Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 12:31 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Hvornår er nok, nok??

Det er blevet til en vane at hver gang jeg får en smule skulderklap for at ha` hjulpet en spørger så følges det omgående op af en negativ karma - således også i dag da skulderklappet kom fra  http://www.eksperten.dk/spm/730618 08/09-2006 10:09:57 - kom karmaen prompte http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=helgec&option=karma - mit spørgsmål er derfor kan den enkelte bruger tildele mere end 1 karma til mig eller findes der virkelig så mange halvhjernede brugere her på eksperten? Og hvad er det for en co-admin der blot sidder med hænderne i skødet og stiltidende ser på sådan en helt uberettiget tilsmudsning? Man må spørge sig selv om ledelsen på eksperten har taget det standpunkt at dårlig omtale er bedre end ingen omtale
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:42 #1
Små folk går i små sko. Sådan er det bare, og du skal for guds skyld ikke lade dem ødelægge dit gode humør.
Aksel Sandemose levede ikke forgæves, og så længe karma ikke er konstruktiv, lader du det bare fise ind af det ene øre, og så ud af det andet.

Keep up the good work ;-)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2006 - 12:45 #2
De seriøse brugere ved også hvorfra man får de seriøse svar.!!
Enig med med Dragonknight..!!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 13:01 #3
Jeg kan godt følge jer begge, men oveni de kære karmaer sidder jeg også med et brev fra skattevæsenet om at der foreligger oplysninger om at jeg yder edb assistance "såvel "non profit" som efter honorar", det med honoraet er totalt grebet ud i luften, men pudsigt nok kommer anmeldelsen samtidig med at MAFIAEN slår til med negative karmaer her efter sommerferien. Og helt ærligt "eksperten" kalder sig for skandinaviens største IT-portal, men virkeligheden nærmer sig jo skandinaviens dtørste hade/smæde portal
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
08. september 2006 - 13:43 #4
Hvordan har nogen fundet frem til din identitet ?
Jeg  mener at anmelde nogen (uberigtiget eller ej) kræver vel at de ved hvem du er.

Glem de karma. Du skal ikke lade dig gå på af den slags latterligheder.

BTW: ".. ledelsen på eksperten.." problemet er at der ingen ledelse er.
Dem der var har stukket reklame kronerne i lommen og smidt passwordet til serveren ud.
Avatar billede evildoctor Praktikant
08. september 2006 - 14:04 #5
Hele det der karma-system er jo flere gange vist at være noget bavl!
Har selv haft glæde af helgec.dk, så håber da du bliver hængende her på exp!!!

>dunderfjert: Når man linker til sin egen hjemmeside som Helge gør, tager det under 5 sek at finde oplysninger om ham!

MEN, en ting er at man laver karma-knep i et IT-forum, det er godt nok en anden sag at anklage folk for skattesvindel. Det er godt nok langt ude!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 14:33 #6
Og til den som nu udnyttede situationen til at gi en anonym karma med følgende ordlyd "http://www.eksperten.dk/spm/731134 <-- Brug nu forhelvede eksperten til at oprette relaterede spørgsmål, og stop det skrigeri (midlertidig karma)"
Der er ikke tale om noget skrigeri, der er tale om, at der på "eksperten, huserer en flok halvhjernede psykopater der dækker sig ind under anonymiteten, om du er en af dem tør jeg ikke udtale mig om, men hvis du har et budskab hvorfor gemmer du dig så under anonymiteten? eller du er måske i blandt førnævnte?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. september 2006 - 14:39 #7
Jeg vil ikke støbe nogle kugler.

Men hvad med at top 50 strejker. For at få karma afskaffet. Bare en dag eller to og får pressen til at omtale det.

