
Har heller ikke fået mails...t..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2009 - 21:11 #2
Fik nogen i eftermiddags - 2-3 stykker af den samme indtil flere gange, men nu er det stoppet igen...
09. marts 2009 - 06:35 #3
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 12:53 #4
Vores mailer har fejlet. Årsagen er, som jeg lige har fået det forklaret, at scriptet har et maks på hukommelsesforbrug og antal mails. Det loft ramte det så i weekenden - og stoppede. Derefter kørte det ikke videre.

Vi har selvfølgelig justeret hvad maileren i fremtiden kan klare. Succes er svært at klare :-)

I mellemtiden har 20.000 mails hobet sig op. De sendes ud de næste par timer. Enkelte har allerede i løbet af weekenden fået et par mails - og vil nok nu få dem igen. Beklager besværet, men syntes de ophobede mails var et par dubletter værd.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2009 - 13:45 #5
Vi ser da frem til at modtage email'ene.

:-)

Det goer IDG jo sikkert ogsaa, fordi jeg antager at de manglende emails kan maerkes paa antal spoergsmaal og antal brugere.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 17:44 #6
Så er de første mails begyndt at drysse ind i min mailboks. Desuden er der nu justeret så netop dette problem ikke skulle opstå igen.

Typisk sådan noget altid sker i en weekend...

@ Arne_v: Jeg har faktisk været lidt overrasket over ikke at kunne se det i statistikken, måske skulle vi droppe maileren helt - så ville jeg måske heller ikke få så mange kommentarer :-)
09. marts 2009 - 20:14 #7
http://www.eksperten.dk/spm/867197#reply_7344885 ->

... i skrivende stund har jeg (næst)sidst modtaget automatisk E-mail [Søn 08-03-2009 13:15] samt idag ~20 stk. [Man 09-03-2009 16:26] af blandede typer imellem hinanden... Siden da ikke mere...

'Mangler'/forventer >100 stk. fra diverse tråde Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/867197#reply_7344532

Jeg gider altså ikke MANELT at checke hver eneste tråd jeg har 'noget' i.

Tror at jeg vil copy denne tekst ind i alle min 'tråde' ->
"Desværre er Ekspertens automatiske E-mail systemet stadig ustabilt/ude af drift over flere dage, så du skal ikke forvente at jeg eller andre finder på at vende tilbage til denne tråd..."
09. marts 2009 - 21:28 #8
... så er der tilsyneladende begyndt at komme et eller andet (=meget)...

Bruger TDC mail -> M$ Outlook -> og har nu fået >50 beskeder af denne slags ->

Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2856

A message was sent to you that was returned (bounced) to the sender.
Otherwise, it would have caused the quota of your mailbox or the quota of one of your folders to be exceeded.

The following is a more detailed description of the problem:

  Mailbox or Folder Quota: mailbox
              Quota Type: total bytes stored
          Quota Available: 56540
              Total Quota: 10485760

The following is the information on the message that was bounced:
      Sender: Eksperten mailrobot <noreply@mail.eksperten.dk>

... selvom jeg manuelt opdatere [Send/modtag] [F9] ...
Ka' TDC ikke følge med eller hvad sker der der ?
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2009 - 22:18 #9
Ja, ellers skulle de snart bare stoppe med at sende de samme emails igen og igen...

Lige netop omkring acceptering af svar til: http://www.eksperten.dk/spm/843110#reply_7189710
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2009 - 22:19 #10
Mails vedr. Accepterng af svar i det spørgsmål har jeg fået massere af gange......
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2009 - 22:38 #11
karise - vedr. #8:
Det har jeg oplevet et par gange, så skift til gmail og brug POP3 funktionen, så har du ikke det problem længere :)
10. marts 2009 - 21:13 #12
Jeg har fået oplyst af TDC at det muligvis/sansynligvis er deres spamfilter som har frasorteret en masse (fra eksperten.dk ?) og har fyldt min "mulig-spam"-folder op hos TDC!!
Jeg skal så manuelt til http://mail.tdconline.dk/ og manuelt slette denne "mulig-spam"-folder - Doooooh...

Nu er det bare sådan at det kodeord jeg i tidernes morgen har fået dertil bliver ikke accepteret... Så jeg har siddet i KØ hos 80808047 i ~½time for at 'bestille' en ny kode.
Kommer med 'snail'-mail imorgen - hvis jeg er 'heldig' ...

Så pt. modtager jeg kun et hav af beskeder fra TDC Postmaster om at min Mailbox er fyldt...

Min E-mail er registeret _mange_ steder; haft den samme i >5 år ...
Avatar billede haverslev Novice
10. marts 2009 - 22:01 #13
Det spamfilter har jeg i tidernes morgen sat til at:
"Slet spam med det samme" - så nu er det ikke godt at vide, hvormange kommentar/svar fra E, der er røget den vej :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2009 - 22:59 #14
troede jeg havde godkendt ekspertens mail, men nej - 130 mails i TDC spam mappe...