Avatar billede snowball Novice
05. september 2005 - 21:39 Der er 276 kommentarer og
1 løsning

Så sker der endelig noget - kom med de fejl du kender til.

Hej.

Som mange nok ved, så har der længe været snak om at der skulle ske nogle ændringer på Eksperten efter sommerferien. Tiden er nu kommet til at der endelig skal ske noget :)

Vi vil derfor gerne have et overblik over hvilke fejl der er på Eksperten, og derfor er det jo naturligt at spørge dem der bruger Eksperten til dagligt. Vi CoAdmins har i forvejen lavet en liste med pt. 25 punkter, men I kan sikkert finde flere ting.

Af større ændringer til den nye version kan f.eks. nævnes at der nu bruges en mySQL failover løsning, hvilket meget gerne skulle resultere i bedre oppetid og ikke så mange "Der kan ikke etableres forbindelse til databasen" beskeder. Derudover vil Eksperten benytte en separat server til udsendelse af mails, så vi i fremtiden gerne skulle få alle vores mails tilsendt noget hurtigere.

Jeg ved der tidligere er blevet oprettet et spørgsmål med en længere liste over fejl, men det spørgsmål kan jeg desværre ikke lige finde igen - måske I kan? :)

Men som sagt så vil vi gerne have jer til at komme med de fejl som I har oplevet på Eksperten. Bemærk at det kun er deciderede fejl vi er interesseret i - der vil ikke blive udviklet nye features på nuværende tidspunkt!

Inden I skriver de fejl I vil fortælle os om, så gennemlæs venligst de andre indlæg i dette spørgsmål for at se om en anden evt. allerede har nævnt det samme problem :)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2005 - 22:43 #1
Tjoh, IT-Nyheder i højre side savnes..

Og en decideret revurdering af hvordan søge funktionen fungerer burde også gennemføres. Feks ville en "advanced search" med lidt flere muligheder blive hilst velkommen herfra. Jeg ved godt at du sagde ingen nye features, men når søgning ikke virker som 99% forventer at den skal, så er det jo også en fejl. :P
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2005 - 22:46 #2
Ved at gå til Sektioner -> Butikken opstår følgende:

Du er her : Eksperten : Butikken :
Der opstod en fejl under kontakten til pris serveren. Prøv evt. igen eller kontakt os hvis problemet er vedvarende.
url=/?area=book&page=edblitteratur&
Avatar billede snowball Novice
05. september 2005 - 22:58 #3
strych9: Det er hermed noteret, tak :)

Til info skulle der også være blevet ændret lidt på søge funktionen, men tør ikke sige om det kun er optimering mht. indeksering.
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 22:59 #4
problematikken med at hvis man svare på egne spørgsmål så tæller de med til pro? (point statestik mv.)

brugere som er på top 10 listen kan ikke ses på top 10 i de kategorier de deltager.
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 23:00 #5
Hovsa glemte lige... de karma´er man ikke kan se (dem som forsvandt men stadigvæk tæller med...) om det var en fejl eller bevist kan jeg jo ikke udtale mig om..
Avatar billede snowball Novice
05. september 2005 - 23:03 #6
kenp: De 3 ting er allerede på listen :)
Avatar billede kenp Novice
05. september 2005 - 23:04 #7
(kan i så ikke fremlægge jeres liste (af dem som ikke er sikkerhedsrelateret) så vi ikke skriver dem alle igen :))
Avatar billede fromsej Praktikant
05. september 2005 - 23:05 #8
Når man skal redigere artikler, ville det være en rigtig god ting at redigeringsfeltet kom øverest, i stedet for at vi skal scrolle gennem en masse ligegyldig tekst først.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2005 - 23:06 #9
En rettelse af top 10 listen i de forskellige kategorier.
F.eks. Styresystemer.
Her optræder jeg ikke på listen selvom jeg ved jeg er i top 10 i den pgl kategori.

Dette er en generel fejl i mange af underkategorierne.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2005 - 23:09 #10
Glem min kommentar. Jeg havde ikke set at det allerede var på listen, sorry.
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 07:27 #11
kenp: Er enig i at det ville være fint at vise listen, men den er i et internt "bug tracking system" og jeg syntes ikke lige der er en fornuftig export mulighed. Måske jeg ender med blot at kopiere overskrifterne ind i dette spørgsmål ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 08:50 #12
Lyder godt !!!!

Min liste:

1)  stabil mail

2)  stabil DB

3)  top-10

4)  bladre i artikler for forfattere med mere end 20 artikler

(jeg har set at #1-3 er nævnt)

Jeg synes at man skal prioritere drifts stabilitet og at de features som
allerede er virker der højt og vente med nye fancy bells and whistles.
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 08:58 #13
arne_v: Og punkt 4 på din liste er i forvejen på vores liste :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 09:24 #14
det er der ikke noget overraskende i

det er jo ikke manglende kendskab til fejlene som er problemet, men mangel
på folk som kan og vil gøre noget ved dem
Avatar billede busschou Praktikant
06. september 2005 - 09:58 #15
citat
---
Inden I skriver de fejl I vil fortælle os om, så gennemlæs venligst de andre indlæg i dette spørgsmål for at se om en anden evt. allerede har nævnt det samme problem :)
---
Beklager hvis jeg lyder negativ, men det er jo total spild af tid når ingen åbenbart kender de 25 ting I allerede har på jeres liste
Så nu skal jeg læse forslag igennem som I allerede kender, for derefter måske selv stille forslag I kender
Det virker næsten ligeså uproffesionalt som det gør når der i forvejen ingen ting er sket indtil videre
---
Og hvor svært er det at skrive 25 linjer med ting der er registreret?
Det er rent faktisk kun een linje mere end der i forvejen er skrevet i selve spørgsmålet :o)
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 11:09 #16
busschou: Jeg er delvist enig. Problemet er blot at en simpel overskrift ikke giver et entydigt svar på hvad problemet er.
Avatar billede busschou Praktikant
06. september 2005 - 11:13 #17
snowball >> kunne man så evt ikke opfordre dig eller en anden coadmin til at lave en artikkel som forklarer manglerne og samtidig opdatere den så man ved hvad der er blevet "skrevet bag øret"? Det må vel kunne laves som copy/paste fra jeres eget system
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 13:07 #18
jeg tror iøvrigt at de fleste ville blive jublende glade bare de 25 som I allerede
har blev fixet

:-)
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 16:18 #19
Kritik taget til følge - http://www.eksperten.dk/artikler/786 :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. september 2005 - 16:26 #20
måske jeg har misset noget,
men hvad med at søgefunktionen kun viser GAMLE poster og ingen fra 2005?

prsonligt har jeg ofte problemer under indlæsning hvor selve TopMenuen ikke vises
(error on page) men det er sikkert et lokalt problem. (sker hver dag dog)
Avatar billede kenp Novice
06. september 2005 - 16:30 #21
Et ord siger vist mere end 1000 ord.. (fejlen sker kun når IE ikke er maksimeret eller tæt på ihvertfald) http://danborg.org/bug.jpg

(samt blot sige at den fejl som fromsej skriver ikke er med på jeres liste ;))
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 16:36 #22
I tillæg til fromsej 05/09-2005 23:05:24 - hvad skal vi egenligt med den gang ligegyldige tekst på opret/rediger tekst, har personligt aldrig rigtigt forstået den.

Lige ledes mht artikler når man opretter artikler får man en liste over xhtml tags man kan bruge, det ville måske være en god ide at få skrevet ind at det er muligt at lave links, for det ser ud til at der er mange der ikke ved det, ligeledes kunne det være rart hvis tekst links blev lavet om til links på samme måde som de gør i spørgsmål.

Mvh
Martin
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 16:38 #23
mobius6: Jeg ved ikke hvordan resultaterne prioriteres, men tror ikke det kan kaldes en reel fejl.

kenp: Du mener vel "et billede siger mere end 1000 ord"? ;)

Jeg kan genskabe fejlen hvis jeg ændrer på størrelsen på browser vinduet efter siden er indlæst - tilføjer det til listen.

Fromsej's fejl er som sådan med, for alt den tekst (som egentlig er beskrivelserne af kategorierne) skal slet ikke være der, og når den er fjernet, så vil felterne jo komme som det første :)
Avatar billede kenp Novice
06. september 2005 - 16:44 #24
ja ja skrivefejl :) (jeg lader bare billedet ligge et par måneder så i har mulighed for at se det :))
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 16:47 #25
kenp: Tak, har tilladt mig at linke til det i artiklen og i vores bug tracking system (hvis du har noget imod det, så bare sig til!)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. september 2005 - 17:42 #26
Ref: http://www.eksperten.dk/spm/638042

Indeholder disse punkt mht "Spørgsmålsoversigt":
- Mulighed for sortering af spm i Spørgsmålsoversigt, efter "spm-status" (@) eller "Kategori".

Features (engang i fremtiden)
- Mulighed for fravælgelse af kategorier, som man ikke har viden/erfaring i.
- Mulighed for placere titlerne/emnerne på spm, i selvvalgt rækkefølge.
Disse muligheder kan slåes til/fra, fra Konto (indstillinger).

I kan bare formulere det som I vil..

/theSurfer
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 20:35 #27
hvornår kan vi forvente at se de første flueben ?
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 22:14 #28
Det er et rigtig godt spørgsmål, for i sidste uge vidste IDG ikke med 100% sikkerhed hvem der i det hele taget skulle lave rettelserne, så noget tyder på at de åbenbart ikke har fået lavet en aftale med Jacob (den gamle admin) hvilken var planen i sin tid.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. september 2005 - 22:20 #29
Snowball >> Den her kan altså mistolkes, jeg er endda lidt i tvivl om jeg tolker den rigtigt.
Fra artikel 786:
>>Karma fra deaktiverede/inaktive brugere bør ikke vises
Ud fra et moralsk synspunkt mener jeg ikke at karma fra deaktiverede/inaktive brugere bør ikke vises.<<
Avatar billede snowball Novice
06. september 2005 - 22:44 #30
"...bør ikke vises og ej heller tælle med i det samlede gennemsnit" - giver det mere mening? :)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. september 2005 - 22:55 #31
Jeps.*S*
Det var også sådan jeg tolkede det. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2005 - 23:47 #32
Jeg ved faktisk ikke om det er en fejl på eksperten eller om det er forhold hos en del brugere, men det kunne måske undersøges? Sagen er at visse spørgsmål og en enkelt artikel ikke kan tilgås af nogle af os. Er det en fejl bør det rettes, da det åbenbart er et fortløbende problem.

