Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
29. oktober 2013 - 15:54 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Htc One bricked hjælp

Hej alle.
Jeg har været så dum at få slettet alt på min nye Htc One og er desperat efter hjælp fra en som ka "gendanne" den.
Installerede CyanogenMod og det virkede perfekt. Gik tilbage til normalt styresystem. Opdatede firmwaren. Og så ku den kun starte op i "twrp" (det som bruges til at flashe osv). Så slettede jeg åbenbart alt, ved en fejl - og er desperat efter hjælp fra en som ka "gendanne" den.
Er det noget, nogen af jer ka hjælpe med ? Jeg betaler gerne for det :)
Min mail er Tomatens(at) gmail. com og mit nummer er 3150 1080 - I må meget gerne ringe hvis I vil, så jeg ka forklare nærmere i telefonen :)
Jeg er som sagt ved at være desperat :(
Venligst Kim.
Jeg bor i nærheden af Kbh.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
29. oktober 2013 - 21:04 #1
Det ska lige siges at jeg har ringet til Htc og til deres "reparatør" (Telecare).
Telecare påstod jeg sku have et helt nyt "mainboard" i min mobil, til minimum 2500kr, uden de har kigget på den.
Jeg tænker at der "bare" ska flashes en rom eller noget.
Men hvis en herinde ka hjælpe, eller kender nogen som kan, ku det virkelig være en stor hjælp.
Er som sagt ret desperat nu, efter 2 dages youtube videoer og tuturials på diverse websites, uden held :/
Avatar billede conz Juniormester
30. oktober 2013 - 17:12 #2
Ikke for noget, men det lyder til at du bruger en masse udtryk, som du ikke helt har styr på. Det gør det svært st gennemskue hvad problemet er.

Du siger du har slettet alt. Kan telefonen så ikke tænde? Kan den kun starte op i bootloader? Kun recovery?

Prøv at forklare det hele forfra, også brug dine egne ord, og gerne så detaljeret som muligt.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
31. oktober 2013 - 17:38 #3
Hej, undskyld det sene svar.
Ja det er jo netop derfor jeg gav mit nummer, fordi det er svært at forklare :)
Men har fået det uoriginale system (cyanogenmod) til at køre igen nu. Men har "wiped" /slettet alt det originale jelly bean styresystem. Så jeg ved ik hvordan jeg nu kommer tilbage til original system igen - og kommer af med det cyanogenmod.
Vil bare tilbage så den er som da jeg købte den.
Jeg ska vidst finde en "original ROM" på nettet et sted og "flashe" den. Men det er nemmere sagt end gjort, synes jeg.
Enten er det ik den rigtige rom jeg finder - og ellers sker der "et eller andet uventet" når jeg ska flashe. Og så er der mere skade end gavn :(
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
05. november 2013 - 14:44 #4
Så er jeg overvejer at sende den til htc´s  "reparatør" og indrømme at jeg har "pillet ved den", og så betale mig fra at få formatteret/geninstalleret originalt styresystem - og så ikke pille ved det "root osv" mere.
Avatar billede conz Juniormester
05. november 2013 - 17:27 #5
Nej, det er der ingen grund til, vi skal nok få styr på din telefon.

Prøv at hoppe ind i Indstillinger, vælge Om Telefonen aller nederst, også fortælle mig de 5 grå felter; Model Number, Android Version, Baseband Version, Kernen Version og Build Number?

Så finder jeg den rette version af det firmware du skal bruge, og guider dig igennem en ordentlig flash.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
05. november 2013 - 17:48 #6
Model :
Htc One

Adroid version :
4.3.1 Jelly Bean

Baseband :
4A.17.3250.14_1039.1150.04L

Kernesystem :
3.4.10-CM-gbc7128
build03@cyanogenmod ¤1

Cyanogenmod Version (nuværende styresystem) :
10.2-20131029-NIGHTLY-m7ul

Vi prøver med det :)
Et problem er også at jeg kan ikke "få forbindelse" til mobilen når jeg forbinder med USB til computeren. Den "popper" slet ik frem som en "enhed" :/
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
05. november 2013 - 17:48 #7
P.s. du ska altså BARE sige til, hvis du vil have jeg ska ringe dig op - hvis det er nemmere at få tingene forklaret i telefon.
Avatar billede conz Juniormester
05. november 2013 - 18:19 #8
Det bliver ikke over telefonen lige nu, det har jeg desværre ikke tid til.