Ville det kunne lade sig gøre? Jeg ved at der arbejdes på et nyt system, men kan man ikke bare sætte alle karma til 0. Og slette alle karma indlæg dagligt.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 15:16 #8
"Men hvad med at top 50 strejker. For at få karma afskaffet. Bare en dag eller to og får pressen til at omtale det."
Det er præcis hvad jeg forestiller mig - jeg kan ikke tro at annoncørerne er specielt interesseret i at benytte et forum med klientel som efterhånden er fremherskende her, der er næppe den store købekraft i dem.
En ledelse der ikke fatter at få det her vanvid bragt til ende opfører sig simpelthen som intelligensen forsat var på neanderthalermanden`s stade
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2006 - 20:31 #9
hvornår nok er nok, kan jo kun være op dig selv, men dertil, har da lige et par kommentarer:-)

Du har ofte mere tidligere været ude med riven, og generet godt og vel alle utilpassede og letantændelige brugere på dette forum. De typer har som du selv er inde på noget svært ved at give slip på mønsteret med at jagte folk i flæng og sønderbombe enkelte med dårlig karma fra en eller flere brugerkonti.
Det tror jeg ikke du kan gøre noget som helst ved da de jo indtil videre gemmer sig bag anonymitet. Jeg vil nærmere mene, at du spilder din tid og energi med for mange gætterier og anklager mod personer som vel hermednærmest opnår det de vil med deres

strejke, tanken om det er jo selvfølgelig flaternde, men jeg tror nu ikke så meget på hverken tanken bag, eller effekten af det. Synes i stedet vi skal stå sammen og afvente næste skridt i den store modernisering, og se, om ikke der bliver tale om fremskridt på den ene eller anden måde

Karma skal som jeg ser det tages som en morsom oplevelse, hvor det eneste sikre er, at man af og til for en tom karma god som skidt

at man af og til for en sviner. min sidste "pointrytter" er ikke mange dage gammel, så der er nok en der synes det, hvilket jeg skider højt og flot på, da jeg både overholder skrevne som uskrevne regler her på stedet. Desværre har jeg aldrig modtaget en eneste konstruktiv negativ karma, som jeg har kunnet bruge til det fjerneste andet en et godt grin. Sådan er 99% af alle negative karmaer tildelt her på sitet.

så min opfordring til dig er at holde din egen sti ren
selv være med til at kæmpe for den gode stemning på sitet
fokuser på det at hjælpe frem på alt det andet pjank
accepter, at selv nørder ser forskeligt på den samme ting

hæng på, E! burde være et sted hvor alle føler sig godt tilpas

hvis mit indlæg støder dig, er det ikke min intention, da jeg blot vil komme med en støttende kommentar

Carsten
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. september 2006 - 23:18 #10
Havde stoppet med indlæg på E, men føler mig nødsaget til at støtte helgeC, du er en kanon bruger her på E, har også selv benyttet mig af helgeC.dk som også er kanon. Du er efter min ringe opfattelse en af de bedste, mest vidende brugere på E, men jeg giver dig ret i, at visse folk gør, at det ikke er nogen sølle point værd at bruge sin tid på det her, desværre

Holder selv op med at bruge E til der sker forandringer (bare tænk hvor mange der vil miste alt indhold i deres liv hvis karma bliver afskaffet he he)

MHT dine problemer med karma osv, tænk tilbage om du nogensinde har haft diskussioner med brugeren HUSET (pullerien, coladrengen, bettertimes og hvad hans mange konti nu hedder) Han er lige præcis syg nok til den slags.. Han har masser af konti som han udelukkende bruger til at svine folk til med, og han er sku ikke selv for spids eks  http://www.eksperten.dk/spm/628391

Indtil E bliver et bedre sted at være, hygge til alle i fede brugere (helgeC, c-holst, ejvindH, fromsej, norbert, egr-sli m.fl... sorry til dem jeg har glemt, men i ved hvem i er)

Dette var så mit sidste indlæg i nye spm på E, gør kun de spm færdige jeg får mails i og så er det slut.. Kan altid kontaktes på Drgonzo@ofir.dk...