Kan bl.a. ses her: http://www.eksperten.dk/spm/643721
Avatar billede snowball Novice
07. september 2005 - 09:08 #33
spinoza: Har opdateret artiklen med problemet :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 09:58 #34
1. Alle spørgsmål i kategorien Hardware : Generelt (som ikke findes mere) Kan ikke vises, hvilket er ret irriterende når man søger efter løsninger på ens problem.

2. Man kan ikke komme ind i opgaver kategorien... Den gør bare ind i Job/Opgaver når man forsøger....
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 09:59 #35
3. Hvis man har søgt på noget bestemt i fritekst, og så efterfølgende bare klikker på brugerdeltagelse og indskriver et brugernavn, så slår den atter op efter fritekst søgningen og ignorer navnet
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 10:02 #36
PS.: mht. Hardware generelt, så leder den bare til dette link hvis man klikker på Kategorien udfor et spørgsmål...

http://www.eksperten.dk/spm

Hvis man så åbner spørgsmålet sker dette..

http://www.eksperten.dk/spm/591757

Se eksempel her...
Det nederste spg: http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&start=60&spm_creator=pc-help&spm_part=&spm_answer=&status_0=off&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=off
Avatar billede kenp Novice
07. september 2005 - 10:28 #37
pc-help -> jeg kan nu godt åbne det spgøsmål uden problemer...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 10:39 #38
:S  det kan jeg ikke... der kommer bare blå baggrund frem og en scriptfejl... Selve spørgsmålet dukker ikke op...

http://www.eksperten.dk/spm/605956  << Virker ikke her
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 10:49 #39
sry, forket link, snakker om denne: http://www.eksperten.dk/spm/591757
Avatar billede roenving Novice
07. september 2005 - 10:54 #40
Tjah, 605956 laver også fejl hos mig ...
Avatar billede kenp Novice
07. september 2005 - 10:57 #41
humm begge virker hos mig.
Avatar billede snowball Novice
07. september 2005 - 10:58 #42
605956 fejler også hos mig, og det er også det spørgsmål jeg har brugt som eksempel i artiklen om fejl.

Mht. Opgaver vs. Job/opgaver, så er det nu skrevet på listen.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. september 2005 - 13:15 #43
Yderlig fejl i information om Eksperten Pro:

Mulighed for at ignorere brugere. – denne mulighed findes ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2005 - 13:31 #44
snowball>

Noget nyt om hvem der skal lave det og hvornår ?
Avatar billede snowball Novice
07. september 2005 - 13:38 #45
nielle: Det er hermed tilføjet, tak :)

arne_v: Nej, har ikke hørt mere til det (har dog heller ikke spurgt mere til det)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2005 - 13:49 #46
det er jo ligesom det vigtigste

om listen er 95% eller 99% komplet betyder ikke så meget sammenlignet
med om fejlene rent faktisk bliver rettet

indtil vi begynder at kunne se ting blive fixet synes jeg lidt at IDG har et
troværdigheds problem - de har før snakket om det ene og det andet uden at
vi ligesom har kunnet se resultaterne

jeg går ikke så meget op i om listen er komplet eller om IDG vil fixe dem
alle sammen i en omgang, men jeg synes at det var rart at se at der skete
noget

jeg er en tålmodig mand - hvis de valgte at fixe 2 fejl om ugen, så var det
helt fint med mig - det vigtige er at se at der sker noget - se at der er
handling bag ordene
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. september 2005 - 16:11 #47
Snowball >> 605956 fejler også hos mig, og det er også det spørgsmål jeg har brugt som eksempel i artiklen om fejl.

Ja, men det var egentlig et forkert link... Det jeg snakkede om var spørgsmål oprettet i kategorien Hardware:Generelt. De kan ikke åbnes (altså de gamle spg) Når man søger efter en løsning og åbner spørgsmål i den kategori (ved en tilføldighed) så vises ingenting... Blåt en blå baggrund i exp bjælkerne... Se: http://www.eksperten.dk/spm/591757
Avatar billede mugs Novice
07. september 2005 - 22:39 #48
Jeg plejer at logge på over den sidste kop morgenkaffe Kl ca 05:45, men da er eksperten nede. Det har været rejst før i et spørgsmål.

Der kommer blot en meddelelse om, at "der ikke kunne etableres kontakt med databasen" og en mailadresse hvis problemet fortsætter. Det er jo til at grine over, for bruger vi mailen sker der intet.

Det må være en simpel ting at sætte et andet billede på hvis der opstår en fejl og ikke blot en intetsigende tekst.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 23:11 #49
1. Viser ikke username i toplist ved søgning.
http://www.eksperten.dk/spm/547127

2. Fejl i søgning. Medtager IKKE overskrift.
http://www.eksperten.dk/spm/544835

3. Accepter svar samtidig med nyt svar.
http://www.eksperten.dk/spm/522225

4. https blev slået fra under beta testen af version 4 og blev aldrig slået til igen.
ville være rart når man sidder på et netværk fyldt med sniffere.

5. Når jeg opdaterer siden stiger antallet af Online brugere
http://www.eksperten.dk/spm/512487

6. Oprydning i artikler efter restore
http://eksperten.dk/spm/499015

7. kategorierne er placeret forkert
http://eksperten.dk/spm/494282

8. Fejl i sortering
http://www.eksperten.dk/spm/468547
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 23:14 #50
9. man sende en del mails afsted med "tip en ven" til samme email... tror jeg sendte +10 afsted til samme adresse i et submit.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. september 2005 - 23:20 #51
En til: Når man følger menuen kategorioversigt i toppen og vælger "Opgaver", så går den rent faktisk til "Job/Opgaver" i stedet. Det samme når man følger linket fra spørgsmålsoversigten.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 23:22 #52
10. find en løsning så eksperten ikke skal lukkes ned om natten. kan godt være der ikke er mange der men jeg sidder der ihvertfald tit og følger op på spørgsmål og læser.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 23:26 #53
11. gamle spørgsmål hvor der står
?: brugernavn
se f.eks http://eksperten.dk/spm/95986
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 23:36 #54
12. i artikler så ville det være rart hvis tagget for de blå bokse ville wrappe da det sker at man ikke kan læse hele linien.
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2005 - 06:58 #55
hva med en faq ala http://expfaq.1go.dk/ ?
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 09:26 #56
<ole>

I (D)HTML- og JavaScript-kategorierne har vi adskillige gange observeret, at E sluger stumper af visse kodestrenge. Hvad det præcist er, der sker - og hvornår - har jeg dog ikke forsket nærmere i. Det samme gælder i øvrigt i artikel-systemet  :o|

Når vi så har fat i artikel-systemet, ville det være skønt at få nogle formaterings muligheder, der svarer til dette årtusindes krav ... og så må det vel anses som en selvfølge, at dette interface bliver renset for de åbenlyse og hamrende irriterende fejl, der har skæmmet det igennem et lille årstid:
    http://www.eksperten.dk/artedit.phtml

Til slut vil det nok være passende at forklare IDG, at jobbet som webmaster ikke er noget, der bør udøves én gang om året. Det er en kontinuerlig proces ... ikke mindst, når et site fungerer så elendigt, som tilfældet er på denne adresse.

Man skal ikke glemme, at Eksperten bruges som reklame-teaser på alle IDG's andre sites - og at IDG ikke bruger ét splitsekund (eller én krone) på at skaffe indhold.
Det er med andre ord Ekspertens brugere, der overhovedet gør sitet muligt ... så bør de ved Gud behandles med knap så total mangel på respekt!

/mvh
</bole>
Avatar billede busschou Praktikant
08. september 2005 - 09:30 #57
hehe
Jeg synes personligt at siden slet slet ikke lever op til navnet "eksperten"
Jeg troede i sin tid da jeg kom her ind at der rent faktisk også stod eksperter bagved
Måske kan man sige at det er en af de største bug/fejl/mangler ved siden
Altså at der åbenbart ikke står proffesionelle eksperter bagved
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 09:42 #58
Helt ening med olebole:
"Det er med andre ord Ekspertens brugere, der overhovedet gør sitet muligt ... så bør de ved Gud behandles med knap så total mangel på respekt!"

Men det har jo snart været diskuteret så mange gange, at det næsten er ufatteligt, at vi gider blive ved med at bruge så megen tid på sitet. IDG må da sidde og krumme tæer af bar flovhed.

busschou:
"Måske kan man sige at det er en af de største bug/fejl/mangler ved siden
Altså at der åbenbart ikke står proffesionelle eksperter bagved"
Der er ingen eksperter bagved - De sidder foran skærmen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 10:00 #59
Er den gal med "nye spm. email" igen ?
Avatar billede flim Nybegynder
08. september 2005 - 11:07 #60
En lille ting...

Men jeg fx i dette spørgsmål klikker et sted uden for denne kasse som man skriver i, så kommer der en javascript fejl.

(Klik fx til venstre hvor der står abbonér - ikke i kassen men på selve teksten).
Så skifter mit pæne IE-ikon i venstre hjørne til et gult udråbstegn.
Ikke noget der generer mig synderligt, men er vel stadigvæk en fejl :-)
Avatar billede flim Nybegynder
08. september 2005 - 11:09 #61
Og desuden...

Det lille opdater-ikon under Abbonér feltet - hvorfor er det kun for proffer?

Dvs man skal være medlem for at kunne opdatere siden vha den knap? Så alle vi andre skal flytte vores fede fingre op og trykke F5?

Burde den opdateringsfunktion ikke være for alle og ikke kun for medlemmer?
Avatar billede busschou Praktikant
08. september 2005 - 11:11 #62
flim >> hvis man een gang har besluttet sig for at der skal være forskel på proffer og ikke proffer så er det vel også fair nok at der er forskel ;o)
Avatar billede kenp Novice
08. september 2005 - 11:15 #63
En anden lille ting fra min side.

