13. november 2012 - 13:34Der er
73 kommentarer og 1 løsning
Skamløst af Eksperten!
Eksperten er nu begyndt at lægge reklamer ind lige under spørgsmålet. Jeg troede først det var en spørger, som misbrugte Eksperten, men mu viser det sig, at det er Eksperten, som misbruger den gratis arbejdskraft de tjener penge på:(
Eksperten er nu engang reklamefinansieret. Den du henviser til er ikke noget slemt i mine øjne, da det ikke får mit fokus fjernet fra tråden eller siden.
Der hvor jeg kan se at de er ude hvor de ikke kan bunde, så er det når de smider fuldfolie rekvalmer på. Dette medførte i sin tid at jeg permanent valgte at bruge adblock på eksperten.dk. De fravalgte dermed mig som potentiel økonomisk bidrager.
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 14:01#4
Reklamefinansieret, ja mon ikke,( og Hurra for Adblock.) men ligefrem at lægge reklamer ind mellem spørgsmål og svar, finder jeg helt uacceptabelt.
Jeg syntes efterhånden, at eksperten er propfyldt med reklamer.
Før den nye version kom for nogle år siden var der næsten ikke en reklame på eksperten, mens det nu er nødvendigt med flere adblockere og flashblockere, hvis ikke Eksperten skal være en stor rodet samling af diverse reklamer.
Ser vi nogensinde et regnskab om Eksperten, så man se om den frivillig arbejdskraft, bliver brugt til en rimelig betaling af en coadmin eller bliver misbrugt. ?
#4 Hvorfor finder du det uacceptabelt? Om det står i siden eller under selve spørgsmålet, kan vel være lige fedt, eller? Som chalde siger, er det da betydeligt bedre end da de havde de der "pop-up-helsides-reklamer", hvilket gjorde det helt umuligt at bruge eksperten på mobil.
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 14:15#8
#5 Nej det er da vist noget nyt.
#6 Ja har man ikke Adblock, har man et problem der. Jeg prøvede at gå på Eksperten med min iPad, uden Adblock. Det var så så reklame overplastret, at det gør jeg aldrig mere.
Jeg vil være overrasket hvis vi kan finde ret mange mennesker, der synes at reklame på hjemmesider (eller for den sags skyld i TV med videre) er super fedt - men alternativet er kontant betaling og det vil skræmme endnu flere væk så det taget i betragtning er lidt reklamer nok acceptabelt. Adblockere svarer langt hen ad vejen til at folk synes super godt om dit arbejde men ikke kan døje postmanden så derfor limer de postkassen til så du aldrig får penge for dit arbejde.
#10 Jeg finder også reklamerne på Rådhuspladsen møg-irriterende, "fartviserne" der viser ens hastighed, uanset om man holder sig inden for fartgrænsen (grøn) eller kører for stærkt (rød), for møg-irriterende, reklamerne på kommercielle tv-stationer møg-irriterende osv osv. Men uacceptabelt er det vel ikke, det er trods alt den måde de tjener penge på (foruden "fartviserne ;o)).
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 15:19#13
#11 Jeg har ikke skrevet imod reklamer på Eksperten. Problemet er, at det ikke drejer sig om lidt reklame som du skriver, men om at totalt indsovse Eksperten i reklamer, så man er nød til at vægre sig med Adblock. Så den konklusion du drager er ikke holdbar.
#12 Jeg kan ikke rigtig se at sammenligningen er relevant.
#15 bortset fra at du nok skal komme en tur i Netto eller Føtex og få brugt lidt penge uden en reklame mens et website kan dø hvis alle benytter en adblocker.
Mangler stadig et svar på om vi kan få et regnskab at se, hvor vi kan forstå om de mange reklamer nu bliver brugt til en rimelig aflønningen af en coadmin. Eller om E. efterhånden er blevet en forretning, der misbruger, frivillig arbejdskraft.
Det undrer at Eksperten tidligere kunne være rentabel, uden ret mange reklamer. Desuden har jeg ikke kendskab til en anden website med frivillig arbejdskraft, der har brug for så mange reklamer ?
Hvem har nogensinde sagt at Eksperten har været rentabel?