Kan jeg til gengæld få dig til at prøve at følge denne guide til punkt og prikke?

http://www.youtube.com/watch?v=FZR5yhP75Jg

Jeg har selv set den igennem, og den ser ud til at have alle aspekter med. Den burde også overkomme dit problem med at din telefon ikke kommer frem, når du sætter den i.

Den RUU fil du skal downloade (når du kommer dertil i videoen) er denne:
"RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.28.401.7_Radio_4A.13. 3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed.exe"

Hvis det heller ikke skulle virke, så må vi finde et tidspunkt hvor vi kan tale sammen. Jeg er dog kun i København i løbet af arbejdstiderne, da jeg ikke bor i byen, så det må vi finde ud af, hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
05. november 2013 - 23:22 #9
Super. Mange tak. Jeg går igang med dine forslag om lidt - og skriver tilbage.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 01:13 #10
Beklager, men filen : RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.28.401.7_Radio_4A.13. 3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed.exe  kan jeg simpelthen ikke finde nogensteder på nettet :(
Har kun fundet links til sider som ikke eksisterer.
Og ja jeg ka se at jeg har søgt efter den fil før, når jeg googler det :)
Har også siddet og læst mange tråde igennem på xda-developers.com uden held :(
Avatar billede conz Juniormester
06. november 2013 - 12:03 #11
Som sagt, så skal du følge videoen 100%
                                                                  ¯¯¯¯
Start med at se den hele igennem, uden at gøre noget med din telefon eller noget som helst. Så får du en idé om hvad det er, der skal gøres.

Derefter starter du videoen forfra, og følger det som han gør, samtidig med at du selv gør det. Tag ÈT skridt ad gangen - se hvad han gør, pause videoen, gør det selv, også forsæt til næste skridt.

Hvis du følger videoen rigtigt, så finder du også den rigtige fil, og rimelig præcise instruktioner til hvad og hvordan du skal gøre.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 12:11 #12
Har fundet filen (langt om længe) - har kopieret den ind på telefonen (pc ka godt connecte til mobil nu). Men når jeg går i recoverymode, vises filen ikke på telefonen, uanset hvor jeg kopierer den hen til.
Men jeg kæmper lige nu med at få "S-off" (hva det så end er). Den gir mig "error code -1". Så det går stille og roligt frem :)
Jeg går igang med videoerne igen nu.
Skriver når jeg har prøvet nogle flere gange at få "s-off" (tror det er til at give skrive-rttigheder).
Venter tilbage når jeg har prøvet noget mere :)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 12:42 #13
Update :
Årsag til rom´en ik kunne "ses" på telefonen i recoverymode (TWRP) er at jeg bruger winrar, så telefonen ser ikke nogen fil"endelser" kaldet ".zip". Sikke da noget fis.
Men det er rettet manuelt nu med et root program.
Vender tilbage igen når der er nyt :)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 13:02 #14
Tænkte nok der ville gå et eller andet galt....
Kørte den video igennem og kørte "ROM opdateringen". Efter 5 minutter stopper den med beskede :

FEJL [140] Bootloader Version Fejl

ROM opdageringsværktøjet kan ikke opdagere Android-telefonen.
Hent det korrekte ROM opdateringsværktøj og forsøg igen.

DAFUG ? :O :/
Nu har jeg så problemer med at boote til recovery, fordi bootloaderen jo er "relocked" :/

Utroligt som der altid ska gå "en lille ting" galt :@
Avatar billede conz Juniormester
06. november 2013 - 13:20 #15
Har du set den video jeg har postet her?

Den snakker hverken om S-Off, eller at boote til recovery.

Det eneste du skal gøre er at boot til bootloaderen, slå Fastboot til, locke bootloaderen, også køre den .exe fil du har hentet på computeren.

Du skal ikke ligge noget over på telefonen, du skal heller ikke omdøbe den til .zip.

Men nu lyder det til at du har fået låst bootloaderen. Boot så til Bootloader ved at slukke din telefon, så holde Volume ned + tænd knap inde. Når den så er tændt, bruger du Volume ned, til at komme dertil hvor der står "Fastboot". Så trykker du på tænd knappen en enkelt gang, også vil der stå "Fastboot" med rød baggrund ca i midten.

