Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2014 - 23:54 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til HiJackThis

Hej...

Jeg har igennem længere tid haft mærkelige problemer på min computer.
Har haft gang i følgende spørgsmål her på eksperten, hvor jeg blev anbefalet at køre HiJackThis og prøve at få hjælp her under sikkerhed :  Tråd

Min hijackThis log ser sådan ud :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 23:47:22, on 23-10-2014
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17344)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\kbd.exe
C:\Users\Starman\Desktop\HiJackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Microsoft-konto - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: McAfee SafeKey Vault - {9DB059B3-DD36-4a55-846C-59BE42A1202A} - C:\Program Files (x86)\SafeKey\LPToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: McAfee SafeKey - {61D700C1-7D8D-43c5-9C13-4FF85157CFE6} - C:\Program Files (x86)\SafeKey\LPToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [mcpltui_exe] "C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [EEventManager] C:\PROGRA~2\EPSONS~1\EVENTM~1\EEventManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SDTray] "C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON SX510W Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\E_IATIFIE.EXE /FU "C:\Users\Starman\AppData\Local\Temp\E_S50AE.tmp" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Install SafeKey IE RunOnce.lnk = C:\Program Files (x86)\Common Files\lpuninstall.exe
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: McAfee SafeKey - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files (x86)\SafeKey\LPToolbar.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: McAfee SafeKey - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files (x86)\SafeKey\LPToolbar.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\PROGRA~2\mcafee\msc\mcsniepl.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs:
O20 - Winlogon Notify: SDWinLogon - SDWinLogon.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: EPSON V5 Service4(01) (EPSON_EB_RPCV4_01) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\ProgramData\EPSON\EPW!3 SSRP\E_S40STB.EXE
O23 - Service: EPSON V3 Service4(01) (EPSON_PM_RPCV4_01) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\ProgramData\EPSON\EPW!3 SSRP\E_S40RPB.EXE
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: McAfee Home Network (HomeNetSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee AP Service (McAPExe) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSC\McAPExe.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (McMPFSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee VirusScan Announcer (McNaiAnn) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Platform Services (mcpltsvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Malware Core (mfecore) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\AMCore\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - Unknown owner - C:\Windows\system32\mfevtps.exe (file missing)
O23 - Service: 1% (MOBKbackup) - McAfee, Inc. - C:\Program Files (x86)\McAfee Online Backup\MOBKbackup.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Scanner Service (SDScannerService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDFSSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Updating Service (SDUpdateService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDUpdSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Security Center Service (SDWSCService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDWSCSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 13008 bytes

Jeg kører win 7 sp1.

Håber der en en der kan hjælpe lidt her.
24. oktober 2014 - 06:15 #1
Hmmm... du HAR jo kørt de 'pakker' jeg ville foreslå ...

Prøv din (Inter)net forbindelse med en helt anden PC ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2014 - 09:41 #2
Forsvinder dit problem når du undlader at McAffe starter op og beskytter din pc?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2014 - 15:40 #3
Hvis du selv har installeret et lovligt program "jeg kan huske at jeg havde en ansvarlig fra Symantec(norton AV) til at fjernstyre min computer." vil diverse antimalwareprogrammer ikke forsøge at fjerne dem.

Åben en DOS prompte med administrator rettigheder skriv : netstat -ano se billed http://i.imgur.com/E2Kahf1.png  Dobbelklik på billed for at forstørre op. Joblisten er fra Windows 8.

1. Åben joblisten og klik på faneblad Processer.
2. kik på PID nummer til højre for ESTABLISHED i DOS prompten.
3. Sammenlign det med nummeret i joblisten under PID - se om der er et program du ikke kan genkende. Hvis du ikke ved hvilke program der "gemmer" sig bag et PID nummer så google navnet til venstre for PID nummeret i joblisten.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2014 - 15:50 #4
Nederst til højre i joblisten kan du klikke på Afslut proces hvis programmet ser mistænkelig ud. Marker først programmet i joblisten.
Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2014 - 23:38 #5
Hej...

@karise_larry: Tak for dit indhug. Jeg har ikke mulighed med anden pc.