Og hvem siger at Eksperten er drevet af frivillig arbejdskraft? Jo, i "gamle dage" da der var coadmins var det måske delvist, men i dag er eksperten en forretning drevet af lønnede folk - de er måske ikke vanvittig aktive men der er nu også andre udgifter end løn. Og så skal du endelig ikke betragte dig selv som frivillig arbejdskraft - gør du det har du misforstået hvad det vil sige at være en arbejdskraft, du og jeg er kun bidragsydere.
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 21:00#21
Bidragsydere? det var dog et besynderligt udtryk. De som uden løn, gør deres bedste for at besvare spørgsmål fra hvem som helst, er selvfølgelig en arbejdskraft, og uden den, var der ingen Eksperten, og dermed ingen forretning. "måske ikke vanvittig aktive" Det kan man kalde en underdrivelse, Se f.eks her. En person som kalder sig Co-Admin lars_pcworld.dk opretter et spørgsmål d. 29. juni 2011 og til dato 13 november 2012 har han hverken gidet kommet med en konklusion eller lukket sit spørgsmål:http://www.eksperten.dk/blog/35 Og i flere måneder har det ikke været mulig, at lægge et logo ind på Eksperten på grund af "Fejl: MySQL Error on Query: INSERT INTO eksperten.exp_davinci_file og det er ikke første gang. Så folkene bag Eksperten betragter åbenbart den gratis arbejskraft som "Sombier" Så for de af os, som ikke bryder sig om at blive pisset på, er det selvfølgelig særdeles ubehageligt.
Computerworld, Eksperten -IDG- Jobworld- det er de samme mennesker, der står bag.
Bidragsyderne får det bare ikke at vide -(
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 22:10#25
Nå, som konsekvens af at jeg ikke vil pisses på, nedlægger jeg min profil. Der er jo ingen grund til at ærgre sig, når man bare kan snutte. Jeg ved godt at det ikke er noget tab for Eksperten, men det er en lettelse for mig. I øvrigt er "Eksperten" nok ikke mere den rette betegnelse for denne side. I takt med at mange dygtige brugere er blevet inaktive eller helt har forladt Eksperten, er kvaliteten dalet drastisk.
medmindre du har haft en anden profil må jeg sige at du lynhurtigt er blevet klog på hvordan Eksperten var i gamle dage :)
Synes godt om
Slettet bruger
13. november 2012 - 22:41#29
#28 Jeg har faktisk bladret rigtig mange gamle spørgsmål igennem om det som interesserer mig. Det er lige som med aviser, man kan godt få lov at se i de gamle udgaver. Så jeg kender godt profiler som f.eks. John stigers, helgec (måske afdød?) haverslev, jasveg, huset, boxer m.f. så jo jeg har været på "biblioteket" og har lært en del.
"Computerworld, Eksperten -IDG- Jobworld- det er de samme mennesker, der står bag.
Bidragsyderne får det bare ikke at vide -( "
Hvis du ser det som en hemmelighed, nogen har forsøgt at skjule det for dig, må vi nok hellere fortælle dig, at Danmarks statsminister hedder Helle og hovedstaden hedder København :D
Ja, vi er alle lede og kede af reklamer, men jeg ser ikke Eksperten som et af de slemme eksempler på vores syge kræmmer/krejler kultur. Reklamerne er nu engang det, der betaler for, at Eksperten overhovedet eksisterer.
At stedet så er ekstremt elendigt og arrogant vedligeholdt og administreret, tror jeg ikke, du vil finde én eneste bruger, der er uenig i. Men at begynde at rette på reklameforholdene ville vel nærmest svare til at kaste sig over en losseplads med en støveklud. Hvis du føler for det - så værsågod! *D
#35: Præcis - og uanset, hvad man måtte mene om IDG, var det faktisk Ekspertens redning, at den blev købt af en forholdsvis 'velsmurt' 'kædekonstruktion' som IDG.
På salgstidspunktet blødte sitets bundlinje big-time, og Eksperten er en type site, som kun kan friste købere, der f.eks. kan bruge det til at skaffe brugere til andre IT-relaterede sites i porteføljen. At køre den type site i et så lille sprogområde - alene på grundlag af IT-annoncer - er overordentlig svært at gøre til en forretning.