Derefter, så kører du den .exe fil som du har hentet på computeren og følger instruktionerne. De er rimeligt ligetil.

Her er et til link til videoen (FØLG DEN):
http://www.youtube.com/watch?v=FZR5yhP75Jg

Her er et link til det ADB værktøj han bruger i videoen:
http://developer.android.com/sdk/index.html

Og her er et link til den RUU fil, som du skal kører fra computeren:
http://www.htc1guru.com/dld/ruu_m7_u_jb_50_htc_europe_1-29-401-2_r_radio_4a-14-3250-13_10-33-1150-01_release_311663_signed_2_4-exe/

Også må du meget gerne bare følge den video til hver enkelt detalje.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 13:31 #16
Jep og da jeg kørte den exe fil (RUU filen), gik der et par minutter og så fik jeg "fejl 140" beskeden.
Og ved at køre en RUU fil, så "relocker" man jo bootloaderen. Og så ku jeg intet gøre med telefonen. Ku ik boote til recovery fordi den jo var låst. Men har fået unlocked bootloadren igen nu med kommando prompt
fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin
Så nu er jeg tilbage på det uoriginale "CyanogenMod" system.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 13:31 #17
Argh det er jo en anden RUU fil du nu linker til :D
Jeg prøver den så :)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 13:39 #18
Der går lige 40 minutter før den er downloaded.
Jeg vender selvfølgelig tilbage med nyt resultat når jeg har prøvet den nye RUU fil.
Og ja det er faktisk ret simpel process det her. Også derfor jeg virkelig er pissed over der ka gå så meget galt.
Men jeg venter tilbage om ca 40 minutter.
Avatar billede conz Juniormester
06. november 2013 - 13:49 #19
OK - jeg ser frem til dit svar.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 14:18 #20
Når jeg kører den "nye" RUU, får jeg beskeden "InstallScript Setup Launcher er holdt op med at fungere" 5 sekunder efter jeg åbner den.
Prøver at downloade den igen.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 14:56 #21
Crap nu har jeg prøvet det htcguru 3 gange - og den stopper selv ved cirka 440Mb ud af 900mb.
Finder et andet sted at hente den ruu.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 15:15 #22
Og så så det igen ud til at køre fint - og pludselig kommer beskeden "Fejl [130] Model ID fejl

ROM opdateringsværktøjet kan ikke opdatere Android-telefonen.
Hent det korrekte ROM opdateringsværktøj og forsøg igen.

hmm... ? :/
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 15:57 #23
har prøvet en del gange nu. Denne gang får jeg beskeden :
Fejl [140] Bootloader version fejl
Den siger igen det med jeg ska hente det korrekte "ROM opdateringsværktøj" og forsøge igen ?
Jeg er nødt til at smutte. Har noget frivilligt arbejde ind til kl 19.
Godt jeg har min gamle trofaste Nokia N95  :D
Avatar billede conz Juniormester
06. november 2013 - 16:35 #24
Okay, så lad os fejl fejlsøge fra en ende af.

Boot op i bootloaderen igen, sæt den i fastboot, også via adb-værktøjet som han forklarer i videoen, kør kommandoen 'fastboot getvar cid' og 'fastboot getvar version-main' og skriv resultaterne her.

Hvis den første giver cid:none, så prøv med 'fastboot oem readcid'.
Avatar billede conz Juniormester
06. november 2013 - 16:43 #25
Men jeg kom lige til at tænke på, sådan bare af nysgerrighed; Hvorfor vil du tilbage til stock? Er det 'bare' for at få alt det der HTC gejl igen?

For så findes der tonsvis af rigtige gode custom Roms med Sense (Sense er det HTC ligger på)?

Fx skulle denne være fremragende.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189373

Den ligner det standard fuldstændig, men alle de samme funktioner. Den er dog mere batterivenlig, har flere funktioner, og der kommer automatisk opdateringer til den.