@pixxel:  Det du skriver med processer... Jeg kører Windows 7.. og PID findes kun under tjenester. Så der har jeg tjekket.. Der er en lang række tjenester der er stoppet uden PID.
Men i dos promten. mener du der at det kun skal være det PID ved dem der står ESTABLISHED ved???
Der findes bla. en 3704 og et par andre PID som ikke eksisterer under tjenester i joblisten. Men de har IP adresse 100.xxx.xxx.xxxx....
Er det ikke korrekt at lokal på egen pc starter med 127.xxx osv ??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2014 - 09:13 #6
#2?
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 09:35 #7
Hej..

#6: Fordi du tidligere har deltaget i mine tråde og så bare forsvinder igen uden man høre noget færdig fra dig.
Det er ikke for sjov jeg opretter tråde om problemer.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 10:51 #8
#5 Det er ikke tjenester der skal stoppes.Jeg sidder ikke ved en computer med W7 men det er faneblad to fra venstre, såvidt jeg husker. Kan du eventuelt formatere computeren.

"mener du der at det kun skal være det PID ved dem der står ESTABLISHED" JA.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2014 - 11:02 #9
#7 Jeg er godt klar over du ikke opretter tråde for sjov. Det er der ingen der formodentligt gør.

Jeg har ikke bevidst hoppet af tråde jeg har deltaget i.
Problemet er at mange at de tråde jeg har deltaget i får jeg ikke mails tilbage fra eksperten om. Og gå manuelt ind i systemet og tjekke om der er kommet tilbagemeldinger, det gør jeg ikke. Det burde være Ekspertens arbejde at give mig de tilbagemeldinger.

Og er der et spørgsmål undervejs i tråden jeg ikke ved noget om så undersøger jeg det, eller melder tilbage at jeg ikke kan løse det.

Men ønsker du ikke min hjælp i fremtiden, så er det i orden for mig.
Jeg vil prøve at huske at overse dine tråde næste gang, også selvom jeg har løsningen på dit problem :-(
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 12:19 #10
Hej igen...

#8: Dette er en w7 comp. joblisten: der er faneblad nr. 2 fra venstre processer.. men der er ingen PID kolonne under dette faneblad.
Ok.. tak. Kan processer der står stoppet ved også have hørt under ESTABLISHED..??

Jeg har haft formatteret 3-4 gange af samme grund. Det vender tilbage.

#9: Jow jeg vil gerne have alt den hjælp jeg søger.. også fra dig.

"Og er der et spørgsmål undervejs i tråden jeg ikke ved noget om så undersøger jeg det, eller melder tilbage at jeg ikke kan løse det".
Ligenøjagtig!! Det er det der er problemet. Jeg hører ikke noget heller ikke at man ikke har flere foreslag.
Til dit spørgsmål #2: Nej, jeg har ikke prøvet at lukke mcaffe ned for at se om det hjælper.
Sidst jeg havde dig på en tråd foreslog du at jeg afinstallerede Mcaffe security scan.. Det virkede ikke. Fik ingen tilbagmelding måtte lukke tråd.

Men hurdlen er her at jeg har haft formatteret en 3- 4 gange og det vender tilbage. Og det evt. kommer fra et fast sted på nettet...hmm... Min FB opfører sig mærkeligt som om den heller ikke er styret af mig.. notikationer som jeg har læst forsvinder osv...
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 12:19 #11
Hej igen...

#8: Dette er en w7 comp. joblisten: der er faneblad nr. 2 fra venstre processer.. men der er ingen PID kolonne under dette faneblad.
Ok.. tak. Kan processer der står stoppet ved også have hørt under ESTABLISHED..??

Jeg har haft formatteret 3-4 gange af samme grund. Det vender tilbage.

#9: Jow jeg vil gerne have alt den hjælp jeg søger.. også fra dig.

"Og er der et spørgsmål undervejs i tråden jeg ikke ved noget om så undersøger jeg det, eller melder tilbage at jeg ikke kan løse det".
Ligenøjagtig!! Det er det der er problemet. Jeg hører ikke noget heller ikke at man ikke har flere foreslag.
Til dit spørgsmål #2: Nej, jeg har ikke prøvet at lukke mcaffe ned for at se om det hjælper.
Sidst jeg havde dig på en tråd foreslog du at jeg afinstallerede Mcaffe security scan.. Det virkede ikke. Fik ingen tilbagmelding måtte lukke tråd.

