Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. juli 2014 - 12:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Befordringsfradrag

Hejsa

Jeg ringede i dag til skat for at få nogle svar omkring befordringsfradrag. Jeg fik en helt ekstremt ubehøvlet dame igennem, så det endte med jeg sagde hun var pisse ubehøvlet og smækkede på. Mit spørgsmål gik egentligt bare på følgende:

Jeg skal til at flytte til Ålborg hvor min folkeregister adresse også bliver. Mit arbejde er i Århus. Mit spørgsmål er som følgende eksempel:

Hvis jeg tager på arbejde imorgen tirsdag og møder kl 15.45 og får fri kl 23.00. SKAL jeg så køre hjem samme dag, eller må jeg gerne overnatte ved mine forældre og køre hjem næste morgen?

Håber i kan hjælpe mig herinde, når skat åbenbart ikke kan.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2014 - 12:43 #1
hvad du laver på vej til/fra arbejde kan være skat helt ligegyldigt. Bare turen ikke bliver længere - men du må så ikke overnatte hos forældre, og køre tilbage på arbejde onsdag, og så hjem med mindre du kun bruger den korte strækning (forældre/job) den ene dag.
Avatar billede repox Seniormester
28. juli 2014 - 12:49 #2
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. juli 2014 - 12:56 #3
Claes57:
Mange tak for svaret. Det jeg egentligt mente var følgende:

Hvis jeg kører fra Ålborg til Århus og arbejder indtil kl 23.00. Her har jeg 2 valgmuligheder:

1: Jeg overnatter hos mine forældre og kører hjem næste morgen til Ålborg (Jeg tager ikke på arbejde igen)

2: Jeg kører hjem samme aften lige efter arbejde

Med Venlig Hilsen
Mads

CoAdmin: Jeg ved ikke rigtig hvorfor du laver en reference hertil. Det spørgsmål jeg stiller har intet med det spørgsmål jeg har stillet tidligere at gøre.
Avatar billede repox Seniormester
28. juli 2014 - 13:02 #4
#3, fordi svaret står i den tråd.

Det er bedøvende ligegyldigt hvor du overnatter. Du får befordringsfradrag fra din registrerede bopæl til din arbejdsplads for alle kilometer over de første 24 samlet per dag du møder på din arbejdsplads, baseret på den kortest mulige rute i egen bil.

Om du så overnattede i Uganda, så ville dit befordringsfradrag ikke ændrer det ikke på den afstand du har fra din bopæl til din arbejdsplads, som er det du kan få befordringfradrag for.
Avatar billede Antlars Novice
28. juli 2014 - 15:10 #5
Du skriver i spørgsmål: Jeg skal til at flytte til Ålborg hvor min folkeregister adresse også bliver.

DVS. at din folkeregisteradr. pr. nuværende ikke er i Ålborg (men højst sansynlig i Århus).

Så længe din folkeregisteradresse ikke er flyttet til Ålborg kan du naturligvis ikke få kørselsfradrag derfra.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. juli 2014 - 15:19 #6
AntLars:
"Jeg skal til at flytte til Ålborg hvor min folkeregister adresse også bliver"
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. august 2014 - 08:51 #7
Giver #4 ret.

Jeg har scoret flere flasker god vin/sprut/rammer øl, når jeg har gjort mine fattige venner på SU opmærksomme på, at der var en del tusinde kroner at hente, ved at indberette befordringsfradrag, når de i sommerferierne har haft arbejde på hjemstavnen og boet ved forældrene.

Selvom arbejdspladsen måske kun har ligget få hundrede meter fra forældrene, har den ligget 80-100 km fra deres folkeregisteradresse, hvilket i løbet af en god lang universitetssommerferie godt kan løbe op i en hel del penge.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
19. august 2014 - 12:17 #8
Undskyld forsinkelsen. Tak for hjælpen og smider i et svar?

Mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. oktober 2014 - 09:29 #9
Da der ikke er kommet noget svar, lukker jeg spørgsmålet her. Skriv hvis det ikke er ok?

mvh Mads