Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:29 Der er 12 kommentarer

HTC One Crashed/bricked

Da jeg skulle flashe ny ROM slettedes alt.
Der er således intet OS på mobilen. Mobilen er S-on (ved ikke om det har relevans)
Jeg kan starte fastboot og recovery mode(TWRP).
Har ingen problemer med fastboot men ADB virker meget sjældent. For det meste kan den ikke finde min enhed.
Jeg har prøvet at installere den eksekverbare RUU der blev henvist til. Denne stopper ved 7%
Jeg har haft held til at ADB pushe .zip filer over på mobilen enkelte gange. Men disse vil aldrig installere.
Seneste nyt er OTG kabel og .zip filen på USB stick. Men i recovery mode kan den ikke finde nogle filer under USB-OTG
Og heller ikke de filer jeg har pushet. Den viser nærmest intet.
HJÆÆÆÆÆLPPPPPPP
Info om mobilen.
M7_UL PVT SHIP S-on RH
HBOOT-1.55.0000
RADIO-4A.21.3263.04
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-3.62.401.1
eMMC-boot 2048MB
Oct 17 2013, 23:06:14.0
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 15:50 #1
Jeg har gennemgået og prøvet denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/987441#reply_8116453
Avatar billede conz Juniormester
12. februar 2014 - 16:55 #2
Med s-on har du ikke rigtig root på telefonen, og der kan derfor være komplikationer med at flaske custom Roms.

Hvilken rom prøvede du at flashe i første omgang, da det gik galt?

Hvilke RUU'er har du prøvet at installere?

Hvad var det for nogle andre roms, som du fik overført, men som ikke ville installere?
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2014 - 20:50 #3
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
12. februar 2014 - 22:49 #4
Jeg har lige prøvet at eksekvere 2 forskellige RUU.
Nu får jeg på begge en fejl 170 = den mener ikke USB kablet er forbundet.
Men under enhedshåndtering vises enheden som tilsluttet.
Tror bestemt det skyldes at telefonen slet ikke kan læse intern hukommelse.
Det er nok derfor ADB heller ikke virker.
Men i recovery mode på telefonen kan jeg godt gå ind i filemanager og se de forskellige mapper. Der ligger bare ikke noget i mapperne.
Dette er sket efter jeg forsøgte at køre RUU programmer igår.
Inden da lå der filer i bibliotekerne på telefonen.
M.h.t. de .zip ROM's jeg forsøgte mig med på mobilen til at starte med kan jeg se at størrelsen på dem ikke stemmer overens med hvad de burde (stod til at) fylde, så det har højst sandsynligt været en ufuldkommen download.
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
13. februar 2014 - 16:42 #5
Ahhhhh jeg havde lige glemt at relocke bootloaderen.
Har prøvet at eksekvere endnu en RUU (RUU_M7:UL_JB_50_BrightstarUS_WWE_1.29.1540.3) -Denne når kun til: Sender........... (når den prøver at Opdatere ROM billedet på telefonen)
De 2 andre jeg prøvede var:
RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.28.401.7_Radio_A4.13.3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed
RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.20.401.1_Radio_4A.13.3227.06_10.27.1127.01_release_308001_signed_2_4
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
13. februar 2014 - 21:03 #6
Har lige prøvet Europe_1.28.401.1 igen. Samme resultat som sidst. Den når til "Kontrollerer Header........7%"
Her sker der bare ikke mere...
Så nogen nævne noget om at fastboot flashe en ROM i stedet for ADB push (denne virker ikke rigtig for mig)
Nogen ideer/tanker anyone????
Avatar billede conz Juniormester
13. februar 2014 - 21:20 #7
Prøv at fjerne dine drivere og installere dem igen, det kan være at der er noget galt der. Se evt. under No drivers working? No Problem på det link som chalde postede i #3.

Eller prøv at hente driveren (evt. her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2089508) og installer den direkte.

Når du har fået driveren op og kører, så kan du prøve og se om du kan komme til at pushe en rom via ADB, også burde du kunne flashe den.

Derudover, så ser det ud til at du skal have en powered OTG, for at kunne mounte den i TWRP. Prøv at se her: http://forum.xda-developers.com/nexus-4/development/recovery-mod-twrp-2-6-3-0-externally-t2412689

Ellers ser det ud til, at man kan bruge TWRPs mount funktionalitet og pushe en fil direkte fra computeren: http://htconeroot.com/htc-one-tutorials/how-to-copy-files-to-htc-one-using-twrp-mount-and-adb/

Men start i hvert fald med driverne, og se om det ikke "bare" skulle være det.
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
13. februar 2014 - 21:42 #8
har prøvet med driverne. Sidder ogse med en mac ved siden af. og den driller også med adb.
Igen er fastboot intet problem så forstår det ikke....
I den guide du henviser til skriver de at man i TWRP recovery skal gå ind under MOUNT og kun vælge data. (man har valgene 'cashe' 'data' 'system' 'usb-otg') Jeg kan intet vælge.
Så kan umiddelbart ikke mounte noget som helst.......
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
13. februar 2014 - 22:54 #9
har prøvet at slette og installere flere driverpakker til HTC nu. HVER GANG mislykkedes HTC MTP device (enheden kan ikke starte (kode 10))
Avatar billede conz Juniormester
14. februar 2014 - 06:37 #10
Prøv at smide den i en anden USB port. Så fjern driverne først, og se hvad den siger, når du sætter den til i en anden port.

Er det OEM kablet du bruger?
Avatar billede HTC_dumbass Nybegynder
14. februar 2014 - 14:52 #11
Det er det kabel der fulgte med.
og har nu prøvet på mac'en også. samme situation. fastboot finder devicet og adb gør ikke.
Det mærkelige er jo bare at det har lykkedes et par gange men meget tilfældig.....
Avatar billede conz Juniormester
14. februar 2014 - 20:01 #12
Og du kører med den nyeste version af SDK'et? Prøv at opdatere det, hvis det er, og faktisk uanset hvad at fjerne det og smide det ind på ny.

Prøvede du med et powered OTG?