Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 00:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Link begrænsning i Outlook

Jeg har pludselig fået problemer med at åbne links i Microsoft Outlook 2007 (SP2).

Når jeg vil åbne et link i en modtaget mail, så får jeg blot følgende besked fra Windows:

"Handlingen blev annulleret, pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren"

Hvad pokker er der sket, og hvad gør jeg?
Jeg er i øvrigt selv administrator på min pc, og ingen andre bruger den. Den er checket for virus, spyware, malware etc.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. august 2009 - 00:14 #1
Prøv lige dette:
Luk Outlook -> Højreklik på Outlook ikonet -> Kør som administrator -> Se om du nu kan åbne links
Avatar billede mads Praktikant
12. august 2009 - 00:45 #2
Jeg tror det er enten noget antivirus/firewall, eller hvis du er 'heldig' er det denne kendte 'bug' i outlook: http://support.microsoft.com/kb/823301/da
Avatar billede vejmand Juniormester
12. august 2009 - 00:50 #3
mads >> linket henviser ikke til Outlook, men til Outlook Express. Men det er da muligt det er det samme i Outlook?
Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 09:15 #4
Vejmand: Det gør ingen forskel at køre Outlook som admin.

Mads: Det virker ikke. Har måske glemt at skrive, at jeg kører Vista og så er det Outlook 2007 og ikke Outlook Ekspress.

Jeg har checket mine sikkerhedsindstillinger i Outlook, og de alle står til default.
12. august 2009 - 09:36 #5
... er det alle former for LINK's (og her mener du en URL / Internet adresse / genvej ?) ?

Forventer at du bruger IE ?

IE - Funktioner -> Internet Indstil... - Programmer
[Benyt som standard] ..
Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 09:46 #6
Karise_larry: Ja det er hel almindelig URL/I adresser og genveje.

Jeg bruger både IE og Chrome - men det gør ingen forskel. Det er Outlook som ikke give mig tilladelsen til at benytte linket.

Både Outlook og IE indstillingerne kører Standard
12. august 2009 - 10:13 #7
... jeg tror den bliver 'forvirret' fordi du både har Crome og IE ... Det har jeg oplevet før; dog på en XP kværn...

IE - Funktioner -> Internet Indstil... - Programmer
[Benyt som standard] ...
???
Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 10:17 #8
Det har ikke været noget problem de sidste 4 måneder hvor jeg har haft begge browsere... Bruger jo kun én browser ad gangen, og IE står som standard browser...
Avatar billede vejmand Juniormester
12. august 2009 - 13:36 #9
Lige en tanke:
Du har fuld licens til Office pakken?
Ikke noget med noget prøvetid eller lign.?
Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 13:45 #10
Vejmand: Yes yes, jeg har en helt lovlig Windows og Office pakke ;o)
12. august 2009 - 15:20 #11
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 19:43 #12
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:42:01, on 12-08-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18813)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMedia.exe
C:\Windows\System32\ASUSTPE.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Users\Jens\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Jens\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da&source=iglk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Program Files\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ASUSTPE] C:\Windows\system32\ASUSTPE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Internet Security] "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe" -h
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Jens\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/download/InstallerControl.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparnord.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {444785F1-DE89-4295-863A-D46C3A781394} - http://webplayer.unity3d.com/download_webplayer-2.x/UnityWebPlayer.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O20 - AppInit_DLLs:    C:\Windows\system32\guard32.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: COMODO Internet Security Helper Service (cmdAgent) - COMODO - C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate1c9910688e0b970) (gupdate1c9910688e0b970) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: PIXMA Extended Survey Program (IJPLMSVC) - Unknown owner - C:\Program Files\Canon\IJPLM\IJPLMSVC.EXE
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\Windows\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: spmgr - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe
O23 - Service: Syntek AVStream USB2.0 WebCam Service (StkSSrv) - Syntek America Inc. - C:\Windows\System32\StkCSrv.exe

--
End of file - 7649 bytes
12. august 2009 - 21:08 #13
... ikke noget at gi' af der - mest lidt 'oprydning' generelt ->

Afinstaller (Hvis de er der?)

* Google Software Updater
* Apple Mobile Device
* iPod-tjeneste (iPod Service)
* Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Program Files\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

Genstart normalt...

---------------------------------------

Ta' en oprydning med CCleaner ->
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
12. august 2009 - 21:09 #14
I Outlook (eller anden Office 2007 program) ... prøv [Hjælp][Office Diag...][Kør Diagnosticering] ...
Avatar billede oeland Nybegynder
12. august 2009 - 21:58 #15
Karise_larry

Har renset op med Hijackthis, Ccleaner og kørt en disgnostics med Outlook, men det har stadig ikke hjulpet.
12. august 2009 - 22:04 #16
Hmmm...
Andre i denne tråd ?
Avatar billede oeland Nybegynder
02. september 2009 - 16:22 #17
Så fik jeg linkene til at virke i Outlook igen. Det må have været en opdateringsfejl fra Microsoft... Ellers ved jeg ikke.
Avatar billede marieschnell Nybegynder
25. november 2010 - 11:13 #18
Hej.
Jeg har samme problem.
Fik du det til at virke efter opdatering?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2010 - 14:13 #19
marieschnell >> Se evt. denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/890353