Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 08:37 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Kan man gennemtvinge en formatering? USB problemer

Nu er jeg efterhånden godt træt af det her...
Jeg har købt en fin 16 GB USB pen, og har haft brugt den meget lidt.. Nu jeg skal til at bruge den igen, er den skrivebeskyttet. Uanset hvad jeg gør kan jeg hverken slette, gemme eller på anden vis bruge den. Jeg har fulgt ALLE anvisninger efterhånden, incl. opretttelse af registreringsværdier, kørsels af div små programmer og meget mere. Er der et program derude, hvor man kan omgå en skrivebeskyttelse, og gennemtvinge en formatering, så jeg kan komme til at bruge min enhed igen?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2010 - 09:00 #1
Prøv om du kan gennemføre en formatering fra diskhåndteringen og prøv at se efter om den har ændret sig til raw.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2010 - 09:02 #2
Sidder der ikke en lille skydeknap til at skrivebeskytte?
Måske den står forkert...........
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 09:09 #3
poko1

Jeg mener jeg har prøvet, kan du lidt skitse op hvordan det gøres?

vejmand
Nej der sidder ingen knapper på den.. Den havde været klassisk ellers ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2010 - 09:23 #4
Formoder du ved hvordan du kommer i diskhåndtering? ellers højreklik på computer tryk på administrer og så på diskhåndtering og så højreklikker på enheden og sletter den der efter oprettes en ny partion hvor du vælger fat eller ntfs.
Det kan godt være lidt triky.
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 09:30 #5
Den vej har jeg også været igennem. Jeg har slet ikke mulighederne for at slette eller redigere.. Jeg kan åbne, stifinde, egenskaber og hjælp, resten af mulighederne er fadede(ikke mulige)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 09:31 #6
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 09:34 #7
den ligger her hvis du har svært ved at finde den

en gammel bruger havde den liggende på sin side

http://www.softpedia.com/dyn-postdownload.php?p=123786&t=4&i=1
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2010 - 09:38 #8
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 09:40 #9
treatmenice

Den er desværre også prøvet, uden held.. Jeg får beskeden at den er skrivebeskyttet..
Avatar billede KHHP Juniormester
15. november 2010 - 09:40 #10
Den eneste løsning jeg kan komme på er at bruge killdisk. Det har virket ved en skrivebeskyttet HDD, men ved ikke om det virker på USB flash drives
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 09:47 #11
KHHP

Det er et program ikke?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2010 - 09:53 #12
ja så er det jo lidt svært - kender ikke denne her men du må prøve

http://www.fileguru.com/apps/remove_password_protection_from_usb_flash_memory

m.v.h
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 10:07 #13
Jeg prøver lige poko1´s forslag, og den er ved at skanne.. den finder nogle systemfiler, som jeg håber jeg får lov at slette,når den er færdig, uden at skulle købe produktet til 70 dollars..
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2010 - 10:24 #14
jeg er først hjemme igen efter 15.00 så hvis du har brugt min hjælp lægger du bare selv et svar jeg samler ikke point.
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 10:40 #15
Jeg har nu prøvet at scanne, men jeg kan ikke slette eller redigere i de filer den har fundet, så jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg skal bruge programmet til mit problem?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2010 - 11:35 #16
Prøv at se, om dette lille program ikke kan fjerne skrivebeskyttelsen:
http://www.irongeek.com/i.php?page=security/thumbscrew-software-usb-write-blocker
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 12:29 #17
haverslev

Det program har jeg desværre prøvet uden held...
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2010 - 12:53 #18
Din USB pen er defekt du kommer ikke videre, gå hen hvor den er købt og reklamer, har selv prøvet en helt umulig som jeg fik byttet.
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 13:27 #19
Jeg tænker desværre nok også det er der man ender. Hvad gør jeg når jeg har nogle personfølsomme oplysninger på? kan man kræve de destruere den på stedet? Har desværre ikke bonen mere, så det er nok ikke engang aktuelt.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2010 - 14:22 #20
Hvis du har nogle ting på den USB som du evt. gerne vil have ud, så prøv dette firma - de kan hive data ud af en pind som man normalt ikke kan komme i kontakt med mere.

http://www.pad-dataservice.dk/index.aspx?F_ID=2
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
15. november 2010 - 16:30 #21
haverslev..

