25. august 2011 - 18:12 Der er 22 kommentarer

En opsamling af FORSLAG/RETTELSER/FEJL i www.eksperten.dk

(Venligst ikke Spamme denne tråd med 'ligegyldige indlæg)

Ikke nødvendigvis i prioteret rækkefølge...

1)
Når en bruger opretter et spørgsmål bliver der sendt en E-mail retur til Brugerens E-mail med en slags bekræftelse på oprettelsen mm. - Fint nok
Men DER kunne også listes
* Åbne spørgsmål [Antal]
* Alle spørgsmål deltaget i [Antal]
* Oprettede spørgsmål [Antal]
* Point regnskab [Antal]
* Besvarede spørgsmål [Antal]
* Oprettede guides [Antal]
på samme måde som i brugerens Profil oplysninger...
Ellers 'opdager' brugeren det - måske - tilfældigvis kun EFTER oprettelse af et nyt spørgsmål...

---

2)
Kategorien
Eksperten.dk
flyttes til en sektion helt for sig selv under "Opret spørgsmål" siden.

---

3)
[Preview] funktionen kan tilsyneladende ses af alle, der tilfældigvis er i tråden på det tidspunkt.

---

4)
Sorterings mulighed i spørgsmålsoversigten - eksempelvis sortering efter [Sidste indlæg].

---

5)
Problemer med at indlægge Profil billed ? http://www.eksperten.dk/guide/1443

---

6)
Mulighed for at "Abonnere"/overvåge Guides + Blog - at få E-mail når nyt indlæg kommer. På samme vis som ved [Spørgsmål].
Mange Guides/Blog bliver glemt, fordi de bliver kun 'tilfældigvis' er set på forsiden; og der er kun vist de sidste fem...

---

7)
Hvis en bruger nedlægger sin profil bliver profilens navn ændret til [XXXXXX (nedlagt brugerprofil)].
Men hvis brugeren senere GENopretter profilen bliver [XXXXXX (nedlagt brugerprofil)] hængende ?

---

8)
Ved oprettelse af spørgsmål (undtagen "Fri Debat"), skal de 'tvinges' til at definere hvilket Styresystem.

---

9)
Hvis en tråd bliver slettet af ADMIN pga. noget regel halløj ell. lign. bliver trådens udlovede POINT hængende i luften.
Kunne jo evt. føres tilbage til oprindelige bruger, så der er balance i tingene

---

10)
...

---

(Venligst ikke Spamme denne tråd med 'ligegyldige indlæg)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2011 - 18:34 #1
re 8)

Jeg vil mene at der er andre kategorier, hvor det ikke er relevant.

For databaser og programmering er chancerne vel ca. 50% irrelevant, 35% givet udfra spoergsmaalet og 15% interessant at vide.

Jeg synes ikke at man skal tvinge det igennem der.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2011 - 18:35 #2
10)

kategori lister

a) fix bug med at databaser faktisk er design

b) understoet drill down saa andet end top kategorier kan vises
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2011 - 21:32 #3
1: Der burde laves en begrænsning for hvor mange spørgsmål, og hvor længe de må ligge før lukning. Har oplevet tråde der er tæt på 10 år gamle der ikke er lukkede. Disse er slet ikke relevante længere.
2: Ja den skulle fjernes fra spørgsmåls kategorien, da den i 9 ud af 10 tilfælde bliver brugt til noget forkert.
3: Bruger jeg aldrig, så den må vel kun være der for at opdatere siden inden man sender indlæg, eller hvad er den der for??
8: Disse kategorier burde som andet valg kræve at styresystem skulle anføres: Generelt it, Hardware, Internet, Netværk, programmer, sikkerhed og selvfølgelig styresystemer.
9: Enig.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2011 - 22:23 #4
4: Det gøres der allerede hver 14 dag tror jeg nok
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:16 #5
Jeg er rimelig ny på eksperten.dk, og jeg har ledt efter en guide til formattering af f.eks. kode i indlæg. Det har jeg kun kunnet finde i et andet indlæg: http://www.eksperten.dk/guide/1325
Måske har jeg ikke søgt de rigtige steder eller også er jeg bare blind, men ville formode det stod under f.eks. FAQ.
Endnu bedre ville det være hvis der var et (diskret) link til dette alle steder hvor du lægger nye indlæg ind.

Og en anden ting der springer i øjnene, er f.eks. alle de javascript spørgsmål der fejlagtigt lægges under java. Kunne man ikke lave noget smart så brugerne får indlægget lagt de rigtige steder hen? 1) Der sker et intelligent tjek på om der er javascript i koden hvor det sendes som et java spørgsmål, men det er nok for meget arbejde. 2) Den spørger om du nu er helt sikker på det er et java spørgsmål og ikke et javascript spørgsmål, men det vil nok genere brugeren. Måske er der nogen der har bedre ideer.