Den kan du flashe fra recovery. Men det kan vi tage, hvis du får lyst.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 21:17 #26
Så er jeg tilbage.
Hehe tjaa jeg må nok indrømme det, OGSÅ, er fordi jeg vil have Htc "gejl" tilbage.
Jeg er ik sikker på var det der "S-Off" er for noget, men det blir nævnt i de fleste "unlock videoer" på youtube. Tænkte det var til at give "skrive adgang", og at det så var meget vitigt at få "s-off".
Men jeg må da kigge på den dér så. Hvis man ka opdatere OTA fremover med den rom du linker til der ;)
Ka jeg bare gå igang med den nu ?
Jeg kan kun boote til recovery nu og ka ik komme ud af det og der står nu "Tampered" og "Relocked" og "Security warning"  :/
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 21:20 #27
Ser altså ud til det er vigtigt jeg får det der "s-off" på. ?

Dit link til den der Maximus HD siger jo netop man SKAL have "s-off".

Make sure your device is unlocked or have s-off
Download ROM and put it on internal sdcard
Put device in bootloader mode (Power + Volume Down)
Enter Recovery and do wipe first
Find in Recovery "Choose zip from sdcard" choose appropriate zip file
Proceed steps that Aroma installer gives
Reboot device after finishing installation
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 22:49 #28
Når jeg kører de RUU filer (som på videoen), sker der ik noget på min mobil. Der er igen "progress status bar" under det lyse HTC logo på den sorte skærm på mobilen.
Og det ender hver gang med en forskellig "fejl kode" besked, hvor den, hvergang, siger man ska "hent det korrekte ROM opdageringsværktøj" :s
Dennegang var det :  "Fejl [140] Bootloader version fejl".
Æv, er det "Uoriginale rom (Cyanogenmod) også væk.
Dyr "mursten" jeg har :)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
06. november 2013 - 23:43 #29
Sidste status for idag :
Jeg kan enten boote ind til recovery (TWRP), eller jeg ka boote almindeligt - hvor den så bare loader uendeligt uden den starter up.
Der er ikke noget "backup" som jeg ka "boote fra".
Kan ikke få adgang til telefonen (S-off), så jeg ka kopiere filer/roms til mobilen, med "cmd prompt".
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
07. november 2013 - 04:47 #30
Jeg sku lige prøve noget nyt.
Og..... YES - nu virker det sgu :) !!!
Jeg er på Maximus og med sense osv - og den ligner præcis en original htc one nu.
Håber bare jeg ka opdagere ota nu - der kommer jo snart det nye "KitKat" :)
Mange tak for hjælpen - nu er det vidst også sovetid :D
Avatar billede conz Juniormester
07. november 2013 - 05:39 #31
Nå for søren. Det var da fedt! Godt at det virker.

Kan du forklare hvad du gjorde, for at få det til st virke? Så kan andre med samme problem læse denne tråd jo.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
08. november 2013 - 00:51 #32
Jamen jeg .....øøøhm... prøvede de kommandoer i det kommandoprompt som i videoen, men jeg fik hele tiden den der "error -1" - så jeg fik aldrig det der "S-Off".
Jeg fik så endelig min comp til at genkende min tlf, så jeg kunne kopiere filer på den, og den ROM (Maximus) du linkede til, virkede første gang med "TWRP recovery" programmet.
Forstår ik hvorfor de to "danske" ROM´s ik virkede.
Men nøj hvor er det bare fedt at være "tilbage til normalt". Og Maximus er da FEDT, at man ka "fravælge alle de programmer man ik vil have" - inden programmet går igang med at installere sig selv :)
Men, kopierede "Maximus HD" rom´en ind på min tlf via "copy/paste" på computeren. Og så boote til recovery (jeg har teamwin recovery). Og så wipe data og dalvic - og så vælge install og så vælge MaximusDH filen - og så genstarter mobilen og alt kører automatisk.
Tusind tak  for hjælpen og for den store tålmodighed :)
Avatar billede conz Juniormester
08. november 2013 - 07:07 #33
Aha, okay.

Så du fik egentlig "bare" flashet en ny custom ROM. Det var da godt at det endelig lykkedes =)

Ja, det er smart at man selv kan vælge hvilke programmer man vil have installeret. Det hedder "Aroma installer" og flere og flere bruger det efterhånden. Det bruges både til ROMs som her, og fx til pakker af apps o.lign.