At teksten i bokse på forsiden m.v. ikek kan være inden for de felter.. det burde bare begynde på ekstra linie se billed http://danborg.org/bug1.jpg
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 11:48 #64
arne_v >> Der er vist problemer med alle e-mails på Eksperten - men jeg har på fornemmelsen, det bl.a. kommer anpå, hvor i DB-tabellen man ligger(?)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 11:51 #65
de "nye spm. email" er dukket op hos mig nu med nogle timers forsinkelse

jeg har hele tiden fået "aktivitet i spm. email"

og det er sket mange gange før

men du mener at der faktisk er forskel på brugerne - interessant
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 11:53 #66
-- og et forslag til forklaring på både mugs' anke over nede-tid mellem 5 og 6 og fejlen med fejl i Top-10-listerne:

-- jeg kan observere, at Eksperten kl. 05.00 opstarter cron-jobbet, som vedligeholder de forskellige lister og sikkert meget mere ...

-- tidligere har jeg observeret at denne opgave samlet tog ca. 7-8-9 minutter ...

-- men nu sker der det, at kl. 05.01 eller 05.02 (jeg opdaterer hvert 60. sekund !-) går forbindelsen til databasen (som ellers sikkert bare skulle have sendt den cachede side !-)

-- det sker ganske åbentlyst midt i batchen af cron-jobs, og så står Eksperten stille indtil kl. 06.00, hvor der efter et par minutter igen er gang i opdateringen af listerne ...

-- et gæt kunne være, at der sker fejl i et af cron-jobbene, enten fordi det er kodet forkert, eller fordi det ikke tager højde for udformningen af en post i databaserne (fejl i posten !-), kl. 6 tager databasen sig sikkert en indbygget regenererings-cron, hvor det så opdages, at et cron-job har lagt databasen ned, det skippes og resten udføres ...

-- og det cron-job, den går ned i, må så vare det, der opdaterer kategori-Top-10-listerne !o]
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 11:59 #67
Til overflow-'problemerne', som flere har nævnt (senest kenp):

Efetr min mening er det vidunderligt, linjerne i sideboksene ikke knækker. Når de nu engang er så smalle, ville de blive komplet uoverskuelige, hvis det var tilfældet. Sålænge det hele står i title-attributten er det ikke noget problem - så virker det bare som resten af Windows' programmer  :)
Til gengæld kan det være irriterende i kode-området, at lange linjer bliver 'klippet'.

arne_v >> Ja, zq er der forskel på os ... men det var nu ikke det, jeg mente  ;D

Der er - som roenving også anfører - programmatiske jobs, der ikke bliver ført til ende på E. Jeg kunne forstille mig, det kunne være et af problemerne i mail-systemet.
Der er så vidt forskellige oplevelser af E's mail-system - afhængig af, hvem man taler med - at noget peger i den retning .... eller måske bliver listerne i virkeligheden styret fra Dansk Tipstjeneste(?)  ;o)
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 12:01 #68
Og heller ikke jeg kan huske præcis hvad det er for koder, Eksperten spiser af, så dette er også en test:

<a href="" href="#" onclick="doSomething()" onblur="alert('er det fejlen')" onfocus="this.href='EllerErDenHer.html'">
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 12:01 #69
PS: Mit forslag til en løsning på: "Til gengæld kan det være irriterende i kode-området, at lange linjer bliver 'klippet'." - ville være: 'overflow-x:auto' i stedet for 'overflow:hidden'  :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 12:01 #70
nej, det var ikke det, Jes  ;D
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 12:06 #71
jeg er godt klar over hvad du mente

umiddelbart tror jeg ikke at det er i selve mail systemet, fordi det er tit at
det kun er een slags email som mangler og email systemet checker vel ikke
mail indhold inden det processer

men hvis de har forskellige scripts til at sende nye spm. og aktivitet i spm. email
ud måske
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 12:11 #72
arne >> enig i analysen. Jeg så E's kode for en del år siden. Godt nok kan meget være rettet, men indtil videre lader jeg alle fejl-muligheder stå åbne  ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 16:20 #73
Jeg kan godt se at søgningen er nævnt. Generelt synes jeg ikke at søgefunktionen kan bruges til så meget. Der kommer alligevel ikke andet end 2003 resultater frem.
Kan det ikke laves sådan at de nyeste spørgsmål man søger efter kommer først?
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2005 - 16:22 #74
bare man kunne sortere ville være fint for mig.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:08 #75
-- og denne kan vi jo ligesågodt få med: http://www.eksperten.dk/spm/646251 !-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2005 - 21:20 #76
" Jeg ville gerne skifte mailadresse på min nuværende konto, men det tillades ikke da den allerede benyttes til den gamle konto."

Jeg troede eksperten havde fået styr på det. Eksperten må _IKKE_ gemme vores email adresse efter at vi har deaktiveret vores konto! det er en personhenførbar oplysning og deaktiverer man sin konto har eksperten ikke ret til at ligge inde med den mere.
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:24 #77
Hæ - Hæ

Man kan snart ikke slå en prut uden den er personhenførbar (fy føj for et ord). Hvis I har hørt radioavis idag, vil I vide, at bibliotekerne ikke mere må sende en mail til lånerne om, at den og den bog nu er hjemkommet.

Hvem der bestiller hvilke bøger er nu "personhenførbar"!!
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:26 #78
Og mig der har bestilt "Fanny Hill"! Godt min sognepræst ikke bruger eksperten.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2005 - 21:31 #79
Det kan jeg så ikke tage stilling til men jeg er bestemt ikke interesseret i at et site som jeg ikke benytter mere ligger inde med min mail. Husk et ramaskrig det gav da eksperten pga database fejl gav samtlige brugere pro abonnement og ikke aktive brugere fik mail om dette.
Et andet problem der kom frem var også at ved ændringer i ekspertens betingelser så bliver brugerene ikke bedt om at acceptere dette. F.eks så kunne det være regler om hvornår de må sende mails ud der bliver ændret... har man ikke accepteret dette vil jeg også betragte det som spam.
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:35 #80
Godt ord igen > Lidt humor er vel ikke af vejen.

"Den der tager sjov for alvor, har forstået begge ting lige dårligt."
Piet Hein
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:38 #81
'Den som tager sjov for sjov
og alvor kun alvorligt
har forstået
begge dele dårligt'
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:40 #82
OK roenving > You win again
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:48 #83
It seems to be a no-win situation !-)

-- forhåbentlig er det næste gang en win-win-ting !-)
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:51 #84
Ok - Jeg må hellere slutte for iaften - Jeg skal jo tidlig op og logge på Kl 05:30 i håb om at eksperten er oppe. Den her diskussion må da få Admin op på tæerne :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
08. september 2005 - 21:51 #85
Hvis det er en Win-Win ting, så bør i hilse pænt med et dows-dows du.*G*
(Ja, den er plat, jeg ved det godt)
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:54 #86
>>Søren

-- så hedder det vel down-down ?-)
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 21:57 #87
D'Herrer!

det er ikke tilladt:

spamme, flame eller skrive indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:59 #88
*lol*

-- à propos Kommentar: mugs 08/09-2005 21:35:40 !-)
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 22:01 #89
Det var en fortalelse :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
08. september 2005 - 22:12 #90
Nu skriver Jes og jeg pr. definition ALTID relevante indlæg, uanset hvor forskruede de måtte opfattes af andre, det er kun fordi i ikke forstår vores sublime tankegang.*GMH*
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 22:14 #91
-- eller hvor forskruet vores tankegang opfattes !-)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 22:15 #92
Stakkels Snowball
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 22:15 #93
tænk engang
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 22:15 #94
alle de mails
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 22:16 #95
han får :o)
Avatar billede mugs Novice
08. september 2005 - 22:17 #96
Synd - eller hva'
Godnat.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 22:21 #97
Hrm, nu er en af de fejl, som er væsentlige, faktisk at vi coadmins får en masse ubrugelige mails om oprettelse af anmeldelser o.l., så den smule, denne tråd kan generere, er jeg helt sikker på, hurtigt tjenes ind, når der tages fat på rettelserne !-)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 23:51 #98
Roenving, Snowball
Jeg anmeldte denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/645904 for 2 dage siden.
Er det en fejl at tråden ikke er blevet lukket endnu?
I plejer da at være ret hurtige til at få lukket den slags tråde.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. september 2005 - 09:10 #99
Muligheden for Coadmins kan slette enkelte indlæg, så en hel tråd ikke forsvinder pga. et ulovligt link, alá:
http://herkandudownloadefilm.com
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2005 - 16:41 #100
boxer> Underligt.. de plejer at være hurtige.. og de har været skrevet noget i næsten 17 timer.. gad vide om de har et liv ved siden af.. :-)
Men jeg forstår godt hvad du mener..

fromsej> hmm... http://herkandudownloadefilm.com virker ikke.. :-)

/theSurfer
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2005 - 17:21 #101
- nu vi talte om e-mails, er denne tråd et ganske fint eksempel. Eneste måde, jeg kan vide, hvad der sker, er selv at kikke ... jeg får ikke det, der ligner en e-mail  :o|
Avatar billede snowball Novice
09. september 2005 - 17:28 #102
olebole: Jeg manglede også en hel del, men har lige fået over 20 på én gang ;o)

Jeg forsøger at opdatere listen i løbet af i dag med alle de ting der er kommet til siden jeg skrev sidst.
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2005 - 18:16 #103
- det er zq da noget fis, du får alle mine!  ;D
Avatar billede apo Praktikant
09. september 2005 - 21:24 #104
"Bemærk at det kun er deciderede fejl vi er interesseret i - der vil ikke blive udviklet nye features på nuværende tidspunkt!"

Hm... Kategoriseres det så som en fejl eller en manglende feature, at søgefunktionen fungerer som den gør (Eller rettere... _ikke fungerer_, som den gør)? :-)

Jeg vælger at se det som en fejl, at man ikke kan adskille forældede spørgsmål (fra det herrens år 1880 - eller deromkring), fra de spørgsmål der er relevante for året 2005. Det må da være en fejl :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
09. september 2005 - 22:21 #105
Citat: Boxer 08/09-2005 23:51:15
"Roenving, Snowball
Jeg anmeldte denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/645904 for 2 dage siden.
Er det en fejl at tråden ikke er blevet lukket endnu?
I plejer da at være ret hurtige til at få lukket den slags tråde."
Avatar billede snowball Novice
10. september 2005 - 16:47 #106
Så fik jeg opdateret listen:

simonvalter 07/09-2005 23:11:44

Punkt 1, 2, 7, 8 og 11 er tilføjer som fejl.

