Avatar billede SoronSR Nybegynder
03. marts 2013 - 19:58 Der er 13 kommentarer

SSD skaber problemer!!

Hej

Efter installationen af min nye Samsung 840 120GB SSD, gik min bærbar lige pludselig ud, hvorefter den startede op i Utility Setup, lidt som om at den ikke kan finde windows. Jeg har prøvet at genstarte flere gange, men den går bare direkte i Utility Setup.

Jeg har nu sat min gamle HDD i, med planer om at formatere min SSD og lave en ny kloning.

Her opstår så det problem at SSD'en fremstår som værende en disk med 960MB ikke-allokeret plads. Jeg får ikke muligheden for at formatere eller wipe min disk på nogen måde. Hvordan kan jeg fixe mit problem?

Mvh. Søren
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 20:12 #1
Killdisk er en mulighed for at slette alle info (overskriv kun EN gang).

Brænd på en cd og PAS PÅ ikke at slette en forkert disk hvis du har flere i.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 20:14 #2
Lidt hurtigt info i det accepterede svar.
http://www.eksperten.dk/spm/586712
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 20:19 #3
Du vælger selvfølgelig en USB version hvis du heller vil det.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
03. marts 2013 - 20:47 #4
Jeg har prøvet at kører killdisk's windows executor, men den gav bare en masse fejl, f.eks. kan ikke skrive til sektor 1-2500 osv.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 21:51 #5
Du skal brænde den eller lave bootbar usb, ikke bare køre den.
Følg vejledningen på siden.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
04. marts 2013 - 01:22 #6
Hmm ok, det lignede ellers bare at der er lavet en windows executor og så kunne man selv vælge hvilken metode..
Avatar billede Blandy Praktikant
04. marts 2013 - 08:56 #7
Tjek lige samsungs support side om der evt er værktøj fra dem til kloning, eller nyt firmware til din ssd.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
04. marts 2013 - 12:48 #8
Jeg brugte samsungs værktøj til kloning i første omgang, og det gik helt fint. Men en dags penge efter så kunne min pc ikke starte op. Jeg har prøvet om det var muligt at klone den via værktøjet på ny, men nu kan den ikke finde SSD'en.

Mht. killdisk, skal SSD sidde i min bærbar når jeg skal boote fra usb'en, eller skal den bare være tilsluttet?
Avatar billede SoronSR Nybegynder
04. marts 2013 - 15:19 #9
Jeg har nu forsøgt mig med killdisk. Jeg lavede en bootable usb, og kom ind i programmet. Med SSD i min bærbar fandt den kun USB'en som den eneste disk, og med SSD tilsluttet via USB, kunne jeg ikke boote fra USB.

Dækker garantien på nogen måde? Fik den i fredags!!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 19:05 #10
Naturligvis har du garanti på din SSD og den skal dække hvis den er defekt.
Jeg har dog en mistanke om noget er gået galt for dig med killdisk og det er derfor du ikke ser SSD.

Har du mulighed for at sætte SSD til internt i en stationær pc?
Den skal blot sidde som ekstra disk (ikke C-drev), så loader du windows på den primære disk som altid sidder der og formatere ekstradrevet (SSD), ved at højreklikke på det.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. marts 2013 - 19:09 #11
Du kan evt. gå ind i diskhåndtering og slette alle partitioner (i stedet for at højreklikke på ekstradrevet).

Klik på start.
Skriv: Diskhåndtering
Enter og du er der.  :-)
Avatar billede SoronSR Nybegynder
05. marts 2013 - 12:42 #12
Jeg har ikke mulighed for at sætte SSD'en i en stationær. Kan ikke se hvad jeg sku have gjort forkert angående KillDisk.

Når SSD'en er tilsluttet via USB og jeg går ind i diskhåndtering, så beder den mig om at initialisere den. Jeg vælger MBR, men så kommer der en fejl: "Datafejl (cyklisk redundanstjek)".
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. marts 2013 - 19:51 #13
Retur med den.