Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
28. juli 2011 - 09:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

BOOTMRG is missing

Hej :)

Jeg forsøgte i dag at gendanne min Acer timelinex 3280tg til fabrinkindstillinger. Da gendannelsen næsten var fuldført gik min computer tør for strøm (jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på) og jeg frygtede at det nok ville få konsekvenser.. bingo, min computer siger nu at BOOTMGR is missing Presss ctrl+alt+del to restart, hvilket intet godt kommer ud af.. Hvad gør jeg??

Computeren har intet diskdrev og derfor har jeg heller ikke recovery cd'er

PÅ forhånd tak for hjælpen, mvh Mikkel
28. juli 2011 - 09:35 #1
... hvad med at 'fortsætte' her -> www.eksperten.dk/spm/943839 ?
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
28. juli 2011 - 11:44 #2
Har ikke kunne bruge min computer i 3 dage nu, og der er ikke meget hjælp at hente i den anden tråd.. Så ville prøve med en frisk tråd da folk så får den opfattelse af at jeg stadigvæk behøver hjælp, hvilket er tilfældet
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2011 - 12:12 #3
#2
Der er en regel der hedder at der skal gå 7 dage, før man opretter samme spørgsmål igen, så luk det nyeste (dette!).

Desuden er der fuld aktivitet af både dig og hjælpere, så det giver absolut ingen mening at oprette nyt spørgsmål.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
28. juli 2011 - 18:46 #4
Hej Mikkel.
Din computer kan reddes.
Fejlen er at computeren Bootmgr(Bootmanager) som sørger for at starte pc'en op ikke vil starte af den ene eller anden grund.

Der er vidst ikke mange andre udveje end at geninstallere eller gendanne din pc fra din Windows disk.

Da der ikke er nogen dvd-drev på din pc vil jeg vise dig en måde at installere Windows uden disken.

Det bliver lavet på en anden pc med dvd-drev da dataen fra Windows 7 disken bliver lagt over på en usb-pen.
Man skal have en usb-pen i FAT32-format, så hvis den ikke er på denne format skal den formateres.
Derefter lægger man data'en fra Windows 7 disken over på usb-pen'en.

Derefter kan man starte den originale Windows 7 disk fra en usb-pen.
lige så snart skærmen tænder, tryk på enten <Esc>, <F1>, <F10>, <F11> eller <F12>.
En af disse for computeren ind i menu hvor man kan vælge hvilken enhed computeren skal starte fra (USB, Harddisk, dvd-drev). Der vælger man USB-pennen også kan Windows 7 menuen started derfra.

Hvis min forklaring blev for forvirrende du se en forklaring på http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
28. juli 2011 - 23:58 #5
Jeg har åbenbart overtrådt reglerne, men jeg vil gerne acceptere dit svar glv.. Jeg kom igennem til acer support, som sagde jeg skulle presse alt + f10 det hjalp og jeg kunne systemgendanne på ny
Avatar billede glvi93 Nybegynder
01. august 2011 - 22:51 #6
Her er svar.