Punkt 3 kan jeg ikke lige gennemskue, for Accepter svar og Send indlæg knappen er jo 2 forskellige knapper, så kan ikke lige helt se hvordan man skal kunne sende de 2 ting på én gang!? Måske hvis man gør det i hvert sit browser vindue?

Punkt 4 og 9 er skrevet på som ønsker.

Punkt 5 er ikke en fejl - årsagen er også beskrevet i det spørgsmål du selv linker til.

Punkt 6 er ikke skrevet på nogen steder for det kan lige så godt være brugernes egen opgave. Det tror jeg vil være det letteste (og bedste).

Punkt 10 har jeg heller ikke skrevet på nogen steder, for tiden Eksperten er nede om natten skal gerne være blevet mindre når vi flytter over på nye servere og opgaverne dermed bliver fordelt ud over flere fysiske servere.

Punkt 12 er jeg ikke lige helt med på. Har du et eksempel?

olebole 08/09-2005 09:26:40

Jeg vil gerne skrive det på som en fejl, men jeg ved at IDG med det samme vil have et konkret eksempel. Hvis du, eller en anden, kan finde det, så skriver jeg det meget gerne på listen som en fejl.

Mht. flere tags i redigeringen af en artikel, så ved jeg der har været snak om at indføre en editor og lave andre forbedringer.

flim 08/09-2005 11:07:21

Det er tilføjet til listen.

roenving 08/09-2005 21:08:23

Det er tilføjet til listen.

fromsej 09/09-2005 09:10:48

Det er en CoAdmin ting, så det bliver der forhåbentlig gjort noget ved efter de generelle fejl på Eksperten bliver rettet :)
Avatar billede mugs Novice
10. september 2005 - 16:56 #107
snowball > Som jeg har tilkendegivet i min anmeldelse af din artikel er det et udmærket initiativ. Men -

- Hvad er formålet med dette?
- Er det ment som et vink med en vognstang til IDG?
- Læser de dette?
- Forventer du (eller vi) en tilbagemelding fra IDG?

IDG glimrer jo ved, at det sidste E-nyt er dateret 23 JUN 2005 hvori men meddeler, at de tekniske problemer nu skulle være rettet!! Så indtil videre må man jo konstatere at "Intet nyt ikke forandrer noget som helst".
Avatar billede snowball Novice
10. september 2005 - 17:03 #108
mugs:

<Hvad er formålet med dette?>

Formålet med dette er at få belyst hvilket fejl der er på Eksperten. IDG er ikke selv daglige brugere at Eksperten, så derfor kender de naturligvis ikke til de samme fejl som de daglige brugere af Eksperten.

<Er det ment som et vink med en vognstang til IDG?>

Nej, IDG har selv henvendt sig til os.

<Læser de dette?>

Ikke lige dette spørgsmål eller den artikel jeg har skrevet om det, men de samme informationer (og lidt til) er gemt i vores interne "bug tracking system" som vi bruger til at løse denne opgave.

<Forventer du (eller vi) en tilbagemelding fra IDG?>

Ja det gør jeg i høj grad, og vi har allerede hørt lidt til det.

Jeg ved godt at IDG er "bussemanden" i manges øjne, men denne gang tror jeg på at der nok skal ske noget - dette er vel nok det største initiativ IDG (efter min mening) har vist siden de overtog Eksperten.
Avatar billede mugs Novice
10. september 2005 - 17:10 #109
"Nej, IDG har selv henvendt sig til os."
Lyder meget positivt.

"Ja det gør jeg i høj grad, og vi har allerede hørt lidt til det."
Også positivt.

"Jeg ved godt at IDG er "bussemanden" i manges øjne, men denne gang tror jeg på at der nok skal ske noget - dette er vel nok det største initiativ IDG (efter min mening) har vist siden de overtog Eksperten."
Jeg er ligeglad hvem der er "bussemanden" - Jeg ønsker blot sitet kommer til at fungere efter hensigten.

Lad os se hvad der sker i fremtiden og jeg forventer en handlingsplan fra IDG der offentliggøres som f.eks. et E-nyt. Men jeg har nu en god gang sønderjysk skepsis i baghovedet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. september 2005 - 18:13 #110
snowball 10/09-2005 16:47:34
angående 5. når man accepterer et svar kan man skrive en kommentar på samme tid som det bliver submittet. Hvis man så har markeret svar istedet for kommentar bliver der lagt et svar, som godt nok ikke bliver accepteret men står som et svar efter spm er lukket.

4 kan jeg acceptere som et ønske men 9 er vel ikke så smart da det kan misbruges til at floode folk med email fra eksperten.(kan det godt nok også hvis man kun kan sende til den samme mail en gang pr submit)

5 mener jeg er en fejl det er ikke kun søgemaskiner.. jeg sidder tit om natten nogen gange lige efter eksperten er kommet op og jeg har lavet små eksperimenter hvor jeg bare ved at refreshe x antal gange kan få den til at stige betydeligt. mener jeg fik den op fra 300 til omkring 800 på et par minutter, jeg kan også lade være og så stiger den ikke i samme grad. Jeg er overbevist om at det ikke er en søgemaskine men mig der får det til at ske.

eksempel på 12.
http://www.eksperten.dk/artikler/182
scroll ned til "ejb-jar.xml = deployment descriptor" og se.
Der er en del artikler hvor man kan se sådan noget og det kan ikke være meningen at artikel skriveren skal sidde og rode med formateringen hvis det kan klares med at få den til at wrappe.
Avatar billede snowball Novice
10. september 2005 - 18:22 #111
simonvalter: Må lige se om jeg kan få testet punkt 5.

Årsagen til at punkt 9 ikke er angivet som en fejl, er at jeg på nuværende tidspunkt ikke anser det for at være et reelt problem eftersom jeg ikke har hørt om at det er blevet misbrugt. Er dog helt enig i at der bør gøres noget ved det.

Punkt 12 er blevet tilføjet som en fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2005 - 22:11 #112
re #12 så forsøger jeg faktisk selv at wrapper linier en gang imellem, men nogen
gange glemmer jeg det og andre gange synes jeg ikke at det er pænt
Avatar billede boxer Nybegynder
10. september 2005 - 22:12 #113
Kære Roenving og Snowball!

Jeg har nu henvendt mig til jer 2 gange i denne tråd. Jeg har stillet jer et spørgsmål og jeg synes egentlig jeg har gjort det på en ok måde.
Uden jeg føler at jeg er urimelig, forventer jeg faktisk at få et svar når jeg henvender mig til jer.

Spørgsmålet der er blevet stille er:
Er det en fejl at dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/645904 ikke er blevet lukket. Jeg anmeldte det for 4 dage siden - i har haft tid nok til at lukke og slukke. Ulovligheden af anmeldte spørgsmål fremgår tydeligt.

Er det også en fejl at coadmin har en "ignore" funktion som almindelige brugere ikke har :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2005 - 22:14 #114
snowball>

Det essentielle spørgsmål som jeg ser det er ikke om listen over fejl er 95% komplet
eller 99% komplet, men snarere hvornår de første 10 (eller 20) er fixet.

Har du nogen melding på hvornår arbejdet faktisk starter ?
Avatar billede snowball Novice
10. september 2005 - 22:29 #115
Kære boxer.

Personligt har jeg med vilje ignoreret dine indlæg vedr. 645904 eftersom det intet har med dette spørgsmål at gøre. Din anmeldelse skal nok blive behandlet når en CoAdmin har tid til det og det bliver "dens" tur (listen er ret lang lige pt.!)

arne_v: Jeg har tidligere i dag bedt om en status for den videre udvikling, så det håber jeg at få i næste uge.
Avatar billede mugs Novice
11. september 2005 - 07:20 #116
Helt enig med arne_v 22:14:39 og i fortsættelse af min kommentar Kl 17:10:16

Det vi har brug for er at der sker noget. Om det varer 1 uge eller 2 (eller for den sags skyld et par måneder) før alle fejlene er rettet er uden betydning. Det er viljen der tæller.
Jeg har ingen forstand på, hvor meget arbejde der ligger i at fejlrette eksperten, og er derfor heller ikke i stand til at give en tidsfrist. Jeg er for så vidt også ligeglad, blot der vises en vilje til at rette op på eksperten. Og lige så vigtige som viljen er, at der løbende informeres om tiltagene.

Det er for dårligt af IDG, at informationer om status og den videre udvikling skal gå gennem en coadmin. Det burde komme direkte fra hestens mund til kunderne. Jf. snowballs kommentar kl 22:29:39.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. september 2005 - 11:57 #117
Gentager lige:

jeg snakkede om var spørgsmål oprettet i kategorien Hardware:Generelt. De kan ikke åbnes (altså de gamle spg) Når man søger efter en løsning og åbner spørgsmål i den kategori (ved en tilføldighed) så vises ingenting... Blåt en blå baggrund i exp bjælkerne... Se: http://www.eksperten.dk/spm/591757
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 12:54 #118
>>pc-help

-- kan du ikke se det pågældende spørgsmål, for det kan jeg godt !-)
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 13:01 #119
Roenving -> tror det er et problem for dem som ikke er PRO.. eller coadmin
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 16:02 #120
snowball >> Ja, jeg tror såmænd gerne på, IDG gerne vil vide præcist, hvor i deres produkt, der er fejl - og hvordan de afhjælpes. Foreløbig har de jo ikke selv udvist vilje til at få underarmen ud af analporten og investere en smule energi i sitet!
Mon ikke, det var på tide, de i anstændig grad ansatte kompetent personale til at drive et website - eller i det mindste tog kontakt med nogen, der har erfaring med den slags?

I den tid, IDG har ejet Eksperten, har vi været udsat for en yderst uklædelig og arrogant behandling. På intet tidspunkt har de udvist interesse for sitet eller dets brugere - om det så skyldes dårlig økonomi, manglende kompetencer eller ligegyldighed ad libitum, skal jeg ikke kunne sige.