Mht. spørgsmål der ikke bliver lukket, kunne der sendes en notifikation efter x antal dage til den bruger der har startet tråden, hvis han ikke husker at følge op på det.
25. august 2011 - 22:24 #6
Ref #4 - sidste del - ER indført ->
www.eksperten.dk/blog/32
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:40 #7
Nice, vidste ikke at det blev gjort allerede. :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. august 2011 - 14:38 #8
Jeg støtter op omkring mulighed 4.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. september 2011 - 13:13 #9
.
05. september 2011 - 11:25 #10
11) Hvis en bruger er blevet [Deaktiveret] eksempelvis pga. forkert PASSWORD 3 gange i træk, kan man få tilsendt et nyt PASSWORD til den E-mail, som man er registeret til. Men brugeren står stadig DEAKTIVERET... også med det nye PASSWORD...
Avatar billede majbom Novice
07. september 2011 - 08:02 #11
-> 8) - synes der er ret mange steder at styresystem er irrelevant.

12) Knapper til at formatere teksten i sit indlæg - pt bruger jeg en bookmarklet, som olebole har været så flink at lave, men helt ærligt - funktionen med formatering har været her siden vi fik nyt design, men ingen knapper til at gøre det med. hvor mange ved egentlig at det er muligt??

13) Bedre behandling af kode-eksempler - når man f.eks. skriver en url i en kodestump, bliver det forkortet og ødelægger i værste fald eksemplet.

14) Evt. rettemulighed af ens sidste indlæg i måske 5 min efter oprettelse

-> #3 - er 100% for den med for mange åbne spørgsmål / for mange point ude - derer mange som har over 1000p ude og det medfører tit kommentarer som "Få lukket nogle af dine gamle spørgsmål".
jeg ved ikke hvordan det fungerer med de mails der kommer 14 dage efter oprettelse, men måske der skulle gøres mere ud af at forklare brugeren hvordan indlægget lukkes, både hvis der er kommet noget brugbart, men også hvis der er.

jeg synes godt nok at exp.dk er begyndt at halte - der bliver ikke svaret i bloggen, under co-admins egne indlæg og generelt er udviklingen bare rigtig ringe!
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 22:04 #12
Forstår ikke helt hvordan det her "Overvågning" af en tråd fungerer. F.eks. har jeg i dag fået en mail 4 dage efter der er lagt en ny kommentar i en tråd. Måske hænger det sammen med at en anden har lagt en ny kommentar i dag, det er bare den gamle kommentar fra 4 dage siden der står i mailen, og siden da er der kommet 2 nye kommentarer som jeg ikke har fået en mail om endnu. Og jeg har ellers fået flere mails inden for de sidste 4 dage med nyere kommentarer fra andre tråde. Er det en kendt "bug"?
12. september 2011 - 22:07 #13
Jeg har fået automatisk E-mail til 'tiden' ! Hvilken ISP/mail bruger du ?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 22:12 #14
Jeg bruger hotmail her, og fik lige en mail om at du har lagt en kommentar. Men fra den anden tråd mangler jeg stadig mails fra to nyere kommentarer (8. sep og 12. sep). Virker lidt tilfældigt hvornår eller om man får en notifikation.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 22:16 #15
Har også lige tjekket min junk folder på webmail og der lå ikke noget. Den mail jeg senest modtog fra den tråd jeg mangler notifikationer fra, fik jeg for 20 min siden (som blev postet for 4 dage siden).
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 18:32 #16
Har opdaget der er en "smart" email funktion i min profil jeg kan slå til og fra. Så jeg skulle bare have læst vejledningen igennem inden jeg brokkede mig. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2011 - 21:25 #17
Et forsinket forslag til en rettelse: Hvis man har en transparent gravatar, så ser man den anonyme avatar i baggrunden. F.eks. som tilfældet er hos mig. :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. november 2011 - 17:41 #18
Hvad med en mulighed for at redigere indlæg som skal rettes for stavefejl,tastefejl og grammatik fejl?

Helst uden der kommer en irreterende tekst frem hvor der står "sidst redigeret af".
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 21:39 #19
Nu har jeg så også set det problem der blev nævnt i punkt 3):
[Preview] funktionen kan tilsyneladende ses af alle, der tilfældigvis er i tråden på det tidspunkt.

Det blev oprettet for 6 timer siden, og preview indlægget bliver udfyldt i tekstboksen hvor man vil skrive en kommentar.
Avatar billede majbom Novice
07. november 2011 - 22:08 #20
jeg har lige "anmeld misbrug" på dette spørgsmål - det er tilsyneladende den eneste måde (måske - lad os nu se) at få folk der rent faktisk har noget at skulle have sagt her på siden til at se hvad vi sidder og snakker om.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 22:38 #21
Hvis det er mig du kommenterer, må du meget gerne uddybe hvad jeg har gjort forkert (og det tager jeg så som en lærestreg). Og hvis det er noget andet du kommenterer på, kan du bare se bort fra denne kommentar.
Hvis det er pga det er en "gammel" tråd som der stadig kommer kommentarer på, så beklager jeg, da jeg ville tro det var en tråd der stadig var aktuel.
Avatar billede majbom Novice
08. november 2011 - 09:15 #22
grunden til jeg gjorde det var at få folkene bag exp.dks opmærksomhed omkring denne tråd - det hjælper jo ikke noget at vi sidder og kaster om os med gode ideer, hvis de ikke ser det, og så længe der ikke er et crewmember der har smidt en kommentar, går jeg ud fra at der ikke er nogen af dem der har læst det...

der kommer jo heller ikke kommentarer fra lars i det seneste blog-indlæg - og det må man da gå ud fra at han ser en gang i mellem, når det nu er et han har oprettet.

men igen - det virker sq ikke som om at der er meget interesse fra deres side... :(