Men husk at lukke spørgsmålet her, enten ved at acceptere mit svar (hvis du synes at jeg har hjulpet dit til en løsning), eller ved selv at ligge et svar og acceptere det.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
08. november 2013 - 12:29 #34
Ups når ja - det med at lukke tråden.
Ja men det undrede mig virkelig at recovery programmet ik ku "se" de "nordiske roms" vi prøvede med :/
Så nu glæder jeg mig til HTC (eller google) udgir KitKat firmwaren. For det burde jeg jo nu ku modtage. Korrekt ? :)
Avatar billede conz Juniormester
08. november 2013 - 18:17 #35
For at man kan flashe en rom fra recovery, så skal filen være et specifikt .zip format - Hvis den ikke er det, så kan man ikke flashe den, også bliver den slet ikke vist i recovery.

Jo, du kan godt få KitKat. Engang. Nu har Google lige frigivet den "rene" KitKat version af Android (det som hedder Vanilla). Så skal HTC have fingrene i det, og tilpasse det deres telefoner. Det indebærer at udvikle drivere til de enkelte enheder, tilpasse Sense til den nye version, også udgive det til mobilselskaberne.

Herefter skal mobilselskaberne tilpasse det til deres ønsker og gennemteste det på deres netværk, før det bliver skubbet ud til kunderne.

Til din fordel er, at det ikke skal igennem et mobilselskab, før udviklerne af Maximus får fat i det. Men Maximus udviklerne skal stadig have tilpasset HTCs version af KitKat, til deres egen version, så det kan stadig tage noget tid.

Dog er de danske mobilselskaber ikke altid de hurtigste, til at sende nye versioner ud til kunderne, så Maximus KitKat kommer nok før HTC KitKat fra et mobilselskab (dog kan jeg ikke garentere det, da jeg ikke har personlig kendskab til Maximus, så jeg ved ikke hvor hurtige de plejer at være).

Hvis man vil have de nye versioner af Android hurtigst muligt, så skal man købe Googles egne telefoner. Det er dem, som hedder Nexus. Forskellige mobilproducenter har lavet Nexus versioner, heriblandt HTC, der lavede den første. Derefter lavede Samsung 2 telefoner, bl.a. Galaxy Nexus. De sidste 2 iterationer er produceret af LG, hhv. Nexus 4 og Nexus 5, som blev udgivet for en lille uge siden. Derudover findes også Nexus tablets.

Nexus versioner kører Vanilla Android, og får de nye versioner lige så snart at Google udgiver dem, uden at det skal igennem producenter og mobilselskaber.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
09. november 2013 - 21:11 #36
Aaaah - så hvis jeg var smart, ku jeg prøve at "pakke" RUU  filerne og kopiere dem over på mobilen, og se om recovery vil acceptere den/dem jo.
Og ja det er bare surt at de Nexus modeller ik kommer så hurtigt til Danmark.
Sidste spørgsmål : Vil jeg modtage opdateringer fra HTC eller fra Maximus ?
Jeg vil skyde på at det er fra HTC ? Og at jeg selv manuelt, ska downloade maximus´ opdateringer, korrekt ?
Avatar billede conz Juniormester
12. november 2013 - 17:43 #37
Mht. at pakke RUU filerne: Nej. Du ville kunne se filerne i recovery, men hvis du prøver at flashe en, så ville recovery brokke sig over at de ikke ser rigtigt ud, når den pakker dem ud. Så det kan man ikke, desværre.

Arh, jeg synes nu at Nexus modellerne kommer fint hurtigt til Danmark. Hvis man ikke kan vente, kan man dog stadig købe dem i fx UK eller Tyskland. Så længe det er indenfor EU, så kommer der ikke told eller noget oveni, og man har som minimum de samme rettigheder som i Danmark, nogle lande faktisk bedre.