Men hurdlen er her at jeg har haft formatteret en 3- 4 gange og det vender tilbage. Og det evt. kommer fra et fast sted på nettet...hmm... Min FB opfører sig mærkeligt som om den heller ikke er styret af mig.. notikationer som jeg har læst forsvinder osv...
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2014 - 15:26 #12
Hvordan har du formateret den? Er disken blevet overskrevet af killdisk, eller har du kun brugt hurtig formatering?
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 16:16 #13
Hej...

Jeg kørte vindows vista før. Det var købet af denne computer født med.
Så jeg hentede en Windows installation på Microsoft hjemmeside og Fuld formatterede via den.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2014 - 16:46 #14
Ja ok så burde der ikke kunne slippe noget snavs med fra den anden installation.

I netkortet under indstillinger der hentes dns server og ip adresse automatisk ikke?

Kiggede i øvrigt lige din tråd fra indledningen igennem du havde med haverslev, og så videoerne. Det ser godt nok mærkeligt ud synes jeg. Har kun oplevet noget tilsvarende hvis computeren frøs og programmer der hænger.
Er dit cpu og ram forbrug i orden (ses i joblisten)?
Formoder også du har masser af plads på dit c drev til Windows?
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 19:01 #15
Hej...

Nej, det var jo også det jeg gik ud fra.

Den der med netværkskortet er ikke lige noget jeg sidder og er vandt til at rode med... Vil du lige vejlede??

Ja, det er noget underligt noget. Men det er små tings afdelingen af ting jeg har oplevet. Bare en af tingene jeg har på video.. De andre videoer er nok for lange til at folk gider bruge tid på dem.

Jeg har 1TB hd.. under computer står der 830Gb ledig af 915GB.

Tjekkede lige cpu... mens jeg skriver fra 32% op til 100%  forbrug. 2,03GB af de 5GB der er installeret.

Og det mens jeg er på eksperten gennmem mail adressen og  optager kørende.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 19:02 #16
Hej igen..

2,03 Gb ram af de 5 der er installeret.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. oktober 2014 - 21:48 #17
Hej...

Endnu en video, hvor jeg logger ind på en mail :
        V 13

Ser dette ikke underligt ud.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2014 - 01:14 #18
Hej igen...

Kom under netværks kort, hvad er følgende :

  Microsoft virtual  WIFI miniport adapter #3
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 02:29 #19
Hej har været væk nogle timer. kigger lige dine indlæg igennem.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 02:54 #20
#15 Når den svinger helt op til 100% vil processer og browser køre hakkende, og skærm vil måske ikke kunne opdatere ordentligt. Jeg kan dog være i tvivl om hvad der laver problemet for dig. KAn du i joblisten se hvilke program/tjeneste der sluger kraften ud af din cpu?
Med hensyn til netkortet så burde du når du går i start kunne finde
indstillinger, og så gå i netværksforbindelser. Her tager du egenskaberne for dette og går i tvp4 protokollen. Her kan du se om dns og ip hentes automatisk. Automatisk er den normale indstilling.

Microsoft virtual  WIFI miniport adapter #3 er jeg ikke rigtig bekendt med??
På de bærbare jeg har rodet med har jeg ikke set denne.

Har du ikke to andre hardwarebaserede netkort på den?
På denne side her kan du måske få mere at vide om det:
http://helpdeskgeek.com/windows-7/what-is-microsoft-virtual-wifi-miniport-adapter/
Jeg ville i hvert fald undersøge om der er lavet indstillinger derinde der gør at andre kan bruge din pc uden du ved noget om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 02:03 #21
#17 Kigede lige på din video, og må bekende jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal kigge efter. Jeg bruger ikke selv G-mail så er ikke bekendt med brugerfladen på den. Så dog du i september havde kontaktet McAfee. Har du haft problemer med denne?

Nå vil gå i seng nu.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 10:26 #22
#8: Dette er en w7 comp. joblisten: der er faneblad nr. 2 fra venstre processer.. men der er ingen PID kolonne under dette faneblad.

Så er der noget galt med din jobliste. http://www.eksperten.dk/spm/944923

Ok.. tak. Kan processer der står stoppet ved også have hørt under ESTABLISHED..?? JA.

Men jeg tror du skal glemte netstat lidt for en stund.