Før, jeg begynder at bruge min fritid på at debugge koden for IDG, synes jeg nok, det må være på sin plads, at de viser resultater ... eller i det mindste vilje til resultater. Indtil da må det være rigeligt, jeg bruger min fritid på at producere deres indhold - ganske gratis!

Foreløbig er det eneste, vi som E-brugere har modtaget fra IDG, en imaginær finger, tomme ord og en svag duft af Sorbits! Det er dybt beskæmmende og uværdigt!
Avatar billede mugs Novice
12. september 2005 - 16:14 #121
olebole > Sagt så klart at også IDG må fatte det. Hejt enig.
Avatar billede snowball Novice
13. september 2005 - 09:57 #122
olebole: Med min kommentar 10/09-2005 16:47:34 forventede jeg på ingen måde at du skulle bruge en masse tid på at finde/lave eksempler. Eftersom du melder det som en fejl, så håbede jeg blot på at du havde et konkret eksempel som du lige kunne "ryste ud af ærmet" :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 10:20 #123
snowball>

Noget nyt fra IDG om hvornår fixningen starter ?
Avatar billede snowball Novice
13. september 2005 - 11:03 #124
arne_v: Ikke konkret, men det sidste jeg har hørt er at Eksperten vil blive flyttet over på de nye servere her i løbet af ugen. Det skulle jo så hjælpe på de værste fejl med at vi ikke får mails og at der ikke kan oprettes forbindelse til databasen. Når det er på plads, så forventer jeg da at de går i gang med at rette de andre fejl vi har fundet frem til.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
13. september 2005 - 14:26 #125
jeg ville foreslå bedre hjælp
Avatar billede kenp Novice
13. september 2005 - 14:44 #126
også undrede jeg mig over hvorfor ingenproblem skrev her... (specielt når man ser nærmere på den bruger *GH*)
Avatar billede fromsej Praktikant
13. september 2005 - 15:21 #127
Han har lige fundet ud af at flytte prikken ned i Svar, i stedet for Kommentar, så der kan komme nogle point til huse.*LOL*
Her ses et virkeligt værdifuldt løsningsforslag, der i særklasse berettiger til at lægge svar så han kan få sine velfortjente point:
http://www.eksperten.dk/spm/647608
Avatar billede snowball Novice
13. september 2005 - 15:26 #128
ingenproblem er blevet deaktiveret. Det er desværre en gammel kending, så det er nok ikke det sidste vi har set til ham :|
Avatar billede boxer Nybegynder
13. september 2005 - 15:39 #129
Ja jeg kan godt huske ham. Rart at se når du er hurtig snowball ;o)
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 16:28 #130
tja og så nåede han også lige at lave en ubruglig artikkel
http://www.eksperten.dk/artikler/792
Avatar billede fromsej Praktikant
13. september 2005 - 18:19 #131
Ja, den kan vi vel narre en flink Coadmin (fedte-fedte) til at slette.
Avatar billede snowball Novice
13. september 2005 - 18:26 #132
Den er allerede "slettet". I dette "super" CoAdmin system vi kører med pt. så kan man bare ikke se det, for det eneste den gør er at fjerne den fra oversigterne. Man kan stadig tilgå artiklen hvis man kender nummeret.
Avatar billede mugs Novice
13. september 2005 - 18:35 #133
http://www.eksperten.dk/artikler/261

Hvad med at gøre arbejdet færdigt og fjerne "anmeldelsen" fra fjolset. Det tjener intet formålm at obstruere på denne måde. Bortset fra, at bufferzone ikke har fortjent denne offentliggørelse af artiklen.
Avatar billede snowball Novice
13. september 2005 - 18:49 #134
mugs: Ville gerne, men den feature er aldrig blevet implementeret (hvis den i det hele taget er blevet udviklet). Sørgeligt, men sandt!
Avatar billede mugs Novice
13. september 2005 - 18:52 #135
Hmm - Det kunne jo så være et forslag. Synd for forfatteren, at hans arbejde skal saboteres på den måde.
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2005 - 18:52 #136
Hold da op ... hvem har dog taget låget af hans petriskål?

Pudsigt, de slet ikke nævnte det i Test Nationen ... skonummeret _kan_ faktisk godt være væsentlig større end IK'en  :D
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 18:52 #137
hvad med at kontakte IDG og bede en lige fyre en UPDATE af i PHPMyAdmin ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 22:37 #138
Og med hensyn til bemeldte person kan IDG så ikke kontakte forældre/ISP/politi
og få budskabet til at trænge ind ?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 09:28 #139
BUG:
Under "Artikler" søges på en forfatter som har lavet over 20 artikler. Fx arne_v..
Klik dig ind på side 2. NU kommer du frem til side 2 på den samlede artikkeloversigt.
Avatar billede snowball Novice
15. september 2005 - 11:29 #140
gartzen: Det står allerede på listen ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2005 - 11:46 #141
noget nyt om hvornår arbejdet starter ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. september 2005 - 13:14 #142
yeps: aldrig :-)

/theSurfer
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 13:17 #143
man skal da aldrig sige aldrig, en skønne da bliver eksperten vel solgt til et mere seriøst firma end IDG ;o)
Avatar billede roenving Novice
15. september 2005 - 13:28 #144
Vi har faktisk fået en melding igår, så nu skulle der ikke være langt til en prioriteret liste over problemerne og derefter en plan !-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2005 - 13:31 #145
- der er nu noget trygt ved gode, gamle, letgenkendelige løfter  :)
Avatar billede roenving Novice
15. september 2005 - 13:37 #146
*lol*
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 13:40 #147
hvis så bare ikke planen siger 5år eller mere..så går det jo nok ;o)
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 13:46 #148
Kommentar: roenving

IDG:

Det har jeg aldrig sagt, og lad mig gentage...det har jeg aldrig sagt.

Vi har intet fejet indunder gulvtæppet!
Avatar billede roenving Novice
15. september 2005 - 13:52 #149
(Har vi noget gulvtæppe ?-)

-- men I kender vel problemet med projekter i større organisationer, hvilket jeg delvis tolker det, jeg kan se forløbet som ...

-- først fastlægger man projektets omfang, derefter skal indholdet fastlægges, så skal der sættes en økonomisk ramme, så skal der vælges folk/partnere til projektet, og så først begynder det at rulle ...

-- men der mangler så stadig partnerens behandling af sagen og tilbagemelding omkring prioritering og hvad der er realistisk at nå¨indenfor de afsatte rammer, der er vi nu kommet til !-)
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 13:56 #150
og alt det kunne undgåes hvis man generelt set havde gidet at have bare så lidt som en deltids admin ansat til at have taget små problemerne i opløbet ikke sandt? Sådan ser jeg det, typisk at man sparer og sparer indtil det virkelig er ved at gå galt, og så putter man penge i kassen, og så når det virker, så starter vi forfra igen, tør jeg næsten sætte min pension på
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 13:58 #151
De har vist planlagt siden sidste rev af E :D

Tror de bygger på "Rom blev ikke bygget på en dag" modellen.

Personligt arbejder jeg på "nej men den blev drukket på en dag" modellen
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 14:00 #152
ja og kastet op på en time :p
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 14:04 #153
Hvor mange af disse

    * bearhugx
    * eagleeye
    * exp
    * fcs
    * n0rmality
    * razor
    * roenving
    * snowball

Er i grunden stadig officielt coadmins. Ser dem mere sjældent end overskud på min bankkonto
Avatar billede snowball Novice
15. september 2005 - 14:31 #154
huset: Det er alle på listen sådan set. Eneste undtagelse er nok bearhugx der aldrig deltager i noget som helst og ikke har lavet CoAdmin arbejde i 1½ år eller noget i den stil (spørg' mig ikke hvorfor han stadig er CoAdmin!)
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 15:25 #155
er man ikke automatisk coadmin indtil "nogen" vælger at holde valg igen?
Avatar billede snowball Novice
15. september 2005 - 15:26 #156
Ikke nødvendigvis. Vi kan godt selv fjerne vores CoAdmin status.
Avatar billede mugs Novice
15. september 2005 - 16:29 #157
Apropos coadmin.
Hvor meget tid briger I i gennemsnit om dagen. Har selv overvejet at stille op, men har været bange for at melde mig til noget, som jeg alligevel ikke har tid til.

Måske lidt informationer om coadmin arbejdet under "Info"?
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 17:08 #158

Vel ikke noget du mener seriøst!?
Til et firma med SÅ lidt styr på, samt en SÅ udskældt stilling *G*

Exp ser man da heller ikke meget til. Så ja hvorfor ikke få nogle nye til med friske batterier.
Avatar billede mugs Novice
15. september 2005 - 17:15 #159
huset > Det kan jo ikke nytte noget at vi alle sammen blot står på sidelinien og skælder ud. Vil du gøre noget effektivt, er du nødt til at være med der, hvor du har en chance for at blive hørt.
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 17:31 #160
Vi er enige, men du kan jo se hvor hæmmet de nuværende er/har været.

Så længe systemet bag E ikke fungere, og så længe E er så nedprioteret, så nytter det jo intet.