Du vil modtage opdateringer fra Maximus, og ikke HTC. HTC skal først udgive deres, hvorefter Maximus får fingrene i det, og tilpasser hans kode til den nye udgave, hvorefter han skubber det ud til brugerne.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
12. november 2013 - 22:37 #38
Crap - jeg håbede virkelig på jeg fik dem fra HTC. Men ja, jeg må se om jeg ka finde en stock zip med htc´s firmware på, som jeg ka flashe og bruge fremover.
Jeg lukker tråden og siger virkelig mange tak for hjælpen.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
12. november 2013 - 22:37 #39
Prøver at lukke nu, ved at vælge "svar" i stedet for "kommentar".
Avatar billede conz Juniormester
12. november 2013 - 22:55 #40
HTCs officielle firmware finder du i RUU filerne. For at finde en firmware, der passer til netop din telefon, så skal du bruge CID'et og finde en, der matcher. Fx er der et stort udvalg på htc1guru.com

Når det er at du skal afgive point, så er den almindelige kutyme at du giver point, til den person du synes har hjulpet dig mest.

Hvis du selv har løst dit problem, eller hvis du ikke føler at du har fået hjælpe fra nogle sider, så giver man pointene til dig selv.

Bare så du er klar over det =)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
13. november 2013 - 11:31 #41
Jeg prøver også det med pointene, men ka ik finde ud af det :)
Hmm.... æv, for da jeg sku "installere/køre" RUU filerne, fik jeg netop forskellige fejlmeldinger hvergang jeg prøvede at "installere" RUU filer.
Troede jeg ku "søge efter opdatering" på mobilen.
Men så må jeg ligge linket til det der maximus i mine foretrukne og tjekke for kitkat opdateringer.
Jeg takker.
Avatar billede conz Juniormester
13. november 2013 - 16:36 #42
Du kan ikke tage point tilbage, når du først har givet dem, så der er ikke noget at gøre nu. Det går dog nok =)

Så vidt jeg ved, så får du ikke OTA opdateringer med RUU filer, så på den måde er du bedre stillet med Maximus, som netop udgiver OTA. Altså, når der kommer en opdatering, så siger din telefon det til dig, og henter den automatisk. Så kan du installere den nemt og hurtigt når du lyster, og den sletter ikke nogen af dine ting.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
14. november 2013 - 00:49 #43
Lige præcis - det var også det jeg regnede med, med Maximus. Så er det bekræftet :)
Jeg ved ik hvordan man lukker tråden her :/ ?
Avatar billede conz Juniormester
14. november 2013 - 05:26 #44
Det har du gjort. Når der er lagt - og accepteret - et svar, så regnes tråden for lukket.
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:23 #45
Hej Jeg har nogenlunde samme problem og har prøvet alle jeres ideer.
Da jeg skulle flashe ny ROM slettedes alt.
Der er således intet OS på mobilen. Mobilen er S-on (ved ikke om det har relevans)
Jeg kan starte fastboot og recovery mode(TWRP).
Har ingen problemer med fastboot men ADB virker meget sjældent. For det meste kan den ikke finde min enhed.
Jeg har prøvet at installere den eksekverbare RUU der blev henvist til. Denne stopper ved 7%
Jeg har haft held til at ADB pushe .zip filer over på mobilen enkelte gange. Men disse vil aldrig installere.
Seneste nyt er OTG kabel og .zip filen på USB stick. Men i recovery mode kan den ikke finde nogle filer under USB-OTG
Og heller ikke de filer jeg har pushet. Den viser nærmest intet.
HJÆÆÆÆÆLPPPPPPP
Avatar billede conz Juniormester
12. februar 2014 - 15:38 #46
HTC_dumbass: Opret venligst en ny tråd, og beskriv din problemstilling så præcist som muligt der. Du kan henvise til denne tråd, og sige at du har prøvet de forslag nævnt her.

Så kigger vi på det.
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:49 #47
har oprettet en ny tråd men ikke lige henvist hertil. Det gør jeg lige
Tak
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:51 #48
Avatar billede JensPeter999 Nybegynder
29. juni 2015 - 08:41 #49
Hej
Undskyld jeg genopliver en gammel tråd.

Har et problem med knægtens HTC One, han har forsøgt at lægge forskellige ROM's i telefonen og har fået den til at rende helt i skoven.
Jeg ville så lægge en stock ROM i, og fulgte videoen, men jeg kan ikke finde en HTC stock ROM den vil lægge i med RUU værktøjet.
Hvor kan jeg finde en stock ROM som har et billede, der kan lægges ind oveni telefonen som har version-main 7.19.401.2 (læst med fastboot getver all) eller havd skal jeg se efter når jeg leder efter en stock ROM som kan lægges i telefonen?

Mvh

Jens Peter