P.S - HelgeC dig skylder jeg vist stadig en kung-fu is he he
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. september 2006 - 02:05 #11
Det bedste indlæg på E i lang tid

dunderfjert
#BTW: ".. ledelsen på eksperten.." problemet er at der ingen ledelse er.
Dem der var har stukket reklame kronerne i lommen og smidt passwordet til serveren ud."
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. september 2006 - 17:08 #12
Hej.

Som drgonzo vil jeg afvente udviklingen af det nye Eksperten som IDG har lovet os. Indtil da vil jeg kun gøre mine åbne spørgsmål færdige (eller rettere dem ekspertens mail robot husker at sende mig mails om). Når det nye interface kommer vil jeg overveje om jeg ønsker fortsat at bruge Eksperten.

Det er ikke kun Karma jeg er træt af, der er bare så meget andet at bruge tiden på end utaknemmelige ubehøvlede spørgere.

Jeg skal med det samme undskylde over for alle dem der stille fornuftige spørgsmål og som ikke bliver irriterede over at man spørger ind til spørgsmålets kerne inden man begynder at kaste løsninger om sig.

Jeg har lært meget af Eksperten. Jeg håber at komme til at lære mere!

J;-)
Avatar billede hcma Novice
09. september 2006 - 19:41 #13
helge, gør som mange af os andre: ignorer de anomyme karmatildelinger og vent på at, der endelig ser ud til at blive gjort noget for at rette op på de store mangler og irritationsmomenter, eksperten.dk efterhånden har.
Tror efterhånden at IDG har forstået at den store utilfredhed breder sig
se: http://www.eksperten.dk/spm/708419

PS: jeg flyver selv i flint, når jeg ser en karmatildeling, jeg ikke har mulighed for at gøre noget ved, men slukker så for skidtet indtil jeg er faldet ned igen.
m.h.t. strejke: ja, måske hvis det virkelig kan lykkes at få mange fra top100 listen med på en gang. Vi "strejker" jo alligevel af og til alene i et kortere/længere tidsrum.
Avatar billede snowball Novice
09. september 2006 - 20:00 #14
Blot et par korte kommentare til det oprindelige spørgsmål:

"kan den enkelte bruger tildele mere end 1 karma til mig"

Nej, det kan man ikke.

"Og hvad er det for en co-admin der blot sidder med hænderne i skødet og stiltidende ser på sådan en helt uberettiget tilsmudsning?"

Du ved godt (eller burde vide) at vi hverken kan eller skal sidde og overvåge alt hvad der sker her på Eksperten. Det er umuligt at holde øje med alt hvad der bliver oprettet af spørgsmål, indlæg og karmaer.

Støder du på noget der overtræder reglerne, så anmeld det - så vil der blive kigget på det!
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 21:51 #15
snowball skriver "Du ved godt (eller burde vide)" og du ved godt eller burde vide at de sædvanlige forviste er tilbage på eksperten under nye dæknavne, kan man ikke gennemskue det så er hvervet som co-admin forhåbentlig et hverv man kan frasige sig hvis man ikke føler man kan udfylde pladsen tilfredsstillende. PÅ E-nyt http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=159 skrev man bl.a. " Brugeren helgec har ligeledes optrådt i debatten, men er indtil videre blot sat under særligt opsyn."
Det helgec havde gjort sig skyldig i var i al beskedenhed at gøre indsigelser overfor de 3 psykopater der dengang og nu igen dagligt førte en hetzt imod mig, hvis ikke det er en opgave for co-admin at overvåge at noget sådan ikke sker så syntes jeg i skulle afskaffe co-admin systemet der hersker alligevel total anarki i dette forum
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. september 2006 - 21:58 #16
Jeg er enig med helgeC Coadmin udfylder ikke det jeg mener burde være deres opgave, nemlig at beskytte alle ordentlige brugere mod hetz.

Men på den anden side, så er co-admins spændt hårdt for i et utaknemmeligt og ulønnet job.

