Avatar billede louisedam Nybegynder
19. maj 2010 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gentage tekst andet sted i worddokument

Er der nogle der kan fortælle mig, om man kan skrive noget på 1. side i et worddokument, og så få den til at gentage det på 2. side.

Det er til et skema, hvor en person udfylder den første side, og så er der nogle af oplysningerne der også skal bruges på anden side. F.eks. cpr.nr. på alle sider m.m.

Det er blot så personen der udfylder, ikke behøves at skrive det samme flere steder.

Jeg har set dette svar: http://www.eksperten.dk/spm/633277

Men det kan jeg ikke få til at virke. Skemaet er bygget op med nogle grå tekstbokse, som skal udfyldes.

Håber der er nogle der kan hjælpe..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 09:00 #1
Du skal gøre det som de beskriver i det andet spm.

Opret dit formularfelt via fanen formular - indsæt tekstfelt i formular, når du har indsat dette tekstfelt markeres det.

Når du har markeret dit formular felt går du i Indsæt - Bogmærke, her angiver du fx. Test 1 og trykker tilføj.

efterfølgende placere du markøren der hvor du ønsker at din tekst skal gengives går i Indsæt - Reference - Krydshenvisning - I type vælges Bogmærke, og Test 1 kan hermed indsættes.

når teksten så er udfyldt kan du højreklikke på dn krydshenvisning og sige opdater felter, eller ta' en vis udskrift og derved se teksten.
Avatar billede louisedam Nybegynder
20. maj 2010 - 09:17 #2
Tusinde tak. Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke med den anden forklaring. Men nu tror jeg at jeg har forstået det.

Nu er det min første gange herinde, så jeg skal lige finde ud af det med de point.
Avatar billede louisedam Nybegynder
20. maj 2010 - 09:20 #3
Nå jeg kan se at du lige skal svare igen før jeg kan give dig point.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 10:22 #4
Yep - jeg har hermed aflagt svar :)