Avatar billede mickeycph Nybegynder
09. oktober 2010 - 18:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formmail med "kode" og dropdown valg

Hej,

Nogen der kan hjælpe med en komplet kode til nedenstående.

Jeg mangler en formmail på min helt nye hjemmeside der er hos one.com. Systemet skal være "kodet" så man undgår spammails m.m. Gerne i php. Dog skal det kunne kopieres direkte ind hvor det skal være på hjemmesiden.

Den skal indeholde afsenderens navn og mail, hvor den giver fejl hvis der ikke er tastet en rigtig mailadresse.

Der skal være en dropdown menu (med 3 valgmuligheder), alt efter hvad afsenderen af mailen vil forespørge om.

Der skal være et meddelsesfelt som afsenderen kan skrive i.

Inden afsenderen kan sende skal der være et "kodefelt" med bogstaver og cifrer som afsenderen skal skrive i et felt inden der kan klikkes på send.

Og en "Send" knap.

Mailen jeg modtager fra afsenderen skal bare oplyse at mailen kommer fra webstedet samt info i Subjectfeltet om et af de 3 valgmuligheder fra dropdown menuen afsenderen valgte.

I mailen skal blot stå afsenderens navn, mail og meddelse. Så ikke noget fancy noget.

Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak. :-)
Avatar billede w13 Novice
09. oktober 2010 - 19:07 #1
Jeg kan ikke hjælpe med en færdig kode, og det tror jeg der er mange andre her, der heller ikke gør. Men jeg kan hjælpe så meget som at sige, at "kodefeltet" kaldes en CAPTCHA, og at der ser ud til at ligge masser af gode løsninger her: http://www.google.com/search?q=php%20contact%20form%20with%20captcha :)

Hvis du prøver en af dem, kan jeg muligvis hjælpe dig med at rette den til.

Jeg tror i øvrigt også, du må lukke spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/920860 da du kun må have et af hvert spørgsmål åbent ad gangen her på Eksperten.dk. =)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2010 - 20:06 #2
"Den skal indeholde afsenderens navn og mail, hvor den giver fejl hvis der ikke er tastet en rigtig mailadresse."

en rigtig mail er en, der er i brug, og som der svares fra. hugo265789@gmail.com er ikke korrekt, mens hugo265780@gmail.com kunne være det.

Hvordan vil du afgøre, om en adresse er korrekt?
Avatar billede mickeycph Nybegynder
09. oktober 2010 - 20:51 #3
Tak for jeres kommentarer indtil videre.

En rigtig mailadresse er en med xxx@xxx.xxx så afsenderen ikke bare sender et bogstav i feltet. Kan dog ikke vide om afsenderen sender en rigtig-rigtig mailadresse.

Håber det giver mening. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2010 - 11:29 #4
i form-statement tilføjer du
onSubmit="return validate(this);"
og feltet til email skal have name="email"

i head dette javascript
<script type="text/javascript">
function validate(theForm) {
  var reg = /^([A-Za-z0-9_\-\.])+\@([A-Za-z0-9_\-\.])+\.([A-Za-z]{2,4})$/;
  if(reg.test(theForm.email.value) == false) {
    alert('Brugernavn skal være en gyldig Email-adresse');
    theForm.email.focus();
    return false;
  }
  return true;
}
</script>

så vil mail valideres efter opbygning og tegnsæt
Avatar billede mickeycph Nybegynder
31. oktober 2010 - 15:57 #5
Er ikke blevet klogere, men har i mellemtiden fundet en anden læsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2010 - 19:14 #6
selvfølgelig blev du klogere - ellers ville du vise din løsning.