Jeg håber det bliver bedre med den nye version af E.
Avatar billede hcma Novice
09. september 2006 - 22:16 #17
som det er nu, nytter det ikke noget at skyde på co-admins, da de, så vidt jeg ved, ikke har de nødvendige redskaber og beføjelser til at gøre noget. Håber det bliver bedre i det "nye" eksperten.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2006 - 22:29 #18
Et par blandede betragtninger:

helgec>

Det er ikke kun "de 3" som du har stødt hornene sammen med. Din stil er oplagt til
at give en del dårlige karmaer. Jeg siger ikke at du skal ændre stil, men enten skal
du ændre stil eller så skal du lære at leve med en dårlig karma lidt hyppigere
end mere diplomatiske typer.

james_t_dk>

Tag en pause fra E. Der er en verden udenfor E også.

Og hvis du synes at brugere på E er dumme, så prøv og følg med i et par
news groups - de er 10 gange værre !

snowball>

Overvej at sende en med database adgang en liste over visse brugere og
få opklaret hvorvidt de står bag dårlig karma til hinanden.

Genoptagelse af tidligere stridigheder må være deaktiverings grund.

alle>

Udfra beskrivelsen af planerne på det nye E, så tror jeg ikke at folk skal holde
vejret indtil det er i luften.

En portering til Xoops kommer til at tage tid.
Avatar billede snowball Novice
09. september 2006 - 23:24 #19
helgec: Jeg ved udmærket godt at en række desktiverede brugere vender tilbage under nye navne, og i de fleste tilfælde bliver de nye brugere lukket så snart vi opdager dem, men det du kræver vil være det samme som at kræve, at Politiet stiller en betjent på alle gadehjørner - det er ganske enkelt ikke muligt!

arne_v: Vi har for nyligt fået et nyt værktøj i kampen mod karma! (og ja, de første brugere er blevet deaktiveret pga. de ting vi nu kan se!)
Avatar billede steffenbrandt Nybegynder
09. september 2006 - 23:33 #20
Jeg må indrømme at jeg er enig i arne_v's betragtninger af dig helgec. Du kan godt virke provokerende i dine indlæg. Det vil uden tvivl give dårlig karma.
Det er muligt at det ikke er din hensigt at provokere, men det er som bekendt altid modtager der bestemmer budskabet.

Derudover er jeg også enig med helgec og drgonzo i at der sandsynligvis er deaktiverede brugere på spil på E. Dette er kopieret fra john stigers og helgec's karma:

100% karma til john stigers:
Glem drgonzo. Det eneste han kan er at stjæle andres tekster på nettet og
gengive dem som hans egne ord. Manden er ikke en meter kompetent.
Spørg ind til hans indlæg så finder du ud af det.

0% karma til helgec:
Big whiner http://www.eksperten.dk/spm/731134 Hvorfor er du her hvis du ikke
kan lide systemet. Måske skulle du kravle ned fra din "trone" og find ud af
du ikke er mere end andre

Det kunne tyde på at en ven af john samt fjende af helge er på spil, igen.

Men nu hvor snowball er her, kan vi jo spørge hvor mange gange dem der blev deaktiveret i sin tid, har fået slettet endnu en konto ?
10 kan vel ikke gøre det ? Måske endda 10 hver ?
Avatar billede snowball Novice
09. september 2006 - 23:43 #21
steffenbrandt: Jeg går ud fra du snakker om brugerne i http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=159 - jeg har ikke noget præcis tal på det, for der er desværre en vis sandsynlighed for at vi ikke har opdaget dem alle, men lad mig blot sige, at der har været en "pæn" mængde aktivitet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2006 - 00:24 #22
Der er helt sikkert deaktiverede brugere, der stadig har konti, jeg får jævnligt karma, med nøjagtig samme ordlyd, sætningsstruktur og stavefejl som jeg tidligere har fået, nogen har været nemme at gennemskue og er naturligvis straks blevet meldt til coadmins der så har reageret.. De er her dog stadig, bare se min karma :) Af den grund har jeg også valgt kun at færdiggøre de spm jeg pt er aktiv i og så holde en pause fra E til der sker forandringer.. Det vil studierne sikkert også have godt af :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. september 2006 - 01:05 #23
Fjern karmasystemet, så er det problem løst.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 07:29 #24
"arne_v" Jeg anser dig for at være et sagligt menneske og jeg er en smule forundret når du anser min opførsel her på eksperten for provokerende - hvis du har ret kunne det tyde på at jeg bare ikke aner hvordan man opfører sig, ville du være rar, lige at gi`et par eksempler fra de sidste 100 dage hvor du mener jeg har lagt op til en blank karma.

"snowball" Naturligvis forventer jeg ikke at co-admin sidder og observerer det hele, men co-admin ved udmærket hvor der er størst gevinst, præcis som politiet ved det med fartmåleren og lad mig gi dig et eksempel hvor vi holder "helgec" helt ude af billedet, nemlig brugeren "niels_hansen" http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=niels_hansen&option=karma er det en tidligere deaktiveret som antydet i hans karma skal han naturligvis atter deaktiveres - hvis ikke det er den person der hentydes til så må det være rimeligt at at der skrides ind over for den hetzt der føres mod ham - Du nævner at jeg bare kan lave en anmeldelse hvis jeg er utilfreds med noget, jeg har tidligere anmeldt en af de nu deaktiverede og fik en mail tilbage fra co-admin om, at hvis jeg ikke kunne li` lugten i bageriet kunne jeg skride, og der har co-admin jo helt ret.
Avatar billede steffenbrandt Nybegynder
10. september 2006 - 08:16 #25
snowball - det er lige netop disse (mis)brugere jeg mener.
De mennesker burde være flove! Kunne man ikke kontakte dem hver især og fortælle dem at fortsætter deres ødelæggelse af eksperten, offentliggøres deres navne samt de brugere de har brugt på eksperten.
De gør det kun fordi de kan gøre det anonymt.
Fjerner man den anonymitet, fjerner man også dem.

Vi er trods alt derhenne hvor de ødelægger eksperten fuldstændig for en del brugere. Det ender sgu med at de sidder tilbage som de eneste brugere af eksperten.

IDG skal indse at brugerne ikke har tålmodighed til at vente på karmaen måske bliver fjernet.
Uden karma kan fjolserne oprette alle de konti de har lyst til. Så kan de nemlig ikke gøre mere skade.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 09:54 #26
arne_v>> Vil ikke starte en diskution, men jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt har sagt at E's brugere er dumme.

Steffenbrandt>> Det er et annonymt forum, der er ingen garenti for at folk bruger deres egne/rigtige data når de opretter en bruger. Jeg tror der er mange Jens Hansen'er på E.
Avatar billede hcma Novice
10. september 2006 - 12:12 #27
denne tråd minder efterhånden om adskillige andre, som også omhandler "karma", og jeg tror ikke vi p.t. kommer videre, men må vente og se udspillet fra Eksperten.dk, når de engang bliver klar over, hvad de vil ;o) (der går jo nok et stykke tid, da IDG er ved at udlicitere driften af Eksperten.dk, med bl.a. helt ny kodning til følge.)
Vi må bare blive ved med at komme med konstruktiv input til Eksperten.dk og deres co-admins, som garanteret også er frustrede over manglerne (der findes jo co-admins som har forladt pladsen)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2006 - 13:55 #28
Et fint bevis på, at de deaktiverede brugere stadig er aktive. Ikke længe efter mit første indlæg i denne tråd fik jeg mail fra en af de deaktiverede brugere..

1. Han truer mig for ca 20 gang med at anmelde mig til politiet for injurier mod hans person. Injurier er et af hans yndlingsord.. Dertil siger jeg, bare anmeld.

2. Jeg skulle være meldt til CERT for at kopiere fra Google uden en kildehenvisning. Dertil siger jeg a) man kopierer ikke fra Google men fra sider fundet med Google b) kom med 1 eks, hvilket endnu ikke er sket

3. Han har indrømmet at han udemærket ved hvem der kører hetzen mod min konto. så hvis det ikke er ham selv, er det en bruger der burde deaktiveres med det samme.

4. Han ved nøjagtigt hvad jeg har skrevet i hvilke indlæg, hvilket kun kan betyde at min konto bliver nøje overvåget af enten ham selv eller en 3 part..

Disse ting gør at E bare ikke er besværet værd længere. Vi sidder her for at hjælpe folk ikke for at blive svinet til og truet med politiet. Det er simpelthen på grænsen til de latterlige.. Jeg har selv foreslået at vi kunne mødes og tage en god gammeldags boksekamp om det og få det overstået en gang for alle, men personen er jo tydeligvis kun kry når han kan skjule sig bag nettet.

(ordene i dette indlæg er taget fra Dansk retsskrivnings ordbog og ikke opfundet af mig selv)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 14:02 #29
drgonzo>>

1. Lad dem bare komme an.

2. CERT er en sikkerheds organisation, hvad har de med kopiering fra nettet at gøre? Jeg kopiere gerne fra nettet og det er ikke altid jeg får kilde henvisning på. Det kan smutte sådan er det bare.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2006 - 14:09 #30
jeg ved ikke hvad CERT er, det skrev han bare jeg var meldt til.. Puhhaa jeg tror snart jeg kommer på FBI´s 10 most wanted List, bin laden jeg snupper din plads ;)

(ordene i dette indlæg er taget fra dansk retskrivnings ordbog samt websters english dictionary og er ikke forfattet af mig selv)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 14:16 #31
he hekik på www.cert.dk så kan du tage den med ro igen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2006 - 14:19 #32
Thanx James.T.. ja det ser unægteligt lidt usammenhængende ud.. Giver ikke karma mere, men fuld støtte herfra :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 14:29 #33
Kan alligevel ikke bruge karma til noget!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 16:33 #34
helgec>

Jeg følger langtfra alle dine tråde. Men en tilfældig, som ihvertfald ikke
har noget med de 3 at gøre:

http://www.eksperten.dk/spm/726992 er efter min mening ikke noget godt eksempel
på hvordan en tråd bør forløbe
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 16:34 #35
james_t_dk>

Jeg approximerede "utaknemmelige ubehøvlede spørgere" med "dumme brugere".

Og tro mig - de findes meget værre end på E !
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 17:12 #36
Vedr. "10/09-2006 16:33:14" Kan du spille forarget over det link du henviser til der så tror jeg du skulle melde dig ind i en forening for dydsmønstre, værre sludder skal man lede længe efter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 18:38 #37
arne v>> meget godt aproximeret men det drejer sig om de få der ødelægger det for de mange så det er ikke generelt dumme brugere.

Desuden er jeg ikke sikker på at jeg vil rode med nyhedsgrupper. Tror bare at jeg vil bruge den ekstra tid på min familie og min hjemmeside.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 19:34 #38
helgec>

Jeg er ikke specielt forarget eller dydsmønster agtigt, men hvis du bruger den
stil i mange tråde, så skal du altså forvente at modtage nogle mindre gode
karmaer.

Du må acceptere at folk bliver utilfredse, hvis du mere eller mindre direkte
siger at de ikke har forstand på tingene. Og det har meget lidt betydning
for om de bliver vrede om du har ret eller ej.

I det konkrete tilfælde tror jeg bare at Keld Simonsen trækker på skuldrene. Men
25-50% af E brugere var blevet sure. Og af dem havde en hel del givet dig
dårlig karma.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 19:37 #39
james_t_dk>

Klogt valg !!!!

Jeg er lidt træt af "I know nothing about X, but have applied for a job
doing X - can you please give me the 50 questions plus answers that I
need to know to convince the job interviewer that I know about X ?", som
tilsyneladende er ret udbredte i visse newsgroups.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 08:06 #40
Lukker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2008 - 08:59 #41
ja nu er karmaen jo død...