Det er ikke fordi jeg ikke kan hive tingene ud, men jeg kan ikke slette det..
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2010 - 20:02 #22
Ok, troede at den var "beskyttet" i både læse/skrive.

Men har du prøvet KillDisk ?

Du skal dog være meget forsigtig med det program.
Killdisk sletter alt, så du skal være 1005 sikker på, at det er USB nøglen du har fat i og evt. sletter.

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. november 2010 - 22:45 #23
Killdisk blev prøvet... heller ikke denne kunne gøre noget.

Jeg tror selv mere på, at selve usb´en må være deffekt, selvom, man både kan læse og kopiere, fra den. hmm??
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2010 - 19:47 #24
Hmm, det tyder ikke godt, dog kan jeg komme i tanke om en ting mere.

Har du evt. haft den key i en W7 Ultimate maskine og deri fået den låst med bitlocker og du har key`en i en maskine der ikke kan give adgang til bitlocker ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Help-protect-your-files-using-BitLocker-Drive-Encryption
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
18. november 2010 - 20:45 #25
haverslev

Jeg håbede lige til det sidste, men nej. Det er ultimate jeg har nemlig, men Bitlocker skriver, slået fra, og prøver jeg at aktivere det, siger den at mediet er skrivebeskyttet.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2010 - 07:21 #26
Lægger et svar for #18 hvis det var fejlen.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 07:54 #27
det ved vi allesammen var fejlen men der er jo hele tiden nyt på vej så det kunne jo være der var en der havde opdaget en ny metode

ikke for at ødelægge din chance for point
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
19. november 2010 - 07:55 #28
Silbidor

syntes ikke det var et brugbart svar jeg fik, det var jo bare udkommet, som vi alle vidste ville komme, hvis ikke problemet kunne afhjælpes.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2010 - 14:30 #29
I enhedshåndtering, har du evt. et udråbsteg på TPM ?
(Trusted Platform Module) - den hænger nemlig sammen med bitlocker

Du kunne jo prøve at gå på din computer producents hjemmeside og se om der er en TPM driver til din W7 version.
Hvis der er det, så hent den ned på din pc.
Efterfølgende så kan du afinstallere den TPM driver du har installeret pt. og genstart pc`en.

Efter genstart så installere du den "nye" TPM driver du har hentet ned og se om den evt. har en korrekt kontakt mellem TPM og Bitlocker, så du evt kan få adgang til din Usb key igen
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
19. november 2010 - 16:30 #30
Nej der er desværre ingen TPM..

Jeg håber på at Fona tager den retur..

Syntes jeg vil give haverslev point for at være så ihærdig i sit forsøg på at hjælpe.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2010 - 17:12 #31
Øv, troede lige at det kunne være et TPM/Bitlocker problem.
Jeg sysnes dog stadig, at det er mærkeligt at der kan læses/kopieres fra den og alligevel ikke kan få skrivebeskyttelsen væk, så derfor var jeg også selv intresseret i om det problem kunne løses.

Første gang jeg f.eks selv rendte ind i et problem der kunne henføres til TPM, var på min egen søns pc i 2007
http://www.eksperten.dk/spm/803933
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
19. november 2010 - 17:18 #32
haverslev

Ja, det undre også mig meget, jeg har prøvet alverdens ting efterhånden, og har prøvet at rette problemet i en månedstid nu, men uden held desværre.
Jeg læste mig frem til at det kan have noget at gøre med at man har taget usb´en ud af computeren, uden at stoppe enheden først. Man skulle så mene der var ødelagt noget i chippen, men så er man igen tilbage til, hvorfor at man kan læse og kopiere, men ikke skrive og slette.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2010 - 17:35 #33
Det med at tage den ud UDEN at stoppe den først, giver normalt en FAT tabel fejl og så kan du ikke komme i kontakt med den og derved kan du hverken læse/skrive til/fra den.

Den fejl kan man redde ved at oprettet en ny partitions tabel via f.eks http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk