Avatar billede bounce2002 Nybegynder
26. marts 2002 - 14:16 Der er 102 kommentarer og
1 løsning

CoAdmin - Hvad er idéen i det??

Nu er jeg så herre træt af alle de coadmins som render rundt og spiller gud, kommer med nedværdigende kommentarer, tror de er ekspertens overordnede hoveder bare fordi de er coadmins. Det er sgu da et frit forum, hvor folk ikke behøver at se på deres latterlige kommentarere og jeg ved ikke hvad. De er heldige fordi de blev valgt, og jeg mener at det absolut er de forkerte folk som man har stemt på.
Det er bare min mening! - Og til alle coadmins: Jeg ved godt at det IKKE er et spørgsmål, så i behøver ikke at sige det til mig!!!!!!!
Avatar billede cthun Nybegynder
26. marts 2002 - 14:19 #1
Enig >> Jeg er virkelig også træt af de fucking co-admin's der skal komme og spille smart midt i et spørsmål!!
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 14:21 #2
...lytter lige med, der er jo potientialt chance for at det bliver underholdende :)

Jeg mener at de fleste co-admins gør et flot stykke arbejde.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:22 #3
Du mener måske også, at vi skal holde os ude af eks. http://www.eksperten.dk/spm/190095 ? Spørgsmål oprettet af dig, om ulovligt emne. Egentlig burde du være slettet på nuværende tidspunkt.

Nedværdigende kommentarer? Spiller gud? Eksempler, tak.

Tjaeh... vi blev valgt ved afstemning, så tilsyneladende er du i undertal mht. hvem der burde være coadmin.

Nej, det er faktisk ikke et frit forum. www.eksperten.dk/regler samt almindelig moral bestemmer hvad der må siges samt spørges om, og hvad der bør holdes væk.
Avatar billede cthun Nybegynder
26. marts 2002 - 14:23 #4
Der er sikkert nogle co-admins der gør et flot stykke arbejde, men der er fandme også nogen der virkelig bare spiller for smart!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. marts 2002 - 14:24 #5
bounce2002/cthun>> kan du/i give nogle konkrete eksempler ?

og hvis i finder noget at klage over så anmeld den pågældende coadmin - så ryger sagen videre til admin.

Mvh.
//*Jelzin101/CA
www.dinos.dk
Avatar billede cthun Nybegynder
26. marts 2002 - 14:25 #6
fair nok! :-)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 14:26 #7
bounce2002: Så længe man følger Ekspertens regler så hører du intet til coadmins - men det gør du heller ikke, vel ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 14:27 #8
bounce2002: "De er heldige fordi de blev valgt, og jeg mener at det absolut er de forkerte folk som man har stemt på."

Hvem burde have været coadmin da ? Dig ?

startfirma: Alene det "spørgsmål" her ER underholdende :D

Har intet til overs for en som bounce2002 der ikke overholder reglerne og samtidigt beklager sig over os coadmins når vi fortælle ham at det er strid med E.'s regler det han har gjort.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 14:27 #9
Jeg vil støtte n0rmality.

Det er for det første ikke smart af dig at du opretter dette spørgsmål, når du nu ikke har rent mel i posen.

Desuden er n0rmality, en af de få CoAdmins som der er reelle herinde (indtil vidre)

Derfor synes jeg det er godt at der er CoAdmins, da chancen for at sådan nogle som dig bliver smit ud herfra, når man ikker overholder reglerne.

De få Admin der er her vil ikke have en chance for at finde netop dig, og smide dig ud, når de bl.a. skal vedligeholde Ekspertens design mm. ved siden af.

Derfor er jeg tilfreds med de fleste CoAdmins der er her, og jeg er godt tilfreds med at de er her.

En ting jeg er pist over, er at jeg endnu ikke har fundet et sted hvor man kan se hvem der er hvad...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. marts 2002 - 14:29 #10
freekyzone>> hvis du kigger på brugeroplysningerne over de enkelte brugere står der i bunden om pågældende bruger er coadmin.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 14:31 #11
jelzin101 -> ja det ved jeg, men det ville være bedre at der var en side som fortalte hvem der var CoAdmin, og listede dem på en side...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 14:31 #12
bounce, er du vred fordi de reagerer når du overtræder Ekspertens regler?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:32 #13
freekyzone : Det kan du lige her! :)
admin er admin, og hedder Jacob i virkeligheden. Andreas har, så vidt jeg er informeret, forladt projektet. Hans bruger hed/hedder andreas_admin.
Følgende er coadmins: invisibleman, nikolajdu, jelzin101, hojben, fcs, kapla0, razor, resten, ztyxx, samt undertegnede.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:34 #14
bounce2002 : Og en kommentar til din titel: Hvad er ideen i det. Ideen er, at vi skal kunne aflaste Jacob, så han har mere tid til at kode, uden at skulle bekymre sig om snydere osv. Da vi startede var der 130 åbne anmeldelser, og vi får en del ind hver dag, så man må da sige at der har været brug for os.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 14:44 #15
hmmmm..... blander mig lige. først skal jeg lige sige at jeg er glad nok for de nye CoAdmins... men denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/189346

synnes jeg at der er en vis Hr. hojben der træder lidt uden for..
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
26. marts 2002 - 14:46 #16
http://www.eksperten.dk/spm/190095 er sgu da ikke ulovligt! Hva snakker i om?!?!?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:48 #17
ALLE spil er ophavsretsligt beskyttet indtil producenten oplyser andet. Kan du finde nogen steder i de modtagne svar, hvor dette er tilfældet?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 14:49 #18
bounce, det var da noget underligt noget at sige. Er distribution af ophavsrestling beskyttet materiale ikke ulovligt?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 14:55 #19
ophavsrestling - underligt ord... gad vide om ikke jeg mener "ophavsretsligt"?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:57 #20
Og jo - de bliver frigivet efter et vist antal år. Køber du et spil fra 1990 må du frit kopiere det i 2060. "Udløbstiden" er 70 år.
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 14:58 #21
n0rmality>

ophavsrestling = Det er en slags brydning på åbent hav ;)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 14:59 #22
Ikke fordi det har betydning, men "udløbstiden" er 70 år efter ophavsretshavers død :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 15:00 #23
questis -> ja, det er ikke så godt for CoAdmins ...

Han latterligøre sig selv.

Han burde bare være konsekvent og sige STOP! -og ikke begynde at diskuterer.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 15:02 #24
For lige at gentage mig selv fra: http://www.eksperten.dk/spm/190095

Fra www.webopedia.com:

abandonware  Last modified: February 5, 2002

Software that is no longer being sold or supported by its publisher. Most abandonware is still considered illegal unless the publisher has re-released the software as freeware.

U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date the software was first published. So the current availability of a product is irrelevant to its copyrighted status. Unlike trademarks, copyrights are not considered abandoned if they are no longer enforced. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available.

(75 år er iflg. amerikansk lovgivning)

Hvad er det der er så svært at forstå her? :)
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 15:05 #25
startfirma : Det er sgu da også rigtigt. Mon man så skal regne med 70 år efter firmaet der udviklede spillet er lukket? Puuha... :)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 15:07 #26
nanoq -> lige for at sætte det på plads, så er der forsel på amerikansk copyright/ophavsret og den danske.

.....
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 15:13 #27
Hvis vi skal være helt firkantet som I ynder at være...

Før bounce2002 har gjort noget ulovligt så skal det omhandlende spil IKKE være frigivet hvilket vi ikke aner om det er.

Hvorfor ikke lade denne tvivl komme Bounce2002 tilgode? Ingen kan jo fører bevis for noget som helst. Hvis det her skal være tendensen på eksperten, så kan vi alle slå hinanden i hovedet med hypotetiske anlæggener som muligvis eventuelt er ulovlige, og dermed anmelde og beskylde folk.

Vi siger jo heller ikke hvergang der er en der fremviser et logo, at han skal bevise det er sit eget for ellers er det imod reglerne!

Så firkantet bør det vel ses? Ulovligt eller ikke ulovligt? Hvis ulovligt -så bevis det er ulovligt :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 15:33 #28
freekyzone, netop... i danmark er det "kun" 70 år.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 17:19 #29
startfirma: *INGEN* SNES spil er afaik blevet frigivet som 'freeware' ever. Derfor, nej .. *jeg* vil ikke lade tvivlen komme bounce2002 til gode. For jeg tvivler ikke på at der INGEN SNES spil er blevet frigivet på den måde.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. marts 2002 - 17:23 #30
nanoq -> yep...
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 17:23 #31
invisibleman>> mener du dermed at jeg overtrådte nogle af ekspertens regler, da du på en temmelig urelevante og overfødige negative måde kommenterede dette spm. http://www.eksperten.dk/spm/188737
Hvorefter man ikke kunne se dig for bare fodsåler...

Suk!

/Lee
Avatar billede swordcat Nybegynder
26. marts 2002 - 18:18 #32
Giver bounce2002 ret........så er jeg ligeglad om CA gør et godt arbejde.

Det er min mening.....lig´så vel som bounce2002....og den har vi vel lov til at have og udtrykke her på eksperten.dk :O)

Swordcat
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 18:26 #33
swordcat, ehm... hvad er du enig med bounce2002 i? - at det er tilladt at kopiere ophavsretsligt beskyttet materiale frit?
Avatar billede swordcat Nybegynder
26. marts 2002 - 18:34 #34
Nej.....bare det at CA´erne er nogle skinhellige "nørder", som så kan rende rundt og spille smart med at de er nogle CA´er her på eksperten.dk. Personligt syntes jeg, at det er til at brække sig over. Jeg har det fint med at de er CA´er, men de skal ikke begynde, at tro at de er bedre end OS andre. Det er det sidste jeg har sagt her.....Ved godt at I ikke syntes det samme.

Værs´go nu er det vel skåret ud i pap.....så alle kan forstå det :O)

PS: TIL JER CA`ER.........husk at have "JANTELOVEN" i baglommen.

Swordcat
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 18:36 #35
swordcat : Ligesom bounce2002 siger du en masse, men begrunder det ikke. Må vi se links, hvor coadmins er "skinhellige nørder"?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 18:37 #36
Gør de da det?

Der har været nogle svipsere. Men coadmin rollen er ny for alle. Er du utilfreds, så anmeld dem. Herefter skal Admin nok kigge på sagen.

Du mener måske ikke de skal reagere når Ekspertens regler bliver overtrådt? - let me enlighten you... det er det de ER her for.

NanoQ
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:06 #37
lee: Eksperten har desværre stadig problemer med udsending af email og jeg har rent faktisk ikke fået nogle på at der var nyt i det spm. du henviser til :/ .. Men kigger da lige engang ..
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:07 #38
Hov vent .. nææ .. jeg GAD ikke følge med .. :D .. så godt at det kunne udvikle sig til en heldags diskussion .. gad jeg ikke ..
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:10 #39
heldagsdebat á la denne som ikke fører nogen steder hen...  ..gaaab

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:12 #40
Lee: For det første lavede jeg den kommentar som "invisibleman" og ikke ".., coadmin". For det andet synes jeg at det var forkert af dig og kengun at begynde og beklage jer til nanoq .. det er ikke HAM der har taget beslutningen om at fjerne Freelance kategorien, AFAIK.

Jeg så absolut ingen grund til at hyle op om og lyde som om at det var det værste der kunne ske, at Freelance kat. ville blive fjernet.

Send dog admin en mail - han læser dem rent faktisk :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:13 #41
startfirma: Præcis.
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:14 #42
invisibleman.. du skal nok forvente at du i al fremtid vil blive tolket som co-admin når du prøver at mane til forsigtig som i ovenstående - alt andet må anses som naivt!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:15 #43
Lee: Men nej, du gjorde intet ulovligt i det spm. Sagde jeg da det ? Husker jeg intet om .. og if so, vis mig det venligst then .
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:35 #44
invisibleman>> ligegyldigt hvad du siger, så var din kommentar unødvendig, og serdeles negativ. Du valgte at gå ind i et spm. og svine en flere brugere til, for så at løbe din vej.. det er sgu da en underlig opførsel.
Co admin eller ej som underskrift.. du skal opføre dig ordentligt, når du er co admin.

Du skriver endvidere at debatten var latterlig, da det vi talte om ikke var op til Nanoq, men som du nok har fundet ud af gav det pote... og jeg ser ingen grund til at man ikke skal råbe op hvis man føler sig trådt over tærene. Specielt når en kategori man bevæger sig meget i, er ved at blive nedlagt, uden brugerene på eksperten er blevet spurgt.

Er det så svært at forstå ??

Og nej jeg gjorde netop intet ulovligt, men spm her går på at nogle co admins ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, og går ind i spm. og sviner folk til.
du svare så meget tidligt her, at det kun er når folk har gjort noget ulovligt.

Du skriver nu : Men nej, du gjorde intet ulovligt i det spm. Sagde jeg da det ? Husker jeg intet om .. og if so, vis mig det venligst then .
Var dette en skjult trudsel ? skulle de næste ord være, ... så jeg har en god grund til at smide dig ud eller hvordan skal den opfattes ?

startfirma>> det kan godt være du mener at dagslange diskutioner er ikke føre nogen steder... så kan jeg oplyse dig om at den debat jeg henviste til, har sørget for at ALLE grafikere her på eksperten nu stadig kan lære af at lave bannere og logoer her på eksperten... og jeg mener BESTEMT ikke det var en ligegyldig debat.

/Lee
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:38 #45
lee> Det er en lorte debat...  du har ikke hjulpet grafikerne en pind. I har alle mulige designkategorier at lave bannere i. Forskellen er bare at nu kommer der ikke alle mulige ligegyldige indlæg om at "Den skal oprettes i freelancekategorien"  ...som er irreterende spam for alle, og som daglige fylder min hårdt belastede indbakke.

Mvh www.startfirma.dk

:)
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:43 #46
startfirma>> fuck hvor er du uforskammet !!!
Har jeg ikke hjulpet grafikerne en skid ???
Så kan jeg oplyse dig om at meningen var at det slet ikke skulle være muligt at lave grafik her på eksperten, og at samtlige spm. omkring grafiske opgaver ville blive henvist til sharks forum... Freelance var ved at blive lukket... hvad er det lige i diskutionen der ike har hjulpet ??
Jeg iblandt mange andre var da ved at miste muligheden for at lave noget somhelst på eksperten !!!

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:45 #47
Startfirma>>
nu bliver det sådan at Grafik og kode spm bliver fuldstændigt delt op og så kan du sgu bare lade være med at afhakke grafik kategorierne, så du undgår de "belastene" spm.
Er det måske ikke i alles interesse ???

/Lee
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:47 #48
lee>

Nej jeg er ikke uforskammet. Ej heller naiv! Tror du selv på at ved at fjerne kategorien freelance så kunne man ikke lave grafik længere? Du kan lave alt det grafik du overhovedet har lyst til i design kategorierne!

Pardon my french ;)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:48 #49
Jeg elsker grafik kategorierne...  jeg har flueben i alle kategorier der hedder design og der bliver lavet en masse flotte ting. Kommer selv med et indlæg om et par om noget flash.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:49 #50
right !! meningen var bare at SLETTE alle spm der handlede om logoer og bannere... så der tager du fejl!

/Lee
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:49 #51
lee: Gider ikke kommentere din kommentar her nu ... har andre og mere interessante ting at tage mig til, dog vil jeg lige kommentere:_

"Sagde jeg da det ? Husker jeg intet om .. og if so, vis mig det venligst then."

"Var dette en skjult trudsel ?"

Faktisk ikke nej. Du spurgte her i spm.'et om jeg mente du havde gjort noget ulovligt i det andet spm., men jeg kan ikke se hvor det kommer fra ? På hvilken måde har jeg udtrykt mig, der gjorde at du mente jeg troede det ?

Mit "og if so, vis mig det venligst then." var faktisk fordi jeg ikke KAN huske det .. eller, nu har jeg selv kigget og kan se at det gjorde jeg ikke. Hvis jeg havde villet jeg have undskyldt da du intet gjorde der var ulovligt.

Tag den lidt med ro ... personligt kan jeg ikke se hvordan folk kan hidse sig op over en sådan diskussion på Eksperten.
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:51 #52
nå ... men hvis du ligefre elsker disse kategorier.. så kan jeg ikke forstå at du mener min kamp FOR grafikerene var en lorte debat... da den har gjort det muligt at alle stadig kan være her... du har tydeligvist ikke læast hele tråden, hvilket jeg godt forstår for den var lang... men en ting siger jeg dig.. det var IKKE en lortedebat og jeg HAR rent faktisk hjulpet mange ved at kæfte op.

/Lee
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 19:54 #53
lee: Det med at logo/banner spørgsmål skulle være ulovlige (har jeg læst et eller andet sted tror jeg ? Måske i den mail nanoq postede fra Jacob admin ?) det er jeg ikke enig med ham i. Det er ikke alle (herunder jeg selv) der har evnerne og kreativiteten til at lave et pænt logo/banner men det er der heldigvis nogle her der har.

Færdige programmerings/design opgaver mv. synes jeg bør være "ulovlige" da folk intet lærer af at få noget færdigt, og hvad design angår .. så er der freelancere der mere eller mindre lever af at lave den slags for penge.
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:54 #54
Jeg læste en gang debatten, men fortrængte den hurtigt igen.

Du siger altså at man fra ekspertens side ville slette alle kategorier og spørgsmål der havde noget med design at gøre? Hvis det er tilfældet at de ville det så ta' venligst imod en undskyldning :)

Men hvis de bare ville omrokerer og fx. slette freelancekategorien, så mener jeg ikke du har hjulpet nogen, da man fint kan lave grafik i diverse design-kategorier.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 19:56 #55
invisibleman>> du er da UTROLIG man!! SKosåler Skosåler skosåler.... hvis du ikke mener mine synspunkter er interesante nok, så tror jeg vist du skal til at finde dig en anden fritids interesse end at være Co admin her på eksperten >:(

Jo jeg kan hidse mig op... tror du ikk eogså du havde gjort det hvis situationen var omvendt, og det drejede sig om at man ville fjerne DIN "ynglingskategori" på eksperten, som jeg går ud fra ville være et sted i kodeafdelingen, og at det nu blev foreslået at alt skulle dreje sig om grafik... jeg tror næppe du ville holde din kæft så ...

/Lee
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 19:57 #56
Invisible>

Det mener jeg slet ikke bør være ekspertens ansvar, for det kan ordnes juridisk eller rent skattejuridisk, da det svarer til at en person har fået en gave eller lignende og det er denne persons ansvar at svare skat at dette... (..hmm holder den?)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. marts 2002 - 20:01 #57
By the way - jeg trækker mig fra endnu en intetsigende debat ;)

Sweet dreams og husk at se '24 Timer' 20.35 på TV" ;)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 20:03 #58
startfirma>>
det var det der var meningen.. hvilket jeg absolut ikke kunne acceptere... glæder mig du så forstår hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde.

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 20:05 #59
tak for det... det er vel nok rart at vide hvem man i fremtiden skal være kold i røven overfor.

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 20:08 #60
Invisibleman>>
og selv samme designere har jo nok lært det de kan et eller andet sted, tror du de bare bliver så dygtige af at lave et firma eller få et stykke papir i hånden ?? næppe!!!

Suk! er skuffet over disse holdninger... !!!

over and out !

/Lee
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 20:33 #61
lee: Dine synspunkter er formentligt ligeså interessante som så mange andres, jeg sagde bare jeg ikke gad kommentere dem.

"jeg tror næppe du ville holde din kæft så ..."

Jo, faktisk. Jeg er her for at hjælpe andre og spørger til tider også om noget selv. Men hvis f.eks. PHP kategorien (som jeg er meget i) blev fjernet, så ville jeg da være ligeglad. Hvis Jacob admin (der btw. ejer Eksperten jo .. han kan egentligt slette alt hvis ha lyster ..) bestemte sig for ikke længere at have PHP programmører med som en del af Eksperten's målgruppe, så er det hans valg og jeg ville bare finde mig noget andet at lave.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
26. marts 2002 - 20:48 #62
Emulator Readme.txt fil:
Please note, it is illegal in most countries to have commercial ROM images
WITHOUT also owning the actual SNES ROM cartridge.

Too bad!!! Tilfældigvis ejer jeg faktisk et dejligt lille spil,
så der er intet ulovligt i at ha' sådan en ROM.
I dummede jer. Læs på lektien inden i spiller kloge og smarte.
Peace!
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 20:49 #63
invisibleman>>

Er ikke min livs stil at stå og glo på et menneske bliver stenet... jeg er en af dem der sørger for at samle underskrifter for at forhindre det.

Ikke forstået på den måde at jeg følte vi blev stenet.. meningen med min kommentar er blot at jeg ikke bare vil sætte mig på min flade og acceptere.. hvis alle havde din holdning, ville vi ikke være her hvor vi er i dag... det er okay for mig at du har den holdning.. syntes bare ikke det giver dig ret til at svine dem til der gør noget, når de mener der er brug for det.

/Lee
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 21:09 #64
bounce2002 : Så er vi igen ude i det hvor folk spørger efter serials til programmer o.l. De påstår de har originalen, men her er det også ulovligt, da de ikke kan bevise ejerskabet. Det kan du heller ikke!
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
26. marts 2002 - 21:21 #65
normaility??? -> Aha ja... Så derfor er det automatisk ulovligt? Tror jeg næppe. Det var noget andet hvis jeg skrev, hvor man kunne hente hundredvis af forskellige roms der bare var til at hente. Meeeen det gør jeg jo ikke.
Jeg leder sådan set kun efter en enkelt
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 21:29 #66
bounce2002: Da vi ikke har hverken tid eller mulighed for at undersøge/få beviser på at f.eks. du ejer det originale spil må vi antage at du IKKE gør. Det er desværre resultatet af for mange der spørger efter pirat software.

Men - alligevel er det, at poste et link til en side der indeholder spil cartridge kopier (ROM's) ulovligt idét størstedelen af folkene der får det link at se, som har interesse i det IKKE ejer original spillet.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 21:32 #67
lee: Det jeg ikke synes var fair i det omtalte spm. og som jeg beskrev dig og kengun som "en mindre børnehave" for, var det at du begyndte at beklage dig et et spørgsmål som nanoq havde oprettet med det formål at få foreslag til kategoriændringerne, IKKE at få en diskussion om hvorvidt det er noget lort at Freelance kategorien slettes eller ej.

Havde du oprettet et spørgsmål om det med link til nanoq's spørgsmål havde det været helt okay da det ikke ville have ødelagt hans spørgsmål.

Det var alt det gik ud på, at i ødelage hans spørgsmål ved at indlede en diskussion som JEG mener burde have forgået i et andet spørgsmål, eller sendt som en mail til admin.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 21:34 #68
Jeg sidder lidt og overvejer om det at være coadmin og hjælpe Jacob admin med at holde orden på Eksperten er det værd at blive udsat for al den kritik vi får, al den "nu er i coadmins så nu skal i være 10 gange 'bedre' end os andre" (bedre med at overholde regler, vores sprog osv.) folk til tider kommer med osv.

Tror egentligt det ville være meget sjovere bare at være normal bruger ...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. marts 2002 - 21:50 #69
Jeg vil ikke kommentere størstedelen af denne debat, men giver invisibleman ret i at det efterhånden er ved at rejse tvivl om ens fortsatte virken på eksperten som coadmin.
Først var der en masse råben op om at admin var for sløv overfor anmeldelser af diverse suspekte brugere osv, og at han burde få nogen til at hjælpe sig, nu er der så kommet hjælp til ham, der forsøger at opretholde den tråd som admin nu en gang har forestillet sig eksperten skal køre efter, men så er det også galt...

Egentlig tror jeg at det hele drejer sig om de forbandede point og placeringer, der er tilsyneladende nogle der går så højt op i dem, at de vil kæmpe til sidste blodsdråbe for dem....

Men har man et problem med en eller flere coadmins bør man jo gøre opmærksom på det, til admin naturligvis, så må han jo tage de fornødne forholdregler overfor hvem det så end måtte være.

ztyxx
foreløbig stadig coadmin....
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
26. marts 2002 - 22:00 #70
Og PS: Jeg går heller ikke selv ind for wares eller hvad det nu hedder.
Jeg ved ikke om i kan se de spm. jeg kommenteret der omhandler dette,
men der har jeg skrevet at det ikke er særlig smart, og at spm. skulle lukkes. At jeg så acceptere de svar der var i mit spm. http://www.eksperten.dk/spm/190095 hænger jo sammen med, at jeg ville finde det lille lede spil, så jeg kunne teste. At i så opfatter dét som ulovligt kan jeg ligesom ikke ta' mig af, da det ikke er ulovligt.
Så derfor synes jeg, at i skulle ta jer mere tid til at lade folk komme med en evt. forklaring eller diverse, inden i råber op om ulovligheder, uddeler advarsler osv. osv. osv.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 22:01 #71
Som både invisibleman og ztyxx har jeg også seriøst overvejet at droppe mine coadminprivilegier. Efterhånden synes jeg ikke det er det værd. Jeg har oplevet at blive svinet til, både via mail, MSN samt ICQ og naturligvis også i spørgsmål - både når jeg har foretaget mig noget i spørgsmål, og når jeg ikke har. Jeg venter dog til vi har haft mødet med admin til jeg træffer min endelige beslutning. Jeg håber, at vi her kan få opsat nogle fornuftige regler, både for coadmins og brugere, så vi er sikre på hvordan vi skal reagere i givne tilfælde, og så vi også har noget at referere til når folk stiller spørgsmålstegn ved vores beslutninger.

n0rmality, coadmin lidt endnu...
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 22:08 #72
Sjovt nok... for et par måneder siden snakkede mig og nikolajdu faktisk om samme emne. Vores bekymringer gik på om vi stadig kunne få lov til at tage gas på hinanden, og være "mindre seriøse" hvis vi blev coadmins. Den bekymring blev åbenbart det mindste problem...
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 22:09 #73
Invisible>>
tror du ikke at admin selv havde sagt det hvis han mente at vi teede os som en børnehave ?? Det er jeg ret sikker på.. men du var åbenbart hævet over admin i det spm.

Læg lige mærke til at det kun er  de admins der sviner andre bruger til der får på puklen...

HAvde du været normal bruger var jeg sgu også blevet vred over din kommentar i det omtalte spm.

Og tro mig.. jeg havde overvejet at lave et nyt spm, men gjorde det ikke, netop fordi jeg ikke mente der var nogen grund til det da debatten allerede var i gang i det omtalte spm.

Styxx>> jeg ved ikke helt hvad du snakker om, hvad har points med coadmins der ike kan holde en ordentlig tone, med hinanden at gøre ???

/Lee
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 22:12 #74
bounce2002: "At i så opfatter dét som ulovligt kan jeg ligesom ikke ta' mig af, da det ikke er ulovligt."

Du fatter da heller intet ... det ER ulovligt på EKSPERTEN, at spørge om den slags. Kopier af catridges er det samme som en kopi af f.eks. Quake3 - ulovligt. MEN ejer du spillet må du godt downloade og bruge det som ROM i en emulator (juridisk set) MEN her på E. er vi nødt til at trække nogle lidt strengere linier da vi ikke har mulighed for at checke om du rent faktisk HAR org. spil.

Forstår du ikke det ??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 22:16 #75
lee: "tror du ikke at admin selv havde sagt det" Hvorfor tror du vi er her ? Fordi Jacob ikke har tid til det selv. Han er ENE mand om at styre Eksperten (nu har han så os 10 coadmins, men før det ..). Han skal kode, svare på mails, sørge for at holde Eksperten kørende økonomisk (hvilket, btw., ikke er nogen dans på roser ..), have sin fritid osv.

Læg mærke til at jeg i det omtalte spm. kommenterede som privatperson og IKKE som coadmin.

Det har folk svært ved at skelne mellem (forståeligt).
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. marts 2002 - 22:18 #76
nu vil jeg ikke pege på nogen, men der er også en del der partout skal hakke på coadmins, flere af dem er nogle der også stillede sig som kandidater, men ikke blev valgt, måske det også bunder i misundelse, hvis det er tilfældet, kan jeg sagtens undvære at være coadmin, så kan de blive det istedet for mig, da min indgangsvinkel til at virke som coadmin netop ikke var "magten" som der til stadighed refereres til, i spm http://www.eksperten.dk/spm/184319 har jeg uddybet lidt nærmere hvad min holdning til det at være coadmin er
Avatar billede backside Nybegynder
26. marts 2002 - 22:25 #77
Måske de 10 coadmins skulle ha´ deres eget unike "coadmin01", "coadmin02" osv. brugernavn.
Det ville fjerne det problem invisibleman nævner nu ang. at skelne mellem privat bruger og coadmin.

Bare en sidebemærkning herfra. ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. marts 2002 - 22:31 #78
<kommentar til lee:>
Styxx>> jeg ved ikke helt hvad du snakker om, hvad har points med coadmins der ike kan holde en ordentlig tone, med hinanden at gøre ???
</kommentar til lee:>

du har ret i at det ikke er direkte i forbindelse med dette spm, men der bliver i en del spm lavet en del rytteri omkring point, oprettelse af flere brugere med hensigt til pointoverførsel m.m. og det er den største kilde til anmeldelser på eksperten, og derfor bliver der kommenteret i disse spm, men har du et problem med en coadmin, skal du jo ikke bare pr automatik finde dig i det, blot fordi at det er en sådan, det ville jo ikke være den optimale måde at drive eksperten efter devisen accepter eller forsvind, så der er en anmeldelse på sin plads, hvis ekspertens regler ikke overholdes, ellers er der jo også muligheden for at kontakte admin selv, og ad denne vej gøre opmærksom på evt problemer
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 22:39 #79
invisibleman>>
så du mener at de privat personer som er bruger på eksperten gerne må svine hinanden til ... tsk tsk..
Er ret sikker på admin der blandede sig en del i det omtalte spm. havde haft en hel del anden holdning overfor mig hvis han havde ment at det ikke var ok at jeg sagde min mening.

Ztyxx>> se det skal jeg ikke kunne udtale mig om, og jeg syntes det meget uheldigt hvis det virkelig er tilfældet.

/Lee
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. marts 2002 - 22:48 #80
lee: *gaab* det er ved at blive trættende ...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. marts 2002 - 22:53 #81
lee> det er netop tilfældet, og derfor er coadmins blevet sat til at holde et vågent øje med det, og i virkeli´gheden er vi nok ikke engang så hårde i den retning som vi måske burde....
Avatar billede lee Nybegynder
26. marts 2002 - 23:07 #82
invisibleman>> det er netop sådanne kommentarer fra dig der er så ufatteligt umodne og intetsigende...

men lad os bare stoppe her

/Lee
Avatar billede startfirma Nybegynder
27. marts 2002 - 08:32 #83
Coadmins...  nu må I sq da snart holde op...  nu sider I fandme og hyler over at være co-admins.

Kunne I ikke regne ud at samme møgfald som admin af og til får nu også bliver tildelt til jer?

Kunne I ikke regne ud, at alle øjne er rettet mod jer når I udtaler jeg - ligesom ordensmagten IRL.

Kunne I heller ikke regne ud at hvis I kvajer jer, at der så ville lyde et dramaskrig?

Men jeg synes nu faktisk i gør et godt stykke arbejde. Det er et utaknemligt job at være kindergarden cop og nu ved I at admin har haft en røv-tjans i mange år :)))

Hvis jeg skulle prøve at komme med et råd, så handler det hele om at få det til at glide. I mange tilfælde (ligesom før i blev coadmins) så kan brugerne selv i mange tilfælde løse evt. problemer. Er der fx. en pointstridig - så skal de nok selv løse den, og hvis de ikke kan så anmelder de det til coadmins. Jeg tror I gør jer selv en bjørnetjeneste ved at prøve at gribe ind hver gang I ser et problem - I får alt for meget at se til, I får negativ kritik og folk bliver irreteret på coadmins - og dermed bliver det også surt for jer selv at være co-admins. Jeg synes at man skulle prøve at ligge en linie hvor brugerne i første omgang selv løser problemerne. Der er flere hundrede uofficielle co-admins der godhjertet prøver at redde tråde ud på diplomatisk vis, og hvis I lod et problem blive kørt lidt længere ud, så tror jeg i de fleste tilfælde at problemet var blevet løst - uden at I var blevet svinet til. Før vi fik co-admins var der nogle anmeldelser der ikke blev gjort noget ved hurtigt nok - dem skal I selvfølgelig tage jer af. Men før der kom co-admins blev en masse problemer også løst helt uden indblanding fra admin etc.

Pointen er vel at hvis i stadig skal have det sjovt m.v. så lad de problemer brugerne selv kan løse blive løst af brugerne, og gå så ind og skær igennem hvis der kommer en anmeldelse. Så tror jeg at I synes co-admin jobbet måske er sjovt nok :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
27. marts 2002 - 08:54 #84
startfirma : Problemet er så, at efter vi er kommet til, så anmelder folk for næsten ingenting, fordi de ved at der "new guys in town". Indtil admin, invisibleman og undertegnede får kodet et internt beskedsystem til brug i forbindelse med coadmins, eller vi får adgang til e-maildatabasen, så har vi faktisk ingen måde at tage kontakt til brugerne på - andet end i spørgsmål. Dette er også forbudt for os, da vi ikke må omtale for nogen, hvem der har anmeldt hvem. Derfor kan vi heller ikke fortælle folk hvad de bør anmelde for, og hvad de skal klare internt.

Så pointen må være: Giv os tid. Problemerne skal nok løse sig efterhånden, men ikke fra dag til dag som mange åbenbart regner med.
Avatar billede startfirma Nybegynder
27. marts 2002 - 08:56 #85
n0rmality>

Det lyder som en rigtig god løsning, som jeg af gode grunde ikke kendte til før du skrev det her :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. marts 2002 - 08:57 #86
Hvorfor har man valgt at hemmeligholde anmelder? - anmelder man en bruger, bør man jo stå ved det :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
27. marts 2002 - 08:59 #87
nanoq>

Jeg tror det ville give bad karma mellem brugerne, og det handler om at få et problem løst, og ikke skabe personlige stridigheder der kan lave ringe i vandet på eksperten.dk :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. marts 2002 - 09:00 #88
Blev jeg anmeldt, ville jeg da kræve at vide hvem der har anmeldt mig. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
27. marts 2002 - 09:20 #89
nanoq : Det er en beslutning admin har truffet, men jeg vil da også mene at man har ret til at vide det. Dog tror jeg vi får diskuteret det på mandag til Coadmin/Admin-mødet. Puh, der bliver en del at snakke om. :)

Off to Sjælland - jeg vender tilbage mandag d. 1. april. :)
Avatar billede fcs Novice
27. marts 2002 - 12:01 #90
Startfirma.dk>> Fremragende fremlægning her ovenfor (27/03-2002 08:32:57). Jeg var da godt klar over at jeg ville få et par harske kommentarer fra folk og det er sådan set også iorden. Problemet er bare, at vi coadmins ofte skæres over een kam og "alt" hvad vi laver er noget lort. Vi ved godt at det sikkert ikke er alle der mener dette, men det er ulig meget nemmere at brokke sig end at rose folk. Jeg er ikke ude efter ros, men jeg ønsker bare at den kritik der kommer af os er saglig og sober. Det er den så også for det meste, men ikke altid. Det er da klart at vi ikke kan stille alle tilfreds, men det er ikke det vi er her for. Vi er her for at få eksperten til at fungere på bedst mulig måde i dagligdagen for alle. Omvendt må det da også være indlysende at vi skal "vænne" os til vores roller og finde vores plads i systemet - det tager noget tid og efter mødet på mandag er vi forhåbentlig bedre rustede til at gøre vores "job".

At diskutere med en bruger som bounce2002 er problematisk. Vi coadmins tolker reglerne som invisibleman (26/03-2002 21:29:19) skriver. Der er dog plads til "fortolkning" af reglerne på eksperten og derfor går jeg til mødet på mandag med et ønske om at regelsættet strammes op - f.eks. med en formulering om at på eksperten sidestilles abandonware-relaterede spørgsmål med spørgsmål om warez, simpelthen fordi så undgås disse irriterende situationer. Så kan folk blive sure over at deres handlen og gøren på eksperten bliver begrænset - tough luck. De fleste der er kloge nok til at bruge en søgemaskine som google kan selv finde de sites de skal bruge - hvis ikke, så er det bare ærgeligt for dem.

Mht. til diplomatiet på eksperten har du sikkert ret. Jeg tror måske at vi coadmins skal prøve at lade være med at gribe ind - ihvertfald indtil der foreligger en anmeldelse - kommer der en anmeldelse er vi forpligtede til at gribe ind.

Mvh.
FCS
Avatar billede backside Nybegynder
27. marts 2002 - 12:14 #91
Ingen har kommenteret ideen om at coadmin ku´ få et "coadmin" brugernavn.
Der kan nemt komme en personlig modstand mod en coadmin der bare udføre sit "job" i sit private brugernavn´s navn. (hvis man kan sige sådan)
Det er to roller der skal spilles, derfor mener jeg også det ville være på sin plads med to brugernavne. Mest for at beskytte den "private" coadmin.

/backside
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. marts 2002 - 14:52 #92
backside> basalt er din ide god, men omvendt, hvis man ikke kan stå inde for en given handling som coadmin, i sit eget brugernavn, bør man måske overveje om man så i det hele taget bør foretage den handling, hvis man skal udføre handlingen "åndercåwer" må det tolkes som udtryk for at man ikke tør risikere en konfrontation med handlingen
Avatar billede backside Nybegynder
27. marts 2002 - 14:55 #93
Det har intet med det at gøre, det har noget med andres behandling af coadmin at gøre.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. marts 2002 - 15:48 #94
backside> jeg tror jeg er klar over hvad du mener, måske jeg ikke lige udtrykte mig klart nok, men så skulle man også huske at logge ud som sin bruger, og ind som coadmin, og det kunne man godt glemme, hvis der skulle tages umiddelbar action i et spm, og så var man jo egentlig lige vidt :-)
Avatar billede backside Nybegynder
27. marts 2002 - 15:50 #95
Det var også bare en ide. ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. marts 2002 - 22:51 #96
jeps, og jeg håber heller ikke at jeg gav indtryk af at disse den :-)
Avatar billede backside Nybegynder
27. marts 2002 - 23:29 #97
Nope, du har bare forklaret dig godt.  ;)
Avatar billede jokn Nybegynder
28. marts 2002 - 19:26 #98
Ej hallo... Dette er jo bare et forum?

Man skulle jo tro, at nogle af jer boede på exp.dk. :)
Måske ville det være nemmere med 4-5 coadmins. Så er der større chance folk ikke ser dem som satan, men som ordensdukse herinde :)

Nå, spurgte jeg om noget? Nææh... Så svar mig ikke :)
Avatar billede backside Nybegynder
28. marts 2002 - 19:31 #99
jokn>> Jep, vi bor her, næsten.
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. marts 2002 - 19:32 #100
jokn er jo co-admin på www.xperten.com så måske han har nogle fif ;)
Avatar billede jokn Nybegynder
28. marts 2002 - 19:32 #101
backside:

Nej, det gør i jo netop ikke.

Ser du nogen sinde folk stå og diskutere og tude inde i et bageri fordi det er for dyrt?
Avatar billede jokn Nybegynder
28. marts 2002 - 19:33 #102
startfirma:

NEJ jeg er ikke _!_
Avatar billede backside Nybegynder
28. marts 2002 - 20:00 #103
jokn>> Nej, desværre. Ku´ elllers være sjovt.