Snowball>> Er der newz på vej omkring karma. Ville være rart at slippe for de metalt forstyrret mennesker der dagligt hygger sig i min profil!
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 17:34 #161
huset >> der er jo ikke nogen bug i karma systemet andet end man ikke kan se karma givet for et og andet stykke tid siden. Folk kan skrive ligeså grimt og belastende de ønsker det da dette tilsyneladende er den officielle holdning til brug af anonym karma ;o)
Avatar billede mugs Novice
15. september 2005 - 17:36 #162
busschou > karma beregnes ikke korrekt. Min karma siger 91%, og det er ikke korrekt, den skal nærmere være 97
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 17:37 #163
Kunne være skægt at IDG satte navn på karma uden at fortælle det. Damn folk ville få røde øre *G*
Avatar billede busschou Praktikant
15. september 2005 - 20:04 #164
mugs >> det gør den højst sandsynlig ikke!, Der er større chance for at du har fået tildelt karmaer som du ikke kan se og du derfor ikke kan se tæller med i udregningen, jeg tror dette er taget på som et punkt :o)
Avatar billede mugs Novice
15. september 2005 - 20:08 #165
Så er det vel ogå en bug, al den stund at karma man ikke kan se ikke bør medregnes, ellers bør der gøres opmærksom på forholdet, hvad man vælger er ligegyldigt for mig. Og du har ret i, at det er på listen. Jeg opponerede blot på din kommentar:

"der er jo ikke nogen bug i karma systemet andet end man ikke kan se karma givet for et og andet stykke tid siden."
Avatar billede busschou Praktikant
16. september 2005 - 07:03 #166
mugs >> om det er et bug at karmaen ikke vises eller om det er en bug at den alligevel er regnet med kan man jo så diskutere, jeg mener de burde genskabe den tabte karma, men det er sikkert ikke muligt

Man kan også diskutere hvorvidt det er meningen at karma for deaktiverede/slettede brugere stadig skal følge een, da en del af disse brugere jo er deaktiveret pga dårlig opførsel
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 07:44 #167
jeg er ret sikker på at de gamle karma tekster findes - selve vurderingen tæller
jo med i gennemsnittet

permanent slettede brugere bør nok have slettet både karma og artikel vurderinger
men ikke brugere som midlertidigt har stillet deres konto på standby

slettet = markeret som ugyldig og ikke talt med, fordfi man jo aldrig sletter i
en database
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 21:10 #168
nu er det fredag aften

der er gået 2 uger siden snowball startede denne tråd

der er så vidt jeg ved ikke fixet en eneste bug

status lige p.t. er at der er email problemer - jeg får ihvertfald ikke
"nye spm. email"

:-(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 21:40 #169
og nu vælter de ind
Avatar billede snowball Novice
16. september 2005 - 21:49 #170
arne_v: De nye ændringer er heller ikke blevet sat i værk endnu. Vi kører altså stadig på den samme ene server der skal lave det hele.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 21:51 #171
hvornår flyttes der til en anden server ?

hvornår starter bug fixing ?

(og undskyld hvis jeg lyder som en LP der har sat sig fast i samme rille)
Avatar billede snowball Novice
16. september 2005 - 22:33 #172
Planen var vist at det egentlig skulle være sket i denne uge (altså det med de ny servere), men vi har så senere fået at vide, at de ville overveje om de ville rette nogle flere fejl inden de flytter.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2005 - 22:34 #173
"rette nogle flere fejl"

er der rettet nogen fejl ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2005 - 22:39 #174
Arne, ikke så sarkastisk.*GH*
Avatar billede snowball Novice
17. september 2005 - 08:06 #175
Ja, der er rettet nogle fejl. Læs selve spørgsmålet igen!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2005 - 09:43 #176
er det

"Af større ændringer til den nye version kan f.eks. nævnes at der nu bruges en mySQL failover løsning, hvilket meget gerne skulle resultere i bedre oppetid og ikke så mange "Der kan ikke etableres forbindelse til databasen" beskeder. Derudover vil Eksperten benytte en separat server til udsendelse af mails, så vi i fremtiden gerne skulle få alle vores mails tilsendt noget hurtigere."

du tænker på ?
Avatar billede snowball Novice
18. september 2005 - 11:30 #177
Ja.
Avatar billede roenving Novice
18. september 2005 - 17:03 #178
Så fik jeg et eksempel på kode-spiseriet: http://www.eksperten.dk/spm/649027, de første 3 indlæg !-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2005 - 22:10 #179
den seperate mail serveren er vel ikke implementeret endnu ? eller ?
Avatar billede snowball Novice
19. september 2005 - 07:56 #180
roenving: Fint - jeg tilføjer det til listen :)

arne_v: Med ref. til mit indlæg 16/09-2005 22:33:15, så nej - de nye servere er ikke i funktion endnu (tvivler i hvert fald på at IDG har arbejdet på det i weekenden!)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2005 - 12:04 #181
jeg fik også alle weekendens "nye spm. email" i nat !!
Avatar billede nielle Nybegynder
19. september 2005 - 22:23 #182
Hvis jeg gåer ind på:

http://www.eksperten.dk/spm/PDA/

- og trykker på PDA i "brødkrummen" øverst får jeg en 404-fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2005 - 02:04 #183
Da E for et lille år siden var nede mange gange om dagen, dér var der zq stil over fejlsiderne! Noget à la:
  "Serveren er desværre nede. Fortsætter det, bedes du sende en mail til webmasteren"
- efterfulgt af en e-mail-adresse, der først kunne sendes til, når serveren igen var oppe!  :D

Den side var det mest aktive dokument på E gennem menge måneder - indtil der var en overbærende sjæl, der hviskede "GMail" i retning mod IDG's kontorer ved fyraftenstid, hvor personalet igen var ved at vågne i deres små pupper  :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2005 - 02:07 #184
"This is not a bug. This is a feature!
Please report annoying faetures to webmaster"  ;o)
Avatar billede snowball Novice
21. september 2005 - 20:47 #185
Til information (nok mest til Arne ;)) kan jeg fortælle at de rent faktisk er begyndt at rette de første ting i den lange række af fejl - dog ikke i den version af Eksperten som vi bruger nu, men i en version som bliver tilgængelig på et senere tidspunkt (hvornår ved jeg ikke!).
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 17:42 #186
jeg synes at det er godt at de er gået igang med at rette

jeg tvivler på at der er de testere/test scripts/test tools som gør
den angivne udviklings metode sund

jeg synes bare at de skulle fixe 2-3 fejl, smide dem på og se om de
virker og hvad der evt. er af hovsa side effects
Avatar billede snowball Novice
23. september 2005 - 14:10 #187
Så kom IDG selv med lidt mere info (E-Nyt) :)
Avatar billede mugs Novice
23. september 2005 - 17:30 #188
Det var på tide men en meget positiv udmelding. Lad os nu se om det holder.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 21:08 #189
snowball>

Har I fået en liste over de ting som bliver rettet ?
Avatar billede snowball Novice
24. september 2005 - 10:49 #190
arne_v: Hvis ellers udviklerne husker at opdatere vores bug tracking system (hvilket de umiddelbart gør), så ja, så kan vi se hvilke fejl der er blevet rettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2005 - 13:33 #191
Det lyder faktisk ret godt. Det lyder nemlig som et rigtigt bug tracking system
(altså ikke bare et Excel regneark med en liste).
Avatar billede snowball Novice
24. september 2005 - 14:48 #192
Vi bruger Mantis som bug tracking system - http://www.mantisbt.org/
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 19:10 #193
det ser helt OK ud

og sådanne systemer er gode

man glemmer ikke fejl

og managere har det med at lave udtræk som viser hvormange åbne sager der
er (og insistere på at antallet skal nedbringes)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 23:37 #194
tør I offentliggøre hvilke bugs på listen som forventes fixet i morgen eftermiddag ?

:-)
Avatar billede snowball Novice
28. september 2005 - 22:18 #195
Jeg opdaterer http://www.eksperten.dk/artikler/786 når udviklerne har fået opdateret vores bug tracking system.
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 05:38 #196
Ny bug:

Når jeg modtager en mail og vil åbne spørgsmålet fra min mail, er jeg ikke logget ind, selvom jeg har bedt om automatisk log in. Når jeg f.eks herefter åbner din artikel (stadig uden at være logget in) så er jeg logget på, jeg lukker herefter din artikel og vender tilbage til dette spørgsmål, og så er jeg ikke logget på.

Hvis jeg åbner eksperten fra min internet browser er der ingen problemer, jeg er logget på med det samme.

Men noget positivt er der da sket - Nu kan jeg første gang i månedsvis logge på tidligt om morgenen.

Samlet score for din artikel er iøvrigt 247%. Alene den sidste tildeling ligger på over 6000% - Fandme en god artikel :o)
Avatar billede kenp Novice
29. september 2005 - 08:09 #197
mugs -> du skal sætte den til at huske login på både exp.dk og eksperten.dk :)
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 09:43 #198
exp.dk - Hvad er det?
Jeg skal blot gøre som jeg altid har gjort og trykke på log ind på eksperten.dk
Avatar billede kenp Novice
29. september 2005 - 09:53 #199
ja men mails herfra står med link til exp.dk og ikke eksperten.dk så det er faktisk 2 forskellige login man skal gøre for at det sker automatisk. for mail links er dette http://exp.dk/spm/645643 så hvis man ikke har sat den til at huske login der så er man logget ud..
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 10:47 #200
Det kan ikke være meningen at der er ændret procedüre uden der er givet besked om det. Men nu fungerer det.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 10:54 #201
det er sikkert heller ikke en ændring der er lavet med vilje

men det er da nu en mindre detalje

hvis mail virker stabilt, top 10 virker etc. så er det da fremskridt
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 19:22 #202
kenp > Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der står med link til hvad. Jeg har altid logget på eksperten.dk med eet login. Og sådan skal det jo være, idet der på login siden ikke er nævnt, at man skal logge ind flere steder. Hvis procedüren er ændret har man at offentliggøre det.

arne v > Ja - det er en mindre detalje ligesom så mange irriterende småfejl. Hvad der er vigtigst er en smagssag. F.eks synes jeg, at login fejlen er vigtigere end top 10. Men hamrende ligegyldigt med det. Det vigtigste er, at der er skred i fejlretningen.

Desuden er login igen fejlbehæftet. Det har ellers fungeret i en kort periode i eftermiddag.
Avatar billede boxer Nybegynder
29. september 2005 - 19:33 #203
Mail virker ikke stabilt :o/
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 19:42 #204
mail har virket fint for mig siden i går aftes
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 19:45 #205
Mail fungerer også fint her. arne v's sidste indlæg er modtaget her Kl 19:45.

Arne > Fungerer dit login automatisk?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 19:46 #206
ja

jeg måtte dog også logge på på eksperten.dk og exp.dk men siden har det virket fint
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 19:51 #207
Når jeg søger efter:

http://www.exp.dk/

og åbner den, så er jeg logget på. Men ikke når jeg åbner et spørgsmål gennem min mail.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 19:52 #208
mails bruger ikke www.exp.dk men kun exp.dk
Avatar billede snowball Novice
29. september 2005 - 20:04 #209
Mail virker fint her, og det samme gør login :)
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 20:07 #210
Hvad f..... gør jeg så galt. Kan det være fordi jeg bruger en maskine på arbejde og en anden herhjemme. Jeg har en cookie fra eksperten.dk.
Avatar billede snowball Novice
29. september 2005 - 20:11 #211
Jeg logger også på Eksperten fra flere forskellige steder, og efter at have logget ind 1 gang fra hvert sted efter den nye version blev lagt online i går, så har det virket som normalt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:12 #212
ingen problemer hverken fra arbejde eller hjemmefra
Avatar billede mugs Novice
29. september 2005 - 20:13 #213
hmmm
Avatar billede mugs Novice
30. september 2005 - 08:23 #214
Log in problemet er løst. IE Privacy Keeper skulle blot registrere og beholde en cookie fra exp.dk.

Hvor dum kan man være?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2005 - 13:32 #215
Mails virker lidt for godt i dag, er jeg mon den eneste som får en lang stime af mails fra den 27/9 ?

Mange af dem har jeg modtaget før. Men måske de genudsendes for at være sikker på at de  er kommet ud efter omlægningen?
Avatar billede kenp Novice
30. september 2005 - 13:36 #216
ahhh pjat... hvd gør 1000 mails ;) (bliver dog alle taget som spam da deres opsætning af mail ikke er den samme som sidst...)
Avatar billede busschou Praktikant
30. september 2005 - 13:43 #217
jeg oplever lige nu at uanset hvad jeg gør og hvilken kategori jeg går ind i, så uanset om jeg sorterer faldende eller stigende, ja så står de ældste spørgsmål altså øverst, hmm hmm hmm og så er der sku langt bladre selvom pagingen nok virker
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2005 - 13:47 #218
Måske skulle jeg bare skifte adressen til min gmail :)

Men hellere 100 for meget end 10 for lidt, var det nu en nyindsneget fejl skulle de såmænd bare have mulighed for at rette den... Det var ikke ment som brok :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2005 - 10:53 #219
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2005 - 00:51 #220
softspot >> Hvis ikke det er for sent, har jeg en lille tilføjelse til listen  :)

Når folk kommenterer en artikel, kunne det være fint, om man kunne svare den enkelte bruger - i stedet for at skulle skrive kommentarer til i bunden af artiklen, som refererer til brugerkommentarer længere nede.

Af og til kommer folk med kommentarer, der bunder i misforståelser - og dem ville det være hensigtsmæssigt, om man kunne kommentere på. Det er jo ikke nødvendigvis p.gr.a. dårlige formuleringer i artiklen, at noget misforståes ... selvom det vel altid bør resultere i en vis selvransagelse. Ingen artikel er så god, at den ikke kan have gavn af en kvalificeret debat  :)

Måske er ønsket nok i det hele taget en bedre mulighed for at kommentere på artikler og besvare kommentarer, end den enkelt-linjes mulighed, der idag eksisterer ... den ene vej.

Det er ikke et høj-prioritets issue for mig, men på et eller andet tidspunkt af genoprettelsen af sitet, ville det være rart, om man kunne se på det  :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2005 - 00:53 #221
Baahhhh .... den kommentar var naturligvis til snowball. Havde vist et andet spm. kørende i nabocellen til den, der behandlede dette ... sorry  :D
Avatar billede snowball Novice
08. oktober 2005 - 10:35 #222
olebole: Jeg ved at hele artikel systemet mere eller mindre helt skal ombygges, så der sker ændringer i både den måde man skriver artikler, og den måde man vurderer og betaler for en artikel. Dit forslag har været nævnt før, så mon ikke også der bliver taget højde for det når den tid kommer (hvilket desværre først bliver engang i 2006)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 10:42 #223
snowball>

fik du noteret problemet i det link jeg smed ?
Avatar billede snowball Novice
08. oktober 2005 - 10:54 #224
Det er tilføjet nu :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:49 #225
Jeg har lige lagt en karme i din artikel snowball
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:52 #226
Jeg synes der er sket nogle underlige ting, efter sitet er blevet flyttet. Leger de løbende med koden, på det site som er i luften?
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:02 #227
den der support fejl er også tilbage
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:03 #228
Det er sgu lidt pinligt
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:17 #229
http://www.eksperten.dk/spm/616661

er også tilbage igen
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2005 - 18:48 #230
- fedt at vide, snebolden ruller. Nu har jeg ventet siden 1999, så 'først engang i 2006' er jo ikke ret længe  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2005 - 04:57 #231
Er der mon nogen, der ved, hvilken faktor, 'Online Brugere' tallet på forsiden multipliceres med? 824 brugere, online kl. 05:00, søndag morgen ...?!??!!!

Hmmmm ... det næste bliver vel, man påstår, Dolly Parton sover på maven - eller at Paven aldrig har 'leget' med sig og 'sin'  :D
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2005 - 05:13 #232
Nu kender jeg hverken Doly Parton eller Paven rent personligt. Men jeg har dog hørt, at Dolly Parton ofte ligger på maven, så hendes oldebørn kan bruge hende som vippe.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. oktober 2005 - 09:15 #233
Ja, og hendes BH er syet af Frelsens hær og en sydamerikansk diktator.
Frelsens hær til at rejse de faldne, og diktatoren til at samle masserne.
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2005 - 09:31 #234
ksoren: Er du venlig lige at skrive en mail til coadmin@list.idg.dk om hvordan du udnytter de fejl (har dog en fornemmelse), sådan så vi (igen) kan få dem rettet hurtigst mulig? Tak.

olebole: Antallet af online brugere er ofte misvisende hvis der lige kommer en søgemaskine forbi ;)
Avatar billede roenving Novice
09. oktober 2005 - 18:52 #235
-- så fandt jeg en til af de der javascript kode-fejl: http://exp.dk/spm/651526 !-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2005 - 02:23 #236
snowball >> det må helt afgjort betyde, der konstant står en søgemaskine og malker Eksperten  ;o)
Nej, du ... sagen er, at 'online-bruger' scriptet enten er skrevet af en amatør - eller en platugle, der forsøger at få tallet til at se bedre ud.
Sekundet efter, det natlige cronjob er kørt, har Eksperten mange hundrede online-brugere - og hvis man tester lidt på, hvad der sker med tallet, når en klient kalder et dokument på E, kan man se, der er noget fuldstændig tosset  ;o)

Så vidt jeg kan se, er vi iøvrigt tilbage til 'gamle tilstande', hvad angår e-mails.

Mit forslag er, at IDG begynder at tage brugerne alvorligt - og erkender, man ikke evner at administrere et site som Eksperten. Det må være på tide, IDG overvejer at sælge 'det rådnende lig' videre til nogen, der besider de nødvendige kompetencer.

Den adfærd, der for tiden udvises fra IDG's side, vidner om grænseløs mangel på kunnen - alternativt grænseløs arrogance. Uanset grunden, er det _DYBT_ pinligt for IDG.

Man kunne sagtens forestille sig, (konkurrerende) medier som E-Pressen.dk, ComOn.dk, m.fl. med kyshånd ville tage imod artikler om IDG's øjensynligt manglende IT-kompetencer.
Derfor er det nok lidt uheldigt, hvis Ekspertens brugere får det indtryk, at mulighederne for at opnå forbedringer er udtømt - og dermed føler sig tvunget ud i at søge alternative løsninger.
Der er grænser for, hvorlænge folk finder sig i at blive skidt ned ad nakken!
Avatar billede snowball Novice
27. oktober 2005 - 07:46 #237
olebole: Nu vil jeg så lige tage IDGs side for et kort øjeblik.

IDG har rent faktisk erkendt, at de på nuværende tidspunkt ikke har det der skal til for at drive Eksperten på en fornuftig måde. Vi kan godt blive enige om at de var lang tid om at finde ud af det (eller i det mindste erkende det offenligt), men det er altså sket. Første skridt i den process var at få en ekstern host til at stå for driften af Eksperten (http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=152).

Derefter har IDG fået eksterne udviklere til også at stå for vedligeholdelsen og udviklingen af Eksperten (http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=154). Det er i øvrigt det samme selvskab som hoster Eksperten. Det samarbejde har vi, heldigvis, set de første resultater af (http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=157) og flere skulle meget gerne være på vej.

Problemet med ovenstående er blot, at udviklerne kun har fået tildelt et begrænset antal timer som de må bruge til at udvikle på Eksperten. Hvor mange timer der er tale om, vil IDG ikke umiddelbart ud med, men det er nok desværre ikke voldsomt mange timer der er tale om. Årsagen til det kan man egentlig godt forstå, for IDG har planer om at gennemgå Eksperten fra A-Z i starten af det nye år, og derfor vil det være lidt spild af penge at få eksterne udviklere til at brænde en masse timer af på noget som alligevel måske helt bliver "skrottet" til foråret. Selvfølgelig skal Eksperten fungere og de værste fejl skal rettes, men det er jo netop også det de stille og roligt er i gang med.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2005 - 11:58 #238
jeg har sagt det før - jeg er meget skeptisk over for "lav det hele om" konceptet

medmindre IDG vil spendere de millioner der skal til for at lave en kvalitets løsning
så risikerer man nemt at få et ny system med X nye fejl

jeg synes at man skulle sænke ambitions niveauet lidt, tage et modul af gangen
(fomatering af tråde, point systemet, artikel systemet, karma systemet etc.),
rette alle kendte fejl og ændre uhensigtsmæssigheder og tilføje nye features,
med en hyppig release cycle (max. 2 måneders dev + tage i brug + 1 måneds
rette hovsaer og så videre til næste modul)
Avatar billede snowball Novice
27. oktober 2005 - 12:30 #239
arne_v: Der er pt. ikke tale om at lave en Eksperten V5 - beklager hvis min kommentar blev opfattet sådan.

Meningen med det IDG vil lave, er netop at gennemgå alle "moduler" og få rettet alle de fejl der nu måtte være.
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2005 - 11:50 #240
snowball >> Der er ikke tale om 'de sidste måneders driftsfordtyrrelser'!