Uden IDG havde Eksperten formodentlig ikke eksisteret, så diskusionen 'for eller imod IDG' er i udgangspunktet ret virkelighedsfjern. Der er masser af gode grunde til at kritisere IDG for deres (manglende) administration af Eksperten, men reklamerne er nok ikke et realistisk område at bruge sine kræfter på =)
Så mange reklamer er det nødvendigt på en webside, med frivillig arbejdskraft. :-)
Jeg tror gerne at folk som jer, det nok har været brugere af Eksperten i over 10 år, kender hvert hjørne og hver linie på siden. Og også har vænnet jer til reklamerne.
Men det syntes jeg ikke, I kan forlange, at nye brugere gør.
#37 Der er noget du misforstår, Eksperten er ikke drevet af frivillig og gratis arbejdskraft. Medmindre jeg har misforstået IDG Danmark A/S så får deres medarbejdere løn.
#37: Du har da vist misforstået en hel del. Vi forlanger ikke noget ... det gør du! Og er man reklameallergiker, er der jo - som du selv påpeger - andre sites at vælge imellem.
Mig bekendt er der ingen frivillige, som arbejder for Eksperten, så du sammenligner usammenlignelige ting
Jeg har intet sted skrevet at eksperten er drevet af frivillig arbejdskraft. Tværtimod. Men at der er frivillige brugere, der arbejder for at hjælpe andre. Mens der er andre, der tjener pengene på websiden. f.eks vha reklamerne.
Eksperten er blevet en forretning. Trist men desværre sandt.
Hvor læser jeg at eksperten er en forretning, når jeg opretter mig som ny bruger ?
Ja, selvfølgelig skrives der om CoAdmin. Det er jo noget som vedrører dig som bruger.
Men sagt lidt groft, hvor meget IDG tjener eller ikke tjener, rager vel ikke os som bruger?
Det er fint du har en mening om reklamerne på siden, det har jeg da også. Og omtalte reklame kan jeg godt leve med, der har tidligere været nogle meget mere irriterende popup reklamer. Dem havde jeg det lidt svært med. Men vi kan ret beset bare acceptere dem som de er, eller blive væk. Økonomien må vi blande os uden om, det er vist en sag for ejerne. :-)
Personligt tror jeg der er mange andre årsager til at mange brugere har forladt Eksperten de sidste år. Jeg tror ikke den type reklame dette spørgsmål omhandler, er den store synder i det spil. :-)
Men du har helt ret, det var det som fik jorn-a til at forlade siden.
"Eksperten er blevet en forretning. Trist men desværre sandt.
Hvor læser jeg at eksperten er en forretning, når jeg opretter mig som ny bruger ?"
Hvor naiv kan man dog være ...?!??!!! =8-O
Naturligvis er Eksperten en forretning. Det har sitet været siden oprettelsen i slutningen af 90'erne - og det burde da være fuldstændig åbenlyst for enhver. Før brokkede du dig over, at man havde gemt sandheden om IDG's fuldstændig transparente rolle. Det virker, som om du har en meget alternativ virkelighedsopfattelse!
Jaja, så skred jorn-a ... who cares? Hvis han har behov for at bitche over en reklame og banke døren i bag sig, så lad ham dog det. Hvis du mener, det er et stort savn, så fred også være med det. Ingen er tvunget til at deltage - og ingen er uundværlige.
- og der findes også bunker af anvisninger på, hvordan man snyder i skat. Det har dog aldrig været socialt accepteret at snyde i skat - eller på anden måde lade andre i fællesskabet betale for sine forlystelser. Den slags opfattes med rette som snylteri af de fleste.
Når man vælger betalingen fra ved at blokke annoncer, snylter man på alle de, der ikke slår reklamer fra og dermed betaler gildet. Det ville være væsentligt mere klædeligt at undlade at bruge de tjenester, man ikke vil betale for.
På den anden side skal du da roses for ikke at forsøge at skjule dine parasitære holdninger. Det kan godt være, du opfører dig taberagtigt - men du står i det mindste ved det =)
Jeg giver nu spørger et eller andet ret, dog har jeg lært at abstrahere lidt fra alle de reklamer man bombes med på ethvert website.
Dog havde jeg nu alligevel valgt at fyre den annonce ansvarlige hos IDG, det er jo idiotisk at tro at ekspertens brugere opfører sig som på deres andre sites.
Det hjælper ikke med flere. Slet ikke når de er til gene for brugeren, og det er sku tæt på her på eksperten, især de skide popup vinduer man bliver mødt af engang i mellem.
- Jeg forstår godt folk blokere lortet hvis de føler sig irriteret. Snylter syntes jeg ikke man kan kalde dem, men ole, hvor ofte finder du noget spændende blandt annoncerne, og måske enda generere et salg på et af dem ?
Ja, gu er det irriterende, men i den henseende er Eksperten jo blot et udtryk for vores kultur, sådan som den har udviklet sig. Der er efterhånden ikke steder, hvor du kan være i fred for at blive tæppebombet med reklamer - eller på anden måde blive mindet om forventningen om, at dit liv, tanker og bevidsthed udelukkende er optaget af samfundsøkonomiske vækstforhold.
At vi i dén grad bliver bombet på Eksperten, tror jeg, er udtryk for ejernes desparate forsøg på at løfte sitet til bedre ballance mellem udgifter og indtægter. Det er heller ikke mit indtryk, at flere, større eller mere anmassende reklamer er løsningen, men desparation får sjældent folk til at reagere rationelt.
Eksperten blev solgt, fordi sitet ikke kunne tjene penge til egen overlevelse. Det er formodentlig ikke blevet bedre, så Eksperten er uden tvivl stadig en underskudsforretning.
Hvis alle brugerne blokerede reklamer - og vi dermed hverken klikker på eksterne reklamelinks eller links til artikler i andre IDG-medier - ville være dødsstødet til Eksperten. De, der holder liv i Eksperten er med andre ord de, der ikke slår reklamer fra.
Så må du kalde de, der ikke betaler til gildet, men lader andre betale, for lige, hvad du vil. Jeg kunne såmænd også finde på andre ord, men ingen af dem er pænere end 'snyltere' eller 'parasitter' ... og der er jo ingen grund til at blive unødigt grov *o)
Jeg er selvfølgelig meget ked af at blive kaldt snylter. Det er dog en lille trøst at jeg ikke står helt alene.
Nedenstående er kopieret fra ovenforstående artikel.
Adblock Plus blev oprindeligt udviklet til Firefox, og med sine mere end 100 millioner downloads, er det det mest populære tilføjelsesprogram til browsere i verden.
Hvad er det for nogle udgifter for IDG du ser ole ? - jeg ser rent bruger materiale her på sitet. Tidliger omtalt "arbejdskraft" ;). Sikkert lidt hostnings omkostninger, men det kan vi jo købe hos den ovenstående one.com reklame.
Hvis du aldrig klikker er du også en skattesnyder, en snylter. :)
Jaja, noget af det mest populære litteratur er paperbacks om, hvordan man snyder i skat. Selvom man har en hel petriskål fyldt med parasitter, betyder det jo ikke, at den enkelte parasit i skålen er mindre skadelig.
Men "Jamen, han gjorde det jo også!" er - trods sin ynkelige natur - stadig en ofte brugt undskyldning ... lige fra vuggestuen og frem *o)
#55:"Hvis du aldrig klikker er du også en skattesnyder, en snylter" >> Jeg går udfra, din smily betyder, du selv ved, du her våser - big time! *o)
Jeg ser ikke noget. Jeg påpeger netop, at jeg ikke ved, hvordan det aktuelle regnskab ser ud, men har formodninger herom. Jeg har tidligere set regnskaber for sitet - og så har jeg været i branchen i en del år, og ved derfor, at det koster at drive et site af den størrelse.
På det tidspunkt, jeg fik lidt baggrundsviden om E (det var inden IDG købte), kunne sitets indtægter ikke bære to beskedne fuldtidslønninger - knap nok én. Jeg ser ikke noget, der tyder på, tingene er blevet væsentligt anderledes.