Og det evt. kommer fra et fast sted på nettet...hmm... Min FB opfører sig mærkeligt som om den heller ikke er styret af mig.. notikationer som jeg har læst forsvinder osv...

Jo det tyder på at det kommer ind, et eller andet sted fra på internettet.
Mcafee er ikke et program jeg vil bruge ! Bitdefender har en apps til FB som de kalder safego - den er gratis. http://www.bitdefender.com/solutions/bitdefender-safego.html

#22 Er det dette, som på billed, det kan skyldes din internetforbindelse eller grafikkort der noget galt med. http://i.imgur.com/3iPw81q.png

Selv bruger jeg to trins login til mine mail konti.
https://support.google.com/accounts/answer/180744?hl=da

Jeg ville i en periode holde op med at bruge FB og gmail på computeren. Scan med din sikkerhedsprogram - åben programmet, og klik på Scan hele computeren.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2014 - 10:07 #23
Hej...

#20:
"Jeg ville i hvert fald undersøge om der er lavet indstillinger derinde der gør at andre kan bruge din pc uden du ved noget om det. "
Var inde og kigge i netværks indstillinger, jeg har 2 netværkskort:

  802.11n Wireless PCI EXpress Card LAN-kort
  NVIDIA nForce 10/100 Mbps ETHERNET

og den angivet i #18 :
  Microsoft virtual  WIFI miniport adapter #3

DE 2 jeg kan tager egenskaber på er :

  802.11n Wireless PCI EXpress Card LAN-kort
  Microsoft virtual  WIFI miniport adapter #3

De har begge Ipv4 og Ipv6 protokoler og under begge er det sat til automatisk DNS og IP indstillinger.

#21: Det du skal se, er de sorte maltraktering af mail'en.. for mig at se tyder det på noget der skaber forbindelse til pc.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2014 - 13:09 #24
Hej..

læste dit link pixxel.. dobbeltklik eller ej, der kommer ingen PID frem under processer.

ok.

Nej, jeg brugte også norton internet security.. indtil det blev værdiløs.. Så skiftede jeg til avg.. det fandt heller intet..
Så valgte jeg mcaffe. Der er deres safekey nu nået status af værdiløs. altså ikke brugbart.

Jeg har set på bitdefender/safego... men er den ikke kun til de links osv.. du vælger i fremtiden.
Jeg har i øvrigt slettet Fb profil for at oprette med anden email. Problemerne fulgte med.

Ja.. Det er som på billedet. Men jeg tror ikke på den du siger her. For problemer med net og grafik kort...flytter ikke om på ikoner på skrivebordet.
I øvrigt har energi selskabet, hvor jeg får mit internet fra sagt... At forpligtelsen fra deres side er opfyldt da der er hul igennem. Bortset fra at de hårdnakket hævder at jeg har asus hardware eller router på forbindelsen. Dette er en HP comp. uden nogen form for asus i.
Så måske denne asus hardware er en del af problemet.?

Jeg er nødsaget til at have min mail...flere kontakter.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 17:14 #25
#22 Ok så ser det rigtigt ud. Jeg har desværre ikke flere bud på dine problemer. Håber du får en løsning på det.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2014 - 22:44 #26
Hej..

@pixxel:

"Er det dette, som på billed, det kan skyldes din internetforbindelse eller grafikkort der noget galt med. http://i.imgur.com/3iPw81q.png "

Og hvordan tjekker man lige internet forbindelsen og så grafikkortet på en win 7 maskine ... ?

#25:  DANM!! nå tak!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 10:16 #27
"så grafikkortet på en win 7"
Enhedshåndtering.

"Og hvordan tjekker man lige internet forbindelsen"
http://hastighedstest.tdc.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 10:17 #28
Jeg har ikke flere bud på hvad dine problemer skyldes.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. oktober 2014 - 18:03 #29
Hej...

Ok... Dem der vil være med smid et svar.

Tak for forsøget.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2014 - 10:35 #30
Jeg springer over
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2014 - 18:00 #31
Ligeså her, da jeg ikke kunne finde en løsning for dig.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. oktober 2014 - 22:15 #32
Hej..

Ja... Sad jeg lige og fik den samme vindue som jeg dengang jeg kørte Norton Internet Security.
"Din PC er i fare"  opdater.
Mcaffe stod til autoopdater.

Men tak for forsøget.