Bevares, når nogen spørger til min alder, joker jeg af og til med: "25 og nogle måneder" - og det er sådan set ikke helt løgn, selvom det efterhånden drejer sig om over 300 måneder. Hvorfor mon jeg kommer i tanker om det i denne forbindelse?  ;o)

IDG er kan sagtens skrive om IT, hvilket vel også er deres egentlige metier. De har på skrift luftet et utal af ubrugelige planer og deadlines ... men har endnu stort set intet kunnet præstere.
Jeg har svært ved at se, hvad jeg skal bruge endnu nogle tomme, ligegyldige skriverier til. Planer om begyndelsen af næste år ... hvis ikke det er topmålet af ligegyldighed og arrogance - så ved jeg ikke, hvad det er. Hvorfor tager de dog ikke bare underarmen ud af gaskanalen og opfører sig anstændigt ...?!??!!!

Hvad IDG angår er 'troværdighed' et fremmedord skrevet med små kyrilliske bogstaver på bagsinden af månen.

Don't tell us ... show us!
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2005 - 11:53 #241
PS: jeg har endnu ikke fået en mail om dette spm, vedr. Arnes ene og dine to kommentarer. Jeg gentager:
    E-mail-systemet er hele hjertet i et forum som Eksperten!
Avatar billede Syska Mester
07. december 2005 - 16:50 #242
Hvornår sker der noget... artikel fejlen (den med folk der har over 20) er ikke rettet endnu... kan da ikke tage mange minutter....

// ouT
Avatar billede snowball Novice
07. december 2005 - 16:58 #243
buzzzz: Mange af de fejl der står på listen, tager ikke ret mange minutter at lave. Alligevel sker der desværre ikke ret meget. IDG har været mere eller mindre tavs siden de kom med de første par rettelser :|
Avatar billede mugs Novice
07. december 2005 - 16:59 #244
Og pointfejlen ved tildeling af karma. Jeg har en samlet score på 1075 med ialt 11 karma. Det er = en samlet karma på 92% efter ekspertens beregning. Det kanj godt være, at der medregnes gasmle karma man ikke kan se. Men så burde det skrives, at der ligger flere karma til grund for den samlede vurdering. Som det er nu kan vi kun antage, at der er fejl på eksperten.
Avatar billede mugs Novice
07. december 2005 - 17:00 #245
snowball > IDg er ligesom et barn - Det skal holdes til ilden for ikke at miste interessen.
Avatar billede snowball Novice
07. december 2005 - 17:05 #246
mugs: Beregningen vedr. karma burde være god nok. Problemet er blot at karma'er der er givet før ca. 1. januar 2005, ikke vises.
Avatar billede mugs Novice
07. december 2005 - 17:09 #247
snowball > Ja det skal den nok være, men for den bruger der ikke ved dette, ser det ud som om der er fejl på siden. Og det er da amatøragtigt at vise en beregning, der samtidig ikke viser hele beregningsgrundlaget.
Hvem er det nu herinde der har en lystfiskerside. Hvis han lavede en sammentælling af vægten på alle fangede fisk men ikke viste alle fiskene blev han da helt til grin. Og her mener jeg IDG er til grin, for de kan ikke lave en simpel beregning :o)
Avatar billede Syska Mester
07. december 2005 - 19:41 #248
og der er nogen der betaler for den her service..... synes det er alt ude, synd at de ikke gør mere for at gøre det hele mere brugervenligt.....

har snart helt droppet at søge, den funktion virker ikke altid optimalt, spørg mig ikke hvorfor.... men selvom teksten er i et spm, finder man det alligevel ikke... :-( nedtur.

Håber snart der sker noget.

// ouT
Avatar billede snowball Novice
07. december 2005 - 22:13 #249
Jeg har tidligere på aftenen skrevet en mail til IDG, og spurgt om der snart er nye rettelser på vej. Så må vi se hvornår de finder tid til at svare.
Avatar billede mugs Novice
07. december 2005 - 22:14 #250
Venter spændt.
Avatar billede Syska Mester
08. december 2005 - 17:50 #251
Meget.....
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 08:47 #252
Indlæg nr. 252 i denne tråd vil mere eller mindre være spam. Dog handler den om at gøre eksperten bedre.
Se her:
http://exp.dk/spm/671394
Avatar billede Syska Mester
12. december 2005 - 12:37 #253
tjaaaa, IDG er bare for langsom, hvis jeg selv havde tiden havde jeg lavet et bedre site.... men jeg håber snart der er nogel der gør det hvis ikke IDG retter de fejl...

Og så at man ikke kan blive påmindet om når der kommer nye indlæg i en tråd, er også træls :-(.... så kan man selvf betale pro medlem skab, eller også kan man bare lige smide en lille kommentar med at man lytter med :-), det giver jo ingen mening *sry*

// ouT
Avatar billede snowball Novice
12. december 2005 - 12:43 #254
buzzzz: Der er allerede nogen der har lavet et nyt site som Eksperten. http://www.uniteit.dk/ er lavet af mere eller mindre tidligere brugere af Eksperten.

Hvis du abonnerer på en tråd, så skulle du også gerne få en mail når der kommer et nyt indlæg i spørgsmålet. Et Pro medlemskab gør blot at man kan få teksten af indlægget send med mailen.

Mht. blot at "lytte med", så kan du sende en tom besked, altså blot klikke på Send knappen uden at skrive noget - så abonnerer du på tråden uden at skrive en "jeg lytter med besked" :)
Avatar billede Syska Mester
12. december 2005 - 15:51 #255
hmmmm, okay, den funtion virker ikke speciel logisk, men vil da prøve den en gang :-)

tak for input

// ouT
Avatar billede Syska Mester
12. december 2005 - 16:21 #256
Eller rettere måden den er lavet på :-), hvis man ikke lige ved det :-)

// ouT
Avatar billede thill Nybegynder
15. februar 2006 - 14:45 #257
Ændring af E-Mail adresse, modtager ikke godkendelses mail..

Jeg har forsøgt at ændre min mail adresse på eksperten og får følgende melding efter indtasning af ny Mail adr.

"Du har anmodet om ændring af E-Mail adresse. Ændringen vil først træde i kraft når du har godkendt den nye E-Mail adresse. Dette gøres via den E-Mail der netop er sendt til dig.
Dine data er nu opdateret"

Men jeg modtager ikke nogen.... har ventet i 2 døgn nu men stadig ingen mail

Skal jeg bare væbne mig med mere tålmodighed, eller er der et issue her??
Avatar billede snowball Novice
15. februar 2006 - 15:00 #258
Har du tjekket at mail'en ikke er blevet fanget af et spam filter?

Prøv evt. at ændre emailen igen.

Men dybest set ville det ikke undre mig hvis der er en fejl :|
Avatar billede thill Nybegynder
15. februar 2006 - 15:07 #259
Deaktiverede mit spamfilter på min mailserver da den ikke kom igennem første gang, for jeg tænkte netop det samme.
Men mit spamfilter er ellers sat op til at smide den slags in i en dertil indrettet mappe, og der var den heller ikke
Avatar billede htmlkongen Novice
28. december 2006 - 15:47 #260
Avatar billede snowball Novice
28. december 2006 - 18:58 #261
htmlkongen: Mindre detalje ;) Vista kategorien blev oprettet manuelt og åbenbart ikke helt korrekt, men det vigtigste er vel at man kan stille spørgsmål.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. januar 2007 - 23:12 #262
Jeps det er helt sikkert, men det "tæller" vel stadig som en bug der skal fixes :)

Godt nytår
Avatar billede snowball Novice
04. januar 2007 - 08:00 #263
Der bliver næppe fixet noget i denne version af Eksperten eftersom en ny version er godt på vej. Status før jul var at de grundlæggende ting var ca. 50% færdigkodet, men der kommer sandsynligvis en E-Nyt inden alt for længe der fortæller noget mere :)
Avatar billede htmlkongen Novice
04. januar 2007 - 13:50 #264
Det er jeg hvis ikke den eneste der glæder mig til. Det bliver spændende :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. januar 2007 - 02:06 #265
Kommer der en V5-beta, hvor vi kan afprøve vores 1337 hacker skills?
Avatar billede snowball Novice
17. januar 2007 - 07:36 #266
Ja, det er så vidt jeg ved planen at der kommer en offentlig BETA på et tidspunkt. Der skulle gerne komme lidt mere info i en E-Nyt i denne måned.
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. september 2007 - 22:42 #267
Efter sommerferien? Hvilket årstal?

:)
Avatar billede snowball Novice
06. september 2007 - 23:52 #268
Forhåbentlig i år ;)

IDG skulle holde møde om det i denne uge, så jeg håber på godt nyt snarest.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
20. februar 2009 - 13:30 #269
På hvilket tidspunkt i processen blev det bestemt at droppe hele den gamle kodebase og starte på en frisk? Jeg er bare nysgerrig ...
Avatar billede snowball Novice
20. februar 2009 - 16:56 #270
Det har altid været planen.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
20. februar 2009 - 18:34 #271
Okay, men selvom I skrev for flere år siden, at den nye udgave var på vej, så er der vel reelt ikke udviklet på den i så lang tid?

Jeg synes bare der er knap så mange gennemtænkte ting, plus der er fejl og mangler.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2009 - 21:54 #272
Der er ofte sagt en del grimme ting om den gamle code base.

Og da IDG for nogle aar siden meldte ud at de vill have alle deres site over paa Xoops, saa var kursen vel lagt.

Og det giver vel god mening for dem at bruge Xoops til det hele.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
23. februar 2009 - 18:56 #273
Jeg undrer mig over hvor mine rettigheder som Pro medlem er blevet af (især reklame delen)?

Tillægsspørgsmål:
Hvem har i videns og kompetencecenteret stået for usability?
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2009 - 19:03 #274
Pro er helt afskaffet. Nogle af funktionerne fra Pro er helt eller delvist overført til denne version.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
23. februar 2009 - 20:25 #275
Kan man det - Jeg mener, lade folk betale for 12 mdr år man ved det kun er relevant 1 måned mere?
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2009 - 20:39 #276
De personer som reelt har betalt (hvilket var ganske få) for at få Pro, bliver / er blevet kontaktet og får deres penge tilbage.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
23. februar 2009 - 22:25 #277
Tak for svaret. Så må man håbe de mails ikke er udsendt via det nye eksperten :D

http://files.myopera.com/freejerk/files/bug-feature.jpg