Eksperten kan ikke sammenlignes med et klan-site. Det bliver drevet af et internationalt firma og skal derfor forrente sig - og gerne godt. Hvis ikke der er væsentlig økonomi i skidtet, blver det aflivet. Det skal give mere end lidt pizzaer og Cola *o)
Men "Jamen, han gjorde det jo også!" er - trods sin ynkelige natur - stadig en ofte brugt undskyldning ... lige fra vuggestuen og frem
At over 100 mill har downloadet Adblock Plus, syntes jeg, siger mere om hvor upopulære reklamer er, end om at der er over 100 mill snyltere eller parasitter, som du kalder dem.
Og også om det på lang sigt er en god ide økonomisk at komme mange reklamer på en website
Så se dog at få trukket fingeren ud! Du laver ikke samfundet om ved at sidde på din silkebløde og klynke.
100.000.000 mennesker med bare en smule energi og interesse for andre end sig selv, burde kunne udrette noget mere konstruktivt - men åbenbart ikke lige de 100.000.000. Det siger da også en del =)
Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, du ville skrive på sidste linje - men jeg har aldrig gjort mig til fortaler for, at det skulle betale sig at fylde et website op med reklamer.
Anyway, så diskuterer en påstand om, at Eksperten ligefrem skulle opføre sig skamløst i reklamehenssende. Det finder jeg - og tydeligvis også andre - en middelsvær vanvittig overdrivelse. Dét er i al enkelhed trådens substans =)
Jeg udvikler og surfer ofte med IE. Hvis jeg sidder og udvikler og lige skal tjekke et eller andet på nettet - og derfor forlader min trygge editor for at begive mig ud blandt dermatologer, zoneterapeuter og hvem man ellers har sat til at vedligeholde WWW - bliver jeg tæppebombet med JS-fejlmeddelelser i popup-form.
I sammenligning hermed er de par popups, Eksperten kører, for intet at regne. Om man finder den god eller ej, så har Ekspertens popups da i det mindste en begrundelse =)
Ole, dine tåbelige IE indstillinger er ikke så relevante her, os andre der udvikler og benytter IE kender til webdeveloper toolbar siden IE7, den fanger fint alle JS fejl så vi slipper for JS popup's hvis der sker en fejl. Men kan få en mere beskrivende fejlmeddelelse i konsollen.
Så i sammenligning for brugere der har disabled script debugging i IE, er 4 alt for mange.
"os andre der udvikler og benytter IE kender til webdeveloper toolbar siden IE7" >> Nu ved jeg ikke lige, hvad du mener med det, men jeg har da vist været udvikler fra omkring det tidspunkt, du lærte at stå oprejst og tisse i en WC-kumme *o)
Personligt har jeg haft skidtet installeret i mange år, men endnu har den ikke nået et niveau, hvor det er værd at bruge. Der er en verden til forskel på dén og Firebug - og så har jeg yderst sjældent brug for selve fejlmeddelelsen. Folk, som har været udviklere i mange år, ved jo som regel hvad en fejl er, og hvor den ligger, når de bliver gjort opmærksom på, der er en.
"Så i sammenligning for brugere der har disabled script debugging i IE, er 4 alt for mange." >> Jeg har aldrig set 3-4 popups på hinanden følgende popupreklamer på Eksperten. Jeg har en sjælden gang i mellem modtsget en enkelt - men det er alt.
Er det noget, du ofte har været ude for, eller grunder hele din kritik sig mon på én enkelt oplevelse - én enkelt dag?
Det forstår jeg ikke helt. Betyder det, at det ser sort ud for pessimisterne - eller det en for optimistisk bedømmelse af grobunden for pessimismen? :D
- men det kan godt være, jeg er naiv, fordi jeg håber, den ikke kommer igen. Så mangler vi bare at finde ud af, hvad du er, hvis det viser sig at forholde sig sådan =)
Hvis man husker at bruge højreklik og bloker denne reklame, får man efterhånden et meget effektivt adblocker program, hvor man ikke kan se en eneste reklame.
Heller ikke den linie der bliver nævnt i #35
oglebole: tusind tak for at du gjorde mig til reklameallergiker :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.